Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

testy
Test: Peugeot 508 2.2 HDi GT (05/2015)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 30.07.2015;

Prvé informácie a fotografie o pripravovanom modeli 508 sme uverejnili 12. júla 2010. Peugeot 508 bol verejnosti predstavený na septembrovom autosalóne Mondial Paris 2010. Slovenskú premiéru sme zažili 7. februára 2011 v Kempinski Hoteli River Park v Bratislave. Štvordverový sedan mal v pláne preniknúť do vozového parku podnikateľov. Jeho päťdverové prevedenie malo zaútočiť zas na rodinný rozpočet. Ako sa mu to podarilo, a akú úlohu v tomto ťažení bude zohrávať jeho modernizovaný nástupca sa dočítate ďalej. Z modelového radu 508 sme testovali 5-dverové kombi 2.0 HDi Allure (SW) a RXH 2.0 HDi HYbrid4 (hybrid Diesel) s karosériou typickou pre allroad. Nedávno nám importér PEUGEOT SLOVAKIA s.r.o. poskytol aj 4-dverový, 3-priestorový sedan 2.0 HDi (120 kW) so 6-stupňovou automatickou prevodovkou (BVA6). Len čo sme ho vrátili, požičali sme si najvýkonnejší a najluxusnejší model "GT".
______________________________________________________________________________________________

Peugeot 508 v štvrtom roku existencie (2014) podstúpil modernizáciu. Prešiel výraznými zmenami najmä z pohľadu vonkajšieho dizajnu, nových technológií a nových motorov spĺňajúcich normu Euro 6. Vynovený sa po prvý raz ukázal verejnosti v auguste 2014 na automobilovej výstave v Moskve a v čínskom Chengdu. O mesiac neskôr aj na domácom autosalóne v Paríži. Ani menej vnímavý návštevník si nemohol nevšimnúť, že lev z prednej kapoty sa vrátil na stred masky, kde ho vozili predchodcovia tohto radu. Menej zaoblená predná časť a prepracované nárazníky model opticky zoštíhlili a v skutočnosti aj predĺžili (+38 mm). Teraz je z neho väčší elegán. V základnom vyhotovení disponuje najmodernejšími bezpečnostnými technológiami, veľkým dotykovým displejom, prípadne parkovaciu kameru alebo systémom snímania mŕtveho uhla. Do základnej výbavy patria aj nové úsporné a ekologické motory poskytujúce dostatočný rozsah výkonov.
testoval šéfredaktor Peter Mauer









Peter Mauer, šéfredaktor AAD





Dizajn - kozmetická zmena (facelifting) modelu pristane

Peugeot 508 2.2 GT

Základom každej modernizácie je výmena nárazníkov, osvetlenia a menšie úpravy na karosérii. Model 508 podstúpil hneď niekoľko skrášľovacích operácií. Nové horizontálne uloženie kapoty prednú časť opticky predĺžilo. Mriežku masky dizajnéri zúžili a naklonili do vertikálnej polohy. Do jej stredu presťahovali leva z kapoty. Spomienku na veľkú masku pripomenie už len plast pod mriežkou. Pri pohľade na krajší zadný nárazník a zalomenie zadnej kapoty objavíte tretí rozmer sedanu - jeho kufor. Luxusnejšie výbavy Alure, RXH a GT rozpoznáte teraz aj podľa nového predného osvetlenia s full LED technológiou. Svetlomety s tromi hranatými modulmi obsahujú štyri diódy. Ďalšie tri diódy na vonkajšej strane svetlometu sa zapínajú pri natočení volantu do zákruty. Vizuálny podpis - biela LED krivka v prednom nárazníku svieti počas celého dňa. Trom šikmým LED pásikom zostala verná už len výbava RXH. Aj zadné svetlá na sedane podstúpili modernizáciu. Teraz sú uložené horizontálnejšie ako predtým. Jedno svetlo obsahuje až 36 LED diód usporiadaných do troch pazúrov leva. V rubínovo červenom sfarbení sú zadné svetlá novej 508-čky oveľa výraznejšie a elegantnejšie.

Označenie "GT" (gran turismo) - najvýkonnejší a najkomfortnejší model 508

Peugeot 508 2.2 GT

Pod označením GT sa ukrýva najvýkonnejší a najkomfortnejší model 508. Takéto označovanie pochádza z talianskeho výrazu "gran turismo". Označovanie skratkou GT sa zaužívalo ako pocta k tradícii Grand tour, kde súťažili reprezentačné automobily s určitou mierou komfortu a štýlu, ktoré boli schopné prejsť veľké vzdialenosti vo vysokých rýchlostiach. Model 508 GT spoznáte podľa pochrómovaného označenia GT s červenou pomlčkou. Tieto dve písmená hrdo nosí na prednej mriežke a predných blatníkoch. Tak ako všetky športovo ladené modely aj 508 GT má pochrómované koncovky výfuku. Široké, nízko profilové pneumatiky (235/45 R18) má obuté na veľkých 18 palcových 5-lúčových zliatinových diskoch "Style 10". Sedadlá sú štandardne oblečené do polokožených poťahov prešívaných dvojitým okrasným stehom červenej farby. Pre testovaný model polokožené poťahy výrobca nahradil celokoženými "Club Nappa" v hodnote 1.400 eurového príplatku.

Pracovisko vodiča - dobrá ergonómia kombinovaná s prehľadnou informovanosťou

Peugeot 508 2.2 GT

Ideálnu polohu sedenia voči volantu a dobrému výhľadu si pomocou elektrického mechanizmu s pamäťou nájde každý vodič. Dostupné mu budú všetky ovládacie prvky rozmiestnené na prístrojovom paneli, stredovej konzole alebo dotykovom displeji. Okrem variantu vybavenia "Active" je sedempalcový dotykový farebný displej integrovaný do prístrojového panelu štandardne. Združuje a ovláda väčšinu funkcií vozidla (navigáciu, rádio, klimatizáciu, ...). Informáciu o rýchlosti alebo o smerovaní plánovanej trasy si môže vodič premietať aj priamo do zorného pola na sklopnú dymovú lištu (Head-up Displey). Na vstup do vozidla, ani na štartovanie nepotrebuje vyťahovať kľúč z vrecka. Mnoho práce vodičovi ušetrí moderná technológia, ktorá automaticky zapína a prepína vonkajšie svetlá vždy keď si to situácia vyžaduje. Ďalej sleduje pokles tlaku v pneumatikách, pri cúvaní zapína parkovaciu kameru a kontroluje priestor okolo vozidla, zatiahne alebo odistí parkovaciu brzdu. Pri oslnení vzadu idúcim vozidlom zacloní spätné zrkadlo, alebo upozorní na automobil nachádzajúci sa v mŕtvom uhle. Úroveň konektivity sa od modelu k modelu zdokonaľuje a model 508 využíva najnovšiu generáciu služieb, ktoré sú založené na technológii mobilného internetu "PEUGEOT Connect Apps". Aplikácie na vyhľadávanie voľného parkovacieho miesta alebo ceny pohonných hmôt sú dostupné prostredníctvom dotykovej obrazovky. Vodič alebo spolujazdec získajú praktické informácie v reálnom čase, samozrejme len v krajinách, kde sú takéto aplikácie dostupné. Službu PEUGEOT Connect Apps aktívnu pre 13 európskych krajín si bude môcť majiteľ modelu 508 predplatiť a aktivovať kľúčom 3G Plug&Play, ktorý sa pripája do USB portu v odkladacej skrinke.

Interiér a komfort - najvyšší stupeň vybavenia je zárukou pre dostatočný komfort

Peugeot 508 2.2 GT

Model 508 GT je na vrchole výbavového stupňa. Takmer zhodnú základnú výbavu ponúka aj limitovaná edícia "Business Line". Chýbajú jej však sedadlá v športovej úprave a zďaleka neposkytne výkon 150 kW (204 k). Vybavenie pre verziu "Allure" je chudobnejšie o alarm, parkovacieho asistenta s kamerou, zariadenie na kontrolu mŕtveho uhla, o full LED reflektory s natáčaním do zákruty, o Head-up Displey a tiež o športovú úpravu sedadiel. Najvyššia výbava GT je už v základe nabitá všetkým, čo v súčasnosti výrobca pre modely 508 ponúka. Za príplatok k základnej cene toho dostanete ešte viac. Možnosť predĺženia sedáku a bedrové masírovanie sa neodmieta, rovnako ako ani klimatizácia s regulovaním chladenia pre každú zónu samostatne (vzadu aj s uzamykaním). Porozmýšľal by som však nad tým či za eurá navyše potrebujem zatemnenie interiéru slnečnými clonami, a či musím počúvať hudbu cez systém HIFI JBL. Zariadenia na prenos dátových súborov v tomto modeli výrobca pribaľuje bez doplatku. Interiér (prístrojový panel, dekoračné obklady, odkladacie priehradky a kožou potiahnuté sedadlá) kvalitou materiálov, úžitkovými vlastnosťami a dielenským vyhotovením, zodpovedá súčasnému trendu a nárokom používateľa. Nový model 508, vybavený najmodernejšími technológiami pre bezpečnosť, má všetky predpoklady na to, aby obsadil dobré umiestnenie medzi vozidlami strednej triedy (segment D).

Odkladací priestor - kompromis medzi pohodlím a rozmerom auta

Peugeot 508 2.2 GT

Ten, kto túži po veľkom kufri, musí si kúpiť verziu SW (kombi). Kto sa autom vozí do práce, postačí mu batožinový priestor sedanu. S objemom 545 litrov nepatrí k najväčším, ale ani k najmenším vo svojej triede. Pár litrov z odkladacieho priestoru uberá lôžko s náhradným kolesom pod podlahovou doskou. Po sklopení operadiel zadných sedadiel sa dosiahne jedna rovná podlaha. Objem batožinového priestoru sa tak zväčší až na 1.244 litrov (max. po úroveň okien dverí). Cez široký nakladací otvor sa do kufra zmestí krabica 1000 x 800 mm. Pri výške 500 mm vôbec neobmedzí zatvorenie kapoty, pričom hĺbka kufra po chrbát operadla je 1.052 mm (po operadlo predného sedadla až 2.080 mm) pri šírke 1.117 mm. Preprava dlhých predmetov je obmedzená rozmerom otvoru v operadle zadného sedadla (pozri náš pokus). Prístup do kufra je dobrý. Veko kufra sa dá otvoriť z miesta vodiča, ale aj kľúčom alebo tlačidlom dômyselne ukrytom v číselnom označení modelu 508.

Motorizácia - 2,2 l HDi + 6-stupňový automat - dobrá voľba pre GT

Peugeot 508 2.2 GT

Niektoré modernizované modely 508 dostali do vienka nové motory spĺňajúce emisnú normu Euro 6. Verzia GT je vybavená najvýkonnejším 4-valcovým dieselovým motorom 2,2 l HDi (Euro 5). V kombinácii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou poskytuje tento turbo diesel so zdvihovým objemom 2.179 cm3 výkon 150 kW (204 k) pri 3.500 otáčkach/minútu (viac ako 93 k/l). Takýto výkon dosiahne aj vďaka mono turbu s turbínou z hliníka a titánu a svižné zrýchlenie zas pre nízku zotrvačnosť. Z pohľadu používateľa môžem povedať, že tento 2,2 l diesel verzus 6-stupňový automat je dobrou kombináciou pre pohon automobilu Gran Turismo s celkovou hmotnosťou 2.155 kg. Poskytuje mu dostatočný výkon, slušné zrýchlenie, akustický komfort a pohodlné radenie. (Parametre výrobcu: z 0 - 100 km/h. zrýchli za 8,2 sekundy; jeden kilometer prejde s pevným štartom za 28,9 sekundy; točivý moment 450 Nm dosahuje pri 2.000 otáčkach/minútu; emisie: 151 g CO2 /km).

Jazda - stabilná, pohodlná a bezpečná

Peugeot 508 2.2 GT

Po krátkom stlačení tlačidla "START/STOP" prstom ľavej ruky, displej zobrazí uvítacie logo výrobcu, nasleduje informácia o stave oleja a vzápätí sa rozkrúti 4-valec. Zatlačím na pedál brzdy, uvoľňujem elektrickú parkovaciu brzdu a na kulise automatickej prevodovky zaraďujem "D", aby som vyskúšal aj jazdné a dynamické vlastnosti sedanu GT. Jazdil som po obvyklej testovacej trase a tiež v bežnom režime po meste, mimo mesta aj po diaľnici. Palubný počítač pred testovacou jazdou vykazoval v prvom jazdnom režime priemernú spotrebu paliva 7,0 litrov/100 km. Túto hodnotu nameral po prejdení 675 km, pričom na počítadle ukazoval tiež celkový počet 21.399 prejdených kilometrov. Moju testovaciu jazdu som sa rozhodol vyhodnotiť palubným počítačom ako druhý jazdný režim, preto som pôvodnú hodnotu na dotykovom displeji vynuloval. Počas testovania som najazdil 306 km a palubný počítač moje šoférske umenie ohodnotil priemernou spotrebou 8,1 l/100 km. Vyskúšal som pri tom všetky funkcie, ktoré mi tento model ponúkol (tempomat, obmedzovač rýchlostí, navigáciu, stúpania aj zákruty, prudké brzdenie na suchom aj na nespevnenom podklade,...) a môžem potvrdiť, že obmedzovacie a bezpečnostné systémy pracovali spoľahlivo. Riadenie aj pruženie udržuje vozidlo stabilným v každej situácii, samozrejme len do momentu neprekročenia hraníc fyzikálnych zákonov. O stabilitu vpredu sa stará podvozok s dvojitým lichobežníkovým zavesením predných kolies a vinuté pružiny s hydraulickými tlmičmi a priečnym skrutným stabilizátorom. V zadu sú kolesá zavesené na viacprvkových ramenách a vinutých pružinách s hydraulickými tlmičmi vzájomne prepojené priečnym skrutným stabilizátorom. O bezpečné spomalenie sa starajú kotúčové brzdy, vpredu ventilované. O prilnavosť k povrchu cesty pneumatiky 235/45 R18. Karoséria je dobre odhlučnená, takže cestovanie v "Gran Turismo" je komfortné a dynamické zároveň.

Obstarávacia cena - pri súčasnej cene, GT na slovenských cestách skôr nestretneme

Peugeot 508 2.2 GT

Importér značky Peugeot ponúka na Slovensku 45 nových modelov 508. Z toho 22 modelov vo vyhotovení 4-dverový 5-miestny sedan. Sedem modelov je vybavených s 88 kW alebo so 121 kW benzínovým motorom a 14 s naftovým motorom (84kW; 103W; 120W a 150kW). Na slovenský trh ich dodáva v cenovom rozpätí od najlacnejšieho výbavového stupňa ACCESS s benzínovým motorom 1.6 VTi ETG6 (88 kW/120 k) za 22.400,00 € až po najdrahší výbavový stupeň GT s najvýkonnejším naftovým motorom 2.2 HDi BVA6 (150 kW/204 k) za cenu 38.440,00 €. Pre podnikateľov importér vytvoril limitovanú edíciu "Business Line" aktuálne s výbavou v hodnote 3.200,00 € zadarmo! Základná výbava limitovanej edície je porovnateľná s výbavou GT (okrem športovej úpravy). Za cenu 27.790,00 € si môžu kúpiť benzínovú verziu 508 1.6 THP (121kW/164k) Business Line alebo za 30.390,00 € model 508 2.0 HDi (120kW/163k) Business Line s naftovým motorom. Obidve verzie sú vybavené 6 st. automatickou prevodovkou. Testovaný model je vybavený naviac metalickou farbou karosérie, 4-zónovou automatickou klimatizáciou, slnečnou clonou na oknách zadných dverí a zadnom okne, koženým poťahom sedadiel "Club Nappa" a Audio systémom HIFI JBL za príplatok v celkovej hodnote 2.920,00 €. Predajná cena takto vybaveného modelu 508 2.2 HDi GT sa vyšplhala na konečných 41.360,00 €. V rebríčku obstarávacích cien porovnateľných automobilov v základnej výbave, model 508 GT obsadil najvyššiu priečku (pozrieť porovnávaciu tabuľku).

______________________________________________________________________________________________

Hodnotenie na záver - 4 dverový sedan 508 GT stojí na vrchole nového radu 8 oprávnene

testoval šéfredaktor Peter Mauer Nová 508-čka, ako ju s obľubou prezentujú importéri, sa po piatich rokoch dočkala modernizácie. Či bola správne načasovaná ukážu až predajné výsledky. Tradičná šikmá predná časť ustúpila súčasnému hranatejšiemu trendu. Prepracovaný dizajn zmenil žoviálneho Francúza na konzervatívneho Európana. Vôbec mi nevadí, že model 508 opustil pre Peugeot typický výzor z posledných rokov a prešiel na odľahčený dizajn nemeckého VW. Napokon práve s týmto hlavným konkurentom sa chce podeliť o flotilové trhy. Najvýkonnejší, najlepšie vybavený a súčasne najdrahší model 508 GT sa však do takejto súťaže nehodí a preto Peugeot vytvoril cenovo dostupnejšiu a výkonovo slabšiu limitovanú edíciu "Business Line", ktorej základné vybavenie odvodil od výbavy GT (okrem športovej úpravy). Označenie Gran Turismo tak zostalo verné tradícii a používa ho jedinečný, výkonný automobil určený na pohodlné cestovanie na vzdialené ciele v podobe cenovo najmenej dostupného modelu 508 2.2 HDi GT.

______________________________________________________________________________________________

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Text: Peter Mauer
Foto: Oliver Mauer
______________________________________________________________________________________________

Ďalšie testy PEUGEOT:
Peugeot 508 2.0 HDi BVA6 Allure (04/2015)
Peugeot 108 1.2 PureTech Allure (12/2014)
Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi Allure (11/2014)
Peugeot 308 2.0 BlueHDi Allure (07/2014)
Peugeot 308 1.6 THP Allure (12/2013)
Peugeot 208 1.6 THP GTi (08/2013)
Peugeot 2008 1.6 VTi Allure (08/2013)
Peugeot 208 1.6 e-HDi XY (07/2013)
Peugeot 508 RXH 2.0 HDi HYbrid4 (01/2013)
Peugeot 301 1.6 VTi Allure (02/2013)
Peugeot 4008 1.8 HDi (11/2012)
Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 (06/2012)
Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)

Otvoriť stránku importéra vozidiel Peugeot

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]