Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

testy
Test: Peugeot RCZ 2.0 HDi (04/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 03.06.2011;

Dvojdverové športové coupé RCZ verejnosti predstavil Peugeot Slovakia s.r.o. v júni 2010 pri príležitosti 200. výročia značky. Na internetovej stránke umožnil záujemcom rezervovať si zoznamovaciu jazdu a na vyznačenej trase coupé vyskúšať. My sme si počkali, kým nám Peugeot Slovakia s.r.o. poskytne coupé na týždňové testovanie, aby sme odhalili jeho jazdné a úžitkové vlastnosti. Od predstavenia športového coupé do marca 2011 bolo na Slovensku zaregistrovaných 32 modelov RCZ. Na redakčný test nám bolo zapožičané ročné auto s 2.0 litrovým dieselovým motorom HDi FAP (120 kW /163 k) so 6-stupňovou mechanickou prevodovkou, ktoré malo na konte prejdenú trasu dlhú 43.192 km, auto zabehnuté v najlepších rokoch. Po našom teste od 11.04.-18.04.2011 pribudlo na počítadle 633 km.

______________________________________________________________________________________________




Toto kompaktné športové 2+2 sedadlové coupé vzniklo so zámerom, aby zaujalo miesto exkluzívneho a výnimočného vozidla. Pomenovanie RCZ, symbolizuje jeho jedinečnú pozíciu vo výrobnom programe Peugeotu. Je prvým osobným autom, ktoré na karosérii nosí leva v novom dizajne, a ktoré v modelovom názve nepoužíva číselné označenie s jednou, alebo dvoma nulami uprostred. Prvá etapa projektu RCZ sa začala v septembri 2007, rozhodnutie o uvedení štúdie do reálneho života sa zrodilo v marci 2008 a presne o dva roky neskôr bol zahájený jeho predaj (2010). Na Slovensku je v predajnej ponuke s dvomi benzínovými a jedným dieselovým motorom. Benzínová verzia 1.6 l THP s výkonom 115 kW môže byť vybavená 6-stupňovou prevodovkou s manuálnym alebo automatickým radením. O 32 kW silnejšia benzínová 1.6 - ka a dvojlitrový 120 kilowatový diesel HDi FAP sa dodáva len s mechanickou 6-stupňovou prevodovkou.


testoval šéfredaktor Peter Mauer









Peter Mauer, šéfredaktor aaD
Exteriér - výnimočný dizajn

Spredu coupé RCZ pripomína u nás známejší model 308 (nárazníkom, maskou a sústavou svetiel). Iný rozmer mu dáva až široká kapota suplujúca predné blatníky. Coupé totiž klasické blatníky vôbec nemá. Kolesá čiastočne ukrýva mohutný nárazník a zhora široká hliníková kapota, ktorá je po stranách vylisovaná do tvaru blatníkov. Otvorená, odhalí obnažené vnútorné kryty kolies (podblatníky) a sprístupní celý motorový priestor. Výrazne vyduté "blatníky" ukrývajú veľké kolesá štandardne obuté na 18 palcových diskoch z ľahkých zliatin (19 palcové sú za príplatok).

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Zaujímavejšia je bočná silueta tohto trojpriestorového coupé. Vrchná hrana predného blatníka a dverí je posadená o málo nižšie ako hrana zadného blatníka. Tento schodok je elegantne prepojený malým rádiusom nad kľučkou dverí, ktorý nadväzuje na čierny rám trojuholníkového bočného okna. Nebyť rozdielnych uhlov, ktoré pomyselná rovina zviera so stĺpikmi okien (vzadu je uhol ostrejší), predok coupé, by bol od zadku takmer nerozpoznateľný. Niekomu sa môže zdať, že kokpit je posunutý dopredu voči stredu karosérie. Zdanie spôsobuje to, že nápravy nie sú rovnako vzdialené od stredu vozidla, predná je bližšie ako zadná. Široké oblúkové lišty z lešteného hliníka prekrývajú celý predný aj zadný strešný stĺpik. Už z diaľky upozorňujú na to, že sa približuje športové coupé RCZ. Model je dobre rozpoznateľný aj podľa dvojnásobne zvlnenej strechy s rovnako zvlneným sklom zadného okna. Škrupina strechy tak vytvára so sklami jednoliaty aerodynamický celok s optimálnym obtekaním vzduchu. Vďaka šikovnému dizajnérskemu triku, stredný stĺpik strechy prekrýva čierny rám bočného okna, ktorý efektne nadväzuje na rádius zakončenia širokých dverí a vyzerá, akoby bol ich súčasťou. V skutočnosti dvere okenný rám nemajú vôbec.

zväčšiť obrázok Najviac ma na tomto coupé zaujala jeho zadná zaoblená časť. Je jednoduchá a zároveň agresívna, presne taká, akú má športiak mať. Môže za to veľmi dobre navrhnutý robustný nárazník prekrývajúci celú zadnú časť. Svetlá sú vkusne integrované do zaoblených tvarov. Dvojitá koncovka výfuku, hmlové svetlá a odrazka zas do difúzora pod nárazníkom. Kapota s plytkou vaničkou, vsadená medzi rozšírené blatníky pôsobí rovnako nenápadne ako výsuvné prítlačné krídlo, ktoré v sebe ukrýva. V závislosti na rýchlosti vozidla sa elektricky vysunie, aby sa výrazne podieľalo na aerodynamickej účinnosti. Vysúvanie krídla sa aktivuje v závislosti na rýchlosti vo dvoch stupňoch automaticky alebo manuálne cez tlačidlo na stredovej konzole. Vysunuté zdôrazňuje športový charakter tohto modelu.

Interiér - športovo elegantný

zväčšiť obrázok Čierna koža s dvojitým štepovaním, doplnky z ušľachtilých materiálov (hliník, chróm) a podsvietené ukazovatele prístrojov na tmavom podklade vytvárajú v interiéri výnimočnú atmosféru. Každá časť je vypracovaná do posledného detailu a zasvätená športovému štýlu. Je na škodu, že koža nepatrí k základnej výbave, pretože najmä prístrojová doska modelu obzvlášť pristane. Do čiernej kože Nappa Mistral sú oblečené aj všetky sedadlá, panely dverí, volant, radiaca páka, páka parkovacej brzdy a dokonca aj lakťová opierka medzi sedadlami. Operadlá sedadiel dekorujú firemné logá a prahové lišty zas názov značky. Takto vyhotovený interiér s tmavým stropom, tónovaným zasklením, tmavým kobercom a dierovanými pedálmi z hliníka pôsobí športovo a zároveň aj luxusne. Interiér doplnený vyspelou multimediálnou výbavou (WIP Com 3D, Wip sound, systém hi-fi JBL a USB vstupom) sa môže smelo zaradiť k vyššej triede.

Komfort - vpredu sedenie pohodlné, vzadu núdzové, kufor nadštandardný

zväčšiť obrázok Ani na chvíľu som nezapochyboval o tom, že sedenie na predných športovo strihnutých sedadlách s mohutným bočným vedením a integrovanou opierkou hlavy bude pohodlné, preto som sa viac sústredil na to, ako sa vysporiadam s príležitostným sedením na zadnej lavici. Od 2+2 sedadlového coupé som nečakal, že ma ohúri pohodlným sedením. Zadná lavica vôbec nie je vhodná na sedenie pre dospelú osobu, aj preto si myslím, že opierky hlavy integrované do operadla lavice sú skôr pre imidž, ako pre úžitok. Sedadlo je vhodné akurát tak na prepravu detí v detských sedačkách, alebo na odloženie príručnej batožiny. Aj keď je len málo pravdepodobné, že sa bude niekedy používať na sedenie, musím pochváliť dômyselné ukrývanie zámkov bezpečnostných pásov, ktoré sa jednoducho sklopí do otvorov v sedadle.

zväčšiť obrázok Do predných sedadiel som vkĺzol s radosťou. Najprv do vodičovho a potom aj do spolujazdcovho. Nastavovanie polohy sedadla, operadla alebo bedrovej opierky je natoľko rozsiahle, že pohodlné sedenie si nastaví určite každý. Obidve sedadlá sa ovládajú elektricky a vodičovo si dokonca zapamätá dve polohy nastavenia. Poloha bedrovej opierky sa však nastavuje manuálnym otáčaním kolieska na vnútornej strane operadla. Vylučuje to spoluprácu s automatickým pamäťovým nastavovaním, čo je na škodu. Bočné vedenie sedadiel a operadiel je dobré a v spojení so založeným bezpečnostným pásom aj dostatočne pevné. Čo sa nedalo prehliadnuť, boli čiastočne vysedené kožené poťahy oboch sedadiel (ľavý trochu viac). Ak predpokladám, že vankúš sedadla vodiča bol zaťažovaný priemernou hmotnosťou 70 kg po dobu asi 720 hodín jazdy, potom poťah vykazuje stopy vysedenia predčasne. Je to snáď zámer výrobcu, alebo nekvalitný materiál?

zväčšiť obrázok Po sklopení zadného operadla, ktoré sa odisťuje červeným tiahlom v batožinovom priestore, sa zo zadnej lavice stane predĺžená podlaha batožinového priestoru. Vytvorí sa tak prepravný priestor s najväčším objemom v tejto triede. Nedošiel som však na to, prečo sa zámok operadla (pod platom) odisťuje na pravej strane. Aby sa operadlo lavice sklopilo, musel som potiahnuť madlo a zatlačiť na uvolnené operadlo, alebo ho z vnútra pritiahnuť. Pri vrátení operadla späť do sedacej polohy som ho musel pritlačiť, no na zaistenie zámku to nestačilo. A tak som sa musel presunúť na pravú stranu, otvoriť dvere, odklopiť operadlo predného sedadla a v mieste zámku na operadlo silno zatlačiť. To je dosť nepraktické, stačilo, aby bol zámok operadla na ľavej strane.

zväčšiť obrázok Priestor na odkladanie drobností vzhľadom na počet prepravovaných osôb je dostatočný, pre rozmernejšiu batožinu dokonca až priveľký. Kufor má objem 321 dm3 resp. 384 litrov (metóda VDA/výrobca). Po sklopení zadnej lavice sa zväčší na 559 dm3 resp. 663 litrov (po kapotu). Výrobca však udáva maximálny objem až 760 litrov resp. podľa metodiky VDA 639 dm3 s využitím priestoru po sklo zadného okna. Od takéhoto veľkého kufra som nečakal, že pod odnímateľnou doskou v lôžku s objemom 30 litrov nájdem len sadu na zaceľovanie vpichu do plášťa pneumatiky, namiesto plnohodnotnej rezervy alebo aspoň dojazdového kolesa. Aj keď zaliatie malej dierky nie je zložité, nahradiť pichnuté koleso za dojazdové je jednoduchšie. Väčšie poškodenie plášťa lepiaca sada neopraví, ale dojazdové koleso problém spoľahlivo vyrieši.

Obsluha - intuitívna s dobrou dostupnosťou ovládačov

zväčšiť obrázok Pri správnom nastavení sedenia je výhľad dopredu, do strán a dozadu cez vonkajšie sklopné spätné zrkadlá výborný. Nečakane dobrý je aj výhľad dozadu cez vnútorné monochromatické zrkadlo a šikmé zvlnené sklo zadného okna. Mal som pocit, že vzadu idúce vozidlá mám rovno za chrbtom.
Podobnosť a rozmiestnenie združených prístrojov s 308-čkou je pochopiteľná, veď z jej koncepcie RCZ vychádza. Kožou potiahnutý panel prístrojovej dosky pôsobí veľmi elegantne a športovo. Pohľadný, ale na môj vkus trochu veľký, je aj trojramenný volant s rovným prstencom v spodnej časti, ktorému športový nádych dodáva dekorácia z matného chrómu. Do takejto koncepcie mi však akosi nezapadá plastový kryt stĺpika volantu. Klasické páčkové prepínanie osvetlenia, smeroviek, tempomatu a obmedzovača rýchlosti (vľavo) a stieračov, rádia a palubného počítača (vpravo) je zhodné s ostatnými doterajšími modelmi značky. V tomto smere Model RCZ nepriniesol žiadnu novú technológiu (napr.: systém štart stop sa dodáva len pre hibridnú verziu). Pod volantom na tmavom koberci sa vynímajú odľahčené dobre ovládateľné pedále plynu, spojky a brzdy. Túto sériu dopĺňa oporná podložka pre ľavú nohu.

zväčšiť obrázok Po naštartovaní klasickým kľúčom sa na malom displeji prístrojového panelu na pár sekúnd zobrazí informácia o stave prevádzkovej náplne (stav oleja v motore). Zo stredu prístrojovej dosky sa vyklopí farebný displej s uvítacím názvom výrobcu. Nabitý je užitočnými informáciami (navigáciou, rádiom, satelitnou komunikáciou, monitoringom automobilu,...). Nastavovanie navigácie, rádia a telefónu je intuitívne s ovládaním pomocou joestika na čiernom lesklom stredovom paneli. Pochvalu si zaslúži kvalitná mapa so systémom duálneho zobrazovania plánovaného smeru jazdy na obrazovke farebného displeja a na displeji palubného počítača. Funguje to aj pri zaklopenom farebnom displeji. Palubný počítač šípkou upozorňuje na odbočenie alebo zmenu jazdných pruhov. Šachovnicová vlajočka a postupné zobrazovanie zostávajúcich metrov signalizuje príchod do cieľa s dokonalou presnosťou. Voľba cieľovej adresy a výber trasy je jednoduchý, rovnako aj ovládanie vetrania a dvojzónovej klimatizácie. Prenášanie informácií z farebného displeja na displej združeného prístroja (systém WIP Com 3D - za príplatok) sa aktivuje kruhovým joestikom (designátor) na tuneli medzi sedadlami. Tu má miesto aj 12V zástrčka, tlačidlo na manuálne otváranie zadného spojleru a zalomená rukoväť parkovacej brzdy. Pre lepšiu dostupnosť a častejšie používanie, by som designátor presunul na pozíciu zástrčky. Inak je ovládanie multimediálneho systému a vetrania pre vodiča rovnako dobre dosiahnuteľné ako pre spolujazdca.

Jazda - výkonný diesel a tuhý podvozok

zväčšiť obrázok Ako som už spomenul, ovládače mi neboli cudzie, preto som hneď vyrazil do bratislavských ulíc. Vôbec ma neprekvapilo, že za autom sa otáčajú zvedavci. Chvíľu som ich nechal obdivovať výnimočné tvary a potom som pritlačil na pedál, ktorý reagoval okamžite bez hluchého miesta. Dvojlitrový (1997 ccm) diesel HDI FAP so 163 koňmi ma ani raz nesklamal. Vďaka spaľovacej komore novej generácie ECCS (Extréme Conventional Combustion System), turbodúchadlu s variabilnou geometriou lopatiek a vysokotlakovému čerpadlu, ktoré do zásobníka natlačí až 200 MPa, bol ochotný spolupracovať v každej situácii, ktorú som mu pripravil. Maximálny výkon 120 kW dosahoval pri 3750 ot./min. a krútiaci moment 340 Nm v rozpätí 2000 až 3000 ot./min. Od diesela som prevratné zrýchľovanie nečakal, preto som bol výsledkami milo prekvapený. Naviac je to motor šetrný k životnému prostrediu a aj k peňaženke. Podľa výrobcu do ovzdušia vypúšťa len 139 g CO2/km, pričom spĺňa emisné normy Euro 5. Mne sa síce nepodarilo dosiahnuť výrobcom udávanú kombinovanú spotrebu 5,3 l/100 km zrejme preto, že som naplno využíval možnosti, ktoré mi tento motor ponúkal, čo sa automaticky premietlo aj do spotreby paliva. Pre objektivitu testu používam rovnakú trasu vyskladanú z mestských, mimomestských a z diaľničných úsekov, teda bežnú pre každodenné používanie. Pochybujem o tom, že niekto si toto coupé obstará len pre športovú zábavu, aj keď sa s ním športovo jazdiť dá, a tak priemerná spotreba 6,2 l/100 km, ktorú som dosiahol vôbec nie je zlá.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

RCZ je pripravená zvládnuť hladké povrchy, horské cesty so spleťou zákrut ako aj nespevnené prašné cesty, len aby bol rovnako dobre pripravený aj jeho vodič. Dynamickú a zároveň stabilnú jazdu mu umožňuje vysoká torzná tuhosť karosérie, nižšie položené ťažisko dosiahnuté znížením svetlej výšky, rozšírenými blatníkmi a podvozok vpredu s nápravou typu pseudo McPherson a vzadu s nápravou vlečných ramien spojených torznou priečnou tyčou. Podvozok vychádza z platformy 2 skupiny PSA Peugeot Citroen. V čase testovania malo coupé obuté plášte rozmeru 235/45 R18 98W na 18 palcových diskoch z ľahkých zliatin. Spomalenie mu zabezpečovali brzdy vybavené chladenými kotúčmi vpredu 26 mm hrubé s priemerom 302 mm a vzadu 12 mm hrubé s priemerom 290 mm.
Keď som sa dostal s ovládaním vozidla do menších problémov, okamžite mi z nich pomohla kontrola trakcie spojená so sériovo montovaným ESP (vypínateľné). Systém kontroluje preklzávanie kolies a automaticky prispôsobuje pohon kolies podmienkam priľnavosti k povrchu cesty. Riadi tiež elektronický rozdeľovač brzdných síl (REF) a podporu brzdenia v kritických situáciách (EVA). Prudké spomalenie som si vyskúšal tiež. Podarilo sa mi bezpečne zastaviť a pri tom rozblikať výstražné svetlá (smerovky). Na stabilite má svoj podiel aj zadné krídlo, ktoré sa vysunie v závislosti na rýchlosti vozidla. Do prvej 19 stupňovej polohy sa vysúva po prekročení rýchlosti 85 km/hod. a späť sa zasunie pri poklese rýchlosti pod 55 km/hod. Do druhej polohy (pod uhlom 34 stupňov) sa prestaví pri dosiahnutí rýchlosti 155 km/hod. a do prvej polohy sa opäť vráti pri poklese rýchlosti pod 145 km/hod. Vysunuté vytvára aerodynamický prítlak na zadnú časť, čo zlepšuje stabilitu najmä pri brzdení. Pre frajerinu sa však krídlo dá vysunúť aj pri parkovaní, pridržaním designátora na stredovom tuneli.

Bezpečnosť - pre posádku primeraná, pre chodca nadštandardná

Pred nárazom vodiča a spolujazdca ochráni dvojica čelných a pár bočných airbagov, ktoré sa nafúknu podľa intenzity nárazu. Či to tak je aj v reále, som našťastie neodskúšal. Ako som už spomenul RCZ je sériovo vybavené systémom kontroly stability ESP, ktorý zahŕňa tiež funkciu inteligentnej kontroly pohonu (sofistikovaný preklzový systém, ktorý automaticky prispôsobí pohon oboch kolies podmienkam priľnavosti k povrchu cesty) a samostatne i dynamickú kontrolu stability, elektronický rozdeľovač brzdných síl (REF) a podporu brzdenia v kritických situáciách (EVA). Pre výstrahu vzadu jazdiacich automobilov sa pri prudkom zabrzdení rozblikajú výstražné svetlá (smerovky). Súčasťou bezpečnostnej výbavy je i aktívna kapota s pyrotechnickou aktiváciou, ktorá znižuje možné následky chodca po zrážke s vozidlom. Aj keď je tento model vybavený modernými technológiami, ktoré dokážu s časti eliminovať nekorektné situácie na ceste, neubráni sa fyzikálnym zákonom, ktoré mu naservíruje neuvážený vodič. Pre záchranné volanie má tento model k dispozícii zariadenie na lokalizáciu vozidla a systém Peugeot Connect SOS na privolanie pomoci.

Porovnanie s konkurenciou - priameho konkurenta nemá

Podľa môjho názoru Peugeot RCZ coupé nemá v súčasnosti na trhu konkurenčný model, ktorý by bol porovnateľný konštrukciou, výbavou ale súčasne aj cenovou úrovňou. Niektorí novinári ho síce porovnávajú s Audi TT Coupé 2.0 TDI Quattro, to je však cenovo niekde inde. Aj keď sú obidva automobily postavené ako 2+2 miestne dvojdverové športové coupé a pod kapotou majú objemovo takmer rovnaký štvorvalec (diesel), RCZ má poháňanú prednú a TT obidve nápravy, čím sa Audi TT Quattro dostáva do výhody pre lepšie jazdné vlastnosti. Vonkajšie rozmery majú obidva modely takmer rovnaké. TT je kratšie len o 100 mm, užšie o 3 mm a nižšie a 9 mm. Rázvor kolies má RCZ väčší o 144 mm. Na lepšom zrýchlení z 0 na 100 km/hod. o 1,2 sekundy v prospech Audi TT Quattro sa nepodieľa len jeho o 55 kg nižšia celková hmotnosť, ale aj o 5 kW výkonnejší motor, ktorý dosahuje o 10 Nm vyšší krútiaci moment už pri 1750 ot./-1min., oproti motoru 2.0 HDI v Peugeote RCZ s maximálnym krútiacim momentom 340 Nm pri 2000 ot./-1 min. I keď je štandardné vybavenie oboch vozidiel a kvalita vypracovania detailov interiéru porovnateľná (pozri AUDI TT Quattro, pozri Peugeot RCZ), cenový rozdiel 8.120,00 € je natoľko vysoký, že porovnávať tieto dva modely by nebolo objektívne. Pre tých, ktorí sú napriek tomu zvedaví, ako by takéto porovnanie dopadlo, odporúčam pozrieť si porovnávaciu tabuľku.

Hodnotenie na záver - pomer techniky a komfortu k obstarávacej cene primeraný

zväčšiť obrázok S neprehliadnuteľným RCZ coupé prišiel na slovenské cesty nový "vietor" od Peugeotu. Tvrdšie naladený podvozok verne kopíruje povrch cesty, pomerne dobre ho filtruje a vedie stopu. Vďaka dostatočnej tuhosti karosérie sa dovnútra prenáša len minimálne množstvo vibrácií a hluku, preto je v ňom jazda príjemná. S približujúcim sa záverom môjho testovania, som mu tvrdé čítanie cesty celkom odpustil. Označenie počtu sedadiel "2+2" je v tomto prípade namieste (2x dospelá osoba + 2x dieťa), iné riešenie je nekomfortné. Ten, kto rád závodí, si zrejme naftovú motorizáciu nevyberie, ale tých ktorí autu občas naložia a zaujíma ich koľko takáto jazda stojí, tento diesel určite nesklame.
Priznám sa, že aj keď táto kategória automobilov môjmu veku už akosi nepristane, v tomto polo-športiaku som sa povozil rád. Za volantom RCZ coupé si viem predstaviť úspešného muža v strednom veku, ktorý chce byť obdivovaný, ale rovnako si viem predstaviť aj solventný mladý pár, ktorý si naplní priestranný kufor a zamieri si užívať bezstarostné chvíle niekam ďaleko. Nepredpokladám však, že na Slovensku bude takýchto prípadov veľa, aj keď pomer techniky a komfortu testovaného modelu Peugeotu RCZ 2.0 HDi FAP coupé k jeho obstarávacej cene je primeraný.


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Spoločnosť Euro NCAP model RCZ coupé barierovým skúškam ešte nepodrobila. Z rady modelov 308 boli v roku 2008 vykonané barierové skúšky dvojdverového cabrioletu Peugeot 308CC, ktorý bol ohodnotený na plný počet 5 hviezdičiek za bezpečnosť posádky. Za bezpečnosť detí prepravovaných v detských sedačkách získal 3 hviezdičky a za stret s chodcom len 2 hviezdičky. V roku 2009 bol testovaný 5-dverový hatchback 308, ktorý v celkovom hodnotení získal 5 hviezdičiek. Pre viac informácii kliknite na názov modelu.

Testoval: Peter Mauer
Foto: Oliver Mauer, Peter Mauer

Otvoriť stránku importéra vozidiel Peugeot

Články o Peugeot RCZ coupé:
Špeciálna limitovaná edícia RCZ Black Yearling
Peugeot RCZ v limitovanej sérii už na trhu
Ako sa zrodila myšlienka konceptu RCZ
Štúdia coupé od Peugeotu je na svete
Koncept RCZ predstavený počas salónu vo Frankfurte 2007

Ďalšie testy PEUGEOT:
Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
Peugeot 308 1.6VTi Executive (11/2007)

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]