Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

testy
Test: Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)  Vytlačiť stránku
Stránka: 1/2
redaktor: o.mauer, 14.06.2012;

Prvé informácie o novom modeli 208 z modelového radu 200 boli zverejnené 2. novembra 2011. Odvtedy usporiadal Peugeot niekoľko predpremiérových prezentácií tohto modelu. Najväčšou bola digitálna svetelná show v Rio de Janeiro zobrazujúca jeho čisté línie v mierke 1:1. Ďalšou a nemenej zaujímavou bola show s názvom 208 RE-GENERATION, ktorá sa uskutočnila v januári 2012 na salóne v Bruseli. Dlho očakávanú svetovú premiéru mal na marcovom autosalóne Geneva Motor Show. Do našej redakcie zavítal len niekoľko týždňov po jeho predstavení, a to vo verzií 1.4 VTi Allure.
______________________________________________________________________________________________

História radu 200 - snaha nadviazať na úspech z minulosti

Najznámejším modelom z radu 200 bola legendárna 205-ka, ktorá sa vyrábala viac ako desaťročie. Bol to automobil, ktorého dizajn sa zrodil v známom talianskom dizajnérskom štúdiu Pininfarina. Tento model pomohol značke Peugeot etablovať sa na európske trhy malých automobilov s neuveriteľným počtom 5.278.000 predaných kusov.
Najúspešnejším modelom z radu 200 bola 206-ka, ktorá sa zapísala do kroniky Peugeotu ako najpredávanejší automobil všetkých čias. S počtom 5.350.000 celosvetovo predaných automobilov tak predbehla legendárnu 205-ku.
Nástupcom 206-ky sa v roku 2006 stal model 207. Vzhľadom na to, že sa mu nepodarilo nadviazať na úspechy jeho predchodcov, rozhodol sa Peugeot v roku 2009 opäť vzkriesiť model 206. Prispôsobil ho vtedajšiemu dizajnovému trendu, ktorému dominovala maska chladiča rozmerných tvarov. Takto omladený Peugeot dostal označenie 206+.
Po nečakanom “neúspechu“ 207-čky, je preto hlavným cieľom nového modelu 208, “rodeného Slováka“ z Trnavy, opäť získať prvenstvo v segmente malých automobilov.
______________________________________________________________________________________________





Žiadny facelift – ale tzv. RE-GENERATION (generačný skok)

V porovnaní s modelom 207 je nový model 208 kratší zvonku (-70 mm), ale širší zvnútra (+50 mm). Je nižší (-10 mm) a aj ľahší (v priemere o 110 kg, v závislosti od vybavenia a motorizácie). Skrátka je úplne nový a s modelom 207 nezameniteľný.


testoval Oliver Mauer









Oliver Mauer, redaktor aaD
Exteriér - láska na prvý pohľad

Ak ste sa ešte nezamilovali, teraz je ten správny čas. Nový model 208 je totiž navrhnutý v duchu novej dizajnérskej línie, ktorej príťažlivé prvky sa po prvý raz objavili na vlajkovej lodi Peugeot 508.

Peugeot 208 Peugeot 208Tvar karosérie je preto oproti 207-čke viditeľne dynamickejší a hlavne vďaka šikovne situovaným prelisom svalnatejší a rozhodne aj viac sexi. Jednoducho povedané pôsobí ako magnet na pohľady, obzvlášť na tie ženské. Novátorský rukopis automobilky je neprehliadnuteľný aj na prednej časti. Tej dominuje obzvlášť dynamicky tvarovaný nárazník s lôžkom pre štýlovú masku chladiča, ktorá je po novom doplnená o vkusný nápis s názvom značky. Tu si trúfnem povedať, že ide naozaj o dizajnérsky skvost podpísaný samotným výrobcom. Pozoruhodný je aj nový „šelmovitý“ výraz, ktorý je pri tomto modeli omnoho výraznejší a zároveň presvedčivejší ako kedykoľvek predtým. Vďačí zaň predovšetkým štýlovému tvarovaniu prednej kapoty, ako aj prepracovaným svetlometom s výrazným LED podsvietením. To, že sa jedná o vozidlo so šelmou v znaku, potvrdzujú nakoniec aj neprehliadnuteľné zadné svetlá v tvare levích pazúrov. Konkurenti, traste sa!


Interiér - budete ho milovať

Peugeot 208 Peugeot 208 Druhé príjemné prekvapenie som zažil ihneď po otvorení dverí vodiča. Štýlové a extravagantné inovácie exteriéru sa totiž preniesli aj do interiéru tohto malého metrosexuála. Tento prívlastok si zaslúžil hlavne kvôli atypickému umiestneniu prístrojového panela, či použitiu najmenšieho a zároveň najdizajnovejšieho volantu, aký som kedy vo vozidle videl. Aby mi však horný okraj venca volantu neprekrýval výhľad na prístroje, musel som si polohu sedadla nastaviť vyššie a volant posunúť nižšie ako obvykle. Väčšina mojich kolegov s polohou za volantom zo začiatku dosť bojovala, ja som si však zvykol relatívne rýchlo. Nájsť si ideálnu polohu by mohlo byť komplikovanejšie len pre vyššie postavy, vzrastovo priemerným osobám bude posed v 208-čke určite vyhovovať.

Ale späť k volantu. Ten si zaslúži ozajstný kompliment. Nielenže fantasticky vyzerá, ale svojou ergonómiou aj výborne sadne do rúk. Je to ako uchopiť imitáciu športového volantu pred počítačovou hrou Gran Turismo. Jednoducho paráda. Veľkým plusom bola aj možnosť ovládania niektorých funkcií priamo z volantu, čo bolo u malých Peugeotov doteraz tabu. Tá nie je obmedzená len na ovládanie rádia, ale zahŕňa aj ovládanie telefónu prostredníctvom technológie Bluetooth hands free.

Peugeot 208 Dominantným prvkom 208-čky je aj multimediálny displej s precíznou grafikou a intuitívnym dotykovým ovládaním. Farebná obrazovka je totiž umiestnená na dosah ruky a vo výške očí tak, aby odčítavanie informácií bolo čo možno najbezpečnejšie. Systém je výnimočný aj tým, že umožňuje ľahký prístup k rôznym funkciám: palubného počítača, audiosystému, mobilného telefónu, media centra, nastavenia vozidla ako aj prehrávania hudobných/foto súborov prostredníctvom vstupov AUX/USB. Jednu pripomienku však mám. Rodený Slovák a nevie po slovensky?

Testovaná 208-čka sa môže pochváliť aj funkčnosťou jednotlivých systémov. Tempomat, obmedzovač rýchlosti, dažďový senzor, svetelný senzor ako aj zadný parkovací asistent s grafickou a zvukovou signalizáciou fungovali bezchybne.

Nový prírastok v rodine Peugeot disponuje obzvlášť pohodlnými sedadlami s výborným tvarovaním. Čalúnenie je nielen príjemne tuhé, ale nechýba ani skvelé bočné vedenie. Pohodlie za volantom mi však mierne narušilo madlo dverí zasahujúce do priestoru nôh. Plochy o ktoré som sa opieral boli našťastie príjemne oblé. Ak je spolujazdec zvyknutý držať sa stropného madla, musím vás sklamať. Stropné madlo v 208-čke nenájdete.

Interiér je nielen štýlový, ale pri bežnom každodennom používaní vozidla aj praktický. Našiel som tu množstvo odkladacích priehradok a schránok, ako napríklad hlboký úložný priestor za radiacou pákou, slúžiaci na zafixovanie plastového pohára či odloženie mobilu. K dispozícii som mal aj postačujúce odkladacie priehradky vo dverách ako aj slušný úložný priestor lakťovej opierky.

Príjemne ma prekvapila aj kvalita spracovania použitých materiálov. Tie pôsobia rozhodne kvalitnejšie ako v predchádzajúcej generácii, sú prepracovanejšie a citlivo zladené s prevedením interiéru. Klamal by som však, keby som nespomenul, že za celú dobu sa v kabíne neozvalo jediné vrznutie.

Peugeot 208 Peugeot 208Vďaka veľkorysému pozdĺžnemu priestoru na zadných sedadlách (+5 cm priestoru pre kolená v porovnaní s modelom 207) sa môžu vyšší cestujúci vzadu bez problémov v pohodlných sedadlách zosunúť, a tým vylúčiť kontakt hlavy so stropom. Z hľadiska šírky vnútorného priestoru sa 208-čka radí však len k priemeru tejto triedy vozidiel. Sedenie troch osôb vedľa seba berte preto ako núdzové riešenie.

Aj napriek menším vonkajším rozmerom sľubuje Peugeot viac miesta v batožinovom priestore. Samotný kufor je o 15 l väčší ako u 207-čky a medzi konkurenciou sa radí k tým väčším. Potešila ma nadpriemerná dĺžka batožinového priestoru, oproti 207-čke sa zlepšila aj šírka. Zväčšenie miesta pre batožinu prebieha úplne štandardne – sklopením asymetricky delených sedadiel sa zväčší objem z pôvodných 285 litrov na 1076 litrov.


Motor - zdržanlivý až konzervatívny

Čo sa motorizácie týka, je výber naozaj veľký. V ponuke je až desať hnacích agregátov zohľadňujúcich rozmanité potreby zákazníkov tohto segmentu. Pokiaľ ide o benzínové motory, modelový rad 208 je vybavený motormi vyvinutými v spolupráci s PSA Peugeot Citroën a BMW Group. Sú to motory: 1.4 VTi (70 kW), 1.6 VTi (88 kW) a 1.6 THP s výkonom 115 kW. Hriechom by bolo nespomenúť úplne nové atmosferické trojvalce s nepriamym vstrekovaním 1.0 VTi (50 kW) a 1.2 VTi (60 kW), vďaka ktorým sa model 208 radí medzi najúspornejšie a najekologickejšie vozidlá tohto segmentu.
Výber naftových motorov pozostáva z motorov 1.4 e-HDi (50 kW) a 1.6 e-HDi (68 alebo 84 kW) obľúbených predovšetkým z hľadiska jazdného komfortu, výkonu a nízkych prevádzkových nákladov. U všetkých, okrem najslabšej varianty, je využívaný systém Stop&Start novej generácie a technológia e-HDi.

Peugeot 208Ale späť k testovanému modelu. Tomu tĺklo pod kapotou levie srdce 1.4 VTi s výkonom 70 kw pri 6.000 ot/min. a s krútiacim momentom 136 Nm pri 4.000 otáčkach za minútu. Okrem menšieho zdvihového objemu, dosiahnutého kratším chodom piestov, prebrala táto motorizácia všetky technologické prvky použité v motore 1.6 VTi, ako systém VVT - plynulé variabilné časovanie každého vačkového hriadeľa a technológiu variabilného zdvihu ventilov nasávania vyvinutých na základe koncepcie VALVETRONIC skupiny BMW.
Tento agregát má síce 95 koní, no jeho prejav bol zdržanlivý až konzervatívny. Na svižnú jazdu bolo preto potrebné nechať motor pracovať vo vyšších otáčkach, čo sa odzrkadlilo na jeho hlučnejšom prejave a vyššej spotrebe. S ťažkým srdcom som sa teda snažil hnaciu jednotku používať na to, na čo bola stvorená – na plynulú a kultivovanú jazdu. V tomto ohľade sa motor prejavoval ako tichý a galantný spoločník, ktorý však hravo zvládol aj razantnejšie predbiehacie manévre ako i občasné frajerinky. Tie sa však značne podpísali na jeho apetíte. Priemerná spotreba 7,4 l/100 km (výrobca udáva 5,6 l/100 km) hovorí sama za seba.


Prevodovka - z čias dávno minulých

Peugeot 208Ani štýlovo prepracovaný dizajn radiacej páky nezmení nič na mojom negatívnom hodnotení. Táto 5-stupňová prevodovka s manuálnym radením je podľa môjho názoru najväčším mínusom testovanej 208-čky. Radenie mi totiž pripomínalo časy minulé, keď som jazdieval na bratovej 206-tke. Okrem toho, že sa radiaca páka pohybovala po relatívne dlhých dráhach s pomerne veľkými bočnými vôlami, nepohybovala sa v kulise radenia ani s očakávanou ľahkosťou a presnosťou. Rozumným riešením by bola voľba modernej 6-stupňovej prevodovky, ktorá je v ponuke žiaľ len u výkonnejšej verzie 1.6 VTi. Tým by bol vyriešený potrebný stupeň navyše, ktorý by znížil otáčky (hlučnejší prejav motora a spotreba paliva) pri vyšších rýchlostiach.




Podvozok - prekvapil dobrou stabilitou

Peugeot 208 Peugeot 208Vďaka menším vonkajším rozmerom je 208-čka oproti svojmu predchodcovi aj výrazne ľahšia, čo sa vo veľkej miere odzrkadlilo aj na jej jazdných vlastnostiach. Tie hodnotím veľmi pozitívne. Nová 208-čka je totiž v zákrutách omnoho obratnejšia a istejšia. Problém jej preto nerobili ani ostré prejazdy zákrutou, či úmyselné vyhýbacie manévre, ktoré zvládla bez výraznejšieho náklonu a straty stability. Nemalú zásluhu má na tom aj osvedčený, no čiastočne modifikovaný podvozok (upravený McPherson s priečnym stabilizátorom vpredu, nová náprava s deformovateľnou priečkou vzadu). Ten sa mi však javil málinko tuhý no i napriek tomu si s menšími nerovnosťami dokázal poradiť na výbornú. Citeľné rázy sa do interiéru preniesli až pri prejazde väčších výmoľov, čo je však v tejto triede vozidiel úplne bežné. Dobrý dojem vo mne zanechali aj presvedčivé brzdy či samotné „motokárové„ riadenie, ktoré je výrazne strmšie a citlivejšie ako u 207-čky.


Bezpečnosť - nadovšetko

Peugeot 208Nový Peugeot 208 ponúka vysokú mieru bezpečnosti už v základnej výbave. Aktívnu bezpečnosť podporuje množstvo asistenčných systémov ako ABS s elektronickým rozdeľovaním brzdného účinku REF, elektronický brzdový asistent AFU, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP ako aj dynamické riadenie stability CDS.
O pasívnu bezpečnosť posádky sa stará zasa množstvo airbagov (airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy pre prvý a druhý rad sedadiel), trojbodové bezpečnostné pásy, či kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách. Riziko vážnych zranení pri nehode znižujú aj ďalšie systémy ako napr. aktívna opierka nohy a bezpečnostný stĺpik riadenia.


To, že model 208 je skutočne bezpečné vozidlo potvrdili nakoniec aj najnovšie bezpečnostné testy otvoriť test, pri ktorých získal plný počet z piatich hviezdičiek. Za ochranu dospelých cestujúcich získal 88%, za ochranu prepravovaných detí 78%, za ochranu chodcov 61% a za vybavenie bezpečnostnými systémami získal 83%.

______________________________________________________________________________________________

Hodnotenie na záver - generačný skok RE-GENERATION sa vydaril

Najväčšou výhodou 208-čky oproti konkurencii je jej originálny a pútavý dizajn so športovým nádychom a nečakane veľkorysým vnútorným priestorom. Pre toho, kto je pripravený zmieriť sa s motorom bez výraznejších športových ambícií je model 208 1.4 VTi Allure dobrou voľbou ako utratiť primeranú sumu za štýlové malé auto. Osobne by som však uprednostnil výkonnejší motor 1.6 VTi (88 kW) alebo 1.6 THP (115 kW) s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Pre sporovlivejších bude dobrou voľbou aj jeden zo slabších, ale rozhodne úspornejších trojvalcov 1.0 VTi (50 kW) alebo 1.2 VTi (60 kW). Tento nový model kráča s dobou, pretože poskytuje aj výborné jazdné vlastnosti a pozoruhodnú bezpečnosť. Či sa mu však podarí nadviazať na predajné úspechy svojich predchodcov ukáže až čas.




______________________________________________________________________________________________


Fotogaléria

Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208 Peugeot 208

Redaktor: Oliver Mauer
Foto: Oliver Mauer


Ďalšie testy Peugeot:
Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 (06/2012)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)



   Ďalšia stránka (2/2) Ďalšia stránka

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]