Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Toyota Auris 1.6 Valvematic Active (05/2013)  Vytlačiť stránku
redaktor: k.zechmeister, 31.05.2013;

Ďalšou Toyotou, ktorú sme podrobili redakčnému testu, je zástupca tejto japonskej značky v nižšej strednej triede - nový model Auris s motorom 1.6 Valvematic vo výbave Active. testoval Karol Zechmeister





Jednoznačné zlepšenie

Všetci si určite pamätáte legendárny model Corolla. Jeho výroba začala už v roku 1966 a pre značku znamenal niečo také, ako pre VW model Golf. Jeho výroba nikdy neskončila a u nás sa naďalej predáva ako sedan, ale hatchback bol nahradený modelom, ktorý dostal iné meno – Auris. Prvá generácia sa začala na Slovensku predávať v roku 2007, v roku 2010 prešla faceliftom. Aktuálna druhá generácia je v predaji od decembra 2012 a s prvou má pri prvom pohľade spoločné akurát tak štyri kolesá. Jedná sa o druhý najpredávanejší model značky Toyota na Slovensku. Za prvé štyri mesiace tohto roka sa predalo 137 kusov, z toho 16 hybridov (najpredávanejší je Yaris s 234 ks, z toho 41 hybridov).

Exteriér
Som nová Toyota Auris a dala som zbohom nude. Aj tak by mohol znieť reklamný slogan k tomuto modelu. Pretože práve nuda sa mi spája s predchádzajúcou generáciou. Tá veľmi ľahko splynula so všetkým ostatným na ceste. Nový dizajnový štýl Toyoty sa prezentuje krivkami, ktoré dávajú na prvý Auris ľahko zabudnúť.

Strmo sa zvažujúca predná kapota, úzke svetlomety prechádzajúce opticky do masky chladiča a znak vložený do lakovaného dielu v strede sú hlavné prvky prednej časti. Nárazník sa vyznačuje lichobežníkovým otvorom. V rohoch sú okrúhle hmlovky vložené do trojuholníkového otvoru. Celkom dosť geometrických tvarov, ale ako celok to pôsobí dynamicky a moderne. Denné svietenie zabezpečujú tri LED diódy v každom svetlomete.

Zboku najviac zaujme trojuholníkové okienko za C-stĺpikom. Výrazné skupinové svetlá atypického tvaru dominujú zadnej časti. Ich horná hrana je prepojená a tvorí hranicu medzi znakom a madlom otvárania piatych dverí. V zadnom nárazníku, rovnako ako v tom prednom, nachádzam lichobežníkový tvar vyplnený čiernym plastom, imitácia difúzora.

Usadlosť prvej generácie zmizla ako hmla nad továrňou Toyoty v Anglicku, kde sa Auris vyrába, a vyšlo slnko, aby mohlo ožiariť dynamické krivky novej generácie. Tomuto sa hovorí poriadny medzigeneračný skok. Skok tým správnym smerom.

Interiér
Vo vnútri takisto neostal kameň na kameni. Hlavný prvok predchádzajúcej generácie, konzola s prevodovou pákou, je preč a to je len dobre. Takto je páka celkom vysoká, ale zase pribudol odkladací priestor pred ňou a dva držiaky na nápoje za ňou. Pôsobí to vzdušnejšie a „normálnejšie“. Pred vodičom kraľuje kožený multifunkčný volant, ktorý by mohol mať väčšie rozsahy nastavenia, ale jeho priemer a hlavne hrúbka venca je priam ideálna. Analógový otáčkomer a rýchlomer oddeľuje od seba multifunkčný displej. Na otáčkomeri chýbajú dieliky upresňujúce hodnotu. Otáčky budú ťažšie odčítateľné.

Prístrojová doska je takmer kolmá a cestujúci sú za ňou akoby schovaní. Je prehľadná a hlavné ovládacie prvky sú pekne po ruke. Pod výduchmi ventilácie je dotykový displej vsadený do čierneho lesklého plastu. Oku to nie príliš lahodí a viem si v tomto mieste predstaviť viac dizajnovej fantázie. Chválim veľké tlačidlá ovládania ventilácie resp. klimatizácie. Poteší aj 12 V zásuvka, vyhrievanie predných sedadiel a hlavne USB vstup, škoda, že nie je schovaný napr. v lakťovej opierke. Tá je mimochodom posuvná, ale nedrží polohu, počas jazdy sa posunula vzad aj s mojou rukou. Chválitebný dojem kazia len archaické digitálne hodiny umiestnené niekde pred spolujazdcom. Inak je tu dosť miesta aj odkladacích priestorov, do dverí sa bez problémov zmestí 1,5 l fľaša. Elektrické ovládanie nastavenia bedrovej opierky vodiča je sprevádzané bzučaním a vypúšťaním vzduchu. Nič nepríjemné, len to je jednoducho počuť, najmä pri stíšenom rádiu. Do stropnej schránky sa slnečné okuliare zmestia bez námietok. Osvetlenie pri slnečných clonách je potrebné manuálne zapnúť aj vypnúť. Ľahko sa môže stať, že zaklopíte clonu a svetlo ostane svietiť. Páči sa mi jednodotykové sťahovanie predných aj zadných bočných okien. Pri teplom počasí to zaručí rýchle vyvetranie horúceho interiéru.

Pre priemerne vysokú osobu je na zadných sedadlách miesta dostatok. Ja som si „za seba“ síce sadol (meriam 195 cm), hlava aj chodidlá si nesťažovali, zato ľavé koleno áno. Príčinou je príliš široký obklad dverí práve v mieste kolena. Lakťová opierka s držiakmi na nápoje nedrží vodorovnú polohu. Prípadný stredný cestujúci sa určite poteší absencii tunela na podlahe. Je tu takmer rovina.

Piate dvere by sa mohli otvárať o niečo vyššie, ale priestor, ktorý odkrývajú je dostatočný na prevezenie všetkých bežných vecí. Dno je dvojité a tak po sklopení zadných operadiel vznikne rovina. V prípade potreby je samozrejme možné dno posunúť nižšie a objem zväčšiť. Šikovnou záležitosťou s trochu nemotorným aplikovaním je možnosť odložiť batožinový kryt zasunutím za zadné operadlá. Nemotorným preto, lebo bočná stena si pritom odnesie nejaký ten šrám.

Motor, prevodovka a jazda
Preplňovaný benzínový motor v ponuke Toyoty nenájdeme. Japonci sa držia klasickej konštrukcie bez turba. Downsizing akoby sa ich netýkal. A tak je pod prednou kapotou štvorvalcový benzínový motor o objeme 1598 ccm s prívlastkom Valvematic, ktorý znamená, že disponuje variabilným zdvihom a časovaním ventilov. Maximálny výkon je 97 kW pri 6400 ot./min. a maximálny krútiaci moment je 160 Nm pri 4400 ot./min.

Štartuje sa tlačidlom. Ako prvé ma zaujala jeho kultivovanosť. Pracuje ticho. Indikátor ideálneho preradenia radí preradiť niečo málo pred 2000 ot./min. a nebol dôvod ho neposlúchnuť. Pri mestských rýchlostiach medzi 50-60 km/h stačí mať zaradenú „päťku“. Otáčky sú vtedy 1500 ot./min. V meste netreba opúšťať pásmo 1500 – 2000 ot./min. a motor s prehľadom zvláda všetky jazdné situácie. Šípka nadol, upozorňujúca na podradenie, sa ukáže tesne pod cca 1100 ot./min.

Najnižšiu spotrebu v meste som zaznamenal 7,3 l/ 100 km. Bolo to na krátkej cca 5 km jazde do práce. Ak som sa ponáhľal a nehľadel som na spotrebu, hľadal parkovanie pred nákupnými centrami, pohyboval sa od križovatky k ďalšej, tak spotreba vyskočila k 9,2 l/ 100 km. Ale bežnejšia bola spotreba v meste okolo 7,6 l/ 100 km. Výrobca udáva spotrebu 7,9 l/ 100 km, takže je to veľmi dobrý výsledok.

Ustálenou rýchlosťou 90 km/h po bratislavskom obchvate som dosiahol spotrebu 4,8 l/ 100 km. Otáčky sú vtedy na šiestom prevodovom stupni cca 2200 ot./min. Mimo mesta cez obce som dosiahol ešte lepšiu spotrebu – 4,6 l/ 100 km. Konkrétne to bola trasa Pezinská Baba – Bratislava.

Na diaľnici pri tachometrovej rýchlosti 130 km/h sú otáčky cca 3200 ot./min. a trasa Bratislava – Malacky – Bratislava skončila so spotrebou 7,0 l/ 100 km.

Na motore oceňujem široké použiteľné pásmo otáčok. Netreba sa báť podradiť pri predbiehaní a takisto nechať padnúť otáčky takmer k číslici 1. Motor to všetko zvláda úplne v kľude. Konštrukčne jednoduchší motor, v porovnaní s preplňovanými, má svoje čaro. Páči sa mi, že spotreba nie je tak závislá na práci s plynom ako pri „oturbovaných“ motoroch. Aj pri dynamickej jazde tak spotreba nevyskočí príliš vysoko. A výkon je pri tom dostatočný.

Práca s pákou 6-stupňovej manuálnej prevodovky je chvályhodná. Jej chod je ľahký a presný. Dráhy nie sú príliš dlhé a sú pekne vymedzené. Super.

Zadné sklo je úzke, pri cúvaní príde kamera vhod. Má len pevné pomocné čiary, ale spolu s parkovacími senzormi tvoria ideálnu zostavu. Pri akustickej výstrahe senzorov sa rádio nestíši. O zapnutom tempomate vodiča informuje smiešna zelená veľká a kostrbatá kontrolka na displeji medzi „budíkmi“. Približnú nastavenú rýchlosť vodič zistí len pri pohľade na analógový rýchlomer. Digitálne sa nezobrazuje. Rovnako vodič nezistí ani o koľko si páčkou pod volantom zmenil nastavenie.

Vozidlo je vybavené aj automatickým parkovacím systémom s akým som sa už stretol pri Škode Yeti. Pomáha zaparkovať do radu pozdĺžne stojacich vozidiel. Tu funguje rovnako dobre. Akurát tlačidlo aktivovania by som umiestnil niekam, kde ho vodič vidí. Vľavo pod volantom počas jazdy ho treba hľadať, nakoľko v tomto mieste je tlačidiel viac. Pracuje nasledovne. Do rýchlosti 30 km/h treba udržiavať odstup od zaparkovaných vozidiel maximálne 1 m. V prípade, ak senzory zosnímajú vhodne veľké miesto na zaparkovanie (dĺžka vozidla plus 1 m), tak sa ozve zvukový signál, a vizuálna výzva na zaradenie spätného chodu. Následne stačí už len pustiť volant a pridávať plyn. Počkať na výzvu na zaradenie „jednotky“ a vozidlo sa dorovná. O dokončení automatického manévru informuje hláška na displeji. Kolegovia skúšali aj parkovanie pravými kolesami na obrubník. Z dvoch pokusov sa podaril jeden. Pri prvom totiž nabehnutie predným kolesom na obrubník pohlo volantom a systém manéver prerušil. Skúsený vodič vykoná manéver rýchlejšie, ale pre tých s menšou jazdeckou praxou je to vítaná pomôcka.

Kolegom sa podarilo prejsť aj pár metrov s nedovretou prednou kapotou a vozidlo ich o tom nijako neinformovalo. Veľmi pekná je nočná atmosféra na palube. Modré podsvietenie prístrojov aj tlačidiel je na pohľad príjemné. Dotykový displej je prehľadný, len by mohol mať lepšiu odozvu na dotyk. Navigácia ponúka obstojnú grafiku, ale pokyny sú len v angličtine. Za toto by som si nepriplatil. Hudbu z USB kľúča možno zoradiť podľa albumov, interpretov aj žánrov. Chýbalo mi však zobrazenie Interpret – názov albumu. Ak je však k albumu priradený aj cover obrázok, ten sa ukáže. Bluetooth spárovanie je rýchle. Počas prehrávania hudby týmto spôsobom zo smartfónu sa zobrazí meno interpreta aj názov skladby, cover obrázok nie. Vozidlo síce disponovalo bezkľúčovým vstupom a štartovaním, za čo by som si naopak priplatil veľmi rád, ale nedá mi nespomenúť dizajn diaľkového ovládača, ktorý jednoducho Japonci nevedia navrhnúť tak, aby sa aspoň trochu ľúbil. Čo sa mi však páčilo a potešilo ma bolo, že nový Auris je prvou Toyotou, ktorá má komfortnú funkciu smeroviek - trojblik!

Podvozok
Predné zavesenie kolies je tvorené typom MacPherson a vzadu dvojitým lichobežníkovým zavesením. Tu treba spomenúť, že slabšie motorizácie 1.33 Dual VVT-i a 1.4 D-4D majú vzadu torznú priečku. Podobné šetrenie aplikuje napr. aj koncern VW.

17-palcové kolesá tlmia nerovnosti s prehľadom. Osobne by som volil menší rozmer, ale na tento priemer je to priam výborné. Francúzsky komfort tu nečakajte, stabilitu a malé náklony v zákrutách áno. Zadok vďaka zložitejšiemu zaveseniu neodskakuje ani pri vyšších rýchlostiach v zákrute pri nabehnutí na priečnu nerovnosť. Riadenie vo vyšších rýchlostiach stuhne a pri parkovaní silno pomáha. Auris je vodičsky veľmi sympatický.

Bezpečnosť
Bezpečnostná výbava vozidla je na vysokej úrovni. Svedčí o tom aj výsledok testu Euro NCAP, v ktorom Auris získal 92 % za ochranu dospelých cestujúcich, 84 % za ochranu detí, 68 % za ochranu chodcov a 66 % za bezpečnostné systémy. Ochrana krčnej chrbtice pri náraze zozadu dostala 3,3 bodu (maximum je 3,7).

Okrem predných čelných a bočných airbagov, a hlavových po celej dĺžke kabíny, disponuje Auris aj menej bežným kolenným airbagom vodiča. Indikácia zapnutého resp. vypnutého airbagu spolujazdca spolu s indikátorom zapnutých zadných pásov je umiestnená hneď vedľa dotykového displeja. Dizajnovo to nie je žiadny skvost, ale ani funkčne. Počas jazdy sa mi stalo, že vzadu sediaci cestujúci sa nepripútal a indikátor nič nesignalizoval. Až keď sa pripútal, tak sa zobrazila informácia, že vzadu je jeden pasažier pripútaný a dve miesta sú prázdne.

Inak na palube nechýba z aktívnej a pasívnej bezpečnostnej výbavy nič dôležité. Zoznam je v tabuľke. Vozidlo by malo mať aj asistent rozjazdu do kopca, ale testovaný kus ho z nejakého dôvodu nemal.

Obstarávacia cena (spracované dňa 14.05.2013 z aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu:
Auris 1.33 Dual VVT-i Power
13.490 €
Cena testovanej verzie bez príplatkov:
Auris 1.6 Valvematic Active
14.990 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Auris 1.6 Valvematic Active
18.040 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
airbagy predné (vodič + spolujazdec), airbagy bočné (vodič + spolujazdec), airbagy hlavové (1. a 2. rad), airbag kolenný (vodič), deaktivácia predného airbagu u spolujazdca, trojbodové bezpečnostné pásy vpredu (2x), výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy vpredu, trojbodové bezpečnostné pásy vzadu (3x), indikácia zapnutia bezpečnostných pásov (predné + zadné), uchytenie detskej sedačky ISOFIX (2x zadné krajné sedadlá), detská poistka zadných dverí, systémy ABS/EBD/BA/VSC/TRC, asistent rozjazdu do kopca (HAC), elektrický posilňovač riadenia (EPS), kotúčové brzdy vpredu (ventilované) a vzadu, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, sklápací kľúč s diaľkovým ovládaním (1x), pevný kľúč (1x), imobilizér
Interiér:
klimatizácia automatická jednozónová, peľový filter, elektricky ovládané predné okná, sťahovanie okna vodiča jedným dotykom, do zelena tónované predné bočné okná, do zelena tónované zadné bočné okná a okno piatych dverí, vyhrievanie okna piatych dverí, trojramenný volant a hlavica radiacej páky v koži, ovládanie palubného počítača a audio systému na volante, ovládanie Bluetooth® Handsfree na volante, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, multiinformačný displej 1 (priemerná spotreba, dojazd, celkové počítadlo najazdených km, denné počítadlo najazdených km A/B, teplota chladiacej kvapaliny, vonkajšia teplota), digitálne hodiny na palubnej doske, modré podsvietenie prístrojov s nastavením intenzity, komfortné blikanie – trojblik, modré podsvietenie ovládačov a tlačidiel, stierače predného okna s nastaviteľným cyklovačom, stierač zadného okna s cyklovačom, strieborné obloženie palubnej dosky (vzhľad brúsený titán), odkladacia schránka pred spolujazdcom, stropná konzola s držiakom okuliarov, slnečné clony s kozmetickými zrkadlami, osvetlenie kozmetických zrkadiel, predná lakťová opierka posuvná s textilným poťahom, držiak nápojov v stredovej konzole (2x), zadná lakťová opierka s držiakmi nápojov (2x), schránka na mince pod volantom, odkladacie vrecká v predných a zadných dverách, elektrická zásuvka 12 V na stredovej konzole vpredu, na stredovej konzole pre zadné sedadlá a v batožinovom priestore, kryt batožinového priestoru, uloženie krytu batožinového priestoru za zadné sedadlá, dvojité dno batožinového priestoru, osvetlenie batožinového priestoru, háčiky na tašky v batožinovom priestore (2x), výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, sklopné zadné sedadlá, delenie 40:60, vrecká na zadnej strane sedadiel vodiča a spolujazdca, čalúnenie sedadiel textilné, Toyota Touch (6,1˝ dotykový displej, rádio + CD prehrávač, Bluetooth® Handsfree aj streaming, ovládanie iPodu a MP3 prehrávača, informácie o jazde (priemerná rýchlosť, čas jazdy, dojazdová vzdialenosť), podpora MP3 a WMA, externý vstup Aux-In/USB, 4 reproduktory vpredu, 2 reproduktory vzadu
Exteriér:
oceľové disky kolies s celoplošnými krytmi 205/55 R16, súprava na opravu pneumatík, nárazníky lakované vo farbe karosérie, spätné zrkadlá - elektricky ovládané a vyhrievané vo farbe vozidla, spätné zrkadlá - s integrovanými smerovými svetlami, vonkajšie kľučky dverí vo farbe karosérie, chrómovaná koncovka výfuku, LED svetlá denného svietenia a parkovacie svetlá, Bi-Halogénové predné svetlomety, systém oneskoreného zhasnutia svetiel (FMH), automatické vypnutie svetlometov (Auto Cut), predné hmlové svetlá, LED tretie brzdové svetlo, upozornenie na núdzové brzdenie (rozsvietenie výstražných svetiel), zadná parkovacia kamera
Výbava za príplatok k základnej cene: • lak – metalíza = 520 €
• Toyota Touch & Go Plus = 870 €
• Comfort + Sport + Business: Smart Entry & Start, senzor šera, stierače predného okna so senzorom dažďa, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, spätné zrkadlá - elektricky sklopné, elektricky ovládané zadné okná, sťahovanie všetkých okien jedným dotykom, zatmavené zadné bočné okná a okno piatych dverí, vyhrievanie predných sedadiel, elektricky ovládaná bedrová opierka na sedadle vodiča, 17˝ zliatinové disky s pneumatikami 225/45 R17, zatmavené zadné bočné okná a okno piatych dverí, športové predné sedadlá, športové predné hmlové svetlá, karbónové obloženie palubnej dosky, tempomat, obmedzovač rýchlosti, parkovacie senzory vpredu a vzadu, inteligentný parkovací asistent, multiinformačný displej 2 (okamžitá spotreba, priemerná spotreba, dojazd, celkové počítadlo najazdených km, denné počítadlo najazdených km A/B, doba jazdy, priemerná rýchlosť, vonkajšia teplota, ukazovateľ otvorených dverí) = 1660 €

Cenníky japonských značiek sú na príplatky skúpe. Toyota ponúka k modelu Auris zvýhodnené pakety. Tie obsahom uspokoja aj náročnejších záujemcov. Testovaná verzia obsahovala kombináciu balíkov Comfort + Sport + Business za 1660 €.

Porovnanie s konkurenciou (spracované: 15.05.2013 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

Pre Japonca je najväčší konkurent v Európe ďalší Japonec. Preto je v tabuľke Honda Civic. Motor Mazdy s rovnakým objemom v modeli 3 má výkon len 77 kW. A tak sa do tabuľky nedostal. Ako ďalšiu japonskú alternatívu dávam do pozornosti Mitsubishi Lancer Sportback. Zaujímavo sa javí porovnanie s kórejcom Made in SlovaKIA – modelom cee`d. A posledný, aj keď preplňovaný, je v tabuľke nový Leon. Samozrejme konkurentov je oveľa viac. Spomeniem aspoň Citroën C4, dosluhujúci Peugeot 308, Renault Mégane, Hyundai i30, Chevrolet Cruze, Fiat Bravo, Ford Focus, Opel Astra, VW Golf. Je z čoho vyberať.

Značka / model Toyota Auris Honda Civic Kia cee`d Seat Leon
Motor 1.6 Valvematic 1.8 i-VTEC 1.6 GDi 1.4 TSI
Stupeň výbavy Active Lifestyle TX FR
Pohon predný predný predný predný
Zdvihový objem motora 1598 1798 1591 1395
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie nie nie nie áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 97/6400 104/6500 99/6300 90/5000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 160/4400 174/4300 164/4850 200/1400
Prevodovka manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 200 215 195 202
Zrýchlenie (s) 10,0 8,7 9,9 9,3
Priemerná spotreba (l/100 km) 5,9 5,8 5,8 5,2
Emisie CO2 (g/km) 138 136 135 120
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1270 1205 1268 1224
Dĺžka (mm) 4275 4300 4310 4263
Šírka (mm) 1760 1770 1780 1784
Výška (mm) 1460 1470 1470 1459
Rázvor (mm) 2600 2595 2650 2636
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l) 360 477 380 380
Záruka 3 roky / 100.000 km 3 roky / 100.000 km 7 rokov / 150.000 km 2 roky / bez obmedzenia najazdených km
Cena modelu bez príplatkov (€) 16.490 21.290 19.190 18.090
Akčná cena (€) 14.990 19.290 18.290 16.990
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 18.040 21.809 21.100 19.715


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu (len orientačné):

  • Honda Civic
  • má naviac: systém Start-Stop, zadné sedadlá Magic Seats, 7 reproduktorov (Auris má 6), bi-xenónové svetlomety s automatickým sklonom, ostrekovače svetlometov, automatické prepínanie diaľkových svetiel, systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, dvojzónová automatická klimatizácia (Auris má jednozónovú)
    nemá: kolenný airbag vodiča, automatický parkovací systém, bezkľúčový vstup a štartovanie, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, el. nastaviteľná bedrová opierka vodiča

  • Kia cee`d
  • má naviac: systém Start-Stop, systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, dvojzónová automatická klimatizácia (Auris má jednozónovú), el. parkovacia brzda, vyhrievané čelné sklo v oblasti stieračov, vyhrievaný volant, svetlomety s prisvecovaním do zákrut
    nemá: kolenný airbag vodiča, automatický parkovací systém, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, el. nastaviteľná bedrová opierka vodiča

  • Seat Leon
  • má naviac: systém výstrahy poklesu tlaku v pneumatikách, dvojzónová automatická klimatizácia (Auris má jednozónovú), Seat Drive Profile - možnosť nastavenia odozvy riadenia, plynového pedálu, športový podvozok, 8 reproduktorov (Auris má 6), poťah sedadiel látka/ syntetická koža, sedadlo spolujazdca s bedernou opierkou, predné svetlá do hmly s prisvetlovaním zákrut, el. diferenciál s obmedzenou svornosťou XDS, ostrekovače predných svetlometov, vyhrievané dýzy ostrekovačov čelného skla
    nemá: automatický parkovací systém, bezkľúčový vstup a štartovanie, el. nastaviteľná bedrová opierka vodiča (Leon má manuálne nastaviteľnú opierku)


    Záverečné hodnotenie

    Nový Auris na mňa urobil dobrý dojem. Hlavne vonkajším dizajnom sa posunul k tomu krajšiemu v triede. Interiér si zachoval zopár nemenných záležitostí (tlačidlá ovládania spätných zrkadiel, digitálne hodiny, ovládacie kolíky), ale celkovým spracovaním a funkčnosťou patrí medzi tých lepších. O dizajne niektorých prvkov na prístrojovke by sa dalo diskutovať, ale to je subjektívne. Ponuka motorov, hlavne benzínových, nemusí vyhovovať každému. Takisto nemožnosť kombinovať jednotlivé príplatkové položky podľa ľubovôle, ako je to zvykom pri európskych značkách, môže byť prekážkou.

    Nepochybujem o kvalite celku a verím, že povestná kvalita Toyoty, nie je len povestná. Smer, ktorým sa Toyota vybrala sa mi javí ako správny. Dvomi slovami by som opísal nový Auris ako japonský Golf. A to hovorí za všetko.


    Fotogaléria



    Ostatné testy značky Toyota:
    Test Toyota Yaris 1.5 VVT-i Hybrid Synergy Drive Active (01/2013)
    Test Toyota GT86 2.0 Boxer D-4S (12/2012)
    Test Toyota Prius 1.8 VVT-i Hybrid Synergy Drive (06/2012)
    Test Toyota Avensis Kombi 2.0 D-4D Sol (05/2012)
    Test Toyota Yaris 1.33 Dual VVT-i Style (03/2012)

    Dňa: 31.05.2013
    Redaktor: Karol Zechmeister
    Foto: Karol Zechmeister
      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]