Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

testy
Test: Peugeot 508 SW 2.0 HDi Allure (05/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 04.06.2012;

Peugeot v roku dvojstého výročia predstavil svoje nové logo hneď na dvoch automobilových novinkách. Na dvojdverovom kupé RCZ (testovali sme) a na modeli 508 v štvordverovom vyhotovení (sedan) a päťdverovom SW (kombi). K päťstovkovému označovaniu modelového radu, ktoré Peugeot prestal používať v 80-tich rokoch minulého storočia sa teraz opäť vrátil, aby ním označil svoju úplne novu vlajkovú loď, model vyššieho stredného radu. Plán výrobcu, podeliť sa o zákazníka v tomto segmente, bol pre konštruktérov veľkou výzvou.
______________________________________________________________________________________________



Prvé informácie o novej 508-čke prenikli na verejnosť v júli 2010. Slovenský importér automobilov Peugeot oficiálne predstavil novinárom tento nový modelový rad vo februári 2011 na tlačovke "Brunch s novou 508-čkou". Prezradil, že sa chystá zaútočiť najmä na firemných zákazníkov a ponúknuť im alternatívu k Passatu od Volkswagenu. Statická prezentácia štvordverového sedanu 508 bola spojená aj s krátkymi jazdami. Keďže sme čitateľom sľúbili viac informácií o tomto modeli, od importéra sme si na testovanie požičali 508-čku vo verzii SW (kombi).

testoval šéfredaktor Peter Mauer









Peter Mauer, šéfredaktor aaD
Prvý dojem - obyčajne nesklame

Peugeot 508 vo vyhotovení kombi (SW) sme po prvý raz videli pred vyše rokom. Kombík vybavený 2.0 litrovým 120 kW HDi motorom s filtrom pevných častíc (FAP) vo štvrtom stupni výbavy "Allure" sme teraz podrobili týždňovému testovaniu v bežnej premávke. Už po prvých kilometroch sme sa presvedčili o tom, že tento model sa výrobcovi vydaril nie len po stránke dizajnu (exteriér aj interiér), ale aj po stránke jazdných vlastností.

Exteriér - elegantný, na doma aj do práce

Nedajú sa prehliadnuť zmeny v rokmi zaužívanom dizajne značky. Maska dostala tvar odvodený od koncepčného modelu SR1. Pod predĺženým nosom prednej kapoty je netradične umiestnený nápis "PEUGEOT". Kapota nesúca nového leva (logo značky) takmer v rovnakom uhle prechádza do čelného skla, a to zas plynule nadväzuje na panoramatickú strechu nad celým priestorom interiéru. Okraje sklenenej strechy pozdĺžne lemujú strešné nosiče. Karoséria napriek vyhotoveniu kombi je štíhla a veľmi elegantná. Majú na tom svoj podiel jednoduché tvary dverí a zadných blatníkov, tmavé stĺpiky a chrómové lišty tvoriace spoločný okulár okolo celého bočného zasklenia. Výrazná bočná línia karosérie vychádza z hlavného osvetlenia, prechádza celým bokom, aby sa nenápadne stratila v zadnom skupinovom svetle. Elegantné je aj spojenie medzi zadným nárazníkom, blatníkom a skupinovým svetlom. Z polovice zasklené piate výklopné dvere s nenápadným šiltom výborne zapadajú do celkovej kompozície. Vhodne zvolený uhol sklonu (zošikmenia) piatych dverí umožňuje vysoké otváranie a veľmi dobrý prístup k batožinovému priestoru. Kľučky, spätné zrkadlá vo farbe karosérie a kolesá z ľahkých zliatin sú už len pridanou hodnotou.

Osvetlenie - moderné, inteligentné a užitočné

Vonkajšie a vnútorné osvetlenie využíva modernú Xenon & LED technológiu s vysokou životnosťou a úsporou energie. Dva reflektory pod jedným krytom spoľahlivo plnia funkciu hlavného osvetlenia. Denné a parkovacie svietenie zabezpečujú elektroluminescenčné diódy LED. Bi-xenónová výbojka rozsvecuje stretávacie a diaľkové svetlo. V kombinácii s automatickým prisvietením do zákruty a asistentom automatického prepínania diaľkového a stretávacieho svetla sa môže hlavné osvetlenie 508-čky považovať za to najlepšie, čo momentálne na trhu je. Pochvalu si zaslúži aj doplnkové osvetlenie v prednom nárazníku, hlavne funkcia hmlovky s natáčaním a prisvietením do zákruty pri rýchlosti do 40 km. Retiazka zo žltých LED-diód v zadnom osvetlení už z diaľky dáva tušiť, že vpredu jazdí 508-čka. Osvetlenie modelu 508 má niekoľko špeciálnych režimov. Uvítací režim (ovládaný kľúčom na diaľku) rozsvieti parkovacie svetlá a priestor pri predných dverách. Pomocou bodového svetla, rafinovane ukrytého v spodnej časti spätných zrkadiel, sa osvetlí priestor pri nastupovaní. Ďalší z režimov za súmraku automaticky rozsvieti hlavné svetlá a v spolupráci s asistentom zapínania diaľkových svetiel pri 25 kilometrovej rýchlosti prepne stretávacie svetlá na diaľkové. Prepínanie sa riadi intenzitou svetla dopadajúceho na svetelný snímač (vo vnútornom zrkadle), aby sa zabránilo oslepovaniu vodičov ostatných vozidiel. Režim sa sám deaktivuje pri poklese rýchlosti pod 15 km/hodinu. O dostatok svetla v interiéri sa postarajú dve bodové svetlá vpredu a dve vzadu. Pri vyhodnotení nedostatočného osvetlenia interiéru (len pri zapnutých obrysových svetlách) sa rozsvietia aj tlmené elektroluminiscenčné diódy LED v stropnom paneli a vo dverách. Takéto biele osvetlenie navodzuje atmosféru ambiente.

Interiér - praktický v kvalitnom vyhotovení

Konštruktéri pri návrhu interiéru vsadili na čisté tvary jednoduché línie a kvalitné materiály. Odzrkadľuje sa to v celom interiéri vrátane obkladov dverí a batožinového priestoru. Prístrojový panel so vzduchovými výduchmi, združeným prístrojom a multifunkčnou obrazovkou uprostred prekrýva jedno veľké tienidlo. Vďaka kvalitnému, na dotyk príjemnému materiálu a dokonalému dielenskému spracovaniu pôsobí prístrojový panel čisto a elegantne. A predsa sme našli niečo, čo nám na ňom prekáža. Obruba lôžka výsuvného Head-up displeja a otvoru na odrosovanie čelného skla sa v ňom pri jazde nepríjemne odrážajú. Výsuvné držiaky na poháre, plechovky alebo mini fľaše počas jazdy radšej nepoužívajte. Budú prekážať prúdeniu vzduchu, zakryjú výhľad na multifunkčnú obrazovku, vysunutý ľavý držiak ešte aj obmedzuje používanie páčky stieračov. Čo je však najdôležitejšie, pri prudkom brzdení alebo neopatrnej manipulácii si môžete obsah otvorenej nádoby vyliať na displej. Pochvalu si zaslúži odkladacia klimatizovaná schránka na strane spolujazdca, vrátane elegantne zapustených dvierok a nenápadného tlačidla na otváranie. Kožené sedadlá, kvalitné plasty a lesklé detaily lemované hliníkom posúvajú interiér tohto modelu medzi špičku.

Pracovisko vodiča - s dobrou dostupnosťou ovládačov, až na jednu výnimku

Výhľad z miesta vodiča na všetky strany je dobrý vrátane výhľadu za vozidlo cez vonkajšie a vnútorné spätné zrkadlá. Sedenie je pohodlné s dobrou dostupnosťou ku všetkým ovládacím prvkom. Čo viedlo konštruktérov k tomu, aby ukryli ovládače Head-up displeja, neutralizácie parkovacieho asistenta a elektronického stabilizačného programu (ESP) pod výklopné veko schránky, zostane pre nás záhadou. Zapaľovanie a motor sa spúšťa a vypína ľavou rukou dotykovým tlačidlom START/STOP. Ľavú ruku vodiča občas zamestná aj tiahlo elektronickej parkovacej brzdy a tlačidlo na otváranie piatych dverí alebo veka palivovej nádrže. V pravo od volantu je prehľadný panel klimatizácie a autorádia. Jeho dobrá poloha a dostupnosť poteší vodiča aj spolujazdca. Centrálny ovládač multifunkčného displeja, umiestnený na mieste, kde iné automobily mávajú ručnú parkovaciu brzdu, je určený pre pravú ruku vodiča. Zrozumiteľné symboly dotykových tlačidiel nepotrebujú manuál. Lakťová opierka medzi prednými sedadlami zastáva aj funkciu dvierok pre uloženie menších predmetov. Ukrýva elektrickú 12 V zásuvku a zariadenie (WIP Plug - USB). Zvláštnosťou výklopných dvierok je, že sa otvárajú do strany smerom k spolujazdcovi, čo má výhodu pre vodiča, ale nevýhodu pre spolujazdca, lebo do nej nevidí. Kožený multifunkčný volant s prehľadne rozmiestnenými dotykovými a valčekovými ovládačmi tomuto modelu pasuje a aj dobre padne do ruky. Palcom pravej ruky sa na ňom aktivuje režim regulátora rýchlosti (symbol tempomatu) alebo režim obmedzovača rýchlosti (LIMIT). Zatlačením na symbol (II) palcom ľavej ruky sa aktívny režim preruší. Tlačidlami (SET+/-) sa zvýši alebo zníži hodnota aktívneho režimu. Valčekovým tlačidlom (CONFIG) na ľavom ramene volantu sa dá listovať v menu displeja združeného prístroja a programovať predvolené hodnoty pre obidva režimy (max. 5 hodnôt). Ďalšie ovládače na volante nemá zmysel opisovať, pretože symboly dostatočne vystihujú ich funkcie. Pre viac informácií odporúčame pozrieť si prehľadne spracovanú príručku používateľa.

Informácie pre vodiča - klasiku strieda moderna

Vodič dostáva informácie prostredníctvom združeného prístroja s veľkým kruhovým otáčkomerom vľavo a rýchlomerom vpravo a troch menších polkruhových ukazovateľov teploty motorového oleja, stavu paliva v nádrži a teploty chladiacej kvapaliny. Displej palubného počítača uprostred informuje o nastavení tempomatu alebo obmedzovača rýchlosti, počas jazdy odporúča vykonať zmenu prevodového stupňa, informuje o prejdenej trase, o spotrebe paliva, o voľnom parkovacom mieste a poskytuje mnohé ďalšie informácie z palubného počítača. Intenzita osvetlenia združeného prístroja je reguľovatelná tlačidlom rovnako ako vynulovanie denného počítadla kilometrov a vyvolanie informácií o údržbe vozidla. Po zopnutí zapaľovania sýto červené ručičky obehnú svoju dráhu a vrátia sa do východiskovej polohy, aby oznámili, že sú pripravené spoľahlivo informovať o pridelenej funkcii. Displej združeného prístroja svojou grafikou neohúri, ale spoľahlivo a prehľadne informuje. Ďalšie informácie sa môžu zobrazovať v zornom poli vodiča na farebnom Head-up displeji (výsuvné priehľadné plexisklo). Premietajú sa naň informácie o aktuálnej rýchlosti, o nastavení tempomatu alebo o rýchlostnom limite. Na tejto malej ploche sa môže zobraziť dokonca aj informácia o priestore pre zaparkovanie vozidla a jednoduchá grafika z navigácie. Multifunkčný 7-palcový farebný displej sa ovláda pomocou kruhového joystiku na centrálnej konzole v ideálnom dosahu pre pravú ruku vodiča. Keďže páku ručnej parkovacej brzdy nahradila elektronická parkovacia brzda, na centrálnej konzole medzi sedadlami zostalo miesto aj pre tlačidlá na deaktiváciu sledovania vnútorného priestoru, parkovacieho asistenta, asistenta automatického rozsvecovania svetiel a pre dva valčekové ovládače vyhrievania predných sedadiel. Navigačný systém novej generácie WIP Nav+ poskytuje itinerár pre celú Európu. Najbežnejšie funkcie je možné ovládať aj na multifunkčnom volante. WIP Nav+ spolupracuje s autorádiom CD a MP3 prehrávačom, súpravou hands-free cez Bluetooth® (za príplatok) a cez prípojku USB/jack prenáša zvukové súbory do autorádia a zobrazuje ich na multifunkčnom displeji. V sériovej výbave poskytuje digitálne spracovanie zvuku Arkamys s vyváženým zvukovým prostredím do výšky čelného skla.

Komfort - pocit slobody bez vetra vo vlasoch

Sedenie na predných sadadlách rozmaznáva, chýbala nám už len masážna funkcia a pamäť pre nastavenie polohy sedadiel. Bočné vedenie sedadiel, bedrová opierka a mechanické predĺženie sedáku nemá chybu. Nie len vpredu, ale aj na zadnej lavici sa sedí pohodlne. Sklon deleného operadla v pomere jedna ku dvom s integrovanou lakťovou opierkou vyhovuje. Celkom dobre sa sedí aj v strede lavice. Ergonomicky veľmi dobre sú navrhnuté obklady dverí vrátane odkladacích schránok, madiel, kľučiek a lakťových opierok. Ovládaniu tlačidiel elektrického otvárania okien, nastavovaniu spätných zrkadiel a centrálneho uzamykania madlo dverí neprekáža. Panoramatickú strechu s plochou 1,62 štvorcového metra nemá žiaden konkurent v tejto triede. Po úplnom odsunutí zatemňovacej clony (5 polôh) vnikne do interiéru toľko svetla, že sa nedá ubrániť pocitu slobody z otvoreného priestoru. Pohľad zo zadného sedadla na toto veľké filmové plátno, na ktorom sa strieda azúrovo modrá obloha, snehovo biele oblaky, bežiace stromy, kostolné veže a hviezdna obloha je úžasný. Komfortné je aj otváranie a zatváranie dverí bez použitia klasického kľúča. Postačuje mať elektronický kľúč vo vrecku a dvere sa otvoria zatiahnutím za kľučku a zatvoria zatlačením na označené miesto na kľučke. Zapaľovanie sa zapne po zatlačení na tlačidlo START/STOP. Ak je súčasne stlačený aj pedál spojky, motor hneď naskočí. Nežnejšie pohlavie určite ocení možnosť upraviť svoj make-up v osvetlenom zrkadielku na slnečnej clone ako aj prítomnosť asistenta pre cúvanie alebo pre meranie miesta na pozdĺžne zaparkovanie.

Batožinový priestor - prístupný dotykom jedného prsta

Otváranie a zatváranie piatych dverí je elektrické, ovláda sa kľúčom na diaľku, dotykovým tlačidlom z miesta vodiča alebo zvonku pod osvetlením evidenčného čísla. Zdvih aj spúšťanie dverí zabezpečujú dva hydraulické tlmiče doprevádzané zvukovou signalizáciou. Ľahkým zatlačením na napnutú roletu prekrývajúcu batožinový priestor sa sama odistí a vzápätí navinie. Chod rolety je presný, pretože po bokoch je vedená v drážkach. Takto odkrytý batožinový priestor má objem 660 litrov (560 dm2 VDA) vrátane 48 litrovej (42 dm2 VDA) priehradky pod kobercom (len verzia s lepiacou sadou bez rezervného kolesa). Ak je potrebné priestor o pár centimetrov rozšíriť, stačí vytiahnuť bočné predeľovacie prepážky. Zatiahnutím za páčku na ľavom alebo pravom boku batožinového priestoru sa operadlo zadnej lavice samo preklopí na sedaciu časť a spolu s podlahou kufra vytvorí jednu vodorovnú podlahu. Objem kufra sa razom zväčší na 1.865 litrov (1.598 dm2 VDA). Manipulovanie s operadlami zadných sedadiel či z boku alebo cez batožinový priestor zvládne aj dieťa. Zdvihnutím a miernym pritlačením operadla sa opäť vytvorí lavica na sedenie. Výborným doplnkom je rolovacia sieťka zabraňujúca vniknutiu väčších predmetov do priestoru pre cestujúcich. Sieťka môže byť založená do stropných úchytiek na úrovni operadiel zadnej lavice alebo do úchytiek na úrovni operadiel predných sedadiel. V druhom prípade sa základné teleso rolovacej sieťky založí do koľajničky na chrbte sklopeného pravého operadla zadnej lavice. Na založenie a napnutie rolovacej sieťky som nepotreboval cudziu pomoc ani veľa času. Manipulácia so zväčšovaním objemu kufra je skutočne jednoduchá. Trochu komplikovanejšie je vyberanie rezervného kolesa, pretože zalamovacia doska podlahy, pod ktorou je koleso uložené, sa nedá úplne odklopiť pokiaľ sa nesklopí pravé oparadlo zadnej lavice. Zásuvka na 12 V, osvetlenie, kotviace oká a úchytky pre detskú sedačku sú samozrejmosťou. Preprava dlhších predmetov, žiaden problém, otvor v zadnom operadle je OK. Pozitívne hodnotím aj tvar a rozmer nakladacieho otvoru piatych dverí vrátane nakladacej výšky.

Jazda - dynamická a dostatočne bezpečná

Spustenie motora tlačidlom START/STOP s nohou na spojkovom pedáli uviedlo do pohybu 163 koní pripravených potiahnuť záprah o hmotnosti 2140 kg. Manuálne radenie prevodov je presné, prvý prevod zapadol hladko, hneď nato aj druhý a neskôr sa vystriedalo všetkých šesť. Spojka a prevodovka s motorom spolupracuje dobre, rozjazdy sú plynulé, zrýchlenie dostatočne pružné a reakcie kolies na volant presné. Vnútorný priestor je dobre odhlučnený a podvozok dostatočne odpružený. Cestovanie po okresných cestách je rovnako príjemné ako po diaľnici. Dokonca ani neslávna kvalita našich mestských ciest podvozku s rázvorom kolies 2.817 milimetrov, ktorý mal obuté nízko profilové pneumatiky (235/45 R18) mu nevadí. Pružnou jazdou v zákrutách som si overil, že vďaka systému ESP, ktoré združuje systém ochrany proti blokovaniu kolies (ABS), protipreklzový systém (ASR), elektrické rozdeľovanie brzdného účinku (EBV a CBC), podporu brzdenia v núdzi (AFU), ochranu proti zablokovaniu motora (MSR) a inteligentnú trakčnú kontrolu, poskytuje dobré jazdné vlastnosti s vysokou úrovňou bezpečnosti, stability a komforu. Model 508 SW môže vyzvať konkurenciu na súboj aj z tohto pohľadu.

Motor a prevodovka - dieselový dvojliter je dobrou voľbou, automatická prevodovka by mu však sedela viac

Pre kombík s celkovou hmotnosťou 2.140 kg je motor 2.0l HDi FAP s maximálnym výkonom 163 koní dobrou voľbou nielen z pohľadu výkonu, ale aj vplyvu na životné prostredie. Technológia HDi s filtrom pevných častíc (FAP) spracúva plyny vznikajúce pri spaľovaní nafty v motore, čím prispieva k znižovaniu obsahu častíc v spalinách na hranicu merateľnosti (0,004 g/km). Dvojlitrový dieselový motor v kombinácii so 6-stupňovou prevodovkou (BVM6) poskytuje kultivovaný chod a okamžitý záber pri každom prevodovom stupni a uspokojivú dynamiku. Maximálny výkon 120 kW dosahuje pri 3.750 otáčkach za minútu a točivý moment 340 Nm v rozsahu od 2.000 do 3.000 otáčok za minútu. Spojka a prevodovka s týmto motorom dobre spolupracujú. Ich ovládanie je príjemné a presné, no napriek tomu, by som osobne dal prednosť verzii s automatickou prevodovkou za príplatok 2.000 €. V mestskej prevádzke je totiž automatická alebo robotizovaná prevodovka spolu so systémom Štart & Stop neoceniteľnou výhodou. A ako sme boli na tom so spotrebou paliva? Výrobca pre tento model s týmto agregátom uvádza spotrebu paliva: v meste 6,7l/100 km; mimo mesta 4,0l/100 km; v kombinovanej prevádzke 5,0l/100 km. Nám sa o takejto spotrebe mohlo len snívať, pretože sme počas testovania vykazovali priemernú spotrebu medzi 7,4 až 7,7 l/100 km, čo však pre testovací spôsob jazdenia vôbec nie je zlý výsledok.

Bezpečnosť - 5 hviezdičková (Euro NCAP) rovnako ako v sedane

Aj keď model 508 SW neabsolvoval bezpečnostné barierové skúšky Euro NCAP, môžeme predpokladať, že výsledky by boli zhodné s tými, ktoré v teste dosiahol štvordverový sedan 508 v roku 2011. Výsledky barierových skúšok pri čelnom náraze ukázali, že priestor pre cestujúcich zostal v 508-čke stabilný. Testovacie figuríny pripútané na miestach vodiča a spolujazdca nezaznamenali žiadne poranenia v oblasti kolien a stehenných kostí. Peugeot tiež preukázal, že rovnakú úroveň ochrany ponúka pre cestujúcich rôzneho vzrastu a na všetkých sedadlách. Pri čelnom náraze do bariéry poskytuje kabína 508-čky cestujúcim dostatočnú ochranu pred zranením hrudníka. Pri náraze do stĺpa bola ochrana hrudníka už menej dostatočná. Pri náraze zozadu ponúka operadlo sedadla a opierka hlavy dobrú ochranu proti poraneniu krčnej chrbtice. Peugeot myslí aj na ochranu cestujúcich detí a v dynamických skúškach model 508 získal maximálny počet bodov za ochranu detí do 3 rokov. Airbag spolujazdca sa dá vypnúť, aby sa na mieste spolujazdca dala pripevniť dozadu obrátená detská sedačka. Prepínač na deaktiváciu airbagu je zreteľne označený a informácia o stave airbagu je pre vodiča neprehliadnuteľná. Popisky jasne upozorňujú na nebezpečenstvo použitia detskej sedačky bez predchádzajúcej deaktivácie airbagu. Tento systém bol odmenený Euro NCAP. Pri testoch, stretu chodca s predným nárazníkom 508-čky, bola ochrana nôh (figuríny) vo väčšine prípadov vyhodnotená ako dobrá. Hrana prednej kapoty však ponúka zlú alebo len priemernú ochranu pred zranením chodca. Vo väčšine oblastí prednej kapoty, ktoré môžu byť stretové s hlavou dieťaťa je ochrana dobrá, avšak pre stret hlavy dospelého chodca je ochrana nedostatočná. V tejto oblasti ešte má výrobca čo doháňať. O to, že model 508 (sedan) získal v roku 2011 od Euro NCAP za bezpečnosť cestujúcich najväčší počet 5 hviezdičiek, sa okrem dvoch čelných, 2x bočných a 2x hlavových airbagov postaral aj fakt, že elektronická kontrola stability (ESP), obmedzovač rýchlostí a signalizácia nezapnutých bezpečnostných pásov vodiča, spolujazdca a cestujúcich na zadných sedadlách, patria do štandardného vybavenia 508-čky. V kombíku cestujúcich ochráni naviac aj rolovacia sieť, ktorá pri náraze zabráni nepripevneným predmetom vniknúť do priestoru pre cestujúcich. Systém Peugeot Connect SOS sleduje náhle spomalenie vozidla a ak pri ňom dôjde k odpáleniu pyrotechnických bezpečnostných zariadení (airbagov), odošle SMS správu do Call centra Peugeot s presnou polohou vozidla. Vzápätí nadviaže hlasové spojenie medzi posádkou auta a operátorom Call centra. Ak sú cestujúci vo vozidle v bezvedomí alebo nemôžu komunikovať, Call centrum okamžite upozorní záchrannú službu a poskytne jej informácie o mieste nehody. Peugeot Connect SOS je možné použiť vo všetkých častiach Európy, kde je pokrytie GSM. Aj to je dôkaz, že Peugeotu záleží na bezpečnosti posádky aj po prípadnej nehode.

Porovnanie s konkurenciou - v ničom nezaostáva, ani cenou

Vo vyššom strednom rade, kam tento model patrí, je dosť veľká tlačenica. Nie je tomu inak ani medzi verziami kombi. Päťdverovú verziu obľubuje najmä stredný management, nakoľko sa hodí na cestovanie, ale aj ako rodinný automobil. Ako je na tom model 508 SW v porovnaní s ponukou iných výrobcov, zobrazuje naša porovnávacia tabuľka. Tabuľku sme zostavili z piatich modelov, ktoré sa rozmermi, motorizáciou a cenovou úrovňou najviac približujú k modelu 508 SW 2.0 HDi FAP BVM6 (120kW/163k). Tento model v základnom výbavovom stupni "Allure" ponúka importér za akciovú cenu 31.740 €. Novinárske resp. predvádzacie modely sú obyčajne dovybavené aj ďalšou výbavou za príplatok. My sme týždeň jazdili na modeli s obstarávacou hodnotou 34.820 €. Z výbavy takto vybaveného modelu by sme určite nevylúčili bezpečnostný balík "LA04 - natáčacie bi-xenónové svetlomety + denné svetlá LED + ostrekovače svetlometov, adaptívne diaľkové svetlomety CAFR/Smartbeam" za príplatok 1.200 € a užitočný balík "MO02 - výsuvná deliaca sieť batožinového priestoru v kombinácii s motorizovaným otváraním a zatváraním batožinového priestoru" za 580 €. Po takejto úprave by sme sa dostali na obstarávaciu cenu 33.520 €. Od svojho uvedenia na trh jazdí na cestách 136 na slovensku predaných automobilov 508 SW. Passat Variant, ktorého sme si zvolili za hlavného konkurenta, si za rovnaké obdobie zakúpilo 487 zákazníkov (zdroj: ZAP SR).
______________________________________________________________________________________________

Hodnotenie na záver - predurčený na pohodlné cestovanie za bussinesom aj oddychom

testoval šéfredaktor Peter Mauer Tento priestranný kombík z päťstovkového modelového radu vo výbavovom stupni "Allure" a užitočnou výbavou za príplatok si moje sympatie získal za elegantný dizajn, za poskytnutý komfort, dynamické jazdné vlastnosti s dobrou stabilitou a za jednoduchú manipuláciu pri prestavbe batožinového priestoru. 163 koní pod kapotou s apetítom 7,7l/100 km (priemer počas testu) podávalo spoľahlivý a stabilný výkon v každej situácii. 508-čka prekvapila nečakane vysokou úrovňou dielenského spracovania exteriéru aj interiéru. U tohto Francúza mi však chýba možnosť dovybavenia niektorých aktívnych bezpečnostných asistentov (asistent zachovania jazdného pruhu, adaptívny tempomat, ...), ktoré iní výrobcovia automobilov strednej vyššej triedy v ponuke majú. Myslím si, že v úvode spomenutý zámer výrobcu ponúknuť kvalitný firemný a rodinný automobil, ako alternatívu za Passat Variant, takmer vyšiel.


______________________________________________________________________________________________


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Otvoriť stránku importéra vozidiel Peugeot

Ďalšie testy PEUGEOT:
Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
Peugeot 308 1.6VTi Executive (11/2007)

Testoval: Peter Mauer
Foto: Oliver Mauer, Peter Mauer

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]