Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

testy
Test: Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.kvál, 20.08.2009;

Peugeot Slovakia, s.r.o., dovozca automobilov Peugeot na slovenský trh, nám na testovanie poskytol model 206+ 1.4 HDi vo výbave Magic Pack. Týždeň nás toto autíčko presviedčalo, že legendárna 206-tka ešte nepatrí do dôchodku.






Francúzsky bestseller
Peugeot 206 je zatiaľ najúspešnejší model v histórii tejto automobilky. Dizajn sa počas jeho 11-ročného predaja zmenil len málo a tak už nastal čas na zmenu. 206-tka podstúpila „omladzovaciu kúru“ a dostala aj nový názov 206+.


Exteriér
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Príťažlivý dizajn je silná stránka tohto vozidla. 206-tka plus sa z časti priblížila svojmu nástupcovi – 207-čke, ale stále je to 206-tka ktorá však nabrala na príťažlivosti. Má moderné do bokov pretiahnuté svetlá, mohutný predný nárazník s typicky veľkým nasávacím otvorom a logom leva. Na prednej, skrátenej kapote bola zachovaná plastová mriežka sania ventilácie. V zadnej časti zaujmú vydarené koncové svetlá s novou grafikou a preštylizovaný zadný nárazník. Typická centrálna hmlovka v ňom bola presunutá na ľavý okraj. Nami testovaná 206-tka plus bola naviac vybavená štýlovými a decentnými doplnkami, ktoré jej dodali osobitejší štýl. Štandardný plastový kryt palivového uzáveru bol nahradený hliníkovým a horné kryty spätných zrkadiel a zadná lišta nad EČV boli v chrómovej farbe. Tieto doplnky dobre ladili s modrou metalízou a 15’ diskami kolies z ľahkých zliatin.


Interiér
V interiéri príjemne prekvapí moderná palubná doska à la Peugeot 207. Len pri ostrom slnku sa jej lesklý, vrúbkovaný povrch môže odrážať v čelnom skle a chvíľami sa von pozeráte akoby cez dierkovanú fóliu. Ovládacie prvky ventilácie, výplne dverí, sedadlá aj stredová konzola vám pripomenú, že sedíte v 206-tke. Ovládanie predných okien medzi sedadlami je trocha zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok nepraktické a odpútava pozornosť. Stupnica nastavovania sklonu svetiel nie je osvetlená a v noci sa horšie obsluhuje. Podobne je na tom aj schránka pred spolujazdcom. Dobrý výhľad z vozidla trocha kazia menšie zrkadlá. Nastavujú sa manuálne zvnútra. Sedadlá sú komfortné s primeraným bočným vedením. Sedadlo vodiča ani volant nie sú výškovo nastaviteľné, ale priemerne vysoký vodič by s tým nemal mať problém. Vyšší ľudia však budú mať problém s priestorom na zadných sedadlách. Najmä v ostrých zákrutách tam navyše chýbajú stropné madlá.

Neosvetlený batožinový priestor má podľa metodiky VDA základný objem 245 l a po sklopení, žiaľ nedelených, zadných sedadiel ponúka po strop objem 1130 l. Na zámok piatych dverí aj zadné čelo by sa hodilo plastové obloženie. Bolo by to estetickejšie aj praktickejšie, nakoľko zadné čelo má niekoľko otvorov, v ktorých sa môžu stratiť drobné predmety. Plnohodnotná rezerva je v koši na spodku vozidla, kde je málo chránená.

Musíme pochváliť dobrý zvuk audiosústavy so šiestimi reproduktormi a jej praktické diaľkové ovládanie pod volantom. Centrálny informačný displej je dobre čitateľný aj za slnečného dňa.


Motor a prevodovka
Pod prednou kapotou ukrývala „naša“ 206-tka plus nielen v koncerne PSA dobre známy dieselový motor 1.4 HDi (High presure Diesel Injection). Je to radový, štvorvalcový, turbokompresorom preplňovaný motor zdvihového objemu 1398 ccm využívajúci technológiu priameho vstreku nafty pod vysokým tlakom. zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Maximálny výkon 50 kW (68 k) dosahuje pri otáčkach 4000 min-1 a maximálny krútiaci moment 160 Nm pri 2000 ot./min. Po naštartovaní ľahko spoznáte, že je to diesel. Na jeho klepotavý zvuk si ale rýchlo zvyknete a nebude Vám prekážať. Motor nás príjemne prekvapil. Dáva 206-tke celkom slušné dynamické vlastnosti a už od 2000 ot./min sa derie dopredu. Pri diaľničnom maxime 130 km/h točí 3000 ot./min a aj pri obsadení štyrmi dospelými osobami nemá problém ďalej zrýchľovať. Vďaka väčšiemu krútiacemu momentu dobre zvláda napríklad aj horské priesmyky.

S motorom dobre spolupracuje 5-stupňová, manuálna prevodovka. Dlhá radiaca páka sadne do ruky. Má síce tuhší chod a priemernú presnosť radenia, ale radosť z jazdy Vám určite nepokazí.

Vo vozidle sme žiaľ nemali palubný počítač (nedá sa ani priplatiť), ale pomaly klesajúca ručička palivomera dávala tušiť, že na pumpe netreba často zastavovať. Odjazdili sme celkovo 710 km (z toho asi polovicu po diaľnici) a podľa dotankovaného množstva paliva nám vyšla spotreba 5,1 l na 100 km.


zväčšiť obrázok Podvozok
Predná náprava je typu McPherson a vzadu sú vlečné ramená odpružené skrutnými tyčami. Táto pomerne komplikovaná zadná náprava sa pri novších modeloch našťastie už nepoužíva. Podvozok je skôr komfortný a plavný. V zákrutách sa karoséria dosť nakláňa, ale kolesá sa cesty „držia“ statočne aj pri rýchlom prejazde.

Posilňovač riadenie je hydraulický s konštantným účinkom. Počas jazdy je jeho účinok primeraný, ale pri parkovaní sa do volantu treba viac zaprieť.


Bezpečnosť
V základnej výbave sú dva čelné airbagy. Za predné bočné si treba priplatiť. Vzadu sú kotviace úchyty ISOFIX pre bezpečnú inštaláciu detskej sedačky. K sériovej výbave patrí protiblokovací systém kolies ABS, elektronické rozdeľovanie brzdného účinku REF a podpora brzdenia v núdzovej situácii AFU s automatickým rozsvietením výstražných svetiel. Prítomnosť príplatkového elektronického stabilizačného systému ESP s ochranou proti preklzávaniu kolies ASR nás v tomto automobile milo prekvapila. O ochranu batožiny, ale aj posádky sa stará vypínateľný systém automatického zamykania dverí po rozjazde.
otvoriť test Euro NCAP
V testoch Euro NCAP Peugeot 206+ nebol zatiaľ testovaný, ale môžeme predpokladať, že si zachová štvorhviezdičkové hodnotenie ako model 206.


Obstarávacia cena (spracované dňa 3.8.2009; ceny vrátane 19% DPH)

Základná cena modelu (1.1 Magic, 3-dv) 7.910 € (238.296,66 Sk)
Základná cena testovaného vozidla (1.4 HDi Magic Pack, 5-dv) 10.550 € (317.829,30 Sk)
Cena testovaného vozidla vrátane príplatkov a doplnkov 13.064 € (393.566,06 Sk)
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, brzdový asistent AFU, airbag vodiča a spolujazdca, 5x hlavová opierka, 5x trojbodový bezpečnostný pás, predpínače predných bezpečnostných pásov, ISOFIX úchyty na zadnom sedadle, hydraulický posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie, automatické uzamknutie vozidla po rozjazde
Interiér:
elektricky ovládané predné okná, manuálna klimatizácia, informačný displej, príprava na rádio + anténa, 2 reproduktory, zadné nedelené sedadlo - monobloc, kryt batožinového priestoru
Exteriér:
nárazníky, kryty spätných zrkadiel, kľučky, bočné ochranné lišty a lišta nad EČV vo farbe karosérie, predné hmlové svetlomety, zadný stierač a vyhrievané zadné sklo, tónované sklá, 14’ oceľové disky kolies s krytmi, pneumatiky 175/65 R14
Príplatková výbava
  • metalická farba karosérie = 400,00 € (12.050,40 Sk)
  • 15’ disky kolies z ľahkých zliatin ’Interlagos’, pneumatiky 185/60 R15 = 450,00 € (13.556,70 Sk)
  • ESP - elektronický stabilizačný a protipreklzový systém = 730,00 € (21.991,98 Sk)
  • autorádio CD WIP SOUND, 6 reproduktorov, ovládanie pod volantom = 300,00 € (9.037,80 Sk)
  • Doplnková výbava
  • hliníkový kryt palivového uzáveru = 50,00 € (1.506,30 Sk)
  • lišta nad EČV v chrómovej farbe = 50,00 € (1.506,30 Sk)
  • kryty spätných zrkadiel v chrómovej farbe = 34,00 € (1.024,28 Sk)
  • alarm + diaľkové ovládanie centrálneho uzamykania v kľúči = 500,00 € (15.063,00 Sk)


  • Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 3.8.2009; ceny vrátane 19% DPH)

    Značka a model PEUGEOT
    206+
    RENAULT
    Clio Storia
    FIAT
    Punto Classic
    Výbavový stupeň Magic Pack Dynamique Classic
    Motor (dieselový, preplňovaný) 1.4 HDi 1.5 dCi 1.3 MultiJet 16V
    Zdvihový objem motora [ccm] 1398 1461 1248
    Uloženie/počet valcov R/4 R/4 R/4
    Max. výkon [kW]/pri otáčkach [min-1] 50/4000 47/3750 51/4000
    Krútiaci moment [Nm]/pri otáčkach [min-1] 160/2000 160/1900 180/1750
    Prevodovka (manuálna) 5-stupňová 5-stupňová 5-stupňová
    Pohon predný predný predný
    Kombinovaná spotreba [l/100 km] 4,2 4,4 4,5
    Emisie CO2 [g/km] 110 115 119
    Max. rýchlosť [km/h] 169 165 164
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s] 13,8 14,9 13,4
    Dĺžka [mm] 3872 3818 3865
    Šírka [mm] 1655 1639 1660
    Výška [mm] 1446 1417 1480
    Rázvor [mm] 2443 2472 2460
    Celková hmotnosť [kg] 1476 1540 1490
    Objem batož. priestoru [l] 245 255 297
    Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5
    Cena [€ (Sk)] 10.550 (317.829,30) 11.290 (340.122,54) 12.790 (385.311,54)
    Akčná cena [€ (Sk)] - - 10.232 (308.249,23)
    Cena najbližšie, porovnateľne vybaveného modelu [€ (Sk)] 13.064 (393.566,06) 12.090 (364.223,34) 14.442 (435.079,69)

    Konverzný kurz: 1 EUR = 30,1260 SKK

    Rozdiely vo výbave:

  • Renault
  • má navyše: výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, delené zadné sedadlo, palubný počítač, volant a hlavicu radiacej páky v koži, elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá
    nemá: ESP - elektronický stabilizačný a protipreklzový systém, alarm, 6 reproduktorov (Renault má 4 reproduktory), hliníkové a chrómové doplnky
  • Fiat
  • má navyše: výškovo nastaviteľný volant a sedadlo vodiča, delené zadné sedadlo, palubný počítač, Hill Holder - asistent rozjazdu do kopca
    nemá: alarm, diaľkové ovládanie autorádia, automatické uzamknutie vozidla po rozjazde, 15’ disky kolies z ľahkých zliatin (Fiat ich má 14’), hliníkové a chrómové doplnky

    Naše hodnotenie
    206-tka plus je atraktívne a pohľady priťahujúce auto. Pekný a moderný "kabát" však ukrýva starú techniku. Ale aj napriek tomu je to príjemné vozenie a to nie len v meste. A špeciálne s nami testovanou motorizáciou 1.4 HDi.
    Testovaná 206-tka plus bola bohato opríplatkovaná a dovybavená doplnkami. S jej výslednou cenou 13.064 € (393.566,06 Sk) je ťažko predajná. Pri skromnejších požiadavkách a benzínovej motorizácií je už cena prijateľnejšia, ale nie až tak atraktívna ako samotné auto.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok priblížiť zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok otvoriť zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Ďalšie testy Peugeot:
    Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
    Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
    Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
    Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
    Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
    Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
    Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)

    Dňa: 20.8.2009
    Redaktor: Bc. Juraj Kvál
    Foto: Bc. Juraj Kvál

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]