Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Peugeot 208 1.2 Puretech EAT8 Allure (02/2020)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 26.02.2020;

Najmenší lev vyceril zuby a vydal sa spoznávať svet. Našu verziu poháňa benzínový motor 1.2 PureTech, ktorý je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Výbava má názov Allure. testoval Karol Zechmeister





Šabľozubé levíča

História malých vozidiel značky Peugeot s číslicou 2 na začiatku siaha do roku 1983, kedy bol predstavený model 205. Nasledovali modely 206, 207 a 208. Najnovšia generácia však nenesie označenie 209, ale ponechala si to staré - 208. Ak by sme sa pozreli ešte hlbšie do histórie, zistili by sme, že predchodcom „dvojkových“ modelov bol model 104 vyrábaný od roku 1972. Ale poďme naspäť do súčasnosti k rodenému Slovákovi. Lebo aj u nás v Trnave sa rodia tieto malé šabľozubé levíčatá.

Exteriér
Vycerené zuby tvorené dennými LED svetlami tvoria typickú črtu tváre 208-ky. Tento prvok prebrala od väčšieho súrodenca 508-ky. Vďaka tomuto prvku sú nové Peugeoty ľahko rozpoznateľné - je to originálne. Rovnako ako číselné označenie modelu vpredu nad maskou.

Zboku vyniknú 16-palcové čiernostrieborné disky kolies SOHO a zaujme prelis na C-stĺpiku. V tomto mieste má napr. výbava GT Line nápis GT Line a elektrická verzia písmeno e. Mojim očiam najviac lahodí pohľad na auto zozadu. Dominantným prvkom sú tu zadné svetlomety prepojené čierny pásom s nápisom Peugeot – naozaj efektné. V grafike svetiel nesmú chýbať tri zvislé segmenty – levie škrabance po pazúroch. V čiernej časti nárazníka s EČV je centrálna hmlovka, koncovka výfuku je dvojitá. Auto pôsobí moderne a dynamicky. Len tá farba... v reklamách sa preháňajú pekné žlté a modré 208-ky, táto sivá testovacia pôsobí nevýrazne. Dávam do pozornosti najmä žltú metalízu Faro, ktorá je k dispozícii bez príplatku (!) a je naozaj veľmi pekná. Auto sa s ňou stáva neprehliadnuteľným. Rozmery auta sú nasledovné: dĺžka 4055 mm, šírka 1745 mm, výška 1430 mm a rázvor 2540 mm.

Interiér
Nič iné ako i-Cockpit som vo vnútri nečakal. Tento koncept s malým zrezaným volantom a prístrojmi nad ním presadzuje značka už nejakú tú dobu. V modeli Rifter mi toto riešenie nevadilo, tu však sedím v inej triede vozidla. Nájsť si ideálnu polohu mi tu trvá o niečo dlhšie ako v iných autách. Meriam 195 cm a ak chcem vidieť na displej nad volantom musím sedieť vyššie ako mi je milé. Oči mám pocitovo nad vnútorným spätným zrkadlom a značne mi zavadzia vo výhľade šikmo vpred – dokáže sa zaňho skryť aj celé auto, o čom sa presvedčil neskôr počas jazdy.

Pravé koleno mám v kontakte so stredovým tunelom, ten však ukrýva rozmerný otvorený priestor s 12V zásuvkou a nad ním veľkú uzatvárateľnú schránku s možnosťou nabitia smartfónu. Intuitívne na jej otvorenie stláčam striebornú lištu na dvierkach – omyl, otvára sa stlačením lakovanej časti v jej hornej polovici. Dvierka po vyklopení ponúkajú perfektnú hranu na odloženie smartfónu, tak aby ste naňho videli – palec hore. Takisto chválim hlbokú odkladaciu schránku pred spolujazdcom, odkladacie možnosti v dverách, držiaky nápojov na strednom tuneli a pod posuvnou stredovou lakťovou opierkou. Prední cestujúci majú k dispozícii vstupy USB-C (nabíjanie) aj USB-A (dáta). Zaujímavosťou je, že klasické veľké madlo na dverách je k dispozícii len vo výbavách GT Line a GT. V nižších výbavách sa prední cestujúci musia uspokojiť s malým otvorom.

Efektné sú klavírne tlačidlá s otočným ovládačom hlasitosti, ktorého prítomnosť chválim. Dotykové plôšky pred týmito tlačidlami zabezpečujú prístup k ponukám na dotykovom displeji – reagujú uspokojivo. Štandardom vo výbave Allure je 7-palcový dotykový displej. Testované vozidlo má však príplatkový 10-palcový displej. Ponúka navigáciu, DAB Tuner aj obraz zo spätnej kamery. Tá ponúka aj 180-stupňový pohľad. Rozlíšenie je na dnešnú dobu štandardné, rovnako ako reakcie na dotyk. Na ovládanie musíte použiť kombináciu dotykov na displeji a na dotykovej plôške. Páči sa mi, že pri zobrazení rádiostaníc aj navigácie ostávajú po stranách lišty s rýchlym prístupom k ovládaniu klímy, ktorý však ponúka len nastavenie intenzity fúkania a nastavenie teploty. Ak si chcete zmeniť smer fúkania, musíte ísť aj tak cez dotykovú plôšku.

Zadní cestujúci nemajú v tejto triede na ružiach ustlané v žiadnom modeli. Tu tomu nie je inak. Za seba si ani neskúšam sadnúť, menšie postavy tu však tiež toho miesta veľa nemajú. Veľa miesta majú akurát chodidlá pod prednými sedadlami. Cestujúci tu môžu využiť dva USB-A vstupy na nabíjanie v stredovej konzole medzi prednými sedadlami.

Batožinový priestor ponúka jeden háčik, štyri oká na podlahe a 311 litrov s osvetlením. Zadné operadlá sú delené 2/3 k 1/3 a po ich sklopení vznikne schod. Pod dnom priestoru sa nachádza príplatkové plnohodnotné 16-palcové rezervné koleso s náradím.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy
Nová 208-ka ponúka tri druhy pohonu – benzínový, naftový a elektrický. Najväčší výkon ponúka elektroverzia e-208 a to rovných 100 kW. Naftová štvorvalcová verzia 1.5 BlueHDi disponuje výkonom 75 kW. Benzínový preplňovaný trojvalec 1.2 PureTech je k dispozícii s tromi výkonmi 55, 74 a 96 kW. A práve tento posledne menovaný v spojení s 8-stupňovou automatickou prevodovkou je pod kapotou testovacieho vozidla. Maximálny výkon dosahuje pri 5500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 230 Nm pri 1750 ot./min. Súčasťou je filter pevných častíc a Start/Stop systém. Ten sa po každom naštartovaní aktivuje a na jeho vypnutie je potrebné vstúpiť do menu ikonou auta na dotykovej ploche a vypnúť ho cez dotykový displej. Našťastie je táto voľba v zozname ako prvá.

Štartuje sa tlačidlom, nestačí ťuknúť, treba ho chvíľku podržať. Volič prevodovej páky s elektrickým impulzným ovládaním si vyžaduje takisto zvyk. Dva pohyby páky vzad a je tam D, dva vpred a máte R. Na režim P a M sú na páke tlačidlá. Za studena je práca prevodovky citeľná (hlavne pri preradení z D1 na D2), po zahriatí je všetko ok.

Digitálny priehľadový 3D displej ponúka zaujímavú šou. Na výber sú rôzne zobrazenia, samozrejmosťou sú efekty pri prepínaní. Je to všetko pekné, farebné, ale chvíľkami neprehľadné a zmeny zobrazenia prebiehajú zdĺhavo. 3D je efekt je dosiahnutý dvomi sklíčkami za sebou, pritom na to prvé je obraz premietaný zvrchu. Napr. pri navigácii je šípka na prvom a mapa na tom druhom. V niektorých zobrazeniach sa prekrývajú texty. Virtuálna páčka otáčkomeru sa zdvíha opačne ako je zvykom a jeho stupnica nepatrí k tým úplne presným. A tak pri rýchlosti 50 km/h sú otáčky odhadom 1700 – 1900 / min. Zopár krátkych jázd v studenom počasí vystrelilo spotrebu aj nad 8-litrov. So zohriatym motorom som dosiahol najmenšiu spotrebu v meste 6,6 l / 100 km.

Ukazovatele smeroviek a iné kontrolky sa zobrazujú na bokoch kapličky. Prístroje ponúkajú aj ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny a kontrolu množstva oleja v motore. Je to chvályhodné, nakoľko novú generáciu vodičov, na ktorú je stvárnenie prístrojov zamerané, tieto údaje pravdepodobne ani nezaujímajú.

A pri tom auto jazdí skvele. Zvuk motora je špecifický, ale páči sa mi. Na výber sú tri jazdné režimy – Eco, Normal a Sport. Prepínajú sa tlačidlom na stredovom tuneli. Po naštartovaní je auto vždy v režime Normal. V Eco režime sú reakcie na plyn ospalé a prevodovka radí s ohľadom na ekonomiku jazdy. V režime Sport auto ožije, reakcie sú živšie a prevodovka nechá motor pekne vytočiť. Aj zvuk v interiéri je zrazu iný, pomáhajú reproduktory. Po stlačení tlačidla M na páke sa aktivuje radenie pádlami na volante. V tomto režime som postrehol zvýšené vibrácie v interiéri. Pádla sa neotáčajú s volantom, ale na pokyny reagujú promptne. Aj v tomto režime odradí prevodovka pred červeným pásmom sama - tesne pred 6000 ot./min. Prístroje môžu v režime Sport zobrazovať na koľko percent sa využíva výkon, plniaci tlak a krútiaci moment – pekný prvok, odkazujúci na športovú DNA značky.

Podvozok je tvorený modulárnou platformou CMP a spolu so 16-palcovými pneumatikami ponúka komfortné vozenie. Nerovnosti prechádza v tichosti, náklony sú v bežnom rámci, smerová stabilita veľmi dobrá. Akurát v zákrute so zvlneným povrchom môže zadná časť odskočiť, ale to sa udeje až v rýchlostiach, v ktorých bežný vodič tohto auta jazdiť asi nebude. Riadenie reaguje primerane a brzdy majú rýchly nástup účinku. Na bežné vozenie po meste a po okresných cestách je podvozok naladený výborne. Práve medzi obcami sa spotreba dostala na najmenšie hodnoty v teste. Konkrétne na trase BA – PK – BA skončila spotrebou 6,1 l/ 100 km. Pri 90 km/h sú otáčky motora 2000 ot./min.

Na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h sú otáčky motora, opäť ťažšie odčítateľné z otáčkomeru, niekde v rozmedzí 2100 – 2300 ot./min. Trasa BA – Kúty (tempomat nastavený na 140 km/h) skončila spotrebou 7,1, naspäť som odčítal z displeja palubného počítača údaj 8,9 l / 100 km (asi protivietor). Aj pri jazde v týchto rýchlostiach je na palube príjemne ticho. Po 311-tich testovacích kilometroch som odčítal z displeja údaj 8,7 l / 100 km. Nie, nie je to preklep. Auto malo najazdených 3368 km a 80 % jázd z tých 311 km bolo najazdených v meste, ale na trojvalec je to aj tak dosť. Motor však ponúka výbornú dynamiku, ktorá postačuje na svižné zrýchľovanie aj na diaľnici. Maximálna rýchlosť je 208 km/h a zrýchlenie z nuly na sto zvládne za 8,7 s.

Trochu bojujem s tlačidlami na volante. Vľavo mením tlačidlami hlasitosť, ale stanice prepínam rolovacím tlačidlom vpravo. Zobrazenie 3D displeja prepínam rolovacím tlačidlom vľavo, ale spotreby zobrazujem pomocou tlačidla na páčke stieračov vpravo. Na špecifický zvuk smeroviek sa dá ľahko zvyknúť. Horší je výstražný zvuk, ktorý sa ozve, keď pri zaradenom D alebo R a naštartovanom motore otvoríte dvere – vtedy máte pocit, že musíte vyskočiť z auto, lebo ide vybuchnúť - alarm ako pri nehode v jadrovej elektrárni. Zobrazenie hudobných súborov z USB média je prehľadné. Intuitívne je aj spárovanie s telefónom a následné prehrávanie hudby z neho. Auto je možné pripojiť aj na Wi-Fi sieť. Veľmi sa mi páči, že auto sa pri mojom priblížení samé odomkne a pri vzdialení samé zamkne - netreba nič stláčať. Efektné je osvetlenie okolia zo spätných zrkadiel.

Bezpečnosť
V testoch Euro NCAP získala 208-ka štyri hviezdy z piatich. Za ochranu dospelých cestujúcich získal 91 %, za ochranu detí taktiež 86 %, za ochranu chodcov 56 % a za bezpečnostné systémy 71 %.

Súčasťou základnej výbavy sú systémy Active Safety Brake (automatické núdzové brzdenie), systém varovania pred zrážkou, upozornenie na možnú únavu vodiča, systém upozornenia na nechcené opustenie jazdného pruhu a systém rozpoznávania dopravných značiek.

Združený ovládač adaptívneho tempomatu s obmedzovačom je schovaný za volantom, jeho ovládanie vyžaduje zvyk. Auto dokáže samé na križovatke za stojacim autom zastaviť a po ťuknutí do plynového pedálu sa samé rozbehnúť. Na diaľnici tempomat vykazuje kolísavú činnosť, opakuje sa tu efekt pridania a ubrania plynu. Jeho adaptívna funkcia však funguje uspokojivo. Udržiavanie v pruhu funguje takisto dobre. Po pár samostatných korekciách smeru, vyzve vozidlo vodiča chytiť volant a venovať sa jazde. Ak vodič nechce aby mu volant pri prejazde čiary odporoval, stačí systém vypnúť. Čítanie značiek zvláda systém bez problémov, až na skutočnosť, s ktorou som sa stretol už aj pri inom výrobcovi, že systém načítal značku z auta jazdiaceho vpredu. A tak sa vám zrazu zobrazí maximálna povolená rýchlosť 100 km/h v meste.

Obstarávacia cena (spracované dňa 11.02.2020 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
208 1.2 PureTech Like
10.990 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
208 1.2 PureTech Allure
18.590 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
208 1.2 PureTech Allure
21.840 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a asistenčné systémy:
6 airbagov (2x predné, 2x bočné predné a 2x hlavové), ESP + detekcia poklesu tlaku v pneumatikách, asistent rozjazdu do kopca (Hill Assist), bezpečnostné úchyty ISOFIX na zadných bočných sedadlách, automatické rozsvietenie svetiel, dažďový senzor, tempomat / obmedzovač rýchlosti, rozpoznávanie dopravných značiek a odporúčanie rýchlosti, Active Safety Brake (automatické núdzové brzdenie) + systém varovania pred zrážkou, upozornenie na možnú únavu vodiča, systém upozornenia na nechcené prekročenie jazdného pruhu, pokročilý systém rozpoznávania dopravných značiek a odporúčania rýchlosti
Interiér:
poťah sedadiel COSY (tmavý) + svetlé obloženie stropu, elektricky ovládané predné okná, sekvenčné, s ochranou proti privretiu, elektricky ovládané spätné zrkadlá, multifunkčný kožený volant, vrstvené akustické čelné sklo, automatická jednozónová klimatizácia, bezkľúčové štartovanie, elektricky sklápateľné spätné zrkadlá, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, elektricky ovládané zadné okná, sekvenčné, s ochranou proti privretiu, odkladací priestor na smartfón v stredovej konzole, predná lakťová opierka, 3D digitálny prístrojový panel QUARTZ, rádio s 7" farebným dotykovým displejom, Bluetooth, USB vstupom na stredovej konzole, funkciou Mirror Screen a ovládaním klimatizácie,v6 reproduktorov (4x v predných + 2x v zadných dverách), 4 zásuvky USB (2 v prednej stredovej konzole - 1x DATA Type A + 1x RECHARGE Type C, 2x v zadnej konzole - RECHARGE Type A), bezkľúčový systém štartovania vozidla, elektrická parkovacia brzda, vyvýšená stredová konzola s lakťovou opierkou, možnosť výberu jazdného štýlu
Exteriér:
kryty spätných zrkadiel a kryty kľučiek dverí vo farbe karosérie, pás medzi zadnými svetlami v čiernej lesklej farbe, predný svetelný podpis s LED denným svietením pod prednými svetlometmi, predná maska chladiča s chrómovými prvkami, 16" zliatinové disky SOHO, difúzor zadného nárazníka v čiernej lesklej farbe, zadné parkovacie senzory, zadné LED svetlá
Výbava za príplatok k základnej cene • bezdrôtové nabíjanie smartfónu (Qi štandard) = 150 €
• cúvacia kamera + predné parkovacie senzory = 400 €
• bezkľúčový sytém odomykania vozidla s PROXIMITY senzorom = 450 €
• 16" rezervné koleso = 150 €
• rádio s 10" dotykovým displejom + 3D navigačný systém + DAB Tuner = 750 €
• Pack Bezpečnosť Plus (Active Safety Brake Radar - automatické núdzové brzdenie za pomoci radaru) + Pack Drive Assist (adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, systém pre udržanie v jazdnom pruhu Lane Positionning Assist) = 800 €
• lak – metalíza = 550 €

Kompletný cenník Peugeot 208

Porovnanie s konkurenciou (spracované: 13.02.2020 z aktuálnych cenníkov)

Najbližším konkurentom je samozrejme koncernový súrodenec Opel Corsa, postavený na rovnakej platforme, s rovnakým motorom aj prevodovkou. Najväčším konkurentom z iných značiek je nový Renault Clio 1.3 TCe 130 Intens (96 kW a 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka). Ponúka najnovšie systémy, bohatú štandardnú výbavu a podobný motor s rovnakým výkonom.

Ďalej sa ponúkajú do porovnania Hyundai i20 1.0 T-GDi Style a Kia Rio Gold s rovnakým motorom (88 kW, 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka), a Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Active (92 kW), ten však neponúka automatickú prevodovku. Rovnako ako Nissan Micra 1.0 DIG-T 117 (86 kW) a Škoda Fabia s motorom 1.0 TSI (81 kW). Seat Ibiza a VW Polo s motorom 1.0 TSI (85 kW, 7-stupňová dvojspojková automatická prevodovka). Suzuki Swift 1.0 BoosterJet (82 kW, 6-stupňová automatická prevodovka). Toyota Yaris 1.5 Dual VVTi-E (82 kW, variátorová automatická prevodovka). A to je všetko. Ak si pozriete pozornejšie tento zoznam konkurentov, tak zistíte, že žiadny z nich neponúka 8-stupňovú automatickú prevodovku v spojení s podobným výkonom. Len prví dvaja spomenutí, akurát Clio ponúka 7-dvojspojkových stupňov.

Záverečné hodnotenie

Šedá farba nie je príliš výrazná, avšak ani to neznamená, že s týmto autom splyniete s davom. Vydarený dizajn sa postará o opak. Odporúčam žltú Faro metalízu bez príplatku. Interiér je moderný a odvážny. Niektoré postavy za volantom neuvidia na prístroje a iným zasa môže prekážať ergonómia. 3D displej je moderný, ale nemusí vyhovovať každému. Kto by však chcel staré dobré analógové ukazovatele, stačí si zvoliť nižšiu výbavu Like alebo Active. Jazdné vlastnosti sú výborné, rovnako stojí za pochvalu motor a jeho zvuk, menej už jeho spotreba. Malý volant nabáda na dynamickú jazdu plnú mrštných prejazdov. Ak sa vám cena testovaného auta zdá vysoká, dá sa ospravedlniť vnímanou kvalitou v interiéri a inakosťou – chcete sa odlišovať, priplaťte si. Práve tam vidím cieľovú skupinu – v mladých ľuďoch, ktorí sa chcú vymedziť voči davu. Pre konzervatívnejších vodičov je tu Corsa. Dobre to má ten koncern PSA vymyslené.

Fotogaléria



Ďalšie testy Peugeot:
Peugeot Traveller 2.0 BlueHDi Allure (01/2019)
Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi GT Line (01/2019)
Peugeot 5008 2.0 BlueHDi Allure (10/2017)
Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDi 180 EAT6 (07/2017)
Peugeot 308 1.6 THP GTi (04/2017)
Peugeot 208 1.2 PureTech Allure (09/2015)
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi GT (09/2015)
Peugeot 508 2.2 HDi GT (05/2015)
Peugeot 508 2.0 HDi BVA6 Allure (04/2015)
Peugeot 108 1.2 PureTech Allure (12/2014)
Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi Allure (11/2014)
Peugeot 308 2.0 BlueHDi Allure (07/2014)
Peugeot 308 1.6 THP Allure (12/2013)
Peugeot 208 1.6 THP GTi (08/2013)
Peugeot 2008 1.6 VTi Allure (08/2013)
Peugeot 208 1.6 e-HDi XY (07/2013)
Peugeot 508 RXH 2.0 HDi HYbrid4 (01/2013)
Peugeot 301 1.6 VTi Allure (02/2013)
Peugeot 4008 1.8 HDi (11/2012)
Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 (06/2012)
Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)


Dňa: 26.02.2020
Redaktor: Karol Zechmeister
Foto: Karol Zechmeister
  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]