Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

testy
Test: Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 (06/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.kvál, 13.07.2012;

Peugeot Slovakia, s.r.o., dovozca automobilov Peugeot na slovenský trh, nám na testovanie poskytol model 3008 s motorizáciou 2.0 HDi HYbrid4. Na týždňový test sa nám ušla bohatšie vybavená verzia „104gr“ označená podľa (tabuľkového) množstva produkovaných emisii CO2.

testoval Juraj Kvál



The world's 1st Diesel Hybrid

Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 je svetovo prvý hybrid diesel (kombinácia pohonu dieselovým spaľovacím motorom a elektromotorom) a súčasne pre značku Peugeot je to prvý sériový hybrid. HYbrid4 je inovatívny aj v tom, že ponúka pohon 4x4, ktorý nielen 3008-čke doteraz chýbal.

Kompaktný crossover Peugeot 3008 sa na slovenskom trhu predáva od apríla 2009. Jeho predaj na Slovensku sa celkom dobre rozbehol. V roku 2010 sa predalo 435 ks, v ďalšom roku 2011 - 604 ks a za prvých päť mesiacov tohto roku 271 ks.

3008-čku s vydarenou a sofistikovanou motorizáciou 1.6 THP (110 kW) som testoval v novembri 2009. Už vtedy ma zaujali prvé informácie o plánovanom pohone HYbrid4 s extrémne nízkou spotrebou, pohonom 4x4 a s možnosťou aj krátkej čisto elektrickej jazdy. Tak sa poďme na to pozrieť.


Exteriér
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Pri prvom pohľade na Peugeot 3008 zaujme jeho vyššia stavba karosérie. Prednej časti vozidla dominuje obrovský a možno až príliš členitý nárazník s veľkým nasávacím otvorom, zvýrazneným vodorovným rebrovaním a logom leva. Pomerne veľká plocha predného aj zadného nárazníka je čierna, prípadne s chrómovo-hliníkovým lakovaním, čo dodáva vozidlu off-road vzhľad. Na predný nárazník nadväzuje krátka kapota a extrémne sklonené čelné sklo. Halogénové projektorové svetlomety sú akoby pokračovaním spodného čierneho plastu s hmlovkou a lakovanou hornou lištou. V ich spodnej časti sú denné LED svetlá. Spätné zrkadlá sú vzorovo veľké a poskytujú dobrý prehľad o dianí za vozidlom.

Čelný pohľad na toto auto sa každému nemusí páčiť, ale bočný a zadný nadchne asi každého. Boky 3008-čky decentne zvýrazňujú spodná a horná lišta chrómovej farby. V zadnej časti zaujmú trojuholníkové, delené koncové svetlá s červeným prekrytím. Netradične, ale zato celkom prakticky sú riešené piate dvere. Sú horizontálne rozdelené na dve výklopné časti. Po otvorení hornej časti (trocha stiesnený prístup k spínaču otvorenia) môžete podľa potreby otvoriť aj spodný diel, na ktorý sa dá napríklad posadiť (nosnosť 200 kg). V tejto polohe je však pre menšie postavy horší prístup k batožine. Ak spodný diel pri manipulácii s batožinou zväčšiť obrázok necháte zatvorený, treba si zas dávať pozor na zašpinenie sa od neho.
Účinný pomocník mi bol zvukovo – grafický predný (za príplatok) a zadný parkovací asistent.

Ako sa dá zvonka rozoznať HYbrid4 od bežnej 3008-čky? Hybridná verzia má v prednej časti zvýraznené vodorovné rebrovanie mriežky nárazníka, svetlomety majú naviac denné LED svetlá, lišta pod nimi je lakovaná a bočné a zadná časť karosérie nesú decentné označenie HYbrid4. Škoda, že podobné označenie nie je aj na sklopnom kľúči. V zadnej časti strechy je ešťe naviac spojler v čiernej farbe. Akustickým poznávacím znakom je ticho, ktoré doprevádza rozbeh a pomalú jazdu.
Biela perleťová farba 3008-čke HYbrid4 obzvlášť pristane.


Interiér
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Na vysoko položené sedadlá sa pohodlne nasadá. Interiér je dôkladne vypracovaný, elegantný no zároveň športovo ladený. Vyššia a vzpriamenejšia pozícia sedenia mi vyhovovala a na konci testu sa mi s tým ťažko lúčilo. Sedadlá sú pohodlné s primeraným bočným vedením. Predné sú za príplatok vyhrievané a sedadlo spolujazdca je nastaviteľné do polohy stolíka, čo je praktická pomôcka pri prevoze dlhších predmetov. Vodič má z vozidla dobrý výhľad, ale pri ľavotočivých zákrutách si treba zvyknúť na široký A-stĺpik.

Otáčkomer je v hybridnej verzii nahradený analógovým ukazovateľom režimov nabíjania, eco jazdy a energeticky náročnejšej jazdy. Kožou potiahnutý, športový volant má príkladný tvar a aj dobre vyzerá. Spodné rameno volantu má naviac elegantné označenie HYbrid4. Pod volantovým stĺpikom je praktický odkladací priestor. Zas naopak odkladací priestor pred spolujazdcom je vnútorným výklenkom výrazne obmedzený. Efektne pôsobí madlo spolujazdca umiestnené netradične na stredovej konzole.
Diaľkové ovládanie rádia, telefónu a tempomatu s obmedzovačom rýchlosti je za volantom. Taktiež sú tam pádla na manuálne ovládanie robotizovanej prevodovky.

zväčšiť obrázok Na vylepšenie pohody a bezpečnosti môže vodič využívať Head up display - výklopný priehľadný panel. V zornom poli vodiča zobrazuje aktuálnu rýchlosť a nastavenie tempomatu/obmedzovača rýchlosti. Ovláda sa pomocou impulzných ovládačov leteckého typu. Head up display je veľmi dobrá pomôcka a môžem ho len odporúčať. Je dobre čitateľný aj za slnečného dňa a vodič nemusí vďaka nemu sklápať zrak na ručičku tachometra. Pre rôzne podmienky sa dá nastaviť jeho sklon a jas. V zornom poli je aj centrálna, multifunkčná, farebná obrazovka - súčasť navigačného systému WIP Com 3D. Okrem praktickej a dobre slúžiacej navigácie s pevným diskom 30 GB obsahuje aj prehrávač DVD a SD karty, jukebox 10 GB (na uloženie a prehrávanie hudobných súborov) a rádiotelefón. Všetko sa to dá ovládať aj hlasom. Rádiotelefón je hlavne pre fungovanie Peugeot Connect SOS - samočinná lokalizácia miesta nehody a privolanie pomoci a Peugeot Connect Assistance - asistenčný hovor (na Slovensku zatiaľ nie je k dispozícii). Pre bežné telefonovanie je praktickejšie využiť Bluetooth.

Elektricky ovládaná parkovacia brzda sa automaticky aktivuje vypnutím motora a pri rozjazde sa sama uvoľní. Je spojená so systémom Hill Assist, ktorý pomáha pri rozjazde do kopca tak, že dočasne pribrzdí vozidlo.
Vodič a spolujazdec sú oddelení vysokou stredovou konzolou s obrovským odkladacím priestorom pod odklápacou lakťovou opierkou. Na jej spodnej strane je USB prípojka. Ľavý držiak nápojov pred lakťovou opierkou je v hybridnej verzii nahradený otočným ovládačom režimov pohonu HYbrid4.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Dosť miesta a pohodlia je aj na zadných sedadlách s menším obmedzením na strednom mieste. Aj vzadu spríjemňuje cestovanie stredová lakťová opierka s otvorom na prepravu dlhých predmetov. Cestujúci vzadu si pochvaľovali nevšedný výhľad cez presklennú panoramatickú strechu (za príplatok). Vodič sa rád nechá vystriedať a vychutnáva si jazdu krajinou aj na zadnom sedadle. Prehrievanie interiéru cez presklennú strechu sa dá zmierniť elektricky nastaviteľnou clonou.
Testovaná 3008-čka má za príplatok aj zadný multimediálny systém - 2 integrované 7" zväčšiť obrázok obrazovky zabudované do opierok hlavy predných sedadiel, audio/video RCA vstupy a slúchadlá s Bluetooth pripojením. Tento systém umožňujúci pripojenie externého prenosného zariadenia (Ipod video, hracie konzoly, prehrávač DVD, …), ale žiaľ nie je prepojený s predným DVD prehrávačom ako by človek očakával.

Batožinový priestor 3008-čky hybrid prišiel kvôli pridanej batérii vysokého napätia o svoju variabilitu - trojpolohovú podlahu. Základný objem je menší o 55 l a predstavuje hodnotu 377 l (norma VDA). Po sklopení asymetricky delených zadných sedadiel (dajú sa sklopiť aj tiahlami z batožinového priestoru) je po strechu k dispozícii objem 1 185 l. Kryt batožinového priestoru sa dá šikovne zložiť do tvaru písmena Z a potom schovať do priestoru pod dnom. Tento priestor som využíval aj na menšie veci, ktoré som nechcel nechať „lietať v kufri“.


Motor, prevodovka a jazda
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Hlavná výhoda hybridného pohonu oproti klasickému pohonu iba spaľovacím motorom spočíva v tom, že pohybová energia sa pri spomaľovaní s hybridným pohonom mení cez elektromotor na elektrickú a ukladá do batérie na ďalšie použitie. Kým pri klasickom pohone sa mení v brzdách a motore na tepelnú a nenávratne sa stráca. Naviac elektromotor pri hybridnom pohone zlepšuje dynamiku jazdy a pri niektorých hybridoch umožňuje aj krátku čisto elektrickú jazdu. Pohon HYbrid4, koncernu PSA Peugeot Citroën, naviac pridáva možnosť pohonu všetkých kolies. Hybridný pohon je efektívny v meste (časté rozbiehanie a spomaľovanie) a na cestách kde sa strieda stúpanie a klesanie.

Pohon HYbrid4 inteligentne zlučuje dva zdroje energie: energiu preplňovaného, 4-valcového, dieselového motora 2.0 HDi (120 kW) zdvihového objemu 1997 ccm, ktorý poháňa predné kolesá a energiu synchrónneho elektrického motora (27 kW) s permanentnými magnetmi, ktorý poháňa zadné kolesá. Oba motory môžu fungovať jednotlivo alebo súčasne, v závislosti od zvoleného režimu pohonu a jazdných podmienok.

Hlavné prvky hybridného systému HYbrid4
zväčšiť obrázok 1 - Elektrický motor. Samostatne poháňa zadné kolesá alebo napomáha dieselovému motoru v závislosti od zvoleného režimu pohonu. Taktiež zabezpečuje opätovné nahromadenie energie, dobíjaním batérie vo fázach spomalenia vozidla. Je aktívny do rýchlosti 120 km/h, pričom jazda čisto elektrickým pohonom je možná približne do rýchlosti 60 km/h.
2 - Batéria vysokého napätia. 200 V typu NI-MH (Nikel Metal Hydridy) zabezpečuje zásobu energie pre elektrický motor. Batéria je umiestnená v časti batožinového priestoru a je chladená vzduchom. Úroveň nabitia batérie je signalizovaná na displeji 8 segmentami.
3 - Elektronický kontrolný systém výkonu. Automaticky riadi jednotlivé režimy činnosti oboch motorov, čím uprednostňuje nízku spotrebu. Pre riadenie elektrického výkonu je potrebný invertor a konvertor. Invertor pôsobí na krútiaci moment elektrického motora tak, že reguluje elektrický prúd pochádzajúci z batérie vysokého napätia. Konvertor zabezpečuje premenu napätia 200 V batérie vysokého napätia na 12 V, za účelom napájania siete vozidla.
4 - Systém Stop & Start (alternátor/štartér). Umožňuje uvedenie dieselového motora do pohotovostného režimu počas zastavenia vozidla alebo počas jazdy v plne elektrickom režime. Vypnutie a následné zapnutie dieselového motora je okamžité a nie je potrebný zásah zo strany vodiča.
5 - Manuálna riadená (robotizovaná) 6-stupňová prevodovka. Vďaka elektronickému riadeniu umožňuje v automatickom režime znížiť spotrebu v porovnaní s klasickou prevodovkou. Ponúka aj možnosť manuálneho radenia pomocou pádiel za volantom.
6 - Dieselový motor HDi. Poháňa predné kolesá a cez výkonný alternátor dobíja batérie.
Vozidlo je vybavené aj klasickou 12 V batériou v motorovom priestore, ktorá napája sieť vozidla.
A ešte jedno dôležité upozornenie: „Nikdy sa nedotýkajte, nedemontujte, neodstraňujte alebo nenahrádzajte jednotlivé diely, káble (oranžovej farby) alebo konektory vysokého napätia, ani v prípade nehody.“

Otočným ovládačom režimov pohonu HYbrid4 na stredovej konzole sa dajú navoliť štyri režimy:
AUTO - automaticky riadi činnosť dieselového a elektrického motora v závislosti od parametrov vozidla, jazdných podmienok a jazdného režimu za účelom optimalizácie spotreby paliva zväčšiť obrázok vozidla. Tento režim zvlášť aktivuje elektrickú jazdu v prípade, ak to umožňujú podmienky. Elektrický motor v tomto režime napomáha dieselovému motoru pri akcelerácii vozidla, zmene prevodových stupňov a v prípade nedostatočného prenosu hnacej sily prednej nápravy automaticky spustí pohon 4 kolies. Tento privilegovaný štandardný režim je aktivovaný automaticky pri spustení hybridného systému.
ZEV - Zero Emission Vehicle (vozidlo s nulovými emisiami). Funkcia nulovej hodnoty emisií vozidla je zabezpečená čisto elektrickým pohonom. Je možné ho aktivovať za určitých špecifických podmienok, predovšetkým však, ak je batéria vysokého napätia nabitá minimálne na 50 %. Ovládač akcelerátora je v tomto režime progresívny. V prípade potreby vyššej akcelerácie alebo v iných špecifických prípadoch, vyžadujúcich si spustenie dieselového motora, systém automaticky prejde do režimu AUTO. V tomto režime je približný dojazd 2 km.
4WD - 4 Wheel Drive (pohon 4 kolies). Tento režim umožňuje zvýšenie prenosu hnacej sily pri nízkej rýchlosti vozidla (do 70 km/h) nepretržitým pohonom všetkých 4 kolies. Dieselový motor a elektrický motor fungujú súčasne a nepretržite. Ich prepojenie je riadené elektronicky za účelom optimalizácie prenosu hnacej sily pri nízkej adhézii.
SPORT - tento režim umožňuje dynamickejší štýl jazdy a uprednostňuje radenie pri vyšších otáčkach motora, ako režim AUTO. Využíva sa celková kapacita elektrického motora ako doplnková podpora dieselového motora.

Pohon HYbrid4 je výhradne spojený s manuálnou robotizovanou 6-stupňovou prevodovkou. Ponúka možnosť komfortného automatizovaného režimu radenia alebo manuálne radenie pádlami za volantom. Radiaca páka má futuristický tvar, dobre sadne do ruky a ľahko a presne sa ovláda.

Jazda s robotizovanou prevodovkou je pri plynulej jazde komfortná. Jej nevýhody – pomaľšie radenie a trhanie pri preraďovaní dokáže sčasti odstrániť asistencia elektomotora. Na prevodovke aj ovládači režimov pohonu som prakticky stále využíval dobre fungujúce a adaptívne režimy AUTO. Pri svižnej jazde v stúpaní s ostrými zákrutami som si vyskúšal aj režim SPORT. 3008-čka má vtedy sily na rozdávanie, ale posádka už pociťuje trhanie pri preraďovaní. Pri požiadavke prudkého zrýchlenia najprv vyletia otáčky, prevodovka chvíľu zaváha a až potom auto „vystrelí“. V takomto prípade sa mi osvedčilo manuálne podradenie pádlom za volantom pričom sa prevodovka po chvíli sama vráti do automatického režimu.

Viacero ľudí sa ma pýtalo, čo je to tá robotizovaná prevodovka a čím sa líši od automatickej? Tak stručné vysvetlenie. Robotizovaná prevodovka je principiálne rovnaká ako klasická zväčšiť obrázok manuálna, len spojku a radenie namiesto vodiča vykonávajú servomotory. Automatická (hydromechanická) prevodovka väčšinou pozostáva z hydrodynamickej spojky/meniča krútiaceho momentu (nahrádza klasickú spojku) a z planétovej prevodovky.
Pri obidvoch prevodovkách má auto iba dva pedále (chýba spojkový pedál) a aj ich ovládanie zo strany vodiča sa robí rovnakým spôsobom. Rozdiel je však v spôsobe práce týchto prevodoviek. Robotizovaná je obyčajne pomalšia, neradí tak plynulo ako automat a pri radení dochádza k prerušeniu toku energie na hnané kolesá – preto to trhanie. Na druhej strane je ľahšia a obyčajne nezvyšuje spotrebu až tak, ako klasický automat (aj keď moderné 7, 8-stupňove automatické prevodovky už majú spotrebu porovnateľnú s manuálnou prevodovkou).
Nevýhody robotizovanej prevodovky - pomalšie radenie a trhanie pri preraďovaní (prerušeniu toku energie na kolesá) - sa dá odstrániť pridaním druhej spojky, a to sú v súčasnosti populárne dvojspojkové prevodovky. Jedna spojka pripája nepárne stupne a spiatočku, druhá párne. Aktuálne zaradený rýchlostný stupeň, keď otáčky motora dosiahnu potrebnú hodnotu, vystrieda druhý predradený. Spotreba sa približuje manuálnej prevodovke.

Jazdu s hybridnou 3008-čkou som si obľúbil. Po „naštartovaní“ je ticho a o pripravenosti na jazdu informuje iba svietiaci nápis READY. Prevodovou pákou si navolím jazdný režim „A“ a pridám plyn. Auto sa samo odbrzdí, rozbehne a stále ticho. Spaľovací motor „naskočí“ až po niekoľkých 100 metroch - podľa stavu nabitia batérie, rýchlosti a požiadavky zrýchlenia. Prakticky každé uvoľnenie plynového pedálu znamená vypnutie spaľovacieho motora a následný rozbeh je znova iba „elektrický“. Takže spaľovací motor sa pri jazde v meste x-krát zapne a vypne. Jeho naštartovanie/vypnutie a zapojenie/odpojenie do/od pohonu je veľmi kultivované a plynulé. Posilňovač bŕzd aj riadenia sú samozrejme funkčné aj pri vypnutom spaľovacom motore. Klimatizácia však vyžaduje jeho chod.
Pri uvoľnení plynového pedálu je cítiť výrazné spomalenie, kedy sa rekuperuje energia (nebrzdí sa motorom ako pri bežnom aute), na čo si treba zvyknúť. Rekuperácia prebieha do rýchlosti 15 km/h a dobrzdiť na „0" treba už klasickými brzdami. Jemnejšie spomalenie sa dá dosiahnuť mierne zatlačeným plynovým pedálom. Samozrejme s menšou mierou rekuperácie.
Odbočujem z hlavnej cesty do sídliska a hľadám miesto na zaparkovanie. Spaľovací motor je vypnutý, idem ako elektromobil cca 1,5 km a vydrží mi to aj pri parkovaní. Prevodovou pákou si navolím parkovací režim „N“ a kľúčom v spínacej skrinke deaktivujem pohonný systém. Súčasne sa automaticky aktivuje ručná brzda. Ešte krátky pohľad či nápis READY nesvieti (ako odporúča návod) a s dobrým pocitom z elektrickej jazdy opúšťam auto.

Nízka spotreba a emisie sú hlavné dôvody prečo sa automobilky do hybridov vôbec púšťajú. Sľubované hodnoty kombinovanej spotreby 4,1 l/100 km a emisii CO2 108 g/km (hodnoty platné s príplatkovými 18" kolesami) sú pri tomto aute až neuveriteľné. Reálne treba počítať s priemernou dlhodobou spotrebou cca o 2 litre väčšou. S hybridom treba jazdiť predvídavo a čo najviac rekuperovať energiu pri spomaľovaní. Moja spotreba sa každým dňom zlepšovala, ako som sa postupne zoznamoval s autom a možnosťami pohonu HYbrid4.
Pri jazde mestom na trase dlhej 5 km a s priemernou rýchlosťou 30 km/hod sa mi dokonca podarila spotreba 4,0 l/100 km (bez zapnutej klimatizácie – aby čo najmenej „bežal" spaľovací motor). Táto jazda bola palubným počítačom vyhodnotená ako „80 % Hybrid use“ – to jest 80 % času jazdy bolo v hybridnom režime – elektromotor aktívny a 20 % času jazdy bolo len s zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok dieselovým motorom.
Po meste som prvý deň mal spotrebu okolo 7 l/100 km, ale neskôr sa pohybovala už okolo 6 l/100 km. A keď som sa naučil efektívnejšie využívať možnosti pohonu HYbrid4, tak som už dosahoval spotrebu pod 5 l/100 km. Pri kratších jazdách mimo mesta som mal spotrebu 5 až 6 l/100 km. Dlhší výlet (319 km) s priemernou rýchlosťou 71 km/h a ¾ využitím diaľnice skončil so spotrebou 5,7 l/100 km (bežná jazda s využitím rýchlostných limitov).
Pri teste spotreby na diaľnici so zapnutým tempomatom som po desiatich kilometroch jazdy odčítal nasledovné hodnoty:
- rýchlosť 90 km/h, priemerná spotreba 4,3 l/100 km
- rýchlosť 110 km/h, priemerná spotreba 5,5 l/100 km
- rýchlosť 130 km/h, priemerná spotreba 6,8 l/100 km.
Celkovo som počas testu odjazdil 775 km (cca 40 % diaľnica, 40 % mimo mesta a 20 % mesto) a podľa množstva dotankovaného paliva som dosiahol spotrebu 6,35 l/100 km.


Podvozok
zväčšiť obrázok Predná náprava je typu McPherson a zadná je pri hybridnej verzii viacprvková s integrovaným priečnym stabilizátorom, na rozdiel od bežnej 3008-čky, kde sú vzadu vlečné ramená spojené torznou priečkou.

Podvozok je tuhšie naladený. Na kvalitných cestách som si vychutnával jazdu, obzvlášť zákruty, s prekvapivo malým náklonom a príkladným držaním stopy. Jazda po menej kvalitných cestách je na úkor komfortu (aj akustického). Podpisujú sa na tom aj príplatkové 18" disky s pneumatikami rozmeru 235/45 R18, ktoré síce pôsobia efektne, ale na slovenské cesty sú menej vhodné.

Vlastnosti pohonu 4x4 (režim 4WD) som nemal príležitosť testovať v zhoršených adhéznych podmienkach. A jazda v ľahšom teréne na 18" kolesách by bolo trápenie pre posádku aj auto. Predpokladám však, že s vhodnejším „obutím“ pri aktivovanom režime 4WD si hybridná „štvorkolka“ poradí s ľahším terénom a zhoršenými adhéznymi podmienkami podobne ako konvenčný pohon 4x4.


zväčšiť obrázok Bezpečnosť
otvoriť test Euro NCAP Peugeot 3008 získal v roku 2009 v hodnotení Euro NCAP plný počet hviezdičiek. V sprísnených podmienkach pre rok 2012, pre slabšiu ochranu chodcov, by to tak však už nemuselo byť.

V štandardnej výbave je šesť airbagov, predpínače bezpečnostných pásov s obmedzovačom sily vpredu a signalizáciou nezapnutia/odopnutia pre všetky sedadlá, ESP - elektronický stabilizačný a protipreklzový systém, ABS s elektronickým rozdeľovačom brzdnej sily, brzdový asistent a iné. Na zadných bočných sedadlách sa dajú uchytiť detské sedačky pomocou systému ISOFIX.


Obstarávacia cena (spracované dňa 11.07.2012 podľa aktuálneho cenníka, ceny vrátane DPH)

Základná cena modelu (1.6 VTi Access) 16.990 €
Základná cena testovaného vozidla (2.0 HDi HYbrid4) 33.390 €
Cena testovaného vozidla vrátane príplatkov 37.000 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ESP - elektronický stabilizačný a protipreklzový systém, ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, brzdový asistent, automatické rozsvietenie výstražných svetiel v prípade prudkého brzdenia, automatická elektrická parkovacia brzda, Hill Assist - asistent rozjazdu v kopci, airbag vodiča a spolujazdca, predné bočné a hlavové airbagy, 5x hlavová opierka, 5x trojbodový bezpečnostný pás so signalizáciou, predpínače predných bezpečnostných pásov s obmedzovačom sily, ISOFIX úchyty na zadných bočných sedadlách, elektrohydraulický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, imobilizér, diaľkové centrálne uzamykanie, automatické uzamknutie vozidla po rozjazde, elektrická detská poistka pre zadné dvere a okná
Interiér:
elektricky ovládané predné a zadné okná - sekvenčné, automatická dvojzónová klimatizácia, Head up display - výklopný priehľadný panel, impulzné ovládače leteckého typu, tempomat a obmedzovač rýchlosti, elektrochromatické vnútorné spätné zrkadlo, navigačný systém WIP Com 3D s pevným diskom 30 GB, DVD/SD prehrávanie, výklopná multifunkčná a farebná obrazovka, jukebox 10 GB, rádiotelefón s tlčidlami Connect SOS a Peugeot Connect Assistance, Bluetooth, hlasové ovládanie, ovládanie pod volantom, 6 reproduktorov, USB prípojka v prednej lakťovej opierke, palubný počítač, výškovo a osovo nastaviteľný volant v koži, pádla za volantom na manuálne ovládanie robotizovanej prevodovky, hlavica radiacej páky v koži, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, bederná opierka sedadla vodiča, 12 V zásuvka vpredu + vzadu a v batožinovom priestore, zadné sedadlá delené 1/3-2/3 s dvoma odkladacími priestormi v podlahe, odkladacie vrecká na zadnej strane predných sedadiel, zadná lakťová opierka s odkladacím priestorom na nápoje a s otvorom na prepravu dlhých predmetov, predné a zadné koberčeky, kryt batožinového priestoru, lepiaca sada na opravu pnematík
Exteriér:
nárazníky a kľučky vo farbe karosérie, kryty spätných zrkadiel + ozdobná lišta nad oknami a na podbehoch v chrómovej farbe, bočné ochranné lišty čierne, predný a zadný nárazník typu Outdoor, zadný spojler v čiernej farbe, ochrana predných prahov dverí s osvetlením, predné hmlové svetlomety, automatické zapínanie svetlometov s funkciou "follow me home", denné LED svetlá, elektricky nastaviteľné vyhrievané a sklopné spätné zrkadlá s osvetlením a smerovým svetlom, atermické a akustické čelné sklo, automatické stierače - dažďový senzor, extratónované zadné sklá, zadný stierač a vyhrievané zadné sklo, horizontálne na dve časti rozdelené zadné výklopné dvere, zadný parkovací asistent so zvukovou a grafickou výstrahou, 17" disky kolies z ľahkých zliatin "Oltis", pneumatiky 225/50 R17
Príplatková výbava
  • predný parkovací asistent, ostrekovače svetlometov = 410,00 €
  • alarm a superuzamykanie = 410,00 €
  • presklená panoramatická strecha s elektricky nastaviteľnou clonou = 600,00 €
  • vyhrievané predné sedadlá, sedadlo spolujazdca sklápateľné do polohy stolíka = 320,00 €
  • perleťová farba karosérie = 590,00 €
  • 18" disky kolies z ľahkých zliatin "Exona", pneumatiky 235/45 R18 = 350,00 €
  • Pack Video - dve 7" obrazovky zabudované do opierok hlavy predných sedadiel, 2x audio/video RCA vstupy na konzole medzi prednými sedadlami, 2x slúchadlá s Bluetooth pripojením, sedadlo spolujazdca sklápateľné do polohy stolíka = 930,00 €



  • Porovnanie s konkurenciou (spracované dňa 13.07.2012, ceny vrátane DPH)

    Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 vďaka svojmu unikátnemu hybrid diesel pohonu nemá vo svojej triede konkurenciu. Do porovnania som však pre zaujimavosť vybral aspoň sčasti príbuzné autá: Peugeot 3008 2.0 HDi Allure (iba predný pohon), Nissan Qashqai 2.0 dCi 4x4 I-Way a Kia Sportage 2.0 CRDi EX (6-stupňová automatická prevodovka je za príplatok 1.600 €).

    Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 - porovnanie s konkurenciou


    Záverečné hodnotenie

    Kompaktný crossover Peugeot 3008 ma zaujal svojim vzhľadom a novátorským obsahom už pri teste v roku 2009. Hybridná verzia môj názor nepokazila, aj keď reálna spotreba je od tabuľkovej dosť vzdialená. Naviac šikovne rieši pre toto auto aj pohon 4x4.

    Kúpou hybridnej verzie získa zákazník nielen najsilnejšiu, ale súčasne aj najúspornejšiu 3008-čku (podľa tabuľkových hodnôt spotreby). Cenové navýšenie aj napriek pridanej hodnote pohonu 4x4 a nižšej spotrebe paliva bude však ťažšie prijateľné. Ekonomickej návratnosti na ušetrenom palive sa nedočkáte a zostane Vám maximálne dobrý pocit z menšieho zaťažovania najmä mestského ovzdušia emisiami výfukových plynov. Naviac síce dobre fungujúci, ale komplikovanejší systém pohonu HYbrid4 môže majiteľa zaskočiť aj po finančnej stránke.



    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Otvoriť stránku importéra vozidiel Peugeot

    Ďalšie testy Peugeot:
    Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
    Peugeot 508 SW 2.0 HDi Allure (05/2012)
    Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
    Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
    Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
    Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
    Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
    Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
    Peugeot 308 1.6VTi Executive (11/2007)

    Dňa: 13.07.2012
    Redaktor: Bc. Juraj Kvál
    Foto: Bc. Juraj Kvál a Peugeot

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]