Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

testy
Test: Opel Insignia ST 2.0 CDTI Sport (07/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 31.08.2015;

Na týždňové testovanie sa nám do rúk dostal jeden z nemeckých zástupcov nabitej strednej triedy s bleskom v znaku. Úspešný model Insignia sa síce celkovej modernizácii podrobil už takmer pred dvomi rokmi, ale s nástupom prísnejšej emisnej normy Euro 6 prichádza nový motor 2.0 CDTI s výkonom 125 kW (170 koní). My sme si ho vyskúšali vo verzii kombi označovanej ako Sports Tourer vo výbavovom stupni Sport.

testoval Jaroslav Čík



Vlajková loď z Rüsselsheimu

Aktuálna, a vlastne iba prvá, generácia modelu Insignia sa na náš trh dostala na záver roku 2008, verzia kombi približne o pol roka neskôr. Po štyroch rokoch úspešného pôsobenia Insignia podstúpila omladzovaciu kúru a v takejto podobe sa predáva do dnes. Pomaly sa tak jej éra blíži ku koncu a ďalšia generácia už pomaly klope na dvere. Svoju premiéru by si mala odbiť už na budúci rok. Pôsobenie nemeckej značky v segmente C ale siaha oveľa ďalej. Insignia prišla ako nástupca nemenej úspešného modelu Vectra, ktorý sa do histórie zapísal s tromi generáciami, no v prípade verzie kombi iba s poslednými dvomi B (1997-2002) a C (2003-2009). Prvá generácia s typovým označením A sa vyrábala iba ako 5-dverový hatchback alebo 4-dverový sedan.

Exteriér
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Po dizajnovej stránke patrí k tým krajším zástupcom segmentu. Posledný facelift Insignii z môjho pohľadu veľmi prospel, aj keď výrazné zmeny tu nenastali. Vďaka zmenenej maske a tvarom predného nárazníka pôsobí teraz viac dynamickejšie a zároveň elegantne. Svoju zásluhu na tom má aj elegantná farba s názvom Aurum a veľké 18" disky z ľahkých zliatin s 10-timi dvojitými lúčmi. Predná časť zaujme aj dizajnovými reflektormi vybavenými bi-xenónovou technológiou v kombinácii s denným LED svietením a tradičnými symbolmi krídiel. Pri bočnom pohľade na takmer 5-metrovú karosériu s dynamicky klesajúcou líniou strechy som nezaregistroval žiadne zmeny. Insignia v tomto ohľade jasne kraľuje v segmente a dlhšie auto medzi konkurenciou nenájdete, takže parkovanie v meste nebude práve jej najsilnejšou stránkou. Jemné zmeny sa ale udiali tiež vzadu, kde sa chrómová priečna lišta presunula spod zadného okna nižšie a efektne prechádza do koncových LED svetiel. Musím uznať, že Insignia napriek svojmu už pokročilému veku pôsobí stále veľmi aktuálne a sviežo.

Interiér
zväčšiť obrázok V kabíne je badateľný výraznejší zásah oproti predfaceliftovej verzii ako v prípade exteriéru. A musím povedať, že je to dobre. Palubná doska z mäkčených plastov je kvalitne spracovaná a pôsobí elegantnejšie a prehľadnejšie. Stredová konzola dostala namiesto nespočetného množstva tlačidiel nový multimediálny systém Intellilink s veľkou farebnou obrazovkou s dotykovým ovládaním, ktorá okrem audiosystému, slúži aj pre navigačný systém či parkovaciu kameru. Zmenený je aj panel automatickej dvojzónovej klimatizácie, ktorý je teraz oveľa prehľadnejší. Na zmenu nastavenia teplôt by som ale namiesto dotykovej plochy prijal radšej klasický otočný ovládač, s ktorým by bolo nastavovanie istejšie a hlavne rýchlejšie. Chválim aj výborný hrubší športový veniec volantu s perforovanou kožou, ktorý dostal nové ovládacie prvky audiosystému, telefónu (pomocou technológie Bluetooth) či tempomatu, v testovanom prípade dokonca adaptívneho. Spoza volantu na seba upúta príplatkový digitálny prístrojový panel s veľkým 8" farebným displejom, umiestnený medzi analógovým otáčkomerom a ukazovateľom teploty motora a stavu paliva v nádrži. Je dobre čitateľný a prehľadný a okrem tachometra dokáže zobrazovať viacero informácií od prehrávanej audiostanice po navigáciu atď. Výbavový stupeň Sport prezrádza aj čierne čalúnenie strechy, hliníkové pedále či tmavo lakovaný obklad palubnej dosky so zaujímavou štruktúrou.

Predné ortopedické sedadlá s jemne športovým strihom s látkovým čalúnením poskytujú vynikajúci komfort, ktorý ocení každý šofér tráviaci veľa času za volantom. Disponujú prepracovanou ergonómiou, ktorú schválila a odporúča nezávislá nemecká lekárska asociácia AGR. Nastaviteľné sú v 6-tich smeroch, majú 4-smerovú pneumatickú bedrovú opierku a navyše aj predlžovacie sedáky, ktoré poskytujú nohám výbornú oporu. Musím len potvrdiť, ani po dlhej 7 hodinovej ceste som sa necítil vôbec usedený. Samozrejmosťou je vyhrievanie, rovnako tak volantu.

zväčšiť obrázok Sedenie je dobré aj vzadu, s mojou výškou 180 cm som mal "za sebou" dostatok miesta na nohy. Vyššie osoby sa môžu mať vďaka zvažujúcej sa streche menej miesta na hlavu, ja som sa nesťažoval. Pozitívom je široká lakťová opierka s otvorom do batožinového priestoru na prevoz dlhých predmetov. Posádka vzadu ocení tieniacie roletky na zadných bočných oknách či zásuvku na 230V v stredovej konzole, ktorú môžete využiť napr. na dobíjanie tabletu či smartfónu.

zväčšiť obrázok Batožinový priestor so základným objemom 540 litrov nepatrí k rekordérom vo svojej triede, je však dostatočne veľký. Pochváliť sa môže pravidelnými tvarmi bez rôznych zákutí, ktoré ale môžu v niektorých prípadoch chýbať. Napr. horský bicykel, resp. jeho rám s vidlicou s demontovanými kolesami som tu bez sklopenia zadných operadiel neuložil, v konkurenčnej Mazde 6 som tento problém nemal. Ocenil by som aj sklápanie zadných operadiel zozadu, ktoré väčšina konkurencie ponúka. Rovnako tak by som prijal aj priestor v podlahe na odloženie roletky v prípade, že chcete využiť plný objem (1530 litrov). Batožinový priestor disponuje dvojitým dnom, ktoré je ale dosť plytké, takže pokiaľ budete chcieť pri ceste na dovolenku využiť základný objem po zadné sedadlá naplno, kryt podlahy radšej nechajte doma. Zaujímavo sú vyriešené široké a ťažké piate dvere s integrovanými koncovými svetlami, vďaka čomu je vstupný otvor kráľovský. Aj keď hrozí, že si do nich po vyklopení môžete udrieť hlavu, ako sa to stalo aj mne. Praktické riešenie je pridanie ďalšieho páru (vnútorných) koncových svetiel, ktoré si plnia svoju úlohu po vyklopení dverí. Úprimne si ale myslím, že toto riešenie pridáva okrem dizajnovej jedinečnosti aj zbytočné kilá navyše.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok O pohon sa stará modernizovaný vznetový štvorvalec 2.0 CDTI s výkonom 125 kW (170 koní). Po nástupe prísnejšej emisnej normy Euro 6 v tomto roku sa tak stal najsilnejšou naftovou jednotkou z ponuky, ktorá v tejto pozícii nahradila verziu BiTurbo s výkonom 143 kW (194 koní). Disponuje však totožným mohutným krútiacim momentom 400 Nm, ktorý je k dispozícii v rozmedzí 1750-2500 ot./min. Oproti predchádzajúcej generácii naftových motorizácií výrazne stíchol a získal na kultivovanosti. Je slušne odhlučnený a do kabíny sa prenášajú len minimálne vibrácie. Pohonná jednotka je pružná a vďaka svojmu záťahu poskytuje absolútne dostatočnú dynamiku s plynulým nástupom bez citeľného turboefektu. "Stovku" zvládne za 9,4 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 220 km/h.

zväčšiť obrázok Agregát je spriahnutý s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Radiaca páka sa pohybuje v krátkych dráhach a celkom presne, aj keď na špičku nedosahuje. Sprevodovanie je optimálne, piaty prevodový stupeň si s motorom rozumie už od rýchlosti 55 km/h, 6-ty približne od 65-ky. Pri diaľničnom tempe 130 km/h na 6-tom prevodom stupni agregát "točí" príjemných 2200 ot./min., čo sa podpisuje na úspornej prevádzke.

S Insigniou som si počas týždňa užil naozaj dosť. Vybral som sa s ňou na Istriu a celkovo som prešiel takmer 1500 km s priemernou spotrebou 6,1 litra na 100 km (podľa palubného počítača). K udávanej tabuľkovej kombinovanej spotrebe 4,5 l/100 km som sa síce neprepracoval, no drvivú väčšinu som strávil na diaľnici, navyše s "truhlou" na streche. Z tohto pohľadu tak dosiahnutú spotrebu hodnotím pozitívne. Cestu do chorvátskeho Medulinu cez Rakúsko a Slovinsko zvládla Insignia za 5,9 l/100 km, cestu späť za 6,2 l/100 km. Rannú cestu z Pezinka cez bratislavský obchvat do mestkej časti Petržalka som však dokázal prejsť za výborných 4,9 l/100 km. V preplnenom meste sa však pod 6 litrov veľmi nedostanete. A ak by Insignia netrpela nadváhou, mohol byť výsledok ešte lepší. Motor spĺňa emisnú normu Euro 6 a je štandardne vybavený vypínateľným systémom Start&Stop, ktorý funguje veľmi rýchlo a spoľahlivo.

Ako je to s otáčkami motora pri ďalších rýchlostiach je uvedené v nasledovnej tabuľke.

50 km/h 4. stupeň 1250 ot./min.
50 km/h 5. stupeň 1000 ot./min.
60 km/h 6. stupeň 1000 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 1500 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 1900 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2200 ot./min.


Podvozok a jazda
zväčšiť obrázok Nápravu tvorí klasické zavesenie MacPherson s priečnym stabilizátorom vpredu v kombinácii s nezávislým viacprvkovým zavesením vzadu. Insignia môže byť navyše vybavená aj adaptívnym podvozkom FlexRide, ktorý sa dodáva štandardne do verzií s pohonom všetkých štyroch kolies AWD a rovnako tak, ako práve v testovanom prípade, vo výbavovom stupni Sport. Podovozok FlexRide využíva systém tlmenia s plynulou reguláciou (CDC), ktorý automaticky upravuje nastavenie tlmičov podľa aktuálneho stavu vozovky a jazdy, aby vozidlu poskytol mimoriadnu priľnavosť. Podvozok si môžete prispôsobiť jednoduchým stlačením tlačidiel na stredovej konzole podľa svojich predstáv v troch rôznych režimoch Normal, Tour a Sport. V režime „Tour“ sa nastavenia optimalizujú pre jemnejšiu jazdu po rovine, v režime „Sport“ systém FlexRide okamžite zostrí odozvu riadenia a plynového pedála a pritom zahalí prístrojový panel do červeného odtieňa.

V praxi je podvozok veľmi sebaistý a zároveň prekvapivo komfortný. Väčšinu nerovností napriek veľkým 18" kolesám v meste žehlí s prehľadom, do kabíny sa prenesú rázy iba občas po prejdení najväčších výmoľov. Riadenie je celkom presné s dobrou odozvou od vozovky, brzdy pracujú spoľahlivo s pozvoľným nástupom. Klasickú mechanickú ručnú brzdu nahradila elektronická. Funguje skvele, automaticky sa aktivuje a pri rozbiehaní ju netreba, ako pri niektorých značkách, deaktivovať a po počiatočnom odpore sa sama uvoľní.

Bezpečnosť
zväčšiť obrázok Najväčší model značky sa príchodom faceliftu posunul na najvyššiu úroveň bezpečnosti. Okrem v dnešnej dobe už štandardných prvkov ako je systém ABS, stabilizačný systém ESP, protipreklzový systém TCS, brzdový asistent HBA či šestice airbagov (čelné airbagy pre vodiča a spolujazdca, predné bočné airbagy a hlavové airbagy pre posádku vpredu a vzadu) môže byť Insignia vybavená najmodernejšími bezpečnostnými systémami.

Tak ako v prípade testovaného vozidla. Kto veľa cestuje, či už po dovolenkách alebo pracovných cestách, určite ich ocení. V prípade nechceného vybočenia z jazdného pruhu vás upozorní asistent pre dodržiavanie jazdného pruhu vďaka zvukovej signalizácii, pri preraďovaní zasa oceníte systém sledovania mŕtveho uhla, s blikajúcou LED signalizáciou v spätných zrkadlách. Nechýba ani indikátor vzdialenosti pred vozidlom, či predná kamera Opel Eye so systémom rozpoznávania dopravných značiek, ktorý vám zaručí neustály prehľad o obmedzeniach maximálnej povolenej rýchlosti v reálnom čase aj pri dočasnom dopravnom značení, vďaka čomu môžete ušetriť neplánovane vynaložené finančné prostriedky za prekročenie rýchlosti.

Výborným bezpečnostným a zároveň komfortným pomocníkom je adaptívny tempomat, ktorý používa radarový senzor monitorujúci vzdialenosť od automobilu pred vami a udržiava zvolenú vzdialenosť úpravou rýchlosti automobilu. Pri zhustení premávky napr. na diaľnici za vás sám pribrzdí a po uvoľnení samovoľne zrýchli na nastavenú rýchlosť. Na paneli prístrojov sa rozsvieti zelená ikonka automobilu, ak je nejaký pred vami detekovaný. Ak sa k nemu budete približovať príliš rýchlo, upozornia vás zvukové a vizuálne znamenia a automobil začne sám brzdiť. Treba si však na neho zvyknúť. Najmä na odstupy od pred vami idúcich vozidiel, ktoré sa síce dajú nastaviť, ale napr. pri svižnejšej jazde by som sám išiel o čosi tesnejšie. Adaptívny tempomat je vybavený aj systémom varovania pred čelnou zrážkou a obmedzuje zrážku s vozidlom idúcim pred vami pri rýchlostiach medzi 25 a 180 km/h.

otvoriť test Euro NCAP Insignia absolvovala testy bezpečnosti od spoločnosti Euro NCAP ešte v roku 2009 s výborným výsledkom, keď dostala plný počet päť hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získala hodnotenie 94%, za ochranu detí 79%, za ochranu chodcov 40% a za bezpečnostné systémy 71%.


Obstarávacia cena (spracované dňa 16.07.2015)

Najnižšia cena:
Insignia ST 1.8
21.890 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Insignia ST 2.0 CDTI Sport
29.890 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Insignia ST 2.0 CDTI Sport
36.715 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, stabilizačný systém ESP Plus, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, aktívne opierky hlavy predných sedadiel, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, systém kontroly tlaku v pneumatikách, adaptívny podvozok FlexRide, znížený športový podvozok
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, športové predné sedadlá, posuvná lakťová opierka vpredu s úložným priestorom, priechodná zadná lakťová opierka s úložným priestorom, 5x hlavová opierka, multifunkčný volant potiahnutý kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, autorádio CD300 s CD a MP3 prehrávačom, 7 reproduktorov, Aux a USB konektorom, tempomat
Exteriér:
el. nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá, disky kolies z ľahkých zliatin 18", pneumatiky 245/45 R 18, predné hmlové svetlá, chrómované lišty okolo bočných okien, strieborné strešné ližiny, zatmavené bočné a zadné okná, predné hmlové svetlá
Výbava za príplatok k základnej cene: - lak - metalíza = 600 €
- elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá = 180 €
- vyhrievanie predných sedadiel = 220 €
- vyhrievanie bolantu = 200 €
- integrované sťahovacie tienidlá na zadných bočných oknách = 165 €
- automatická dvojzónová klimatizácia = 415 €
- elektrická parkovacia brzda = 250 €
- elektrická zásuvka 230V v stredovej konzole = 135 €
- digitálna 8" LCD prístrojová doska = 450 €
- audiosystém IntelliLink RF 900 Navi – 7 prémiových reproduktorov, Bluetooth a IntelliLink konektivita, USB konektor, ovládanie audiosystému na volante, strešná anténa v tvare plutvy = 1 600 €
- dojazdové rezervné koleso = 50 €
- Optická a osvetľovacia sada (dažďový senzor, vnútorné spätné zrkadlo s automatickou clonou, automatické prepínanie svetiel s detekciou tunela) = 230 €
- Nová sada Jednoduché riadenie 2 (termoreflexné čelné sklo, indikácia vzdialenosti, rozpoznávanie dopravných značiek, varovanie pred čelnou kolíziou, predná kamera Opel Eye, brzdový asistent, adaptívny tempomat, LED denné svietenie, automatické diaľkové svetlá, radar pre kontrolu slepého uhla a proti kolízii pri parkovaní, adaptívne Bi-Xenónové svetlomety AFL, parkovací asistent (senzory vpredu a vzadu, zadná parkovacia kamera) = 2 000 €
- Komfortná sada sedadiel 2 (sedadlá vodiča a spolujazdca nastaviteľné v 6 smeroch s možnosťou manuálneho predĺženia a bedrovými opierkami nastaviteľnými v 4 smeroch) = 330 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 07.07.2015 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

OPEL Insignia ST Mazda 6 Wagon Ford Mondeo Combi Škoda Superb Combi
Značka / model Opel Insignia ST Mazda 6 Wagon Ford Mondeo Combi Škoda Super Combi
Motor 2.0 CDTI 2.2 Skyactiv-D 2.0 TDCI 2.0 TDI
Stupeň výbavy Sport Revolution TOP Titanium Style
Zdvihový objem motora 1956 2191 1997 1968
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 125/3750 129/4500 132/3500 140/3500-4000
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 400/1750-2500 420/2000 400/2000-2500 400/1750-3250
Prevodovka manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
manuálna
6-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 220 215 220 235
Zrýchlenie (s) 9,4 8,6 8,4 8,1
Priemerná spotreba (l/100 km) 4,5 4,6 4,5 4,2
Emisie CO2 (g/km) 119 129 117 109
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1658 1420 1602 1450
Dĺžka (mm) 4913 4805 4867 4856
Šírka (mm) 1856 1840 1852 1864
Výška (mm) 1513 1480 1501 1477
Rázvor (mm) 2737 2750 2850 2841
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batožinového priestoru (l) 540/1530 522/1648 525/1630 660/1950
Záruka 5 rokov / 150.000 km 3 roky / 100.000 km 5 rokov / 120.000 km 4 roky / 120.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 32.690 21.090 31.990 33.190
Akčná cena (€) 29.890 - - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 36.715 33.795 41.955 * 38.218

* ) Ford predáva väčšinu svojich vozidiel ako akčné modely s prívlastkom "X" so zvýhodnenou cenou a bohatšou výbavou, na najsilnejší naftový agregát sa však táto výhoda nevzťahuje


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Mazda 6 Wagon
    nemá (výrobca neponúka)
    digitálny prístrojový panel, predné sedáky s možnosťou predĺženia, adaptívny podvozok, vyhrievaný volant, slnečné roletky na zadných bočných oknách
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    kožené čalúnenie, elektrické ovládanie predných sedadiel s pamäťou, vyhrievané zadné sedadlá, systém bezkľúčového odomykania a zamykania, Head Up displej, systém sledovania únavy vodiča, 19" hliníkové kolesá (Insignia má 18"), prémiový audiosystém BOSE, full LED presné svetlá (Insignia má bi-xenóny), alarm, systém sledovania únavy vodiča

  • Ford Mondeo Combi
    nemá
    predné sedáky s možnosťou predĺženia, adaptívny podvozok
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    adaptívne full LED presné svetlá (Insignia má bi-xenóny), kolenný airbag vodiča, elektricky vyhrievané čelné sklo, systém automatického núdzového volania

  • Škoda Super Combi
    nemá (výrobca neponúka)
    digitálny prístrojový panel, predné sedáky s možnosťou predĺženia, vyhrievaný volant
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    kolenný airbag vodiča, elektrické otváranie 5-tych dverí, systém bezkľúčového odomykania a zamykania, elektricky nastaviteľné sedadlo s pamäťou, vonkajšie spätné zrkadlá s pamäťou a aut. stmavovaním, 3-zónovú automatickú klimatizáciu (Insignia má 2-zónovú)


    Záverečné hodnotenie
    Opel Insignia Sport Tourer vyniká príťažlivým výzorom a najdlhšou karosériou v segmente. Kvalitne spracovaný interiér ponúka veľa miesta pre posádku aj batožinu, ale v tomto ohľade prekvapivo nekraľuje a mínusom je aj mierna nadváha. V ponuke nechýbajú najmodernejšie multimediálne a bezpečnostné systémy a široká možnosť individuálneho dovybavenia. Pochvalu dostáva aj modernizovaný výkonný a zároveň úsporný naftový agregát 2.0 CDTI za vylepšené odhlučnenie a úspornú prevádzku a rovnako tak sebaistý a komfortný podvozok.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Súvisiace:
    Prezentácie noviniek: Opel Adam (03/2013)
    Prezentácie noviniek: Nová Zafira Tourer dorazila na Slovensko (02/2012)
    Prezentácie noviniek: Opel Insignia 2.0 Biturbo CDTI (05/2012)

    Redakčný test: Opel Corsa 1.0 Turbo Sport (04/2015)
    Redakčný test: Opel Meriva 1.6 CDTI Cosmo (09/2014)
    Redakčný test: Opel Astra 1.6 CDTI Cosmo (08/2014)
    Redakčný test: Opel Mokka 1.7 CDTI Enjoy 4x4 (04/2013)
    Redakčný test: Opel Astra Sedan 1.7 CDTI Cosmo (03/2013)
    Redakčný test: Opel Zafira Tourer 2.0 CDTI Enjoy (05/2012)
    Redakčný test: Opel Astra Classic Caravan 1.7 CDTI Plus (04/2012)

    Dňa: 31.08.2015
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]