Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

testy
Test: Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 04.03.2010;

Ing. Juraj Cvopa, redaktor spoločnosti AGENTURA AUTO DATA Peugeot Slovakia, s.r.o., dovozca automobilov Peugeot na slovenský trh, nám na testovanie poskytol model 207 s benzínovou motorizáciou 1.6 THP vo francúzskom výbavovom stupni Feline. Podobný model sa na Slovensku predával donedávna s označením GT.

Keď bola v roku 2006 uvedená na trh 207-čka asi nikto nepochyboval o tom, že bude nástupcom úspešného modelu 206-ky, z ktorej sa od roku 1998 do roku 2009 predalo vyše 6 miliónov kusov. No v skutočnosti sa obidva modely predávali súbežne a v roku 2009 dokonca 206-ka dostala svojho vlastného nástupcu s názvom 206+. 207-čka sa tak ocitla na trhu ako samostatná modelová rada. V roku 2008 prešla miernym oživením vzhľadu a nám sa na týždeň dostala do rúk.





Motion and emotion do mesta

Poďme sa trošku zabaviť s priateľmi na party. Nenápadné brunenie spod kapoty, plne obsadené auto, nad hlavou panoráma mesta a v tele dynamika pohybu čo šteklí pocity vystavujúc myseľ nátlaku deja. Dievčatá občas zvýsknu a chalanom sa roztvárajú pery do úsmevu. To je 207-čka so 150 koňmi pod kapotou. Tak sa na ňu pozrime bližšie.

Exteriér

zväčšiť obrázok Predná maska so široko vykrojeným otvorom evokuje príjemnú náladu a strieborné mriežkovanie napĺňa otvor decentnosťou. Nízko posadená spodná hrana nárazníka akoby žehlila vozovku (pozor na obrubník pri parkovaní). Skoro by sa dalo povedať, že celý predok má niečo spoločné so stíhačkou. Alebo s F1-kou. Z kapoty namodelované véčko svojim čelom s prikrčenou prudkosťou razí vzduch a chytá pozornosť oka ťažko vyjadriteľnou nápaditosťou. Z povrchu kapoty vystupujúce dllllhé reflektory véčko lemujú, dodávajú výzoru živosť, dynamiku a hravosť.

Orezané lemy oblúkov kolies sú na zvyknutie spolu s jazvečíkovsky predĺženým rázvorom a potlačeným zadným previsom. Strecha smerom vzad výrazne klesá, zadní cestujúci z toho majú troška stres. Dverové otvory, okná a vôbec takmer všetky detaily a krivky karosérie odkazujú na prívetivosť oblín, aj keď si na niektoré nadväznosti a kompozície musí človek zvykať. Výnimočné sú hlavne LED diódami presvetľované zadné skupinové svetlá. Celok ako taký so svojimi dizajnovými nápadmi pôsobí sviežo, hravo, budí záujem a dáva svoj zmysel. Nič pre prísne racionálne zameraných automobilistov. Tomu napovedá aj cenovka, no tá má súvis hlavne s excelentným motorom a slušnou výbavou. O tom neskôr.

Interiér

interiér spolujazdca Malý dravec navonok láka, len čo vnútorná príťažlivosť? Tu sa taktiež ukazuje spojitosť s potrebou zapôsobiť a pokračovať v hraní sa so zvedavým okom.

Palubná doska
Pohľad so záujmom kĺže po jej krivkách. Tento kúsok pôsobí hodnotne a je stredobodom pozornosti vnútorných kvalít 207-čky. Horná časť palubnej dosky presahuje vnútornú šírku interiéru, takže je akoby položená na čalúnení predných dverí v snahe dotknúť sa bočných okien. Jej stredová línia prepája horné hrany dverí takmer ako lanový most okraje priepaste. Vytvára to príjemne odľahčený a vzdušný dojem. Ďalší efekt je ten, že výduchy vetrania môžu okná ofukovať omnoho bezprostrednejšie a rýchlejšie ich odmlžovať.

Textúra hornej časti palubnej dosky spolu s jej šedým sfarbením bráni vzniku svojho zrkadlového odrazu v čelnom skle. Elimináciu rušivých odrazov podporujú aj tmavé prechody lakovania ozdobnej lišty okolo vnorenej základne palubného počítača. Body k dobru za to. prístrojová doska pred štartom

Spodnú časť palubnej dosky tvoria dobre premyslené odkladacie priestory pred spolujazdcom, ktoré sa ako celok pripájajú k elegantnej stredovej konzole. Táto posádke ponúka ovládanie komfortných funkcií a opticky palubnú dosku podopiera ako pilier most.

Prístrojová doska s bielymi ciferníkmi si zaslúži vyzdvihnúť nepárne číslovanie stupnice tachometra, ktoré sa vyskytuje aj na mnohých dopravných značeniach. Potlačená výška párnych číslic tento fakt ešte viac podporuje a robí stupnicu veľmi prehľadnou. Chrómové lemy sú na prvý pohľad gýčové, na druhý v nich oko nájde eleganciu.

Posed
posed vodiča Sedadlá v kombinácii látka / koža sú solídne, svojím vyhotovením nadchnú, kombinácia látka – koža proste sadne. Mnohých potešia dobrým bočným vedením, iným v tomto smere vyhovejú menej. Záleží na osobných preferenciách. Sedáky mohli byť dlhšie a podopierať stehná, no aspoň majú vyhrievanie. Vodič aj spolujazdec majú k dispozícii svoje vlastné lakťové opierky. Sú výborné, aj keď občas na prekážku. Napríklad sťažujú zapínanie a vypínanie bezpečnostných pásov, ovládanie ručnej brzdy a mnohí budú nespokojní so sťaženým ovládaním radiacej páky. No faktom je, že sa vodič nemusí deliť o svoj priestor na lakeť. A to sa počíta. Všetko ostatné možno zmietnuť zo stola vyklopením oboch opierok nahor.

Radiaca páka s hliníkovou hlavicou sa dobre drží. Volant nastaviteľný v 2 smeroch završuje nastavenie príjemného posedu. Jeho kožený poťah pôsobí dosť sucho a neadhezívne. Lepšie bude použiť pravé kožené rukavičky. K triu volant – radiaca páka – sedadlo patria aj pedále s pohľadnými športovými nášlapmi a ovládacími silami vhodnými pre kohokoľvek. Ak ľavá noha zrovna nepumpuje spojku, je možné odsunúť ju na oddychovú plochu naľavo, ktorá by mohla mať taktiež nášlap, najlepšie v štýle pedálov.

Audio
detail vstavaného autorádia Audiosystém ako hojne využívaný prvok v našom teste jasne inklinoval k zvýrazňovaniu hlbokých tónov a pôsobil „prebasovane“. Silnejšiu záťaž reproduktory zvládali bez ťažkostí, sem tam zavibroval niektorý plast. To však bolo pri záťaži, ktorá sa nedá dlho vydržať. Bežnými nastaveniami je možné dosiahnuť želanú úroveň výšiek stredov aj basov a ako tak vychutnať ktorýkoľvek druh hudby. K dispozícii je pripojenie USB aj jack, prehrávač číta formát MP3. CD mechanika sa ukázala ako citlivá na otrasy, kedy prejazd väčšou nerovnosťou spôsobilo preskočenie stopy. CD bolo neporušené a na iných prehrávačoch sa podobne nesprávalo. Základňa ovládania audiosystému pod volantom sa dobre skrýva pred pohľadmi a jej funkcie treba ovládať naspamäť. Potom sa používa výborne.

Výhľad
panoramatické strešné okno Príplatková presklená panoramatická strecha presvetľuje interiér a odľahčuje ho. Najmä cestujúci vzadu si napr. atmosféru prejazdu cez stromovú alej môžu naplno vychutnať, ak si tí vyšší zrovna nebúchajú hlavu o strop. Sklo je silno tónované, takže slnečné lúče pôsobia jemne a ohľaduplne. Pre deti to môže byť skvelý zážitok. Ďalším efektom je nepriehľadnosť smerom zvonka dnu. Väčší prestup tepla do interiéru sa sčasti dá obmedziť zatiahnutím čalúnenej clony, v reálnom používaní je tento prestup zanedbateľný. Aspoň čo sa zimnej prevádzky týka. Kúrenie je intenzívne, účinkovať začína rýchlo (odhadom asi po 4-6 km). Dizajn klimatizačného panela má silný nádych jednoduchosti.

Automaticky sa stmavujúce vnútorné spätné zrkadlo v závislosti na osvetľovaní od vzadu idúcich vozidiel možno len doporučiť. Čo sa vonkajších spätných zrkadiel týka, ich tvar a umiestnenie na „nohe“ vyvoláva dojem, že idú odpadnúť. Inak si svoju úlohu plnia skvele a vďaka umiestneniu umožňujú lepší výhľad šikmo vpred v porovnaní s klasickým upevnením.

zadné sedadlá Miesto vzadu
Pasažieri cestujúci vzadu by nemali oplývať vysokou telesnou stavbou. Firemní stratégovia si zrejme želali postaviť auto určené pre rodiny s deťmi alebo starých rodičov voziacich na zadných sedadlách vnukov, či pre nejaké podobné situácie. Strecha je skrátka vzadu nízko a aj 175 cm človek sa po vystretí ľahko dotkne hlavou stropu. Treba dodať, že strop je znížený o miesto pre tieniacu roletku panoramatického okna. No vydržať prevoz vzadu sa určite dá a hlavne túto „drobnosť“ zvonka nevidno. Čo vidno určite je, sú stmavené zadné sklá. Pôsobia efektne.

Odkladacie priestory
batožinový priestor Hlboká otváracia schránka pred spolujazdcom obložená minipriestormi na drobnosti má nad vekom veľmi praktickú štrbinu. Minerálkofili budú spokojní s úložiskami v oboch predných dverách, ktoré pojmú 1,5 litrové minerálkové fľaše aj na ležato. Zadní cestujúci uskladnia maličkosti vo dverách, vreckách predných operadiel a stredovom tuneli. Táto stránka je dostatočne naposilovaná.

Batožinový priestor
Reč je o 270 litroch rozšíriteľných na hodnotu 923. Využiteľnosť batožinového priestoru nijako nevybočuje z bežných batožinových priestorov konkurencie, snáď s výnimkou nami testovanej Hondy Jazz a jej vyklopiteľnými sedákmi zadných sedadiel. Pod podlahou máme dojazdovú rezervu s výbavou, stačí prihodiť rukavice pre špinavú prácu. K prenosu bežných vecí tieto objemy postačujú. Plato pod oknom by pri prejazde retardérmi nemuselo zakaždým hrknúť.

Motor a prevodovka

turbodúchadlo Motor THP (Turbo High Pressure) sa správa ako diesel a maximum krútiaceho momentu dodáva už od 1400 ot./min., lenže narozdiel od dieselu ho podrží až do 4000 ot./min.. Tento charakter s autom pekne cvičí a vodič pri tom zažíva silný pocit živosti, výbušnosť, pružnosť a suverenitu. Na 2. stupni sa dostaneme cez 110 km/h. Zábava končí niekde po 6000 otáčkach, kedy na sa na 5. prevod. stupni dosahuje tachometrová rýchlosť mierne nad 210 km/h. Chýba 6-ty stupeň.

Prevodové stupne sa radia hladko, majú dlhšie dráhy. „6-kvalt“ s jemnejším odstupňovaním by omnoho lepšie zapadol k športovo ladenému motoru. Prevodovka takto ukazuje svoje prednosti len v mestskej premávke, kde exceluje. Nedá nespomenúť krásny kúsok na radiacej páke – leštenú celohliníkovú hlavicu s gravírovanými polohami. Svojím vzhľadom zdvihne tep k športovým náladám a pod ich vplyvom razom zmizne kovový chlad, ktorým sa chráni pred blízkym dotykom. Akonáhle ju obratná ruka nažhaví, odvďačí sa vrelosťou pri rýchlych a presných pohyboch radiacej páky v kulise. Motor je však v porovnaní s prevodovkou skvost hodný miesta na pódiu. Konštruktéri pritvrdili zameranie na znižovanie hmotnosti a trecích strát, minimalizovanie vibrácií a zvýšenie účinnosti.

Pozrime sa na spotrebu. Tu sa hýbeme na nasledovných hladinách:
- 5°, 50 km/h, okolo 1350 ot./min., spotreba zhruba 4,3 litra/100km,
- 5°, 70 km/h, okolo 1900 ot./min., spotreba zhruba 4,9 litra/100km,
- 5°, 90 km/h, okolo 2450 ot./min., spotreba zhruba 5,2 litra/100km,
- 5°, 110 km/h, okolo 3100 ot./min., spotreba zhruba 7,0 litra/100km,
- 5°, 130 km/h, okolo 3600 ot./min., spotreba zhruba 8,25 litra/100km

Všetky hodnoty sú orientačné. Údaje o spotrebe predstavujú priemer niekoľkých okamžitých spotrieb na úseku cca. 2 km pri udržiavaní rýchlosti voľnou nohou. Z hodnôt vidno určenie vozidla na mestskú čí prímestskú prevádzku, spotreba na diaľnici je kvôli chýbajúcemu úspornému prevodu vyššia, než by bolo možné dosiahnuť.

K podrobnejšiemu technickému popisu motora (pre zainteresovanejších motoristov) sa dá dostať cez tento link.

Podvozok

pohľad na časť prednej nápravy Vpredu zavesenie kolies typu McPherson s priečnym stabilizátorom, vzadu pozdĺžne vlečené ramená spojené torzne skrutnou priečkou. V obutí zimnými pneumatikami v kombinácii so zimnými podmienkami bolo ťažké vyskúšať silné stránky podvozku. Dala sa vycítiť veľmi slušná porcia istoty a smerovej stability počas prejazdu zákrut. Občasný závodný prejazd bol penalizovaný zásahom ESP. Na klzkom povrchu sa ESP prejavilo vždy vo vhodnej chvíli a zabránilo prípadnému vzpriečeniu auta v jazdnom pruhu.

Výrazne preposilovaný volant je v poriadku, je to komfortná funkcia pre mestské auto, v ktorom je zbytočné preťahovať sa s volantom pri parkovaní. So zvyšujúcou sa rýchlosťou jeho charakteristika „tvrdne“. Pri takejto sile by hádam padlo na úžitok točiť menej než 3 celé otáčky od jednej krajnej polohy volantu po druhú.

Brzdy vpredu aj vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Sú primerane ostré, ABS je v zimnej premávke na nezaplatenie. Na zasneženom parkovisku sme ocenili pomaličky vytláčanú mechanickú ručnú brzdu.

Bezpečnosť

otvoriť test Peugeot 207 získal od spoločnosti EuroNCAP v roku 2006 hodnotenie na úrovni 5 hviezd za ochranu dospelých pasažierov. Konštrukčné detaily sa dajú pozrieť v článku na našej stránke. K subjektívnemu hodnoteniu. Neprišli sme na to, ako sa na testovanom aute dokáže opásať zadný stredný cestujúci. čelný náraz pri skúškach EuroNCAP Povinné ikony zapnutia pásov veľmi jasne oznamujú nezapnuté pásy, komu to nestačí, užije si zintenzívňujúce sa pípanie. K dispozícii je tlačidlo vypnutia stabilizačného systému ESP, ktorý sa neskôr samovoľne zapne. Jeho hranice sú nastavené rozumne, zasahuje až keď má človek pocit, že začína preháňať.

K výnimočnému prvku bezpečnostnej výbavy patrí systém SSP (Steering Stability Program), ktorý v určitých podmienkach prepája ESP s posilňovačom riadenia a posiela drobné natáčavé impulzy do volantu. Naznačuje tým odporúčané natočenie volantu do hodnoty 80°, no samotné natočenie volantu je na vodičovi. Systém pracuje pri brzdení na dvoch povrchoch s rôznou priľnavosťou medzi ľavou a pravou stranou stopy vozidla (napr. ľad a asfalt, alebo prach a asfalt...) a po menej ako 100 ms od začiatku brzdenia posiela impulzy do volantu. Pomáha tak vodičovi zachovať stabilitu vozidla a skrátiť brzdnú dráhu. Nám sa ho vyskúšať nepodarilo.

Obstarávacia cena (spracované: 1.3.2010)

Najnižšia cena:
207 1.4 Slovakia*
10.790 € (325.059,54 Sk)
Základná cena modelu:
207 1.6 THP Feline**
20.900 € (629.633,40 Sk); cena z francúzskeho trhu, podlieha emisnému malusu 750 €
Cena testovanej verzie:
207 1.6 THP Feline**
23.000 € (692.898,00 Sk); cena z francúzskeho trhu, podlieha emisnému malusu 750 €
Štandardná výbava: Bezpečnosť a ochrana:
ABS; EBV; ESP; SSP; ASR; brzdový asistent; čelné, bočné predné a hlavové predné a zadné airbagy; predpínače bezpečnostných pásov; obmedzovače napnutia bezp. pásov (vpredu aj vzadu); centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním a blokovaním otvorenia dverí zvnútra, automatické zatváranie počas jazdy; parkovacie senzory zadné; detektory podhustenia pneumatík
Interiér:
čalúnenie sedadiel – látka + koža; obklad dverí - látka/plast; obklad palubnej dosky – plast; volant výškovo a hĺbkovo nastaviteľný; posilňovač riadenia s premenlivým silovým účinkom; volant s koženým poťahom; radiaca páka, pedále a prahové lišty z hliníku; klimatizácia – automatická dvojzónová; palubný počítač; ukazovateľ vonkajšej teploty; automatické zapínanie svetiel po naštartovaní; vnút. spät. zrkadlo s automat. stmievaním (elektrochromatické); automatické spúšťanie stieračov (dažďový senzor); výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča a spolujazdca; sedadlá zadné - sklopné, delené v pomere 1/2; 2x predná lakťová opierka sklopná; el. ovládané predné a zadné okná s ochranou proti privretiu, predné impulzné; obmedzovač rýchlosti; autorádio s prehrávačom CD a MP3, ovládanie pod volantom, 6x repro; vkladané koberce vpredu aj vzadu
Exteriér:
tónované zasklenie; zatmavené zadné bočné okná; panoramatická strecha; hmlovky s funkciou osvetľovania zákruty pri zatáčaní; nárazníky a kryty spätných zrkadiel vo farbe karosérie; el. ovládané, vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá; disky kolies z ľahkých zliatin 16”, pneumatiky 195/55 R 16
Výbava za príplatok k základnej cene: • superzamykanie (blokované otváranie zvnútra) + alarm = 300,00 € (9.037,80 Sk)
• disky kolies z ľahkej zliatiny 17”, pneu 205/45 R 17 = 400,00 € (12.050,40 Sk)
• lak – metalíza = 400,00 € (12.050,40 Sk)
• Bluetooth, USB, stream. audio kompatibilné s mobil. telefónom = 300,00 € (9.037,80 Sk)
• polokožené čalúnenie a vyhrievanie sedadiel = 600,00 € (18.075,60 Sk)

* vozidlo zo slovenského trhu
** vozidlo z francúzskeho trhu; prepočítavací kurz: 1 EUR = 30,126 SKK



Porovnanie s konkurenciou (spracované 01.03.2010):

Popis Peugeot 207 Feline* Fiat Punto Evo Sport Opel Corsa GSi Mitsubishi Colt Ralliart Seat Ibiza FR
Motor 1.6 THP 1.6 MultiAir Turbo 1.6 Turbo ECOTEC 1.5i Turbo 1.4 TSI
Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4 R / 4 R / 4
Preplňovanie áno áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 110/5800 99/5000 110/5000 110/6000 110/5800
Krút. moment (Nm) pri ot. (min-1) 240/1400 206/1750 210/1850 210/3500 220/1250
Prevodovka mechanická 5 st. mechanická 5 st. mechanická 6 st. mechanická 5 st. mechanická 7 st. robotizovaná
Pohon predný predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 210 205 210 210 211
Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 8,1 8,5 8,1 7,6 7,8
Dĺžka (mm) 4045 4065 3999 3940 4052
Šírka (mm) 1720 1678 1944 1695 1693
Výška (mm) 1470 1490 1488 1550 1445
Rázvor (mm) 2540 2510 2511 2500 2469
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1281 1245 - 1165 1192
Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5 5/5
Objem batož. priestoru (l/VDA) 270/923 275/1030 285/1100 214/1032 292
Priemerná spotreba (l/100 km) 7,0 5,6 7,3 6,8 6,3
Cena modelu bez príplatkov (€/Sk) 20.900 /
629.633,4
16.890 /
508.828,14
20.340 /
612.762,84
19.750 /
594.988,5
19.300 /
581.431,8
Akčná cena (€/Sk) - 16.108 /
485.269,60
18.390 /
554.017,14
- 18.100 /
545.280,6
Cena porovnateľne vybaveného modelu (€/Sk) 23.000 **/ 692.898,00 19.008 /
572.635,00
23.160 /
697.718,16
20.165 /
607.490,79
20.250 /
610.051,5

* technické údaje aj ceny z francúzskeho trhu, na Slovensku vozidlo nie je v ponuke
** posledná známa cena z SK trhu pre 5-dverový model 1,6 THP GT (porovnateľná výbava s Feline): 23 036,58 EUR; prepočítavací kurz: 1 EUR = 30,126 SKK


Rozdiely vo výbave:
Fiat
má navyše: kožený poťah radiacej páky, bočné prahové spojlery vo farbe karosérie, zadný strešný spojler, STOP/START systém motora, zapaľovač (z fajčiarskeho kitu), kolenný airbag, MSR (Motorschleppmomentregelung), Hill Holder (asistent rozjazdu do kopca), ovládanie audiosystému na volante (207 má pod volantom)
nemá: SSP, hliníkovú hlavicu radiacej páky, funkciu blokovania otvorenia dverí zvnútra po uzamknutí vozidla, rezervné koleso (má opravnú sadu), el. sklopné vonk. spätné zrkadlá, 2 predné lakťové opierky, el. ovládané okná vzadu, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, hmlovky s funkciou osvetľovania zákruty pri zatáčaní
Opel
má navyše: kožený poťah radiacej páky, zadný strešný spojler, vyhrievaný volant, tempomat, el. ovládané strešné okno, tmavé sklá na zadných svetlách, športový znížený podvozok, dvojité dno batožinového priestoru, 1 reproduktor (celkovo 7), ovládanie audiosystému na volante (207 má pod volantom), športové nárazníky
nemá: SSP, hliníkovú hlavicu radiacej páky, el. sklopné vonk. spätné zrkadlá, panoramatické strešné okno, el. ovládané okná vzadu, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, kontrolu podhustenia pneumatík, rezervné koleso (má opravnú sadu), 2 predné lakťové opierky
Mitsubishi
má navyše: tempomat s ovládaním na volante, indikátor radenia prevodových stupňov, kožený poťah radiacej páky, dvojité dno batožinového priestoru, zadný strešný spojler, bočné prahové spojlery vo farbe karosérie nemá: SSP, hliníkovú hlavicu radiacej páky, el. ovládané okná vzadu, el. sklopné vonk. spätné zrkadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, hĺbkovo nastaviteľný volant, kontrolu podhustenia pneumatík, Bluetooth, alarm, parkovacie senzory, vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmievaním, 2 predné lakťové opierky, hmlovky s funkciou osvetľovania zákruty pri zatáčaní, panoramatické strešné okno
Seat
má navyše: XDS – elektronickú náhradu uzávierky diferenciálu, Hill Hold funkciu, športové tlmiče kolies, kožený poťah radiacej páky, odkladacie schránky pod pred. sedadlami, sieť v batožinovom priestore, el. vyklápateľné strešné okno
nemá: SSP, hliníkovú hlavicu radiacej páky, dojazdovú rezervu 17“ (má 15“), funkciu blokovania otvorenia dverí zvnútra po uzamknutí vozidla, 2 predné lakťové opierky (má jednu)



Hodnotenie

Peugeot 207 je výborné približovadlo do mesta. Ak sa človek pohrá s pedálom akcelerácie, vie vykúzliť príjemne nízku spotrebu. Ak však potrebuje prudko zrýchliť, má pod sebou suverénny kus stroja, ktorý ho podrží. Na diaľnice a ďaleké cesty nie je príliš vhodný a to z hľadiska spotreby. Vyše 8 litrov pri predpisovej 130-ke je veľa a je to odkaz pre tvorcov auta, aby sa držali pravidla: keď silný motor s manuálnou prevodovkou, tak len 6-stupňovou. Toto auto je unikátne, no svojou cenovkou sa vyhne bežným mladým rodinám a zrejme aj starším párom, ktorí si za tú cenu zrejme doprajú niečo vyššie a väčšie. Zo slovenského trhu bolo vozidlo s testovaným motorom stiahnuté koncom apríla 2009.


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok predné sedadlá
zadné sedadlá batožinový priestor batožinový priestor dojazdové rezervné koleso s diskom 17 palcov
interiér vpredu interiér spolujazdca interiér vodiča ovládanie elektrických okien a vonk. spätných zrkadiel na dverách vodiča
ľavá páčka pod volantom prístrojová doska po naštartovaní automatická kontrola oleja pri štartovaní ovládanie autorádia pod volantom
pravá páčka pod volantom s ovládaním palub. počítača umiestnenie palubného počítača multifunkčný displej palubného počítača radiaca páka a ovládanie ventil. a klimatiz. systému
dve lakťové opierky predných sedadiel športové hliníkové nášlapy pedálov výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s ovládaním vyhrievania výhľad za zrkadlo vďaka ukotveniu 'na nohe'
zakryté panoramatické strešné okno výhľad pred pravé vonk. spätné zrkadlo úložná schránka pred spolujazdcom panoramatické strešné okno v zadnej časti
pravé zadné sedadlo obklad zadných dverí motorový priestor koncový tlmič výfuku a zadný záves kolesa
zadné zavesenie kolesa, ovládanie ručnej brzdy lankom nalievacie hrdlo palivovej nádrže pohľad na časť 'véčka' prednej kapoty ľavobok
pravý predný svetlomet znak Peugeot na prednej kapote ľavý predný svetlomet Peugeot 207 pred sídlom AGENTURY AUTO DATA


Tlačová správa: Peugeot 207 nový štýl pre hviezdu segmentu

Dňa: 4.3.2010
Redaktor: Ing. Juraj Cvopa
Foto: Ing. Juraj Cvopa

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]