Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Peugeot 508 RXH 2.0 HDi HYbrid4 (04/2013)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 15.04.2013;

Peugeot pokračuje v znižovaní emisií CO2 stavbou plne elektrických a hybridných pohonov pre svoje modely. 508 RXH 2.0 HDi s technológiou HYbrid4 bola na Slovensku predstavená na minuloročnom 22. autosalóne v Bratislave. Environmentálna politika Peugeotu sa zameriava na optimalizáciu spaľovacích motorov (downsizing, stop&start e-HDi) vrátane zavedenia kombinácie dieselového motora a elektrického motora s pohonom obidvoch náprav. Počas jazdenia s takouto kombináciou pohonu je možné dosiahnuť nulové emisie. Aby nás o tom importér značky Peugeot presvedčil, model 508 RXH 2.0 HDi HYbrid4 nám zapožičal.
______________________________________________________________________________________________




Prvý dojem - od 5-dverovej 508-čky SW (kombi) je rozpoznateľný na prvý pohľad

V júni minulého roku sme s rovnakou karosériou a dieselovým motorom testovali 508 SW. Model RXH sa zvonku líši len ochranným crossoverovým lemovaním okolo blatníkov, prahov a nárazníkov. Do predného nárazníka je integrovaná agresívnejšia maska a výrazné denné osvetlenie. Nakoľko RXH je hybridné vozidlo má o jednu pohonnú jednotku viac. Je ňou elektrický motor, ktorý poháňa kolesá zadnej nápravy. Vzhľadom na exteriérovú, interiérovú a výbavovú podobnosť obidvoch modelov sa v teste zameriavam hlavne na obsluhu a jazdné vlastnosti tohto hybridu s nestálym pohonom štyroch kolies.


testoval šéfredaktor Peter Mauer









Peter Mauer, šéfredaktor aaD
Exteriér - v porovnaní s 508 SW získal na dravosti a na elegancii nič nestratil

otočiť obrázok

Ako som už spomenul, karoséria je odvodená od kombi verzie rovnakého modelového radu. Pre ich nezameniteľnosť, model RXH výrobca vybavil agresívnejšími doplnkami, pričom si však zachoval eleganciu pôvodného modelu.

Osvetlenie - moderné, inteligentné a užitočné

Aj model RXH využíva pre vonkajšie a vnútorné osvetlenie modernú Xenon & LED technológiu s vysokou životnosťou a úsporou energie. Zhoda hlavného osvetlenia s modelom 508 SW nie je náhodná. Stretávacie, diaľkové a parkovacie osvetlenie zabezpečujú elektroluminescenčné diódy a bi-xenónové výbojky. Rozsvietené diódy zvislého doplnkového osvetlenia v prednom nárazníku prezrádzajú, že sa blíži model RXH. Slúžia na denné svietenie a v nočnom režime ako obrysové svetlá. Rozsvecujú sa automaticky pri zapnutí zapaľovania. Rovnako, ako 508-čka aj RXH má niekoľko špeciálnych režimov. Napríklad uvítací režim (ovládaný kľúčom na diaľku), automatické rozsvecovanie hlavných svetiel (za súmraku) s automatickým vypínaním a zapínaním diaľkových svetiel (pri stretávaní) a tiež režim automatického prisvietenia interiéru LED diódami.

Interiér - praktický v kvalitnom vyhotovení

Interiér automobilov v tomto modelovom rade je spracovaný na vysokej dielenskej úrovni a v kombinácii s koženou výbavou je v RXH-ke rovnako elegantný ako v nedávno testovanom modeli SW Allure. Aj vybavenie je na prvý pohľad rovnaké a predsa má niekoľko odlišností. Má inú radiacu konzolu na stredovom tuneli, ktorá pripomína konzolu automatickej prevodovky i keď v skutočnosti obsluhuje manuálnu riadenú (robotizovanú) 6-stupňovú prevodovku. Konzola je doplnená o kruhový joystick a svetelný ukazovateľ pre aktuálne zvolený jazdný režim. Otáčaním joysticku sa nastavuje automatický režim pre automatické radenie prevodových stupňov prevodovkou alebo manuálny režim pre sekvenčné radenie prevodových stupňov vodičom. V rámci týchto režimov je k dispozícii aj režim s elektrickým pohonom alebo pohon štyroch kolies. Hlavica v tvare písmena "C" je osadená na krátkej radiacej páke, ktorá ovláda spätný chod (R), neutrál (N), automatický režim (A) a manuálny režim so sekvenčným radením (M). Pádielka pod volantom umožňujú v automatickom režime zmeniť prevodový stupeň do plusu alebo mínusu, pričom aktuálne zaradený prevodový stupeň je možné sledovať pod horným okrajom displeja na združenom prístroji. Túto funkciu oceníte najmä pri predbiehaní. Priznám sa, že chvílu som potreboval na to, aby som tento hybrid uviedol do pohybu bez nápovedy. Potom to už šlo veľmi jednoducho. Ešte som sa trochu popasoval so zaradením spiatočky, ale aj na to som intuitívne prišiel. Presúvanie páky z polohy N do polohy R je istené nutnosťou hlavicu páky trochu pridvihnúť. Potom stačilo už len uvoľniť brzdový pedál.

Pracovisko vodiča a obsluha - s dobrou dostupnosťou, ale trochu komplikovaným ovládaním

Nakoľko sa pracovisko vodiča ničím nelíši od pracoviska modelu 508 SW, zameriam sa skôr na obsluhu a informácie, ktoré model RXH poskytuje vodičovi. Vrátim sa tiež k ovládaniu jazdných režimov v móde označovanom ako HYbrid4. Už z názvu je zrejmé, že energiu pre pohon všetkých štyroch kolies dodávajú rôzne agregáty so štyrmi režimami prenosu hnacej sily. Jednoduchým otáčaním kruhového ovládača na konzole radenia si vodič môže zvoliť režim AUTO pre štandardné použitie a optimálnu spotrebu, režim SPORT pre využitie maximálneho výkonu vozidla, režim ZEV pre jazdu v elektrickom režime, a napokon režim 4WD so záberom na obidve nápravy súčasne. Zámerne som nepoužil výraz "pohon štyroch kolies", pretože predné kolesá poháňa dieselový motor a zadné výhradne elektrický motor/generátor, teda nie sú všetky štyri kolesá permanentne poháňané jedným agregátom.
Skôr ako som si všetky režimy vyskúšal, musel som sa naučiť spúšťať pohotovostný režim. Keďže model nemá po slovensky hovoriaci displej, neostalo mi nič iné, ako uspokojiť sa s cudzojazyčnými príkazmi. Pred každým stlačením tlačidla START/STOP (bezkľúčová verzia) je potrebné radiacu páku presunúť do polohy "N" a zatlačiť na brzdový pedál. Krátkym stlačením tlačidla START/STOP sa najskôr odomkne zámok stĺpika riadenia, aktivujú sa prístroje a v zlomku sekundy (závislé od počasia) sa za zvukového doprovodu na otáčkomeri rozsvieti nápis "Ready" (pripravený). Teraz je vozidlo pripravené k jazde. Hybridný systém vyhodnotí, či je potrebné uviesť do chodu spaľovací motor alebo si vystačí s elektromotorom. Potom stačí už len presunúť radiacu páku do polohy "A" (aktivuje nezávislý pohon) a zložiť nohu z brzdového pedála. Na plazivú (pomalú) jazdu netreba vôbec šliapať na akceleračný pedál. Ak je batéria dostatočne nabitá, zažijete výnimočný pocit - jazdu v úplnom tichu, ktoré po niekoľkých kilometroch alebo pri jazde rýchlosťou nad 30 km/hodinu preruší pripojenie dieselového agregátu. Tiché rozjazdy som si rýchlo obľúbil, preto mi neskôr tento pocit chýbal. Výhodou systému HYbrid4 je, že takmer každý jeden rozjazd sa uskutočňuje v elektrickom režime "ZEV" s pohonom na zadné kolesá. Pohon predných kolies sa pridá až po naštartovaní spaľovacieho motora. Obidva pohony pracujú súčasne len pri vyššej záťaži (max. do 120 km/hod). Elektrický režim "ZEV" sa automaticky vypína pri zapnutí klimatizácie, pri odrosovaní skiel, pri stlačení pádiel pod volantom, pri automatickej aktivácii regenerácie filtra pevných častíc FAP (vypaľovanie každých cca 500 km), pri nedostatku energie v batérii (pod 4 dieliky), pri prudkom stúpaní a pri prepnutí do manuálneho režimu "M".
Pri ukončení jazdy sa odporúča radiacu páku presunúť do polohy "N" a krátko zatlačiť na tlačidlo START/STOP. Systém HYbrid4 a zapaľovanie sa vypne, automaticky sa uzamkne stĺpik volantu, a aktivuje sa elektronická parkovacia brzda.

Informácie pre vodiča - dostáva viac ako potrebuje

Jazdný režim v reálnom čase môže vodič sledovať na ľavom kruhovom ukazovateli združeného prístroja v troch zónach. Modrá zóna "Nabíjanie" informuje o tom, kedy je vozidlo vo fáze hromadenia elektrickej energie (decelerácia) napr. pri brzdení alebo jazde bez stlačeného akcelerátora. Takýto štýl jazdy umožňuje nabitie batérie vysokého napätia pomocou "bezplatnej" neskôr použiteľnej energie. Ručička v bledomodrej zóne "ECO" indikuje, že vozidlo optimalizuje spotrebu paliva v elektrickom, dieselovom alebo kombinovanom režime. Prispôsobením štýlu jazdy môže vodič dosiahnuť fázu optimálneho využívania elektrického alebo dieselového motora. Tretia zóna "Power" udáva zvýšenie potreby nahromadeného výkonu s ohľadom na kombináciu obidvoch motorov. Informácie o aktuálne zvolenom hybridnom režime, o toku energie a úrovni nabitia batérie v reálnom čase sa zobrazujú súčasne aj na displeji združeného prístroja a na farebnom multifunkčnom displeji.
Ďalšie informácie dostáva vodič na združenom paneli s dvomi veľkými kruhovými ukazovateľmi (otáčkomer a rýchlomer) a tromi menšími polkruhovými ukazovateľmi (teplota motor. oleja - stav paliva v nádrži - teplota chladiacej kvapaliny). Displej palubného počítača v hornej tretine informuje o nastavení tempomatu/obmedzovača rýchlosti a o polohe prevodového stupňa. Pod ňou sa zobrazujú informácie o hybridnom toku energie, hodnoty z palubného počítača (odjazdené km - spotreba paliva - výstražné správy - informácia o parkovacom mieste). Ďalší menší displej v pravom kruhovom prístroji ukazuje denný počet odjazdených kilometrov a celkový počet km. Ten sa strieda s informáciou o aktívnom stieraní skiel. Prepínanie medzi jednotlivými záložkami palubného počítača sa ovláda kolieskom na ľavom ramene koženého multifunkčného volantu alebo tlačidlom na konci páčky stieračov.
Informácie o aktuálnej rýchlosti, aktívnom/pasívnom tempomate alebo limite rýchlosti sa premietajú na výsuvnú lamelu - Head-up displej v zornom poli vodiča. Na túto malú plochu sa môže premietať dokonca aj informácia o priestore pre zaparkovanie vozidla a navigačné príkazy.
Sedem palcový farebný multifunkčný displeji, ovládaný kruhovým joystickom na centrálnej konzole, je nabitý spústou užitočných aj menej potrebných informácií. Pravdepodobne najviac zobrazovanými funkciami budú navigačná mapa, grafika o hybridnom toku energie alebo voľba mediálneho zariadenia. Pokiaľ si zobrazíte hybridný tok energie, zapamätajte si, že šípka smerujúca zľava doprava oznamuje, že batéria napája elektrický motor, v opačnom smere zas elektrický motor/generátor nabíja batériu (fáza hromadenia energie). Pokiaľ oranžové šípky smerujú od motora k predným kolesám, poháňa ich spaľovací motor, modrá šípka smerujúce od motora nabíja trakčnú batériu, šípka smerujúca od batérie dodáva prúd elektromotoru/generátoru, ktorý poháňa zadné kolesá. A nakoniec šípky smerujúce od elektromotora/generátora k zadným kolesám oznamujú, že je práve využívaný pohon elektromotorom. Pri spomalení a brzdení má tento proces obrátený efekt a modré šípky od kolies smerujú cez generátor/elektromotor (poháňaný zadnými kolesami) ďalej do trakčnej batérie. Ak pri takomto režime jazdy úplne zložíte nohu z akcelerátora, pocítite väčšie spomalenie ako obyčajne, ale zas ušetríte viac paliva. Asi každého vodiča najviac poteší ak sa na displeji zobrazí nápis "Zero Emision" (nulové emisie), pretože v tom okamihu jazdí takmer zadarmo a súčasne aj šetrne k životnému prostrediu.

Komfort - pocit slobody bez vetra vo vlasoch

To, že predné sedenie rozmaznáva sme konštatovali už v teste modelu 508 SW. Aj zadná lavica je pohodlná. Panoramatickú strechu s plochou 1,62 štvorcového metra žiaden konkurent neponúka. Po úplnom odsunutí zatemňovacej clony (5 polôh) vnikne do interiéru toľko svetla, že sa nedá ubrániť pocitu slobody z otvoreného priestoru. Pohodlné je aj otváranie a zatváranie dverí bez použitia klasického kľúča, musí však byť v dosahu. Dvere sa otvoria jednoduchým zatiahnutím za kľučku a zatvoria zatlačením na označené miesto. Aj model RXH myslí na nežnejšie pohlavie, ktorému ponúka make-up zrkadielka s osvetlením. Ponúka aj asistenta pre cúvanie alebo meranie voľného miesta na pozdĺžne zaparkovanie. Programovateľné kúrenie, vetranie alebo automatická klimatizácia je v tomto modeli samozrejmosťou. Vybavený je aj tlačidlom ECO OFF pre zachovanie komfortnej teploty v interiéri. Komfortný je aj prístup do batožinového priestoru s objemom 660 litrov (560 dm2 VDA). Zatiahnutím za páčku na ľavom alebo pravom boku batožinového priestoru sa operadlo lavice samo preklopí na sedaciu časť a s podlahou kufra tak vytvorí jednu vodorovnú podlahu. Objem kufra sa razom zväčší na 1.865 litrov (1.598 dm2 VDA). Manipulovanie s operadlami zadnej lavice je tak jednoduché, že ho zvládnu aj deti.

Motory a prevodovka - dieselový dvojliter s manuálnou riadenou prevodovkou je dobrá voľba

Tento kombík s označením RXH a s celkovou hmotnosťou 2.325 kg je od modelu SW ťažší o 185 kg, pretože je vybavený až dvomi na sebe nezávislými pohonnými jednotkami. Jedným spaľovacím dieselovým motorom 2.0l HDi FAP a jedným elektrickým motorom. Technológia HDi s katalyzátorom a filtrom pevných častíc (FAP) spracúva plyny vznikajúce pri spaľovaní nafty v motore, čím prispieva k znižovaniu obsahu škodlivých častíc v spalinách na hranicu merateľnosti (0,004 g/km). Pri plnom zaťažení v kombinovanej prevádzke vyprodukuje 107 g/km CO2. Tento dvojlitrový (1.997 cm3) diesel so 6-stupňovou manuálnou riadenou (robotizovanou) prevodovkou (BURHC8/P) poskytuje kultivovaný chod a pri 3.850 ot./min. maximálny výkon 120 kW (163 k). Maximálny krútiaci moment 300 Nm dosiahne pri 1.750 ot./min.
Synchrónny elektrický motor s pernamentnými magnetmi je schopný pri 2.500 ot./min. dosiahnuť max. výkon 27 kW a max. krútiaci moment 200 Nm dosiahne pri 1.250 ot./min. Účinnosť takéhoto motora sa odhaduje medzi 80-90%. Pri plne nabitej batérii prejde v režime "ZEV" za optimálnych podmienok cca 2 kilometre.
Kombinácia týchto dvoch motorov s robotizovanou prevodovkou má z pohľadu komfortu náskok pred zostavou mechanická prevodovka + diesel v modeli 508 SW. Robotizované radenie prevodov je v preplnenej mestskej prevádzke neoceniteľnou výhodou. Myslím si, že pre systém HYbrid4 bola voľba diesel + elektromotor + robotizovaná prevodovka tým najlepším riešením. V spolupráci s elektrickým 27 kW motorom (36,6 k) môže vozidlo dosiahnuť premenlivý maximálny výkon do 200 koní.
A ako sa systém HYbrid4 podieľa na spotrebe paliva? Výrobca uvádza spotrebu paliva: mesto 4,0 l/100 km; mimo mesta 4,2 l/100 km; kombinovaná prevádzka 4,1 l/100 km. Nám sa o takejto spotrebe mohlo len snívať, pretože sme počas testovania vykazovali priemernú spotrebu medzi 6,2 až 6,7 l/100 km, čo však pre testovací spôsob jazdenia v porovnaní so spôsobom merania spotreby výrobcom nie je zlý výsledok.

HYbrid4 - inteligentná ekologická technológia

Technológia HYbrid4 je zlúčenie dvoch zdrojov energií. Energia vznetového naftového motora HDi poháňa predné kolesá a energia elektrického motora poháňa zadné kolesá. Obidva motory môžu fungovať striedavo, alebo súčasne v závislosti od zvoleného hybridného režimu a jazdných podmienok. Elektrický motor/generátor zabezpečuje jazdu v režime "ZEV" (Zero Emission Vehicle), ako aj v režime "Auto" pri nízkej rýchlosti a pri slabšom výkone. Elektromotor pomáha vznetovému motoru počas štartovania, počas akcelerácie a pri zmene prevodových stupňov. Elektromotor sa pri decelerácii vozidla (brzdenie, náhle spomalenie,..) chová ako generátor. Premieňa kinetickú energiu na elektrickú (len do rýchlosti 120 km/hod), ktorou nabíja trakčnú vysokonapäťovú 200 Voltovú batériu pre neskoršie využitie energie. Batéria typu Ni-MH (Nikel Metal Hydridy) je uložená pod podlahou kufra v blízkosti elektrického motora. Manipulovať s ňou sa neodporúča. Vyžaduje len minimálnu, ale o to dôležitejšiu starostlivosť. Majiteľ vozidla musí dbať na to, aby sa v žiadnom prípade nazaniesol vetrací otvor na ľavej stene batožinového priestoru, nakoľko by mohlo dôjsť k prehriatiu batérie. Celý systém HYbrid4 riadi elektronický riadiaci program výkonu. Vodič si cez ovládač voľby režimu HYbrid4 volí len jazdný režim. Technológia Full Hybrid Diesel (HYbrid4) spojením elektromotora a dieselového motora 2,0I HDi FAP poskytuje premenlivý maximálny výkon 147 kW (200 k). V závislosti od režimu jazdy tieto pohony fungujú samostatne alebo súčasne.

Jazda - dostatočne pohodlná a bezpečná

Výrazný rozdiel v jazdných vlastnostiach a odpružení podvozku som oproti 508 SW nepocítil. Pri rozjazdoch je model RXH v režime "A" a "ZERO" nehlučný. Zapínanie motora do procesu pohonu je aj vďaka robotizovanej prevodovke plynulý. Systém HYbrid4 pracuje spoľahlivo a s ohľadom na štýl jazdy aj úsporne. Spomaľovanie spôsobené rekuperáciou energie je menej výrazné ako u iných hybridných zostáv od tejto značky. Kombinácia nehlučného a výkonného elektrického pohonu s následným pripojením pohonu od spaľovacieho motora je natoľko synchronizovaná, že to takmer nepostrehnete. Napriek výdatnej pomoci elektromotoru zrýchlenie nedosiahlo moje očakávania. Pri razantnom štýle jazdy hmotnosť hybridného systému (185 kg) je mu skôr na obtiaž. Pomocný výkon elektromotora oceníte skôr v mestskom cykle pri krátkom zaťažovaní agregátov. Fanúšikovia automatických alebo robotizovaných prevodoviek so sekvenčným radením si prídu na svoje. Manuálna riadená prevodovka sa chová podobne, nakoľko v prípade automatického režimu pracuje v samočinnom režime (bez zásahu vodiča). Pri tom nepretržite volí prevodový stupeň, ktorý najviac vyhovuje štýlu jazdy a profilu vozovky. Podobne ako automatická prevodovka aj táto má funkciu asistenta rozbiehania do kopca a plazivý (pomalý) pohyb, čo určite oceníte.

Bezpečnosť - štvordverový sedan získal od Euro NCAP maximum - 5 hviezdičiek, získa ich aj kombík?

Belgická spoločnosť Euro NCAP, ktorá vykonáva bariérové skúšky automobilov, z modelovej rady 508 podrobila skúškam na bezpečnosť posádky doteraz len 4-dverový sedan. Ten v celkovom hodnotení získal plný počet 5 hviezdičiek za ochranu cestujúcich a detí prepravovaných v detských sedačkách pri čelnom a bočnom náraze. Sedan obstál dobre aj pri zrážke s chodcom. Vzhľadom na rovnakú konštrukciu bezpečnostných prvkov skeletu karosérie, predpokladám, že v bariérových skúškach a celkovom hodnotení bezpečnosti dopadne model RXH rovnako. Ako je na tom RXH z pohľadu aktívnej a pasívnej bezpečnosti si prečítajte v redakčnom teste 508 SW.

Porovnanie s konkurenciou - nie je hybrid ako hybrid

Výrobe hybridných systémov sa dnes venuje snáď každá automobilka. Vo väčšine hybridným systémom však prevláda kombinácia - zážihový motor verzus elektromotor (Audi, BMW, Cadillac, Honda, Kia, Lexus, Mercedes, Opel, Toyota, Porsche a Volkswagen). Kombináciu elektromotor/vznetový motor s pohonom obidvoch náprav ponúka len koncern PSA Citroën (5-dverové kombi len Peugeot). Túto kombináciu hybridného systému má v ponuke aj Mercedes, ale ten poháňa len jednu (zadnú) nápravu. Od Peugeotu sú to dva modeli Peugeot 508 RXH 2.0 HDi HYbrid4 a model 3008 2.0 HDi HYbrid4 (test 06/2012). Od Mercedesu je to T300 BlueTec HYBRID Classic triedy E. Keďže Mercedes má poháňanú len zadnú nápravu, z technického hľadiska nie je pre porovnanie ideálny, nakoľko RXH má premenlivo poháňané obidve nápravy. Model RXH je o 82 mm kratší, ale o 10 mm širší a o 14 mm vyšší. Rázvor kolies dlhší o 59 mm nahráva Mercedesu a aj preto má väčší kufor o 250 litrov. Celková hmotnosť 2.325 kg je zas výhodou pre model RXH, pretože Mercedes E T300 BlueTec Hybrid Classic je o 225 kg "ťažší". Napriek tomu zrýchli z 0 na 100 km/hod za kratší čas a dosiahne vyššiu maximálnu rýchlosť, ale má aj o niečo vyššiu spotrebu paliva a vyprodukuje viac emisií CO2. Hnacia sila je u Mercedesu prenášaná cez automatickú 7-stupňovanú prevodovku a u RXH cez 6-stupňovú robotizovanú prevodovku. A ako to vyzerá s obstarávacou cenou obidvoch modelov (bez príplatkovej výbavy)? Peugeot sa predáva za 43.300 € a Mercedes za 56.130 €. Cenový rozdiel 12.830 € bude pre výber určite rozhodujúci. Za najdrahšie kombi (Peugeot 508 SW) v štandardnom vybavení a dieselovým rovnako výkonným motorom, automatickou 6-stupňovou prevodovkou a predným pohonom zaplatíte 31.490 €. Jednoducho povedané za vyhotovenie HYbrid4 si musíte priplatiť 11.800 €. Aj keď na jednej strane môžete nejaké to euro ušetriť na spotrebe, na strane druhej treba počítať so zvýšenými servisnými nákladmi súvisiacimi s výmenou vysokonapäťovej batérie, ktorá má obmedzenú životnosť. Ak Vám vyššie náklady na vstupe neprekážajú, túto dobre prepracovanú technológiu Vám môžem odporúčať. Porovnávacia tabuľka.
______________________________________________________________________________________________

Hodnotenie na záver - predurčený solventným milovníkom životného prostredia, ktorých až tak veľa nie je

testoval šéfredaktor Peter Mauer Tento priestranný kombík z päťstovkového modelového radu Peugeot, vyrábaný v jedinom výbavovom stupni si získal moje sympatie nielen pre elegantný dizajn, poskytovaný komfort, dobré jazdné vlastnosti, jednoduchú manipuláciu pri prestavbe batožinového priestoru a spústu asistentov pre bezpečnú jazdu, ale najmä pre dokonalú technologickú vyspelosť duálneho pohonu. Napriek bohatej ponuke jazdných režimov som si nedokázal nájsť ten optimálny, a tak sa moja predstava o nízkej spotrebe paliva nenaplnila. Informácie, ktoré sa na mňa valili z každého displeja, ma skôr plietli ako mi pomáhali. Skrátka, v toľkej spleti informácií som sa miestami stratil. Nepredpokladám, že prevádzkové náklady v reálnom čase vykompenzuje pomerne vysoký príplatok za hybridnú technológiu. Myslím si, že slovenskí motoristi nedospeli do štádia, aby ocenili ekologické výhody hybridného pohonu, najmä ak majú hlbšie do vrecka.

______________________________________________________________________________________________


Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Otvoriť stránku importéra vozidiel Peugeot

Ďalšie testy PEUGEOT:
Peugeot 4008 1.8 HDi (03/2013)
Peugeot 301 1.6 VTi Allure (02/2013)
Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 (06/2012)
Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
Peugeot 308 1.6VTi Executive (11/2007)

Testoval: Peter Mauer
Foto: Oliver Mauer, Peter Mauer

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]