Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic Active (10/2013)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 14.10.2013;

Po hatchbacku tu máme kombi verziu modelu Toyota Auris. Nesie označenie Touring Sports, je vo výbave Active a poháňa ho benzínový motor 1.6 Valvematic spolupracujúci s prevodovkou Multidrive S. testoval Karol Zechmeister





Veľký návrat

Predchádzajúca generácia modelu Toyota Auris sa predávala len ako 5-dverový hatchback. Čo jej nemohlo stačiť na veľké predajné čísla. Lebo ak to nie je naftové kombi, tak sa to v Európe predáva ťažko. A tak pod tlakom konkurencie, ktorá je neúprosná, prichádza nový Auris aj v kombi verzii. Po tejto kombinácii je proste dopyt a tak sa ju snažia mať opäť v ponuke aj japonskí výrobcovia. Oni totiž v posledných rokoch od kombi verzií v nižšej strednej triede akosi ustúpili. Ale teraz pochopili, že bez nich to asi nepôjde. A my sa môžme len tešiť. Ponuka sa rozširuje a je z čoho vyberať. Kórejčania to pochopili dávno, Honda so Civicom kombi príde čoskoro a Auris tu je už teraz. Predáva sa od tohtoročného júla.

Exteriér
Dizajn som podrobne opísal v teste Aurisu hatchback. Nakoľko je kombi verzia po B-stĺpik identická, zameriam sa na zadnú časť. Žiadne veľké prekvapenie sa nekoná. Zadné skupinové svetlá sú takmer identické ako pri hatchbacku. Rovnako tak aj nárazník s vertikálnymi odrazkami v rohoch vyzerá rovnako, len tabuľka s EČV sa z neho presunula na veko. Predĺžené bočné presklenie spolu so zadným previsom sú hlavné prvky kombi verzie. Chrómové sú strešné nosiče a spodná lišta bočných okien. Vozidlo ako celok pôsobí dynamicky, je hodné svojho mena – Sports Touring. A ak je Gaudiho pracovisko Barcelona rovnako pekná ako táto červená farba s tým istým názvom, tak sa tam musím ísť pozrieť.

Interiér
Pracovisko vodiča je identické s hatchbackom. Všetko podstatné je popísané v jeho teste. Rovnaké klady a zápory nachádzam aj tu. Ale jednu pozitívnu zmenu si všímam hneď. Digitálne hodiny sú rovnaké, ako v nedávno testovanej Corolle, modré číslice na čiernom podklade. Hatchback to mal naopak. A samozrejme páka prevodovky Multidrive S je iná ako pri manuálnej prevodovke. Je vsadená do čierneho lesklého plastu s vymedzenou dráhou pohybu do písmena J.

Pred sebou mám multifunkčný kožený volant. Tempomat sa na ňom neovláda, na to slúži samostatná páčka. Pred ľavým kolenom nachádzam okrem iného aj tlačidlo automatického parkovacieho systému, a pred pravým štartovacie tlačidlo. Rozsah nastavenia volantu aj sedadla je dostatočný. Ideálnu polohu si tu nájde každá bežná postava. Lakťová opierka skrýva malý odkladací priestor a pod ním veľký. Sú tu aj dva držiaky na nápoje a pred pákou miesto na odloženie napr. mobilu. Schránka pred spolujazdcom je dostatočne veľká, 1,5 fľaša sa bez problémov zmestí do dverí a okuliare do stropnej schránky. Prijal by som schovaný USB vstup, napr v schránke pred spolujazdcom alebo pod lakťovou opierkou, a automatické vypínanie osvetlenia pri slnečných clonách.

Vzadu je menej miesta ako v Corolle, nakoľko má Auris menší rázvor. Za sebou tak sedím rovnako ako v hatchbacku. Len ľavé koleno si sťažuje, nikto iný. Hlava aj chodidlá sú spokojné. Lakťová opierka s otvormi na nápoje aj tu padne na sedák a na podlahe absentuje výrazný tunel. Tmavšie okná zaručujú určitý stupeň intimity.

A som pri batožinovom priestore. Po otvorení piatych dverí má prekvapí trochu nemotorná manipulácia s roletkou. Bočné výstupky môžu putovať buď po D-stĺpikoch alebo klasicky k zadným operadlám. V prvom prípade vznikne dostatočný priestor na naloženie väčšiny bežných vecí. V druhom naložíte veci až po strop. V oboch prípadoch to chce však cvik trafiť sa výstupkami do chcených drážok. Toto má konkurencia vyriešené lepšie, niekde stačí klepnúť po rolekte a tá sa sama zroluje k zadným operadlám.

Páči sa mi však kazeta s vertikálnou sieťkou, ktorá sa dá vytiahnuť po strop, kde sú pripravené pod plastovou krytkou otvory na jej uchytenie. Plastová krytka sa počas jazdy raz otvorila sama. Pri náraze alebo prudkom brzdení tak predmety z batožinového priestoru neohrozia posádku. Zadné operadlá sa dajú jednoducho sklopiť pomocou páčiek na bokoch batožinového priestoru. Funguje to spoľahlivo, vtedy vznikne rovná plocha aj napriek tomu, že sedáky ostávajú na svojom mieste. Na sklopenom zadnom operadle nachádzam drážky pre uchytenie kazety so sieťkou, ktorá tak oddelí priestor predných cestujúcich od veľkého zadného priestoru. Šikovné.

Pod prvým dnom je plytký priestor, pri operadlách rozdelený na tri menšie. A pod ním naopak dosť hlboký priestor, kde ak nie je plnohodnotná rezerva, čo bol prípad testovanej verzie, je celkom dosť miesta na nejaké drobnosti. Ďalšie úložné možnosti poskytujú schránky v priestore za podbehmi. Objemovo patrí Auris Touring Sports so svojimi 530 litrami medzi tých lepších v triede. Prakticky som však napr. vaničku hlbokého kočíka a vedľa nej jeho podvozok lepšie uložil do Corolly. Hlavne šírka medzi podbehmi je menšia, je to dané zložitejšou nápravou, ktorá má väčšie priestorové nároky ako jednoduchá v Corolle. Rozdiel nie je však priepastný, Auris kombi ponúka oveľa lepší prístup a hlavne možnosť naložiť tento priestor až po strop. To však bežne človek využije málokedy. Piate dvere umožňujú dve možnosti zatvorenia, zvrchu aj zospodu. Uzamknúť vozidlo sa dá tlačidlom vedľa tlačidla odomknutia. To chválim, netreba vyberať ovládač ani ísť k prednej kľučke. Tú stačí mimochodom pohľadkať na správnom mieste a je zamknuté resp. odomknuté.

Motor, prevodovka a dojmy z jazdy
Pod prednou kapotou je motor s označením 1.6 Valvematic. Jedná sa o štvorvalcový benzínový motor o objeme 1598 ccm, disponuje variabilným zdvihom a časovaním ventilov. Maximálny výkon je 97 kW pri 6400 ot./min. a maximálny krútiaci moment je 160 Nm pri 4400 ot./min. V tomto prípade je spojený s variátorovou prevodovkou Multidrive S, ktorá využíva dvojicu remeníc v tvare kužeľa. Medzi nimi beží kovový pás prenášajúci výkon z jedného na druhý. Kužeľe sa k sebe približujú a oddaľujú a tým menia prevodový pomer.

Po naštartovaní tlačidlom je motor rovnako tichý ako v hatchbacku. Radím D a vyrážam. Ihneď ma zaujme práca prevodovky. Pripadám si ako v hybride. Pri pokojnej jazde radí prevodovka nebadane a hladko. Pri potrebe náhleho zrýchlenia (plynový pedál nie je až na podlahe) otáčky motora vyskočia k číslici 4, tam sa držia, hluk je značný a mám pocit, že auto nezrýchľuje. Ono samozrejme zrýchľuje, len to nie je podložené bežným zvukom. Ak stlačím plynový pedál na podlahu, prevodovka dovolí vytočiť motor až k číslici 6, čo už je takmer v červenom pásme. S manuálom by som preradil na vyšší stupeň v mnohých prípadoch skôr.

Prevodovka ponúka aj možnosť sekvenčného radenia buď samotnou pákou alebo pádlami pri volante. Vtedy je k dispozícii sedem prednastavených stupňov. Vyskúšal som si obe možnosti. Na páke je radenie nelogicky naopak, vyššie stupne sa radia dopredu a nižšie k sebe. Pádla sú pri športovej jazde určite lepšia voľba. Aj pod plynom prevodovka preradí rýchlo. Je tu aj režim SPORT. Po jeho aktivovaní tlačidlom na stredovom tunely poskočia otáčky motora takmer o 100 / min. vyššie. Jednoducho tento režim udržuje vyššie otáčky, čím dokáže motor reagovať promptnejšie na pokyny plynového pedálu. Hluk v týchto otáčkových pásmach je však výrazný. Oveľa radšej som si vychutnával komfort neradiť vôbec.

Najnižšia spotreba na mojej krátkej 5 km dlhej ceste do práce bola 8,8 l / 100 km. V meste som sa pohyboval väčšinou okolo 9 – 9,4 l / 100 km. Pri mestskej rýchlosti 50 km/h sú otáčky motora cca 1300. Píšem cca preto, lebo stupnica otáčkomeru neponúka presné zobrazenie.

Ustálenou rýchlosťou 90 km/h po bratislavskom obchvate som dosiahol spotrebu 5,3 l / 100 km. Vtedy sú otáčky motora cca 1750 / min. Jazda po okresných cestách skončila spotrebou 6,3 l / 100 km. Na palube sme vtedy boli traja dospelý, jedno dieťa a batožinový priestor plný po kryt.

Trasa BA – odbočka na R1 smer Nitra rýchlosťou 110 km/h skončila spotrebou 7,0 l / 100 km, aby som v Nitre odčítal z displeja hodnotu 7,5 l / 100 km. Na diaľnici pri rýchlosti 130 km/h motor „točí“ cca 2550 ot./min., čo je vynikajúca hodnota. Iná diaľničná trasa so zaplneným batožinovým priestorom po kryt a vyššie spomenutou posádkou na palube skončila spotrebou 7,8 l / 100 km.

Dotykový displej ponúka intuitívne menu. Reakcia na dotyk by však mohla byť lepšia. Spárovanie so smartfónom je jednoduché. Ak má volaný priradenú aj fotku, tá sa zobrazí tiež. Navigácia ponúka priemernú grafiku. Potešilo zobrazenie radenia do pruhov. Celý systém je však v angličtine, chýba slovenčina aj čeština. Čiže aj navigačné pokyny sú v angličtine. Displej medzi rýchlomerom a otáčkomerom ma dvojaké ovládanie. Tlačidlom DISP sa prepínajú zobrazované informácie o spotrebe, dojazde, dobe jazdy atď. a kolíkom sa prepína medzi celkovými najazdenými km, Tripom A a Tripom B. Svietiaca ikona ECO informuje vodiča, že svojou jazdou práve zachraňuje planétu viac, ako keby nesvietila.

Obraz z cúvacej kamery ponúka pomocné pevné čiary. Spolu s parkovacími senzormi tvoria ideálnu kombináciu. Takisto automatický parkovací systém funguje bezchybne, aj pri parkovaní pravými kolesami na obrubník prebehol manéver bezchybne. Detailne som systém opísal v teste Aurisu hatchback. Na svetelný aj dažďový senzor sa dá spoľahnúť. Vedľa veľkej zelenej kontrolky zapnutého tempomatu by mohla svietiť nastavená rýchlosť. Takto ju môže vodič len hádať pri pohľade na analógový rýchlomer. Vnútorné spätné zrkadlo automaticky stmavne pri dopade svetelných lúčov od vozidla vzadu a tie vonkajšie sa automaticky po zamknutí vozidla sklopia. Za balík Comfort sa teda oplatí priplatiť.

Podvozok
Ako pri hatchbacku, aj tu je predné zavesenie kolies tvorené typom MacPherson a vzadu dvojitým lichobežníkovým zavesením. Dlhší zadný previs počas jazdy o sebe nedáva vedieť. Väčší zadok tu nie je nijako cítiť. Vozidlo je pri všetkých bežných jazdných situáciách stabilné. Nerovnosti prechádza ticho, naladenie je komfortné. Naše cesty odfiltruje veľmi dobre. K tomu zodpovedá aj riadenie, ktoré by mohlo stuhnúť pri vyšších rýchlostiach o máličko viac. Zato parkovať s ním je radosť.

Bezpečnosť
Bezpečnostnými skúškami organizácie Euro NCAP prešiel 5-dverový hatchback. Výsledky pre kombi verziu by však určite neboli dramaticky odlišné. V testoch získal Auris 92 % za ochranu dospelých cestujúcich, 84 % za ochranu detí, 68 % za ochranu chodcov a 66 % za bezpečnostné systémy. Ochrana krčnej chrbtice pri náraze zozadu dostala 3,3 bodu (maximum je 3,7). Opäť musím vyzdvihnúť kolenný airbag vodiča, ktorý pri iných značkách nie je vôbec obvyklý. Inak ponúka bezpečnostná výbava štandardný zoznam systémov, ktorý nájdete v tabuľke.

Obstarávacia cena (spracované dňa 01.10.2013 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Auris Touring Sports
1.33 Dual VVT-i Power
14.490 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Auris Touring Sports
1.6 Valvematic Active Multidrive S
17.390 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Auris Touring Sports
1.6 Valvematic Active Multidrive S
19.710 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
airbagy predné (vodič + spolujazdec), airbagy bočné (vodič + spolujazdec), airbagy hlavové (1. a 2. rad), airbag kolenný (vodič), deaktivácia predného airbagu u spolujazdca, trojbodové bezpečnostné pásy vpredu (2x), výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy vpredu, trojbodové bezpečnostné pásy vzadu (3x), indikácia zapnutia bezpečnostných pásov (predné + zadné), uchytenie detskej sedačky ISOFIX (2x zadné krajné sedadlá), detská poistka zadných dverí, systémy ABS/EBD/BA/VSC/TRC, asistent rozjazdu do kopca (HAC), elektrický posilňovač riadenia (EPS), kotúčové brzdy vpredu (ventilované) a vzadu, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, sklápací kľúč s diaľkovým ovládaním (1x), pevný kľúč (1x), imobilizér
Interiér:
klimatizácia automatická jednozónová, peľový filter, elektricky ovládané predné okná, sťahovanie okna vodiča jedným dotykom, do zelena tónované predné bočné okná, do zelena tónované zadné bočné okná a okno piatych dverí, vyhrievanie okna piatych dverí, trojramenný volant a hlavica radiacej páky v koži, ovládanie palubného počítača a audio systému na volante, ovládanie Bluetooth® Handsfree na volante, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, multiinformačný displej 1 (priemerná spotreba, dojazd, celkové počítadlo najazdených km, denné počítadlo najazdených km A/B, teplota chladiacej kvapaliny, vonkajšia teplota), digitálne hodiny na palubnej doske, modré podsvietenie prístrojov s nastavením intenzity, komfortné blikanie – trojblik, modré podsvietenie ovládačov a tlačidiel, stierače predného okna s nastaviteľným cyklovačom, stierač zadného okna s cyklovačom, strieborné obloženie palubnej dosky (vzhľad brúsený titán), odkladacia schránka pred spolujazdcom, stropná konzola s držiakom okuliarov, slnečné clony s kozmetickými zrkadlami, osvetlenie kozmetických zrkadiel, predná lakťová opierka posuvná s textilným poťahom, držiak nápojov v stredovej konzole (2x), zadná lakťová opierka s držiakmi nápojov (2x), schránka na mince pod volantom, odkladacie vrecká v predných a zadných dverách, elektrická zásuvka 12 V na stredovej konzole vpredu, na stredovej konzole pre zadné sedadlá a v batožinovom priestore, kryt batožinového priestoru, uloženie krytu batožinového priestoru za zadné sedadlá, dvojité dno batožinového priestoru, osvetlenie batožinového priestoru, háčiky na tašky v batožinovom priestore (2x), výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, sklopné zadné sedadlá, delenie 40:60, vrecká na zadnej strane sedadiel vodiča a spolujazdca, čalúnenie sedadiel textilné, Toyota Touch (6,1˝ dotykový displej, rádio + CD prehrávač, Bluetooth® Handsfree aj streaming, ovládanie iPodu a MP3 prehrávača, informácie o jazde (priemerná rýchlosť, čas jazdy, dojazdová vzdialenosť), podpora MP3 a WMA, externý vstup Aux-In/USB, 4 reproduktory vpredu, 2 reproduktory vzadu
Exteriér:
pozdĺžne strešné strieborné nosiče, oceľové disky kolies s celoplošnými krytmi 205/55 R16, súprava na opravu pneumatík, nárazníky lakované vo farbe karosérie, spätné zrkadlá - elektricky ovládané a vyhrievané vo farbe vozidla, spätné zrkadlá - s integrovanými smerovými svetlami, vonkajšie kľučky dverí vo farbe karosérie, chrómovaná koncovka výfuku, LED svetlá denného svietenia a parkovacie svetlá, Bi-Halogénové predné svetlomety, systém oneskoreného zhasnutia svetiel (FMH), automatické vypnutie svetlometov (Auto Cut), predné hmlové svetlá, LED tretie brzdové svetlo, upozornenie na núdzové brzdenie (rozsvietenie výstražných svetiel), zadná parkovacia kamera
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak – metalíza = 520 €
• Toyota Touch & Go = 600 €
• Comfort + Design + Business: Smart Entry & Start, senzor šera, stierače predného okna so senzorom dažďa, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, spätné zrkadlá - elektricky sklopné, elektricky ovládané zadné okná, sťahovanie všetkých okien jedným dotykom, zatmavené zadné bočné okná aokno piatych dverí, vyhrievanie predných sedadiel, elektricky ovládaná bedrová opierka na sedadle vodiča, 16˝ zliatinové disky s pneumatikami, zatmavené zadné bočné okná a okno piatych dverí, tempomat, obmedzovač rýchlosti, parkovacie senzory vpredu a vzadu, inteligentný parkovací asistent, multiinformačný displej 2 (okamžitá spotreba, priemerná spotreba, dojazd, celkové počítadlo najazdených km, denné počítadlo najazdených km (A/B), doba jazdy, priemerná rýchlosť, vonkajšia teplota, ukazovateľ otvorených dverí) = 1200 €

Toyota ponúka pre výbavu Active zvýhodnené pakety. Takže je tu celkom dobrá možnosť si vyskladať auto podľa svojich predstáv. Testovaciemu vozidlu vďaka balíku Comfort + Design + Business nechýbalo nič podstatné.

Porovnanie s konkurenciou (spracované: 01.10.2013 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Svoje miesto v tabuľke si našla Kia cee`d Sportswagon, Chevrolet Cruze Station Wagon a Opel Astra Sports Tourer. Nový Seat Leon ST ešte nemá slovenský cenník, konkurencia v podobe kombi verzie Hondy Civic sa u nás ešte nepredáva a nová Mazda3 kombi verziu zatiaľ nemá. Ostatných modelov je samozrejme neúrekom, spomeniem napr. Hyundai i30 kombi, Ford Focus kombi a VW Golf Variant. Napr. taký Renault Mégane Grandtour vôbec kombináciu benzínového motora s automatickou prevodovkou neponúka.

Značka / model Toyota Auris
Touring Sports
Kia cee`d
Sportswagon
Chevrolet Cruze
Station Wagon
Opel Astra
Sports Tourer
Motor 1.6 Valvematic 1.6 GDi 1.8 16V 1.6
Stupeň výbavy Active TX LTZ Cosmo
Pohon predný predný predný predný
Zdvihový objem motora 1598 1591 1796 1598
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie nie nie nie nie
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 97/6400 99/6300 104/6200 85/6000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 160/4400 164/4850 176/3800 155/4000
Prevodovka automatická
variátorová
automatická dvojspojková
6-stupňová
automatická
6-stupňová
automatická
6-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 190 192 192 180
Zrýchlenie (s) 11,2 11,1 11,5 13,7
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,0 6,3 7,2 7,2
Emisie CO2 (g/km) 139 141 170 169
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1260 1348 1400 -
Dĺžka (mm) 4560 4505 4681 4698
Šírka (mm) 1760 1780 1797 1814
Výška (mm) 1475 1485 1521 1535
Rázvor (mm) 2600 2650 2685 2685
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l) 530 528 500 500
Záruka 3 roky / 100.000 km 7 rokov / 150.000 km 5 rokov / 120.000 km 6 rokov / 100 000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 18.890 20.190 20.830 18.740
Akčná cena (€) 17.390 18.890 18.300 15.640
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 19.710 22.970 19.880 22.570


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Kia cee`d Sportwagon
  • má naviac: TPMS – kontrola tlaku v pneumatikách, svetlomety s prisvecovaním do zátačiek, vyhrievaný volant, dvojzónová automatická klimatizácia (Auris má jednozónovú), elektronická parkovacia brzda, vyhrievané čelné sklo v oblasti stieračov, alarm
    nemá: kolenný airbag vodiča, parkovacia kamera, zadná lakťová opierka, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou

  • Chevrolet Cruze Station Wagon
  • má naviac: 17-palcové kolesá (Auris má 16-palcové), alarm
    nemá: kolenný airbag vodiča, automatický parkovací systém, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, vyhrievané predné sedadlá, tmavšie zadné bočné okná a zadné okno, asistent rozjazdu do kopca, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou

  • Opel Astra Sports Tourer
  • má naviac: aktívne opierky hlavy predných sedadiel, dvojzónová automatická klimatizácia (Auris má jednozónovú), čalúnenie v kombinácii koža/látka, 17-palcové kolesá (Auris má 16-palcové), zadná lakťová opierka s úložným priestorom (Auris má bez úložného priestoru), bedrová opierka spolujazdca, elektrická parkovacia brzda, varovanie pre slepý uhol
    nemá: kolenný airbag vodiča, automatický parkovací systém


    Záverečné hodnotenie

    Dizajnovo je Auris kombi zaujímavý. Zadná časť pekne nadväzuje a vozidlo pôsobí dynamicky a sviežo. Kryt batožinového priestoru by mohol fungovať lepšie, ale samotný priestor s vertikálnou sieťkou s prehľadom uspokojí rodinné nároky. Motor je kultivovaný a tichý, len variátorová prevodovka ho niekedy zbytočne vytočí a v kabíne sa rozoznie monotónny zvuk. Toyota robí dobré manuálne prevodovky s presným radením. Ja by som v tomto prípade oželel komfort tej automatickej.

    Cestovanie v Aurise je príjemné, ergonómia chválitebná, spracovanie a použité materiály na úrovni triedy. Páči sa mi, že Toyota má opäť v silnom segmente kombi verziu. Auris má všetky prepodklady, aby úspešne konkuroval svojim súperom. Okrem toho má aj jeden tromf, ktorý nemá nikto iný – hybridný pohon. O tom možno niekedy nabudúce.


    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Toyota:
    Test Toyota Corolla 1.6 Valvematic Active (09/2013)
    Test Toyota Auris 1.6 Valvematic Active (05/2013)
    Test Toyota Yaris 1.5 VVT-i Hybrid Synergy Drive Active (01/2013)
    Test Toyota GT86 2.0 Boxer D-4S (12/2012)
    Test Toyota Prius 1.8 VVT-i Hybrid Synergy Drive (06/2012)
    Test Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol (05/2012)
    Test Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Style (03/2012)

    Dňa: 14.10.2013
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]