Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Toyota GT86 2.0 Boxer D-4S (12/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 04.01.2013;

Tentoraz sme vďaka spoločnosti TOYOTA MOTOR SLOVAKIA, s r.o., otestovali športovú lahôdku z ponuky tejto japonskej značky. Kupé GT86 s motorom 2.0 Boxer D-4S s manuálnou prevodovkou a pohonom zadných kolies. testoval Karol Zechmeister





Potešenie z jazdy

Je málo automobiliek, ktoré majú v ponuke naozaj športový model. Nemyslím teraz oturbovaný hatchback so zníženým podvozkom a pohonom prednej nápravy. Mám na mysli kupé model s atmosféricky plneným motorom pod nízko položenou prednou kapotou poháňajúcim zadné kolesá, za ktorým sa každý otočí. A práve takéto vozidlo pribudlo do ponuky Toyoty. Hodne dlho nás napínala s odhalením svojej novinky. Koncept FT-86 nám dával nádej, že sériový model bude vyzerať naozaj skvele.

História športových modelov Toyota siaha do roku 1965, kedy bol predstavený model Sports 800. Nasledoval nádherný kúsok - model 2000GT. Ďalej to bol model Celica, neskôr model Celica Supra, a v roku 1983 model AE86 známy ako „Hachi Roku“ – „osem šesť“. Preto ten názov pomyselného nástupcu – GT86. Nemôžem zabudnúť na modely MR2 a Supra. Ani tie sa už bohužiaľ nevyrábajú, ale tak krásne sa na nich spomína. Ale hlavu hore. Máme tu novú GT86-ku, dvojičku modelu Subaru BRZ. Týmto dvom automobilkám vďačíme za to, že spojili sily a urobili radosť vodičom, ktorí majú radi zábavu za volantom. Ale poďme pekne poporiadku.

Exteriér
Vyššie spomenutý koncept FT-86 bol k sériovému prevedeniu veľmi blízko. Rozdiely sú len v detailoch. U sériového modelu nastali výrazné zmeny hlavne v zadnej časti. Musím však podotknúť, že bohužiaľ. Koncept mal fantasticky tvarované zadné svetlá, na ktoré nadväzovala hrana v nárazníku. Teraz sa pozerám na inak tvarované menšie svetlá so strieborno-červenou grafikou značne vystupujúce do priestoru. Ani toto riešenie nie je zlé, ak by som však nevidel koncept. Tejto časti tak skôr dominuje spojler a hlavne výrazný difúzor. Trojuholníkové hmlové svetlo spolu so svetlami spätného chodu tvoria v jeho strede jeden celok. V rohoch sú chrómované kruhové koncovky výfuku. A hádajte, aký je ich priemer? Správne, 86 mm.

Zboku je to klasické kupé. Dlhá predná časť s malým zadkom. Veľmi podarený je detail na prednom blatníku. Dva protibežné piesty v mieste kľukového hriadeľa s číslom 86 – jednoduché a pritom také vypovedajúce, pochvala.

Nízko položená predná kapota dáva vyniknúť vystupujúcim blatníkom a jej hrana kopíruje zamračené svetlomety s dennými LED svetlami. Aj tu nastala zmena oproti konceptu FT-86, ten mal LED diódy vložené do mierneho oblúka v nárazníku. Teraz sú v tomto mieste hmlové svetlomety s ukazovateľmi smeru. Ale táto zmena sa dá akceptovať ľahšie, ako tá so zadnými svetlami. Predok má v sebe určitú dávku agresie.

Na vozidlo sa pozerám z výšky, je aerodynamické, kompaktné, nízke a oranžové. Taký malý športiačik, aký by chcel mať každý. O pozornosť za jeho volantom budete mať vďaka dizajnu postarané. Je to výnimočný zjav na našich cestách, ktorý si zaslúži pozornosť a byť na plagáte.

Interiér
Pri otváraní dverí sa bezrámové sklo posunie o málo nižšie. Fungovalo to bezchybne aj pri mínusových teplotách. Nastupovanie do takto nízkeho auta nie je príliš príjemné, obzvlášť v úzkych priestoroch našich sídlisk, treba na to pri parkovaní myslieť. Ale keď už je človek vo vnútri, tak na nastupovanie rýchlo zabudne. Sedadlá sú už na pohľad skvelé. Stred Alcantara, boky kožené s červeným prešitím. Ruky majú všetko blízko. Hlavne ta pravá. Prevodová páka aj páka ručnej brzdy sú umiestnené ideálne. Ich červené prešitie korenšponduje s tým na sedadlách. Pri zatiahnutí páky ručnej brzdy až na doraz sa uvoľnil jej spodný kryt. Cena za novinárske zaobchádzanie. Volant je takmer v kolmej polohe, je jednoduchý trojramenný, jemne vrúbkovaný, bez akýchkoľvek tlačidiel s červenou niťou po obvode. Super, športová ergonómia na špičkovej úrovni.

Prístrojom kraľuje otáčkomer s digitálnym rýchlomerom a s multifunkčným displejom. Má biely podklad s červeným pásmom od 7400, aj to dáva najavo, že je to najdôležitejší ukazovateľ na palube. Vľavo je analógový rýchlomer a vpravo ukazovateľ stavu paliva a teploty chladiacej kvapaliny.

Stredná dvojica výduchov tvorí oblúk, pod ktorým je do karbónovej imitácie vložený dotykový displej Toyota Touch, používaný vo viacerých modeloch Toyota. Pod ním je ovládanie dvojzónovej klimatizácie. Či už otočné ovládače v tvare osemhranu, alebo „lietadlové“ tlačidlá pod nimi pôsobia veľmi zaujímavo. Zato podsvietenie a zobrazenie čísiel hodín a klímy nevyniká nápadom ani modernou, skôr naopak. A hodiny k tomu ešte neponúkajú 24-hodinové zobrazenie. Úplne dole má svoje miesto štartovacie tlačidlo, mini odkladacie miesto a USB/AUX vstup.

V stredovom tuneli je vyberateľný resp. posuvný držiak dvoch nápojov a dostatok miesta na odloženie mobilu. Niečo málo sa zmestí do dverí a do schránky pred spolujazdcom, v ktorej je aj dobre ukrytá 12V zásuvka. Pochvalu si zaslúži bezrámové spätné zrkadlo. Celý interiér pôsobí jednoducho a stroho. Páčia sa mi detaily ako obrysy vystupujúcich reproduktorov, znak 86-ky na kobercoch, čierny strop alebo už spomenuté červené prešitia a ovládacie prvky klímy. Takisto je veľmi fajn dostatočne rozmerné „odkladacie“ miesto pre ľavú nohu. Pri mojej výške 195 cm sa tu necítim klaustrofobicky, aj keď vonkajšie rozmery túto možnosť naznačovali. Ešte sa mi páči, že vodič zo svojho miesta vidí vyčnievajúce predné blatníky. To len potvrdzuje, v akom nízkom vozidle práve sedí.

Hlavný odkladací priestor v interiéri sú zadné sedadlá. Tam je dosť miesta na batoh alebo tašku, ale nie pre človeka. Ešte tak možno za liliputieho spolujazdca by si sadol ďalší lilipután. Sú tu bezpečnostné pásy aj Isofix úchyty, ale nie sú tu hlavové opierky. Neviem si predstaviť tú manipuláciu s detskou sedačkou. Nie, toto auto je pre dvoch a hotovo. Zadné operadlo nie je delené, sklápa sa vcelku. Vtedy vznikne pomerne dlhý priestor. Samotný batožinový priestor pre dve osoby úplne postačuje. Ale čo to tu ja tak dlho opisujem? Poďme konečne k tomu dôležitému.

Motor, prevodovka a jazda
Do ringu pod prednou kapotou vstúpil boxer. Benzínový štvorvalcový motor s protibežnými piestami poháňa tú správnu nápravu - zadnú. Žiadne turbo ani kompresor, len čistá atmosféra. Jeho maximálny výkon je 147 kW (200 koní) pri otáčkach 7000 ot./min. Krútiaci moment 205 Nm dosahuje v pásme 6400 – 6600 ot./min. A viete aký je zdvih a vŕtanie? Zase správne, 86 x 86 mm. Nuž, vskutku zaujímavé hodnoty. Uvidíme, ako sa vie biť.

Stláčam štartovacie tlačidlo. Ručička otáčkomera vyletí k hodnote 7100 a vráti sa späť. Motor zavrčí, dá o sebe vedieť, že je tu a je pripravený. Zvuk je výrazný, ale nie otravný, dáva vodičovi najavo potenciál motora.

Radím jednotku a vyrážam. Spojkový pedál je tuhší, rovnako ako chod prevodovej páky. To mi nevadí, je to také chlapské. Dráhy páky, ak sa tu dá vôbec hovoriť o dráhach, sú minimálne. S takým malým pohybom som sa ešte nestretol. Rýchlosti sú uložené tesne pri sebe a radiť je radosť.

So zadkom tesne nad vozovkou sa pohybujem mestom. Po posúvaní sa v kolóne sa spotreba dostala nad 13,2 l/ 100 km. Najmenšia spotreba na krátkej cca 5 km dlhej jazde do práce bola 10,7 l/ 100 km. V meste môžete ísť 50-kou na 4. prevodový stupeň, alebo 60-kou na 5. prevodový stupeň. V oboch prípadoch sú otáčky motora rovnaké - 2000 ot./min.

Najnižšiu spotrebu som samozrejme dosiahol na okresných cestách kľudnou jazdou. Dostal som sa na údaj 7,7 l/ 100 km. Ručička otáčkomera však vtedy neprešla okolo číslice 3. Pri rýchlosti 90 km/h sú otáčky motora na šiesty prevodový stupeň 2300 ot./min., pri 130-ke 3400 ot./min.

Toto auto si však pýta viac. Do 4000 ot./min. to však nie je to pravé orechové. Akoby sa motor len pripravoval na to, čo príde. Si boxer, tak boxuj! A on naozaj začal. To na začiatku boli len zahrievacie kolá, on sa potrebuje vytočiť aby podal adekvátny výkon. Tak ho teda vytáčam. Ručička míňa číslice 4, 5, 6 rýchlosťou akou vozidlo míňa stromy pri ceste, zvuk a zrýchlenie sú zrazu opojné. Letím nízko nad zemou ako Šinkanzen a boxer je vo svojom živle. Pri 7100 ot./min. sa rozbliká kontrolka upozornenia, že sa blížim k obmedzovaču. Toto upozornenie ide nastaviť v rozmedzí od 2000 do 7400 ot./min. a práve do tejto hodnoty vyskočí ručička pri prvom stlačení štartovacie tlačidla. Pri dosiahnutí hodnoty by mal zaznieť aj bzučiak, ale ja ho nevnímam, kričí na mňa totiž boxer a pýta sa, či mám dosť. Tesne pred 7400 ot./min. radím za tri a kričím, že nie, nemám dosť a chcem viac! A tak vstupujeme do ďalšieho kola. Inak trhnutie, ak vodič nepreradí, nie je až také dramatické. Tento motor miluje otáčky a vy ich budete milovať tiež.

Šoférujem a nemám cieľ. Ponáhľam sa a nemám kam. Predbieham a nemám prečo. Do zákruty pridávam plyn a usmievam sa. Je to návykové, úžasné a mám to rád. Toto auto nepotrebujem, ale chcem ho. Ostatné autá zrazu pôsobia fádne, nudne a nezaujímavo. Ako keby ste celý rok jedli suchú ryžu a zrazu ochutnáte Wasabi. Jednoducho vás to preberie z letargie. A ak som zastavil náhodou prvý na križovatke, tak sa vo mne prebudil malý Kobajaši. Vždy som nechal ostatných ďaleko za mnou.

Vrchná časť prístrojovky je mäkčená, ak aj niečo počas testu zapraskalo, tak som to vďaka skvelému zvuku motora nepočul. Prvé testovacie vozidlo, v ktorom som nevyskúšal USB vstup. Jednoducho hudba z motora a výfuku mi postačovala. Dokonca som viackrát jazdil s vypnutým rádiom. Údaje palubného počítača sa prepínajú tlačidlami umiestnenými pred ľavou páčkou na prístrojovej doske, nie je to príliš šťastné riešenie, ale dá sa na to zvyknúť. Na čo som si akosi nevedel zvyknúť, bolo vystupovanie z auta. Dverový prah je dosť vysoký a vysúkať moju dlhú postavu bola vcelku námaha. Preto sa mi často nechcelo ani vystúpiť, auto ma malo v pazúroch a len jazdiť a jazdiť.

Podvozok
Predná náprava je tvorená zavesením McPherson a zadná dvojitými priečnymi ramenami. Rozloženie hmotnosti medzi nápravy je takmer ideálne, 53:47 v prospech tej prednej. Vďaka konštrukcii motora je ťažisko veľmi nízko. Vpredu aj vzadu sú kotúčové brzdy s vnútorným chladením. Toto všetko sľubuje výborné jazdné vlastnosti. A je to tak. Aj napriek športovému nastaveniu pruženia je komfort pri prejazde nerovností chválitebný. Nezaznamenal som žiadne veľké rázy ani odskakovanie.

Na diaľnici je vozidlo samozrejme kráľom ľavého pruhu, je rýchle a stabilné, ale je to nuda. Chce to zákruty, veľa zákrut. Ach, okresné cesty, ako ich mám rád. Aj keď u nás nemajú zrovna najlepšiu kvalitu, ponúkajú zvezenie na dobrej úrovni, a niekedy tie výhľady na prírodu za oknom stoja zato.

Ako motor miluje otáčky, tak podvozok miluje zákruty. K dokonalým výjazdom pomáha samosvorný diferenciál Torsen na zadnej náprave. Volant je správne tuhý a riadenie dáva vodičovi absolútnu istotu, že vozidlo pôjde tam kam ho nasmerujete. Vozidlo reaguje aj na len minimálne potočenie volantu. Rovnaká je aj odozva na zošliapnutie plynového pedálu. Všetko je to ostro nastavené.

Stláčam tlačidlo VSC SPORT, v tomto prípade mi systémy kontroly stability a trakcie dovolia viac. A naozaj, stačí pri výjazde zo zákruty pridať a zadok ide do šmyku. Stačí rýchla a správna reakcia a ide sa ďalej. Nová zákruta a opäť to isté, krása. Je šialené, ako jednoducho ide dostať auto do šmyku. Niekedy som ani nechcel, len som pri výjazde zo zákruty o niečo viac dupol na plyn a už sa zadok sunul preč. Ide to aj z miesta. Stačí maximálne vytočiť volant do strany, dupnúť na plyn a auto sa točí okolo vlastnej osi. Driftéri si prídu na svoje a tí menej skúsení sa to môžu ľahko naučiť. Samozrejme treba úplne vypnúť stabilizačný systém. Vtedy je celé dianie v rukách vodiča. Toto však odporúčam urobiť až po zoznámení sa s autom a odjazdení zopár kilometrov v režime VSC SPORT, ktorý ponúka dostatok slobody. Bola by škoda skončiť v strome, v jarku alebo vo zvodidlách.

Počas testovacieho týždňa sa prebrala Perinbaba zo zimného spánku a začala z neba sypať biely zázrak. A tak boli zrazu rozbehy o niečo zaujímavejšie, zadok sa roztancoval hocikedy, boj s miernym kopcom bola zábava a pridať plyn na šmyklavom prechode pre chodcov znamenalo, že vozidlo pôjde opäť a zase raz do pretáčavého šmyku.

Auto vás jednoducho neustále núti spolupracovať, reagovať, byť v strehu, núti vás robiť tú najprirodzenejšiu vec, ktorá sa dá v aute robiť – núti vás šoférovať. A to je na ňom to najkrajšie.

Bezpečnosť
V malom a nízkom aute nemáte taký pocit bezpečia ako vo veľkom a vysokom. Nie je tomu inak ani v GT86. Nárazové testy Euro NCAP model neabsolvoval. Pasívna ochrana sa dá len odhadnúť, ale v cenníku sú spomenuté položky ako štruktúra karosérie odolná proti nárazu alebo konštrukcia a prvky absorbujúce nárazovú energiu. Dáva to nádej, že je všetko ako má byť, veď predná deformačná zóna je dosť dlhá. Ak k tomu prirátame bohatú bezpečnostnú výbavu, nie je dôvod na paniku. Pasažieri sú chránení prednými čelnými a bočnými airbagmi, takisto hlavovými, a vodič má k dispozícii aj kolenný airbag. Opierky hlavy predných sedadiel poskytujú aktívnu ochranu krčnej chrbtice. O aktívnu ochranu sa starajú všetky moderné systémy ukryté v skratkách ABS, EBD, BA, VSC a TRC.

Obstarávacia cena (spracované dňa 03.12.2012 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
GT86 2.0 Boxer D-4S
31.990 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
GT86 2.0 Boxer D-4S
32.590 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
protiblokovací brzdový systém ABS, elektronická distribúcia brzdnej sily EBD, brzdový asistent BA, systém riadenia stability vozidla VSC, systém riadenia trakčnej sily TRC, diferenciál s obmedzeným preklzom LSD, štruktúra karosérie odolná proti nárazu, konštrukcia a prvky absorbujúce nárazovú energiu, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, kolenný airbag vodiča, varovný systém nezapnutých bezpečnostných pásov, predné bezpečnostné pásy trojbodové so samonavíjacím blokovacím mechanizmom ELR a predpínačmi, zadné bezpečnostné pásy trojbodové so samonavíjacím blokovacím mechanizmom ELR, ochrana krčnej chrbtice pred poranením WIL na predných sedadlách, imobilizér
Interiér:
automatická duálna klimatizácia, kožený volant a hlavica radiacej páky, kožená rukoväť ručnej brzdy, tempomat, elektrický posilňovač riadenia EPS, Smart Entry & Start - systém bezkľúčového nastupovania a štartovania, elektricky ovládané predné okná, osvetlenie interiéru, kozmetické zrkadlo s osvetlením pre vodiča a spolujazdca, bezrámové spätné zrkadlo, koberčeky GT86, multimediálny systém Toyota Touch: rádio a CD prehrávač s podporou MP3/WMA, 6,1˝ dotykový displej, 6 reproduktorov, plná podpora ovládania iPod a MP3 prehrávača prostredníctvom dotykového displeja, Bluetooth® podpora hands-free aj streaming hudby, Aux-In a USB vstup aj pre iPod a MP3 prehrávače, kožené čalúnenie sedadiel Premium, sedadlo vodiča výškovo a pozdĺžne nastaviteľné, vyhrievané predné sedadlá, box u spolujazdca, odkladacie priestory v centrálnej konzole, odkladacie priestory v dverách, súprava na opravu pneumatík
Exteriér:
disky kolies z ľahkých zliatin 17", pneumatiky 215/45 R 17, predné xenónové svetlomety HID, denné svietenie LED diódami, predné hmlové svetlá, automatické nastavenie výšky svetlometov, zadný spojler, zdvojený športový výfukový systém, predný a zadný nárazník, kľučky dverí vo farbe karosérie, elektricky nastaviteľné vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá vo farbe karosérie
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak – metalíza = 600 €

Prémiové audio JBL s 9 reproduktormi a výkonom 400 W je za príplatok 1200 €. Systém Toyota Touch doplnený o navigáciu stojí 600 €. Milovníci polepov si môžu vybrať z dvoch možností. Buď závodné pruhy cez strechu a prednú kapotu za 200 €, alebo na boky vozidla za 100 €.

Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 03.12.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Podobných vozidiel je na našom trhu bohužiaľ málo. Konkurenciou je samozrejme dvojička Subaru BRZ, záleží len na sympatiách k značke. Vozidlá sú prakticky identické, rozdiely sú minimálne. S manuálnou prevodovkou majú dokonca rovnakú cenu, s automatickou je Subaru o 400 € drahšie. V tabuľke si našiel miesto Hyundai Genesis Coupe, o niečo drahší a zároveň výkonnejší Nissan 370Z, a BMW rady 1 Coupé. Štýlom by sa sem hodili aj Audi TT alebo Peugeot RCZ, ale tieto modely neponúkajú zadný pohon.

Značka a model Toyota GT86 Hyundai Genesis Coupe Nissan 370Z BMW rad 1 Coupé
Motor 2.0 Boxer D-4S 2.0 TCI RS 3.7 V6 120i
Stupeň výbavy - Premium - -
Zdvihový objem motora 1998 1998 3696 1995
Uloženie / počet valcov B/4 R/4 V/6 R/4
Preplňovanie nie áno nie nie
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 147/7000 154/6000 241/7000 125/6700
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 205/6400 299/2000 363/5200 210/4250
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
Pohon zadný zadný zadný zadný
Max. rýchlosť (km/hod) 226 223 250 224
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 7,6 8,0 5,3 7,8
Priemerná spotreba (l/100 km) 7,8 9,2 10,6 6,6
Emisie CO2 (g/km) 181 220 248 152
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1239 1495 1496 1405
Dĺžka (mm) 4240 4630 4250 4360
Šírka (mm) 1775 1865 1845 1748
Výška (mm) 1285 1385 1315 1423
Rázvor (mm) 2570 2820 2550 2660
Počet dverí/miest 2/4 2/4 3/2 2/4
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 243 332 235 370
Záruka 3 roky / 100 000 km 5 rokov / bez obmedzenia km 3 roky / 100 000 km 2 roky
Cena modelu bez príplatkov 31.990 € 27.226 € 39.900 € 29.000 €
Cena testovaného modelu / porovnateľne vybaveného modelu 32.590 € 27.226 € 39.900 € 37.502 €

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Hyundai Genesis Coupe
  • má naviac: alarm, zadné parkovacie senzory, el. nastaviteľné sedadlo vodiča, bederná opierka sedadla vodiča, strešné okno, 19-palcové kolesá (GT86 má 17-palcové), 8 reproduktorov (GT86 má 6), samostmievajúce vnútorné spätné zrkadlo, rozmrazovanie predného skla pod stieračmi, ovládanie audiosystému na volante
    nemá: kolenný airbag vodiča, predné xenónové svetlomety, dotykový displej, Bluetooth, dvojzónová automatická klimatizácia (Hyundai má jednozónovú)

  • Nissan 370Z
  • má naviac: dažďový senzor, systém kontroly tlaku v pneumatikách, el. nastaviteľné sedadlá vodiča a spolujazdca, schránka s lakťovou opierkou v stredovej konzole, ovládanie handsfree systému (audio + telefón) na volante, 18-palcové kolesá (GT86 má 17-palcové)
    nemá: kolenný airbag vodiča, kožené čalúnenie sedadiel, dvojzónová automatická klimatizácia (Genesis má jednozónovú), vyhrievané predné sedadlá, 6 reproduktorov (Nissan má 4), dotykový displej, USB vstup, predné hmlové svetlomety, tempomat, metalíza

  • BMW rad 1 Coupé
  • má naviac: kolenný airbag vodiča, systém kontroly tlaku v pneumatikách, delené zadné sedadlo, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca
    nemá: diferenciál so zvýšenou svornosťou, dotykový displej, dvojzónová automatická klimatizácia (BMW má jednozónovú)


    Záverečné hodnotenie

    Je to pekný paradox, že automobilka, ktorá dala svetu Prius a v ponuke má najviac hybridných modelov vyrobí vozidlo, ktoré je úplne opačného zamerania. Jedno z tých, ktoré vás podnecuje jazdiť len tak, bezcieľne.

    Kúpou tohto auta získate magnet na pohľady. Odporúčam výraznú farbu, napríklad testovanú oranžovú. Ako vodič si tu prídete na svoje. Jazdné zážitky vďaka jeho vlastnostiam sú ukážkové. Mechanicky funguje vozidlo na jednotku s hviezdičkou. Stačí zobrať kľúč, zabuchnúť dvere za svetom, naštartovať a vyraziť do neznáma.

    Prajem vám, aby u vás srdce vyhralo nad rozumom. Ten Prius si predsa môžte kúpiť inokedy. S týmto vozidlom sa budete často usmievať, ale zase je možné aj to, že si kúpou tohto auta nahneváte svoju ženu. Ale čo už? Stojí to za to, treba si urobiť radosť, žijeme len raz! A tak mi už len ostáva sa poďakovať všetkým v Toyote a Subaru, že stvorili takéto vozidlo. Letí vám tam do Japonska veľké Arigatou!


    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Toyota:
    Test Toyota Prius 1.8 VVT-i Hybrid Synergy Drive (06/2012)
    Test Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol (05/2012)
    Test Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Style (03/2012)

    Dňa: 04.01.2013
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]