Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Opel Insignia ST 2.0 CDTI Innovation (06/2018)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 23.07.2018;

Do redakcie k nám na týždňové testovanie zavítala nová generácia modelu strednej triedy značky Opel - Insignia. Rovnako ako tomu bolo pri predchádzajúcej generácii, aj tentokrát v karosárskom prevedení kombi s označením Sports Tourer a taktiež s výkonným, 170-koňovým naftovým dvojlitrom s manuálnou prevodovkou.

testoval Jaroslav Čík



Posledný mohykán

Aktuálna, v poradí druhá, generácia modelu Insignia sa v našich končinách začala predávať na jar minulého roka, kedy nahradila mimoriadne úspešnú predchodkyňu s typovým označením A, ktorá sa mohla hneď po svojom uvedení pýšiť titulom "Auto roka 2009". Ani tentokrát nechýba kratšia 5-dverová verzia po novom označovaná ako Grand Sport či kombík určený pre outdoorové dobrodružstvá alias Country Tourer. Faktom je, že nová Insignia schádzajúca z výrobných pásov v materskom závode v nemeckom Rüsselsheime je vlastne posledný čistokrvný nemecký model značky Opel po presunutí pod krídla francúzskej aliancie PSA.

Exteriér
Nová Insignia, ktorá sa inšpirovala športovou štúdiou Monza Concept, sa nijako nevymyká aktuálnemu dizajnovému jazyku nemeckej značky. Aj ona mimoriadne dobre kombinuje ostré dynamické prvky s eleganciou. Majestátne pôsobiaci kombík oproti predchodcovi do dĺžky narástol o 73 mm na 4986 mm a predĺžil sa aj rázvor o 92 mm na 2829 mm, pričom previsy karosérie sa skrátili a rozchod zväčšil o 11 mm. Atletickému postoju prispieva aj zníženie výšky o 13 mm na 1500 mm. Pozitívom je, že surová karoséria je teraz ľahšia približne o 60 kilogramov, pričom torzná tuhosť sa zlepšila o 9 %. Celkovo je nový Sports Tourer ľahší až o 200 kilogramov, takže na slabinu predchodkyne tu môžete zabudnúť.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Dynamickému predku dominuje nižšie položená tradičná maska chladiča s úzkymi reflektormi, ktoré boli v testovanom prípade vybavené špičkovou LED Matrixovou technológiou disponujúcou oproti Astre dvojnásobným počtom LED segmentov (32 oproti 16). Konštruktéri pridali do nových reflektorov IntelliLux LED® novú funkciu aktívnych zákrutových svetiel a okrem toho každý reflektor obsahuje aj bodové diaľkové svetlo, umiestnené v module tlmených svetiel, ktoré zvyšuje dosah diaľkových svetiel až na 400 metrov. Musím uznať, že jazdca v noci je s týmito svetlami skutočný zážitok. Bočnej partii nechýba typická “čepeľ” automobilov Opel, ktorá sa začína na predných dverách a zdvíha sa smerom dozadu. Vzadu zasa upútajú zadné LED svetlá s charakteristickou grafikou dvojitého krídla, cez ktoré by akoby prechádzala chrómová lišta C stĺpika. Môj názor, že ide o jeden z najkrajších kombíkov súčasnosti sa nemení ani rok od prvého stretnutia pri predstavení na trh.

Interiér
Za vynikajúcim zovňajškom v ničom nezaostáva ani vnútrajšok. Nanovo navrhnutá kabína pôsobí veľmi elegantne a vďaka kvalitnému spracovaniu a použitým materiálom až prémiovo. Citeľne sa zlepšila ergonómia a stredová konzola je po novom ešte jednoduchšia s minimom ovládacích prvkov. Nič tu však nechýba. Okrem dotykového ovládania na veľkej 7" farebnej obrazovke na stredovej konzole nechýbajú ani klasické tlačidlové ovládacie prvky multimediálneho systému IntelliLink s podporou Apple CarPlay a Android Auto, dvojzónovej automatickej klimatizácie a asistenčných systémov resp. jazdných režimov. Všetko pekne oddelene pre lepšiu prehľadnosť. Najvyšší výbavový stupeň, ktorý bol v tomto prípade doplnený o poriadne dlhý zoznam až luxusnej príplatkovej výbavy prezrádza napr. špičková 8" digitálna prístrojová doska s množstvom režimov zobrazovania, 360 st. panoramatická kamera či farebný head up displej premietaný priamo na vyhrievané čelné sklo. Vyhrievaný je aj kožený multifunkčný volant so šikovne rozloženými ovládačmi s dobrým rozsahom nastavenia.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Vyhrievanie je samozrejmosťou aj pri sedadlách v oboch radoch. Tie predné disponujú certifikátom od nezávislej nemeckej lekárskej asociácie AGR, takže vás budú poriadne rozmaznávať a z dlhej cesty urobia krátku jazdu. Okrem možnosti manuálneho predĺženia sedákov pre lepšiu oporu nôh si vodič môže dopriať chrbtovú masáž a bočnice pekne prifúknuť pre lepšie obopínanie. Samozrejmosťou tu je aj elektrické ovládanie s pamäťou nastavenia. V horúcich dňoch zasa oceníte ventiláciu, ktorá by pri koženom čalúnení mala byť pomaly nevyhnutnosťou. Posed vzadu sa medzigeneračne citeľne vylepšil vďaka predĺženiu rázvoru a ďalším úpravám. Výsledkom je o 25 milimetrov väčší priestor na kolená, o 27 milimetrov väčšia šírka v úrovni bedier a o 25 milimetrov väčšia šírka v úrovni pliec. Narástla aj vnútorná výška nad hlavami, vpredu o 9 mm, vzadu dokonca až o 31 mm. Slabina, vďaka zvažujúcej sa streche u predchodcu je tak minulosťou. Plusom vzadu je aj nahradenie otvoru za lakťovou opierkou systémom delenia operadiel v pomere 40/20/40. Nebudete tak už obmedzení veľkosťou otvoru.

Batožinový priestor v základnom prevedení medzigeneračne narástol o 20 litrov na hodnotu 560 litrov. Nepatrí k rekordérom vo svojej triede, je však dostatočne veľký a disponuje peknými pravidelnými tvarmi. Pribudlo šikovné sklápanie zadných operadiel zozadu, ktoré využíva elektroniku. Po sklopení do takmer roviny však celkový objem narástol z 1530 na úctyhodných 1665 litrov. Plytké dvojité dno tu zostalo, dajú sa do neho šikovne uložiť drobnosti. Pod ním je uložené dojazdové rezervné koleso, za ktoré si však treba priplatiť. A keďže bola Insignia vybavená aj bezkľúčovým prístupom, nechýba ani bezdotykové otváranie a aj zatváranie piatych dverí kopnutím do priestoru pod zadným nárazníkom.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok O pohon sa staral naftový štvorvalec 2.0 CDTI s výkonom 125 kW (170 koní), ktorý disponuje mohutným maximálnym krútiacim momentom 400 Nm k dispozícii v rozsahu od 1750 do 2500 ot./min. Hluchého miesta v spodnom pásme otáčok sa teda nemusíte vôbec báť, plynulý nástup výkonu sa dostavuje už pekne odspodu. Napriek tomu, že nejde o najsilnejší agregát z ponuky, ktorým je dvojnásobne preplňovaný dvojliter 2.0 CDTI BiTurbo (154 kW/210 koní), porcia ponúkaného výkonu je absolútne dostatočná aj pre svižnejšie jazdiacich vodičov, a to aj pri plne obsadenom vozidle. Dôkazom je aj zrýchlenie z nuly na sto pod 9 sekúnd, presnejšie 8,6 s. Odhlučnenie je na dobrej úrovni, do kabíny sa prenášajú len minimálne vibrácie.

zväčšiť obrázok Motor spolupracoval s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Pochvalu si zaslúži za celkom presný chod a primeranú dĺžku dráh. Chválim aj sprevodovanie, piaty prevodový stupeň si s motorom rozumie od rýchlosti cca 60 km/h, so 6-tkou môžete jazdiť už pri 90-tke. No v takto mimoriadne bohato vybavenom aute by som uvítal skôr automatické radenie rýchlostí. Je to však vec osobných preferencií, Opel túto možnosť ponúka. Za rovných 1500 Eur si môžete tento agregát spojiť s najmodernejšou 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Ako je to s otáčkami motora pri ďalších rýchlostiach je uvedené v nasledovnej tabuľke.

50 km/h 4. stupeň 1300 ot./min.
60 km/h 5. stupeň 1200 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1500 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 1950 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2250 ot./min.

S testovanou Insigniou som za týždeň prešiel 1350 km. Moju tradičnú, cca 15 km dlhú cestu do práce som absolvoval za 6,2 l/100 km. Čisto v meste spotreba povyskočila na 6,5 litra, pri úplnej špičke sa budete pohybovať skôr okolo hranice 7 litrov. Ako sa bude Insignia správať pri dlhšej ceste, kde by mala byť ako ryba vo vode, som sa rozhodol otestovať pri ceste k Jadranskému moru. Trasu cez Maďarsko do chorvátskej Crikvenice nemecký kombík zvládol za vynikajúcich 5,9 l/100 km. Spiatočnú cestu dokonca ešte lepšie, za 5,6 l/100 km. Od udávanej tabuľkovej spotreby som tak príliš neodklonil. Agregát je štandardne vybavený aj vypínateľným systémom Start&Stop, ktorý funguje spoľahlivo, a systémom AdBlue, takže pravidelnému dolievaniu močoviny do samostatnej nádržky sa nevyhnete.


Podvozok a jazda
zväčšiť obrázok Koncepcia podvozku zostala oproti predchodcovi nezmenená. Vpredu sa o odpruženie stará klasické zavesenie MacPherson s priečnym stabilizátorom a vzadu nezávislé viacprvkové zavesenie. Aj druhá generácia Insignie môže byť navyše vybavená adaptívnym podvozkom FlexRide (štandardne dodávaným s motorom 2.0 Turbo, ináč za príplatok 1.100 Eur), ktorý nechýbal ani v testovanom vozidle. Ide o systém tlmenia s plynulou reguláciou (CDC), ktorý automaticky upravuje nastavenie tlmičov podľa aktuálneho stavu vozovky a jazdy, aby vozidlu poskytol mimoriadnu priľnavosť. Podvozok si ale môžete prispôsobiť podľa svojej chuti stlačením tlačidiel na stredovej konzole. K dispozícii sú režimy Normal, Tour a Sport. V režime „Tour“ sa nastavenia prepnú do komfortného režimu a aj napriek veľkým 18" kolesám podvozok vyžehlí všetko, čo mu príde pod kolesá, teda okrem obrubníkov a podobných prekážok. V režime „Sport“ systém FlexRide zostrí odozvu riadenia a plynového pedála, takže si môžete aj pokojne zavyvádzať.

Bezpečnosť
zväčšiť obrázok otvoriť test Euro NCAP Rovnako ako prvá, tak aj druhá generácia Insignie zvládla testy bezpečnosti od spoločnosti Euro NCAP na výbornú, teda s plným počtom päť hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získala hodnotenie 93%, za ochranu detí 85%, za ochranu chodcov 78% a za bezpečnostné systémy 69%.

Práve posledne spomínaná kategória je v Insignii bohate zastúpená. Už v základnej výbave Selection nájdete systém varovania pred čelnou kolíziou, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, protikolízne brzdenie LSCMB, detekciu chodcov pred vozidlom či aktívnu kapotu. Testované vozidlo bolo navyše vybavené radarom pre sledovanie mŕtveho uhla s vizuálnou LED signalizáciou v spätných zrkadlách či sledovaním proti kolízii pri parkovaní a nechýbala ani 360 st. parkovacia kamera. Nechýbal ani adaptívny tempomat, ktorý používa radarový senzor monitorujúci vzdialenosť od automobilu pred vami a udržiava zvolenú vzdialenosť úpravou rýchlosti automobilu. Pri zhustení premávky, napr. na diaľnici, za vás sám pribrzdí a po uvoľnení samovoľne zrýchli na nastavenú rýchlosť.


Obstarávacia cena (spracované dňa 18.05.2018)

Najnižšia cena:
Insignia ST 1.5 Turbo Selection
21.490 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Insignia ST 2.0 CDTI Innovation
28.490 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Insignia ST 2.0 CDTI Innovation
40.710 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, stabilizačný systém ESP Plus, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, aktívne opierky hlavy predných sedadiel, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, systém kontroly tlaku v pneumatikách, adaptívny podvozok FlexRide, znížený športový podvozok
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, športové predné sedadlá, posuvná lakťová opierka vpredu s úložným priestorom, priechodná zadná lakťová opierka s úložným priestorom, 5x hlavová opierka, multifunkčný volant potiahnutý kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, autorádio CD300 s CD a MP3 prehrávačom, 7 reproduktorov, Aux a USB konektorom, tempomat
Exteriér:
el. nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, disky kolies z ľahkých zliatin 17", pneumatiky 215/55 R 17, predné hmlové svetlá, chrómované lišty okolo bočných okien, strieborné strešné ližiny, zatmavené bočné a zadné okná, predné hmlové svetlá
Výbava za príplatok k základnej cene: - lak - metalíza = 650 €
- Sada Driver Asssistance 2 = 1000 €
- Sada Driver Asssistance 3 = 1500 €
- Sada Jednoduché riadenie 1 - 1450 €
- Sada Inovácie = 1750 € - Zimná sada = 650 €
- kožené perforované čalúnenie Siena s ergonomickými prednými sedadlami AGR, vyhrievanie predných aj zadných sedadiel = 2000 €
- elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča v 8 smeroch s pamäťou, masážnou funkciou a nastaviteľnými bočnými výstuhami, ventilácia predných sedadiel = 650 €
- systém OnStar = 500 €
- audiosystém IntelliLink RF 900 Navi – 7 prémiových reproduktorov, Bluetooth a IntelliLink konektivita, USB konektor, ovládanie audiosystému na volante, strešná anténa v tvare plutvy = 850 €
- adaptívny podvozok FlexRide = 1100 €
- dojazdové rezervné koleso = 120 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 18.05.2018 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

OPEL Insignia ST Mazda 6 Wagon Ford Mondeo Combi Škoda Superb Combi
Značka / model Opel Insignia ST Mazda 6 Wagon Ford Mondeo Combi Škoda Super Combi
Motor 2.0 CDTI 2.2 Skyactiv-D 2.0 TDCI 2.0 TDI
Stupeň výbavy Innovation Revolution TOP Titanium Style
Zdvihový objem motora 1956 2191 1997 1968
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 125/3750 135/4500 132/3500 140/3500-4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 400/1750-2500 445/2000 400/2000-2500 400/1750-3250
Prevodovka manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 223 225 220 235
Zrýchlenie (s) 8,6 8,6 8,4 8,1
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,3 4,8 4,5 4,2
Emisie CO2 (g/km) 139 126 117 109
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1558 1566 1602 1450
Dĺžka (mm) 4986 4805 4867 4856
Šírka (mm) 1863 1840 1852 1864
Výška (mm) 1500 1480 1501 1477
Rázvor (mm) 2829 2750 2850 2841
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l) 560/1665 522/1648 525/1630 660/1950
Záruka 5 rokov / 150.000 km 3 roky / 100.000 km 5 rokov / 120.000 km 5 rokov / 120.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 31.990 34.690 32.090 34.890
Akčná cena bez príplatkov (€) 28.490 - - -
Cena testovaného vozidla (€) 40.710 - - -


Záverečné hodnotenie

Nová Insignia opäť vyniká dizajnom, ktorý výborne kombinuje dynamiku a eleganciu do jedného mimoriadne vydareného celku. Oproti predchodcovi sa zbavila toľko kritizovanej nadváhy a narástol aj vnútorný priestor. Plusom je aj kvalitný a bohato vybavený interiér, presvedčivé jazdné vlastnosti či výkonný a zároveň úsporný naftový motor. Mňa rozhodne presvedčila a nemám jej čo vytknúť.


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Súvisiace:
Prezentácie noviniek: Opel Adam (03/2013)
Prezentácie noviniek: Nová Zafira Tourer dorazila na Slovensko (02/2012)
Prezentácie noviniek: Opel Insignia 2.0 Biturbo CDTI (05/2012)

Redakčný test: Opel Astra ST 1.6 CDTI BiTurbo Innovation (04/2017)
Redakčný test: Opel Astra 1.0 Turbo Enjoy (04/2016)
Redakčný test: Opel Insignia ST 2.0 CDTI Sport (07/2015)
Redakčný test: Opel Corsa 1.0 Turbo Sport (04/2015)
Redakčný test: Opel Astra 1.6 CDTI Cosmo (08/2014)
Redakčný test: Opel Meriva 1.6 CDTI Cosmo (09/2014)
Redakčný test: Opel Mokka 1.7 CDTI Enjoy 4x4 (04/2013)
Redakčný test: Opel Astra Sedan 1.7 CDTI Cosmo (03/2013)
Redakčný test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Enjoy (05/2012)
Redakčný test: Opel Astra Classic Caravan 1.7 CDTI Plus (04/2012)

Dňa: 23.07.2018
Redaktor: Jaroslav Čík
Foto: Jaroslav Čík

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]