Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Range Rover Evoque 2.0 P250 First Edition (10/2019)  Vytlačiť stránku
redaktor: m.slabý, 23.12.2019;

V priebehu roka 2019 prišla do predaja druhá generácia modelu Range Rover Evoque. Toto prémiové SUV sme otestovali v akčnej edícii First Edition s benzínovým preplňovaným 2-litrom a 9-stupňovou automatickou prevodovkou s pohonom všetkých kolies.
testoval Miroslav Slabý





Prémiový parťák

Veľmi dlho figuroval na trhu Range Rover Evoque prvej generácie. Pre Land Rover išlo o prelom v modelovom rade. Naštartoval lepšie časy a nasadil trend v dizajne na veľa rokov dopredu. Myslím si, že išlo o jednoznačnú trefu. Lenže ako plynie čas, tak sa mení aj pohľad zákazníkov, ktorí chcú byť neustále trendy. Aj keď Evoque na pohľad skoro nezostarol, technicky veľmi zaostal. Nastal čas pre nový dizajn a najnovšie technológie. Nová generácia bola predstavená koncom roka 2018 a predaj na Slovensku začal v strede roka 2019.

Exteriér
Vzhľad Range Roveru Evoque je rovnaký iba na prvý pohľad. Auto má obrovské množstvo odlišností od svojho predchodcu. V podstate každý jeden detail prešiel úpravou, týmto štýlom momentálne pracujú dizajnéri Land Roveru. Jednoducho povedané, malými krokmi vpred. Evoque dostal novú masku, nové svetlá, výraznejší nárazník, zasúvacie kľučky, menšie koncové svetlá a len dizajnové, akoby, koncovky výfukov. Auto stojí na výrazných dvadsaťjedenpalcových diskoch.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Evoque vyzerá veľmi moderne, i keď v podstate zostal rovnaký. V dnešnej dobe s rôznymi dizajnovými kúskami už nedokáže toľko šokovať svojim zjavom, ako tomu bolo pri prvej generácii. Ľudia si jednoducho zvykli. Každopádne táto nová generácia najmenšieho z Range Roverov je dizajnovo veľmi vydarená. Ak ide o rozmery, tak ani tam sa toho až tak moc neudialo. Rázvor je o zhruba dva centimetre väčší, čo prospieva pasažierom na zadných sedadlách. Dizajn ako celok sa mi páči a pokiaľ patríte medzi ľudí, čo vyžadujú pozornosť na cestách, je to tá správna voľba. Vyzerá prémiovo a atraktívne.

Interiér
Interiér Evoque je inšpirovaný väčším bratom Velar. Je tu digitálny prístrojový štít, luxusne vyzerajúca obrazovka na palubnej doske a ďalšie displeje nahradzujúce stredový panel, ktoré sú z pohľadu údržby o niečo náročnejšie. Všetko, čo sme už skôr videli nielen vo Velare, ale aj v Range Rovere. Mäkčené materiály všade okolo, kožou potiahnutá časť palubnej dosky, príjemný volant s dotykovými plochami, komfortné sedadlá, moderný infotainment. Nedá mi nespomenúť „inteligentné vnútorné spätné zrkadlo“, ktoré sa dokáže zmeniť na obrazovku s vysokým rozlíšením. Ak cestujúci alebo objemný náklad blokujú výhľad smerom dozadu, vodičovi stačí prepnúť spínač na spodnej strane zrkadla a z kamery hore na vozidle sa začne prenášať obraz priestoru za vozidlom v ostrom, vysokom rozlíšení. Obrazovka poskytuje dostatočný výhľad a výbornú viditeľnosť pre celú posádku vozidla, ktorej stačí len svit mesiaca. Čo sa praktickosti týka, Evoque na tom nie je vôbec zle. Poteší dostatočnými odkladacími priestormi, slušným miestom vzadu (so 172 centimetrami som sa v pohode „posadil za seba“ a mal dosť miesta pre nohy i nad hlavou). Zadné operadlá sa sklápajú v pomere 40/20/40. Nákup môžete pohodlne zavesiť na dvojicu vešiačikov nachádzajúcich sa na bokoch kufra.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Verzia First Edition je špecifická rôznymi doplnkami ako napríklad medenými doplnkami exteriéru, čiernym kontrastným pevným panoramatickým strešným oknom, obložením z lineárne kartáčovaného tmavého hliníka s nápisom First Edition, kobercami First Edition či sedadlami čalúnenými kožou s výraznou textúrou vo farbách Cloud/Ebony. Sedadlá sú príjemne pohodlné, počas dlhšej cesty na sever republiky som k nim nemal žiadne výhrady. Predné sedadlá v testovanom vozidle sú elektricky nastaviteľné s pamäťou a disponujú elektrickou bedrovou opierkou. Testovaný Evoque obsahoval vyhrievané predné sedadlá ako aj vyhrievaný volant. Interiér pôsobí prémiovo a funkčne. Výhľad z kabíny je postačujúci. Evoque disponuje množstvom odkladacích priestorov, najviac sa mi páči žľab na mobil, ktorý obsahuje stredová konzola na každej strane. Batožinový priestor s malou nakladacou hranou pojme 591 litrov batožiny. Je to postačujúca hodnota pre štyroch cestujúcich a ich batožinu. Po sklopení zadných operadiel vznikne s podlahou kufra takmer rovina a dokážete naložiť až 1383 litrov. Piate dvere sú elektricky bezdotykovo otvárateľné a ich funkčnosť, resp. rýchlosť, je na vysokej úrovni.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Testovaný automobil poháňa štvorvalcový preplňovaný zážihový 2-liter z dielne Land Rover označený ako Ingenium a disponuje maximálnym výkonom 183 kW (249 koní). Hodnota maximálneho krútiaceho momentu 2-litra je 365 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 1200-4500 ot./min. Motor pracuje so systémom inteligentného priebežného riadenia premenného zdvihu ventilov (CVVL), ktorý mení mieru otvorenia sacích ventilov a znižuje straty motoru spôsobené prúdením. Motor tak môže „dýchať“ s maximálnou účinnosťou, čo prináša optimálny výkon a točivý moment.

zväčšiť obrázok Dosť bolo teórie, poďme za volant. Motor je výkonný a na bežné jazdenie úplne postačuje. V mojom teste som sa nestretol so situáciou, kedy by sila motora nebola dostatočná. Automatická prevodovka väčšinou držala spektrum otáčok okolo hranice 1.250 ot./min. Pri týchto otáčkach dominuje v kabíne ticho a pokoj. S nepríjemnými vibráciami v nižších otáčkach som sa nestretol.

Automatická prevodovka je klasická s hydrodynamickým meničom a je vybavená 9-mi stupňami. Radenie rýchlostí smerom na hor je veľmi príjemné a plynulé. Radenie rýchlostí smerom na dol je taktiež na solídnej úrovni. Reakcia na zošliapnutie plynového pedála je dostatočne rýchla, nepostrehol som žiadne rušivé správanie, nič čo by mi vážnejšie prekážalo. Pri normálnej jazde je príjemným spoločníkom a vôbec nepôsobí rušivým dojmom. Je tu možnosť manuálneho radenia + a - na radiacej páke, padlá pod volantom sú k dispozícii - palec hore.

S Evoque som počas testovacieho týždňa prešiel 909 km. Podľa tabuliek by si mal Evoque vypýtať 9,4 litra benzínu na sto kilometrov. V reále som sa k takým hodnotám nepriblížil, v meste si motor vypýtal zhruba 12,5 litra, mimo mesta to bolo podľa štýlu jazdy zhruba 8,8 litra. Moja kombinovaná spotreba, ktorá zahŕňala jazdu mestom, okresnými cestami, ale aj diaľnicu skončila na hodnote 10,3 litra na sto kilometrov. No na preplnených cestách v Bratislave nie je problém dosiahnuť aj spotrebu nad 13 litrov benzínu.

Podvozok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Prednú nápravu tvorí klasická konštrukcia MacPherson s hydraulickými silentblokmi Hydrobush, ktoré pri vysokej rýchlosti znižujú vibrácie kolies prenášané do volantu. Zadnú nápravu tvorí viacprvková náprava Integral Link, čo má za následok zvýšený jazdný komfort na cestách a súčasne znižuje hluk v kabíne. Navyše vďaka takémuto zaveseniu kolies vzniká širší batožinový priestor.

Podvozok s dvadsaťjedenpalcovými kolesami je naladený tak, aby ste sa aj na našich cestách cítili komfortne a hladko „žehlí“ nerovnosti. V zhoršenom teréne zistíte na čo je dobrých 212 milimetrov svetlej výšky. K dispozícii je aj asistent zjazdu z kopca. Čo sa týka podvozku, nie je mu čo vytknúť. Na diaľnici R1 som si užíval každý jeden kilometer. Evoque má systém Active Driveline, ktorý prepína medzi pohonom dvoch a štyroch kolies, čo znižuje spotrebu paliva. V teréne je výborným pomocníkom technológia Terrain Response 2 (ponúka režimy komfort, piesok, tráva-štrk-sneh alebo blato-koľaje) a brodivosť 600 mm.

Evoque je vybavený pohonom 4x4 s označením AWD. So systémom Terrain Response 2 vytvárajú skvelú symbiózu do sťažených podmienok. Ak ste dobrodružný typ človeka a chcete spoznávať nové zákutia krajiny, máte možnosť. Toto je podľa mňa najväčšia zbraň tohto automobilu. Je robený do pohody, ale aj do nepohody. Aj keď Evoque je módne kompaktné SUV určené hlavne do mesta, mňa rozhodne zaujal aj mimo mesta. Jeho jazdné vlastnosti sú na vysokej úrovni.

Bezpečnosť
otvoriť test Euro NCAP zväčšiť obrázok Evoque ohľadom bezpečnosti nie je na tom vôbec zle. Dokazujú to výsledky nárazových testov spoločnosti Euro NCAP, v ktorých získal maximálny počet - päť hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získal výborné hodnotenie 94%, za ochranu detí tiež výborných 87%, za ochranu chodcov 72% a za bezpečnostné systémy 73%.

Evoque je štandardne vybavený bezpečnostným systémom pre ochranu chodcov, alebo cyklistov pomocou airbagu. Tento systém v prípade nehody aktivuje senzory v nárazníku pre airbag pod kapotou. Kapota sa uvoľní a umožní nafúknutie airbagu, ktorý ochráni chodcov, alebo cyklistov pred nárazom do čelného skla.

Okrem štandardných systémov ako ABS, elektronicky riadené rozdeľovanie brzdnej sily EBD, regulácia brzdenia pri zatáčaní CBC, asistent núdzového brzdenia EBA, dynamická kontrola stability DSC, elektronicky riadený protišmykový systém ETC, systém kontroly náklonu RSC, asistenta rozjazdu a zjazdu do/z kopca či šiestich airbagov (čelné a bočné vpredu, hlavové vpredu aj vzadu) je testovaný Evoque vybavený aj modernými bezpečnostnými asistentami ako sú napríklad asistent pre udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu LKA, systém sledovania pozornosti vodiča, 360° parkovací asistent, funkcia kontrolovanej jazdy v slepom uhle, systém rozpoznania dopravných značiek a adaptívny obmedzovač rýchlosti, monitor bezpečného výstupu z vozidla, asistent pre núdzové brzdenie a adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go.


Obstarávacia cena (spracované dňa 23.12.2019)

Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Range Rover Evoque 2.0 P250 First Edition
69.684 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Range Rover Evoque 2.0 P250 First Edition
71.576 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBD, systém Terrain Response 2, systém Efficient Driveline, systém All-Terrain Progress Control (ATPC), stabilizačný systém ESP, autonomous Emergency Braking (AEB), asistent rozjazdu do kopca, asistent pre zjazd z kopca, asistent jazdy v jazdnom pruhu a monitor opustenia jazdného pruhu, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu a vzadu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, elektronická parkovacia brzda, funkcia kontrolovanej jazdy v slepom uhle, monitor kondície vodiča, systém rozpoznania dopravných značiek a adaptívny obmedzovač rýchlosti, systém núdzového brzdenia vo vysokej rýchlosti, bezkľúčové odomykanie, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním a alarmom, monitor bezpečného výstupu z vozidla, adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, monitor premávky za vozidlom, monitorovanie tlaku v pneumatikách TPMS, svetelný a dažďový senzor, 360° parkovací asistent, zadná kamera
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, stĺpik riadenia - elektricky nastaviteľný, volant - kožený a vyhrievaný s obložením Atlas, čalúnenie sedadiel Cloud/Ebony textúrna koža s Cloud/Ebony interiérom, čalúnenie stropu Ebony Morzine, lišty Gradated Linear Dark Aluminium s nápisom First Edition, 14-smerové elektricky nastaviteľné predné sedadlá, vyhrievané s pamäťou, 4-sm. bedrová opierka, vnútorné spätné zrkadlo - ClearSight, 5x hlavová opierka, delené a sklopné zadné sedadlá, lakťová opierka vpredu a vzadu, klimatizácia automatická 2-zónová, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, Meridian Sound System, Navigation Pro, Touch Pro Duo, Head Up Displej, náladové osvetlenie interiéru - nastaviteľné, InControl Remote, Bluetooth, USB a AUX port, koberčeky First Edition
Exteriér:
balík R-Dynamic Exterior, nárazníky a kľučky vo farbe karosérie, predné hmlovky, svetlomety Matrix LED s podpisovým denným svietením, ostrekovače svetlometov, automatické nastavovanie dosahu svetlometov, spätné zrkadlá elektochromatické el. sklopné a vyhrievané s funkciou pamäte, LED zadné svetlá, zliatinové disky 20" Vzor 5079, 5 lúčové-delené, Gloss Dark Grey s kontrastným prevedením Diamond Turned, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, tmavšie tónované zadné/bočné sklá, strecha pevná panoramatická
Výbava za príplatok k základnej cene: • Systém Adaptive Dynamics = 975 €
• Zliatinové disky 21" Vzor 5078, 5 lúčové-delené, Gloss Silver = 248 €
• InControl Secure Tracker = 669 €



Cenník Range Rover Evoque

Záverečné hodnotenie

Nový Range Rover Evoque z pohľadu dizajnu vyzrel, vzal si to najlepšie z predchádzajúcej generácie a pridal jej niečo z veľmi podareného Velaru. Na pohľad ide o vážne pekné auto, ktoré naživo vyzerá ešte lepšie než na fotkách. Medzi súčasnými prémiovými kompaktnými SUV by som tvrdil, že je najlepšie vyzerajúcim vozidlom vo svojom segmente. Ide ale o čisto subjektívnu záležitosť. Interiér na prvý pohľad vyzerá moderne, ale z hľadiska užívateľského komfortu nie je úplne ideálny. Veľa vecí nejde robiť len tak po pamäti, ale je potrebné sa na to viac zamerať – minimálne odvrátiť zrak od vozovky a dívať sa, či sa prstom na displeji triafate správne. Vozidlo ponúka dostatok vycibrenosti a je na ňom zábavné jazdiť. Spotreba paliva je vyššia, tak isto ako aj cena testovaného modelu. Má však schopnosti terénneho vozidla Land Rover, čo nie je vôbec na škodu.


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


Ostatné testy značky Land Rover/Range Rover:
Test: Land Rover Discovery 4 3.0 TDV6 SE (07/2010)


Dňa: 23.12.2019
Redaktor a foto: Miroslav Slabý

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]