Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Selection (09/2019)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 27.09.2019;

Týždeň nám robil spoločnosť v redakcii zástupca triedy SUV japonskej značky Toyota – model RAV4 s hybridným pohonom 2.5 Hybrid vo výbave Selection. testoval Karol Zechmeister





Zmena je život

Možno ste mali aj vy na strednej škole spolužiaka, ktorý bol veľmi chudý, vďaka čomu si vypočul zopár posmešných poznámok od spolužiakov, a na stužkovej zatancoval legendárny Moonwalk Michaela Jacksona ako málokto. A potom ste ho o pár rokov stretli s vymeneným telom. Spoznali ste ho podľa tváre, ale všetko ostatné si zobral od nejakého kulturistu. Tá zmena bola výrazná, ale museli ste uznať, že to bola jednoznačne zmena k lepšiemu.

A niečo podobné sa stalo s modelom RAV4 od Toyoty. Tento model bol úspešný od prvej chvíle. Označenie mimochodom znamenalo Recreational Active Vehicle - vozidlo pre aktívne trávenie voľného času, ale s novou generáciou skratka znamená Robust Accurate Vehicle – robustné precízne vozidlo. To naznačuje, že RAV-ka sa vydala iným smerom. Jej príbeh sa začal písať v roku 1994 prvou generáciou, čiže dávno pred obľúbenosťou triedy SUV, ktorá sa prejavuje v posledných rokoch. Nasledovali ďalšie generácie - druhá v roku 2000, tretia v roku 2006 (facelift v roku 2010) a štvrtá v roku 2013. Dizajn sa menil len evolučne. Obliny a umiernený exteriérový prejav prevládali, ale vozidlo si stále udržiavalo svoju obľúbenosť. Tento rok však prišla veľká zmena. A zmena je život.

Exteriér

Pocity musia prúdiť, stagnácia sa nevypláca, treba rozčeriť stojaté vody a rozprúdiť diskusiu. Preto prišla piata generácia s úplne odlišným zjavom. Teraz hlavne jeho predná časť pôsobí agresívne. Zamračený pohľad a nahnevané krivky masky chladiča a nárazníka dávajú rýchlo zabudnúť na predchádzajúcu generáciu. Hranaté výrezy blatníkov s lakovanou lištou mi pripomínajú Jeep, čo hodnotím pozitívne. Zadnej časti dominuje vysoko vytiahnuté, čiernostrieborné oplastovanie nárazníka, v ktorom nenachádzam žiadne imitácie výfukov. Sú tu totiž dve chrómové koncovky výfuku, ktoré dávajú tušiť výkonový potenciál – palec hore. Svetlá sú opticky podopreté masívnou striebornou lištou. Ohľad sa bral aj na aerodynamiku. A tak tu má zmysel tvarovanie strechy aj výstupky na zadných svetlách.

Zaujímavým prvkom karosérie je C-stĺpik, ktorý, v prípade čiernej strechy, končí farebne pod ňou. Tento prvok je momentálne obľúbený a používajú ho viacerí výrobcovia. Len výbava Selection ponúka za príplatok 600 € perleťový lak s čiernou strechou. A práve táto čiernobiela kombinácia priťahuje pohľady. Rozhodnutie Toyoty zvoliť túto verziu ako komunikačnú vo všetkých vizuáloch je jednoznačne správne.

Interiér

Nič iné ako zmenu som nečakal ani vo vnútri. Prístrojovej doske dominuje stredový dotykový displej. Ovláda sa aj hardvérovými tlačidlami po stranách, tie sú však na môj vkus trochu malé. Naopak, ovládanie ventilácie disponuje dvomi obrovskými otočnými ovládačmi. Ergonomicky je tento panel zvládnutý výborne. Pod ním je odkladací priestor pre bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu, 12V zásuvka a USB vstup. Prevodová páka sa môže zdať na fotkách príliš vpravo, ale pri sedení za volantom to vodič negatívne nevníma. Vedľa nej si našli miesto tlačidlá prepínania jazdných režimov, elektrickej ručnej brzdy a funkcie HOLD.

Prístroje pred volantom sú riešené kombináciou multifunkčného displeja a analógových ukazovateľov. Namiesto otáčkomeru je tu indikátor hybridného systému. Displej dokáže zobraziť všetko potrebné. Prekvapuje zotrvanie tyčinkového ovládača, ktorý stále prepína medzi Tripom A a B (len vzdialenosť) a zároveň slúži na nastavenie jasu.

Vodičovo sedadlo je nastaviteľné elektricky (aj bedrová opierka), spolujazdcovo len manuálne. Nájsť si vyhovujúcu polohu nie je problém. Odkladacích priestorov je tu dosť. Veľký priestor je pod stredovou lakťovou opierkou, v ktorom sú dva nabíjacie USB vstupy. Schránka pred spolujazdcom by mohla byť kľudne väčšia. Zaujímavosťou je polička s pogumovaným (protišmykovým) povrchom vľavo od vodiča a pred spolujazdcom. Drobné predmety sú tu nasvietené v noci modrým svetlom, rovnako ako nohy predných pasažierov. Strop ponúka osvetlenie kozmetických zrkadiel aj schránku pre okuliare. Prístrojovka zasa veľmi dobré spracovanie a imitáciu kože. Prešitie modrou niťou korešponduje s podsvietením prístrojov – je modré.

Vzadu je miesta dosť aj za vodičom vysokým 196 cm. Pri tejto výške si rovnako vysoký človek vzadu dokáže dať kolená k sebe, aj keď sa pri tom výrazne dotýka predného operadla, je to chvályhodná skutočnosť. Za menším vodičom je tu perfektný priestor. Väčšie by mohli byť schránky vo dverách, takisto by sa zišla kapsa aj na vodičovom operadle. Rodičia už vedia prečo. Operadlá sú polohovateľné. Pasažieri tu majú k dispozícii lakťovú opierku s dvomi držiakmi nápojov, stropné osvetlenie, dva výduchy a rovnaký počet nabíjacích USB vstupov. Na pravej strane pod sedákom si všímam mriežku vetracieho otvoru trakčného akumulátora. Príručka radí, že tento otvor by sa mal vizuálne kontrolovať aby nebol zaprášený alebo upchaný. Pod ním sa nachádza filter, ten je takisto možné vybrať a vysávaním vyčistiť.

Zoznámenie s otvorením piatych dverí pohybom nohy pod nárazníkom bolo kostrbaté. Ale po zistení presného miesta a správneho pohybu (opísať nohou oblúk) sme už boli kamaráti. Až na to, že veko by som otvoril, a vďaka dvom veľkým madlám aj zatvoril, oveľa rýchlejšie – čakanie v daždi nie je nič príjemné. Ukrýva však priestor s objemom 580 litrov, pri sklopených zadných sedadlách pojme 1633 litrov. Naozaj skvelé hodnoty. Rolovací kryt by si zaslúžil nejaké madlo a bočné steny zasa háčiky. Sú tu však štyri upevňovacie oká. Pod dnom je len opravná sada a povinná výbava. Chválim možnosť uložiť sem rolovací kryt batožinového priestoru. Ten má mimochodom pogumované konce, čiže nehrozí pri manipulácii poškriabanie plastov v interiéri. Zamknúť vozidlo po zatvorení veka je možné aj vďaka tlačidlu nad EČV. Tým pádom netreba vyberať kľúč vôbec z vrecka. Bezkľúčový vstup a štartovanie sú veľmi komfortnou záležitosťou.

Motor, podvozok a dojmy z jazdy

Tak poďme teda naštartovať. No, vlastne zapnúť systém. Lebo po stlačení štartovacieho tlačidla sa iba rozsvieti nápis READY. Spaľovací motor si môže ešte pospať. Prvý vyskočí z postele elektromotor.

Benzínový štvorvalcový nepreplňovaný motor má objem 2487 ccm. Jeho maximálny výkon je 177 kW pri 5700 ot./min. a krútiaci moment 221 Nm v rozmedzí 3600 – 5200 ot./min. Pracuje v Atkinsonovom cykle, používa kombináciu priameho a nepriameho vstrekovania. Časovanie ventilov je pri sacích ventiloch elektrické a pri výfukových hydraulické.

Podporuje ho elektromotor s výkonom 88 kW. Trakčný akumulátor je nikel-metal hydridový a má kapacitu 6,5 Ah. Celý hybridný systém je menší a ľahší ako ten v predchádzajúcej generácii modelu a ponúka celkový výkon 160 kW, ktorý sa prenáša na kolesá prednej nápravy cez bezstupňovú variátorovú prevodovku e-CVT.

Spolu tvoria výborné duo, ktoré dokáže pohnúť s vozidlom naozaj svižne. Každý pomalý rozbeh prebieha pomocou elektromotora, po silnejšom stlačení plynového pedálu sa pripojí spaľovací a ten sa potom odpája podľa potreby a celkom nebadane. Dobre, ak sa vodič na to zameria, tak bystré ucho jeho zapnutie postrehne, ale bežne je to nepostrehnuteľné. Systém ponúka štyri režimy Eco, Normal, Sport a EV režim. Po opätovnom naštartovaní Eco režim zostal aktivovaný, Sport sa vrátil do režimu Normal.

Eco režim (zelené podsvietenie displeja pred volantom) znižuje spotrebu paliva plynulejším generovaním krútiaceho momentu a obmedzením činnosti klimatizácie. Režim Sport (červené podsvietenie) ovláda riadenie tak, aby vytvoril športovú odozvu akcelerácie. Skutočnosť je taká, že aj v režime Eco je akcelerácia po zatlačení pedálu na podlahu výborná. V režime Sport je však reakcia rýchlejšia. Blbnutím a jazdením plyn-brzda je možné vyšvihnúť spotrebu chvíľkovo nad 10 litrov. Dá sa radiť aj manuálne pohybmi páky. Vtedy systém ponúkne 6 prednastavených stupňov. Preraďuje sa však nelogicky – vyššie stupne dopredu a nižšie dozadu. Ale robiť toto s hybridom bude asi málokto. Vozidlo sa pri tom necíti príliš dobre a nie je svojim nastavením na to určené. Ako keby Matej Tóth štartoval v disciplíne šprint na 100 m. Po manuálnom aktivovaní režimu EV dokáže prejsť vozidlo na elektrinu len zopár metrov.

Preto som jazdil väčsinou v režime Eco a užíval si pohodlie, ticho a pohodu. Najnižšiu spotrebu v meste som zaznamenal po krátkej jazde (Shopping Palace – Rožňavská – Tomášiková) a skončila údajom 4,5 l/ 100 km. 5 km ranné jazdy do redakcie skončili v rozmedzí 5,2 - 6,2 l / 100 km.

Mimomestské jazdy sa pohybovali medzi 4,6 – 5,1 l / 100 km. Trasa BA – Stupava - dynamická jazda na perneckej strane Pezinskej baby – Stupava – BA skončila spotrebou 5,7 l / 100 km. Vozidlo po príjazde do obce vypne spaľovací motor a je schopné prejsť celou obcou na elektrinu.

Na diaľnici bola spotreba na trase TT – NR pri tempomatových 140 km/h 8,2 l / 100 km a opačným smerom 7,1 l / 100 km (na palube dvaja dospelí, dve deti).

Po naštartovaní sa vždy zobrazí na stredovom displeji bezpečnostný text, ktorý po chvíľke zmizne a zobrazí sa menu, netreba ho potvrdzovať ako napr. v Honde. Trochu som bojoval s navigáciou. Na domovskej obrazovke nie je možné nastaviť stály pohľad na šípku zozadu. Ak idete na juh, tak šípka na obrazovke smeruje nadol. Treba zobraziť pomocou tlačidla MAP len mapu a tu už sa dá nastaviť správny pohľad, kde sa točí mapa okolo šípky a nie naopak. V daždivom počasí, inak skvelá pomocníčka zadná kamera, stráca význam – kvapky znemožňujú výhľad. Aj napriek tomu, že je celé menu prehľadné a na dotyk reaguje displej pohotovo, zaslúžil by si lepšie rozlíšenie, hlavne pri navigácii a kamere. Ja som najviac sledoval monitor toku energie, ktorý je pri hybridoch priam návykový. Po pripojení USB média s hudbou ma potešila možnosť zobraziť priečinky. Vidieť súbory ako v počítači nebola v Toyotách samozrejmosť. Niektoré funkcie sa dajú ovládať aj hlasom. Pokyny treba vyslovovať v češtine, mne sa takto podarilo len prepnúť rádiostanicu. Spárovanie so smartfónom cez Bluetooth je intuitívne.

Názory v redakcii sa líšili pri pogumovanej vnútornej časti madla vodiča na dverách. Podobný materiál je aj na veľkých otočných ovládačoch ventilácie a malých pri dotykovom displeji. Čiže na miestach, ktoré sa používajú dosť často. Na mňa pôsobia lepkavo a neviem, ako to bude s usádzaním prachu po nejakej dobe. Niektorí kolegovia v tom problém nevideli.

Jazde dominuje ticho. Nerovnosti prechádza veľmi komfortne. Náklony karosérie pri dynamickom striedaní strán sú na danú triedu v norme. Nedotáčavosť sa ale dostaví skoro. Na mokrom povrchu do kopca sa auto po pridaní plynu rázne sunie von zo zákruty. Výkonovo je však na tom auto uspokojivo a bočné vedenie predných sedadiel tiež. Motor má rezervy zrýchľovať aj v diaľničných rýchlostiach nad povolený limit. Chválim zníženie hluku pri ráznom zrýchlení. Tzv. vysávačový efekt je potlačený viac než v minulosti. A tak je viac počuť odvaľovanie kolies a obtekajúci vzduch, ako vytočený motor. Funkciu HOLD, aby auto ostalo po zastavení zabrzdené bez nutnosti mať stlačený brzdový pedál, treba po každom naštartovaní nanovo aktivovať. Tlačidlo je však umiestnené ideálne hneď vedľa páky. Nesmiem zabudnúť spomenúť, že z miesta vodiča je vidieť kapota. Táto skutočnosť ma vždy poteší. Auto dáva najavo svoju robustnosť a mne dáva pocit bezpečia.

Bezpečnosť

V testoch Euro NCAP získala RAV4-ka plný počet hviezd – päť. Za ochranu dospelých cestujúcich získala 93 %, za ochranu detí taktiež 87 %, za ochranu chodcov 85 % a za bezpečnostné systémy 77 %.

Štandardná bezpečnostná výbava je bohatá. Nechcene som otestoval predkolízny bezpečnostný systém. Sekundový pohľad cez bočné okno a zároveň pribrzdenie auta predomnou bez mojej reakcie znamenalo akustické varovanie, ktoré ma zachránilo pred „ťukesom“. Na diaľnici som využil adaptívny tempomat. V mnohých prípadoch by som reagoval inak, ale v mnohých ani nie. Tempomat dokáže auto zastaviť na nulu (ak zastaví auto pred ním) a opäť samé rozbehnúť (ak sa rozbehne auto pred ním). Pri zapnutom udržiavaní v pruhu vodiča akusticky aj vizuálne systém varuje, urobí volantom asi dva pohyby na korekciu v pruhu a potom ho vyzve, nech chytí volant. Občas je to mierne doťahovanie s volantom kto z koho – najmä v zákrutách. Dopravné značky načítava systém spoľahlivo. K bezpečnostným prvkom môžem prirátať aj vyhrievanie čelného skla a volantu, ktoré sa zídu v mrazivých ránach. Zoznam všetkých bezpečnostných prvkov nájdete v tabuľke.

Nedá mi nespomenúť novinku, ktorou však štandardne disponuje až vyššia výbava Executive - je ňou vnútorné spätné zrkadlo s digitálnym displejom, ktorý zobrazuje premávku za vozidlom, aj keď je napr. batožinový priestor naplnený až po strop. Zároveň kamera zobrazuje širšie zorné pole. Vodič si môže obraz prispôsobiť pomocou dotykových ovládačov, vrátane funkcie priblíženia.

Obstarávacia cena (spracované dňa 03.09.2019 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
RAV4 2.0 Valvematic Active
25.090 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
RAV4 2.5 Hybrid Selection
36.590 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
RAV4 2.5 Hybrid Selection
37.960 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
automatické prepínanie diaľkových svetiel AHB, automatické svetlá so senzorom šera, automatický obmedzovač rýchlosti ASL, uchytenie detskej sedačky ISOFIX (2x zadné krajné sedadlá), detská poistka zadných dverí, 7 SRS airbagov (hlavové, predné, bočné a kolenný na strane vodiča), deaktivácia airbagu predného spolujazdca, elektrická parkovacia brzda, asistent rozjazdu do kopca HAC, inteligentné stierače predného okna so senzorom dažďa, asistent udržania vozidla v jazdnom pruhu LTA, predkolízny bezpečnostný systém PCS s rozpoznávaním chodcov a cyklistov, systém rozpoznávania dopravných značiek RSA, indikácia zapnutia bezpečnostných pásov, bezpečnostný systém e Call, Aaistenčné systémy riadenia, brzdenia a nastavenia podvozku (ABS, EBD, BA, VSC, TRC, EPS), detekcia únavy vodiča SWS, kontrola stability prívesu TSC, kontrola tlaku v pneumatikách TPMS, imobilizér
Interiér:
12V zásuvka v batožinovom priestore, 12V zásuvka v stredovom paneli, adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, elektricky ovládané predné a zadné okná s funkciou otvárania/ zatvárania jedným dotykom, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, automatická klimatizácia dvojzónová, vetracie otvory pre druhý rad sedadiel, diaľkové otváranie veka batožinového priestoru kľúčikom, otváranie dverí batožinového priestoru so senzorom na pohyb nohy, dvojitá podlaha batožinového priestoru, parkovacie senzory predné a zadné, vyhrievanie čelného skla, vyhrievanie trysiek ostrekovania čelného skla, osvetlenie interiéru, ambientné LED osvetlenie, háčiky pre zaistenie nákladu v batožinovom priestore, multifunkčný volant s prvkami ovládania pre multimédiá, vyhrievanie volantu, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, palubný počítač, elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, automaticky sklápateľné a vyhrievané spätné zrkadlá, kozmetické zrkadlo v slnečných clonách – vodič a spolujazdec, spúšťanie motora tlačidlom, zadná parkovacia kamera s dynamickými vodiacimi čiarami, diaľkové ovládanie centrálneho zamykania, zaťahovacia roleta batožinového priestoru, Smart Entry & Start – bezkľúčové odomykanie a štartovanie, koberec v batožinovom priestore z protišmykového materiálu, bezdrôtové nabíjanie telefónu v stredovom paneli, digitálny rýchlomer, čalúnenie stropu – čierne, sivé prešitie na prístrojovej doske, ukazovateľ hybridného systému, hlavica radiacej páky – koža, volant obšitý kožou, povrchová úprava interiéru – textúra koža, LED optitrónové prístroje so samostatným podsvietením číslic a ukazovateľov, horná časť prístrojovej dosky – textúra mäkká na dotyk, sedadlá s lakťovými opierkami, sklopné zadné sedadlá, delenie 60:40, lakťová opierka pre druhý rad sedadiel, čalúnenie z umelej kože v kombinácii s látkou – dizajn Selection, vrecko na zadnej strane sedadla spolujazdca, vyhrievanie predných sedadiel, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, bedrová opierka sedadla vodiča – elektricky ovládaná, elektricky výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, systém sklápania Toyota Easy Flat, 6 reproduktorov, vstup Aux in, Bluetooth – bezdrôtové pripojenie mobilných telefónov, multiinformačný displej 7" TFT farebný, Toyota Touch 2 – farebná dotyková obrazovka 8", port USB 3x vpredu, port USB v stredovom paneli pre druhý rad 2x
Exteriér:
automatické nastavenie sklonu svetlometov, hmlové svetlá, oneskorené zhasnutie svetiel po opustení vozidla - funkcia „Follow me home“, ostrekovače svetlometov, Bi-LED svetlomety projektorové, LED svetlá pre denné svietenie, LED zadné obrysové svetlá a brzdové svetlá, vonkajšie kľučky dverí – lakované v odtieni karosérie, vonkajšie spätné zrkadlá – v prevedení čierny lak, nárazníky, podbehy kolies a prahy v klavírnej čiernej farbe, chrómovaná koncovka výfuku, dvojitá koncovka výfuku s chrómovým dekórom, ochrana predného nárazníka – strieborné prevedenie, ochrana zadného nárazníka – strieborné prevedenie, predná mriežka chladiča – grafitová, zadný difúzor v klavírnej čiernej farbe, strecha v klavírnej čiernej farbe, strešné lyžiny – v prevedení čierny lak, zatmavené zadné okná Privacy Glass, zadný spojler, logo limitovanej edície Selection na zadnom stĺpiku, strešná anténa v tvare žraločej plutvy, ochrana podbehov kolies, 18" čierne zliatinové disky kolies, pneumatiky 225/60 R18, súprava na opravu pneumatík
Výbava za príplatok k základnej cene • Toyota Touch 2 s navigáciou Go s podporou slovenského jazyka a aktualizáciou mapových dát po dobu 3 rokov = 770 €
• lak – perleťový = 600 €

Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 06.09.2019 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

S hybridnou technológiou má Toyota bohaté skúsenosti a preto má pred konkurenciou značný náskok. Tá totiž túto technológiu v danom segmente ešte vôbec neponúka. Teda hlavne tá európska. Japonská Honda uviedla minulý rok do predaja silného súpera – hybridný model CR-V. Iná japonská značka, Mitsubishi, od roku 2014 ponúka na našom trhu model Outlander PHEV. Jedná sa o Plug-in Hybrid s pohonom 4x4, tento rok prešiel modernizáciou a jeho cena začína na sume 42.990 €. Subaru prišiel s pohonom e-Boxer Hybrid v modeloch XV a Forester. Ostatné značky však nespia a postupne budú hybridné modely pribúdať. Napr. Seat predstavil prednedávnom model Tarraco Plug-in Hybrid. Ak si odmyslíme hybridný pohon, tak konkurencia je samozrejme oveľa väčšia. Stačí spomenúť modely ako Citroën C5 Aircross, Ford Kuga, Hyundai Tucson, Kia Sportage, Mazda CX-5, Nissan X-Trail, Opel Grandland X, Peugeot 5008, Renault Kadjar, Škoda Kodiaq a VW Tiguan Allspace.

Značka a model Toyota RAV4 Honda CR-V
Motor 2.5 Hybrid 2.0 i-MMD Hybrid
Stupeň výbavy Selection Lifestyle
Zdvihový objem motora 2487 1993
Uloženie / počet valcov R/4 R/4
Preplňovanie nie nie
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 131/5700 107/6200
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 221/3600-5200 175/4000
El. motor - Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 88/- 65/-
El. motor - Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 202/- -/-
Celkový výkon sústavy (kW) pri ot. (min-1) 160/- 135/-
Maximálny krútiaci moment sústavy (Nm) pri ot. (min-1) - 315/-
Prevodovka automatická e-CVT automatická e-CVT
Pohon predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 180 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 8,4 8,8
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,6 5,3
Emisie CO2 (g/km) 104 120
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1590 1653
Celková hmotnosť (kg) 2135 2240
Dĺžka (mm) 4600 4600
Šírka (mm) 1855 1875
Výška (mm) 1685 1679
Rázvor (mm) 2690 2663
Počet dverí/miest 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 580 497
Záruka 3 roky / 100 000 km 3 roky / 100 000 km
Záruka na hybridné komponenty 5 rokov 5 rokov
Cena modelu bez príplatkov (€) 36.590 38.790
Akčná cena (€) - 36.290
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 37.960 36.890

Rozdiely vo výbavách uvedených v tabuľke si môžte pozrieť v cenníkoch:
Cenník Toyota RAV4
Cenník Honda CR-V

Záverečné hodnotenie

Zmena dizajnu modelu veľmi prospela. RAV-ka je teraz oveľa výraznejšia, obzvlášť v testovanej verzii s príplatkovým bielym lakom, čiernou strechou a čiernymi diskami. V priestrannom interiéri je po ergonomickej stránke všetko v poriadku. Dotykový displej by mohol mať lepšie rozlíšenie. Výbava je bohatá a nechýba nič podstatné. Pohon ponúka veľmi slušnú dynamiku pri skvelej spotrebe. Jazde dominuje komfort a ticho. Nová generácia je vyváženým celkom s minimom negatív a dovolím si tvrdiť, že nadviaže na predajné úspechy predchodkyne.

Fotogaléria



Ostatné testy značky Toyota:
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D Executive (04/2018)
Test Toyota C-HR 1.8 Hybrid Dynamic (05/2017)
Test Toyota Auris 1.2 Turbo Active (11/2015)
Test Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic Active (10/2013)
Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic Active (09/2013)
Test Toyota Auris 1.6 Valvematic Active (05/2013)
Test Toyota Yaris 1.5 VVT-i Hybrid Synergy Drive Active (01/2013)
Test Toyota GT86 2.0 Boxer D-4S (12/2012)
Test Toyota Prius 1.8 VVT-i Hybrid Synergy Drive (06/2012)
Test Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol (05/2012)
Test Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Style (03/2012)

Dňa: 27.09.2019
Redaktor: Karol Zechmeister
Foto: Karol Zechmeister

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]