Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

Sociálne siete
 

testy
Test: Peugeot 308 SW 1.6 e-HDi Allure (11/2014)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 08.12.2014;

Nedávno sa v modelovom rade 308 objavilo nové 5-dverové kombi. Okamžite sme prejavili záujem, získať ho na test. Nový model 308 SW v najvyššej výbave Allure, s dieselovým motorom 1.6 e-HDi FAP 85 kW (115 k), 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Start&Stop (STT), redakcii zapožičal slovenský importér PEUGEOT SLOVAKIA, s.r.o. Z inovovaného trojkového radu je to tretí automobil, ktorý sme podrobili nezávislému testu. Porovnajte ako dopadli nový hatchback 308 1.6 THP (115 kW) Allure BMV6 a 308 2.0 BlueHDi (110 kW) Allure EAT6. (BMV6 - 6 st. man. prevodovka; EAT6 - 6 st. automat. prevodovka)
______________________________________________________________________________________________

Nový model Peugeot 308 SW (kombi) je prepracovaný od základu, preto nemožno o ňom hovoriť ako o facelifte. Výrazne sa zmenil jeho exteriér aj interiér. Je elegantnejší a komfortnejší. Rovnako ako nový hatchback aj verzia kombi je postavená na novej modulárnej platforme EMP2 s inovatívnymi technickými riešeniami. Oproti predchodcovi sa o 140 kg znížila celková hmotnosť. V danej kategórii patrí medzi najľahšie kombi verzie vybavené rovnakou motorizáciou. Predáva sa s dvomi benzínovými a tromi dieselovými motormi. Benzínové motory 1.2 PureTech 81 kW (110 k) s mechanickou prevodovkou BVM5 a verzia s vyšším výkonom 96 kW (130 k) BMV6 alebo EAT6 (automatická prevodovka), spĺňajú emisnú normu EURO-6. Staršia koncepcia benzínového motora 1.6 THP 115kW (156k) BMV6 spĺňa emisnú normou EURO-5. Dva naftové motory 1.6 HDi 68 kW (92 k) BMV5 a 1.6 e-HDi 85 kW (115 k) BMV6 spĺňajú emisnú normu EURO-5, ale motor 2.0 BlueHDi 110 kW (150 k) so 6-stupňovým manuálom BMV6 alebo so 6-stupňovým automatom EAT6 spĺňajú emisnú normu EURO-6. Na Slovensku sa toto kombi predáva v štyroch stupňoch výbavy: ACCESS, ACTIVE, ALLURE a BUSINESS s množstvom voliteľnej výbavy za príplatok.
testoval šéfredaktor Peter Mauer









Peter Mauer, šéfredaktor AAD





Dizajn - priestranný elegán

Nový Peugeot 308 SW

Priestranné kombi, čisté línie a elegantný vzhľad charakterizujú nový model Peugeot 308 SW. Mierne dozadu klesajúca strecha zakončená úzkym C-stĺpikom a široké zasklenie, karosériu opticky predlžujú. Vypuklejšie blatníky a dva výrazné bočné prelisy dávajú karosérii výraz dospelosti, tuhosti a aerodynamickú rovnováhu. Úzka maska, chrómové lemovania a moderné osvetlenie sú ozdobou modelu. V ničom nezaostávajú ani veľké zadné svetlá. Vybavené svetelnou LED technológiou najnovšej generácie a s elegantným a zároveň precíznym dizajnom dokonale kopírujú krivky karosérie. Sú skutočným technologickým skvostom nového modelu 308 SW. Veľkorysé rozmery (dĺžka: 4.585 mm a výška: 1.472 mm) určite splnia očakávania každému, kto od kombi verzie požaduje veľkú prepravnú kapacitu, priestrannosť, variabilitu interiéru a praktickosť.

Osvetlenie - do šperkovnice pribudli aj zadné svetlá

Nový Peugeot 308 SW

Nová generácia trojkového radu sa doteraz pýšila najmä modernou Full LED technológiou citlivo vloženou do reflektorov. Sadu nádherných šperkov, ako som ich nazval v teste kratšej verzie, teraz v kombi vyhotovení doplnilo aj zadné osvetlenie. Svetelný LED podpis v profilovom osvetlení už netvoria typické tri pazúry leva, ale len dva červené pásy v tvare ležiaceho písmena "V" hlboko zasahujúceho do zadného blatníka. Keď jasne červená zaleje zadnú časť modelu, tak u vodiča idúceho za ním vzbudí skutočný rešpekt. LED technológia úplne vytlačila klasiku nielen v exteriéri, ale aj v interiéri. Jej biele svetlo rozjasní každý pochmúrny kút a navodí príjemnú atmosféru.

Interiér a pracovisko vodiča - elegantný s výbornou ergonómiou

Nový Peugeot 308 SW

Importér prezentuje automobilové novinky zväčša vo výbave, na ktorú chce upozorniť. Také je aj vybavenie tohto kombi. Stupeň Allure je zo štyroch základných stupňov najviac vybavený a samozrejme aj najdrahší. Panoramatická strecha, dodávaná za príplatok, zámer importéra predstaviť toto SW v tom najlepšom svetle vystihuje asi najviac. Pevné sklo o ploche 1,69 m2 prekrýva celý priestor nad hlavami posádky a čiastočne aj batožinový priestor. Cestujúcim poskytuje nielen dokonale presvetlený interiér, ale aj mimoriadny pocit z otvoreného priestoru. Výhľad na modrú oblohu je skutočne úchvatný. Príliš veľa svetla sa dá stlmiť posuvným tienidlom ovládaným elektricky z miesta vodiča a spolujazdca. Predstavovať prístrojový panel, predné sedadlá a ostatné vybavenie interiéru, ktoré je rovnaké ako v nedávno testovanej kratšej 5-dverovej verzii 308 1.6 THP (115kW) Allure BMV6 je zbytočné. Zhodné je aj ovládanie prístrojov, palubného počítača a dotykového displeja. Nakoľko sa nechcem opakovať, hodnotenie zhrniem do dvoch viet. Interiér je elegantný a precízne vypracovaný. Pracovisko vodiča je zdanlivo jednoduché, ale dostatočne inteligentné s dobrým prístupom k ovládacím prvkom.

Komfort - najvyšší stupeň výbavy je zárukou dostatočného komfortu

Nový Peugeot 308 SW

Už základný, aj keď najdrahší stupeň výbavy Allure, je zárukou dostatočného komfortu pre vodiča a jeho spolujazdcov. Obsahuje množstvo užitočných prvkov, akým je napríklad dažďový senzor, ktorý sám spustí stierače po dopade prvých kvapiek na predné okno. Alebo senzor na rozpoznávanie svetla, ktorý po zotmení sám rozsvieti stretávacie svetlá a tlmené osvetlenie interiéru. Ručné zaťahovanie parkovacej brzdy nahradila elektronika s automatickou účinnosťou po vypnutí zapaľovania. Otváranie dverí a štartovanie motora sa spúšťa s kľúčom vo vrecku. Programovateľný tempomat a obmedzovač rýchlosti sami kontrolujú predvolenú rýchlosť. Hill assist pomáha pri rozjazde do kopca tak, že na pár sekúnd podrží auto vo svahu. Predný a zadný parkovací asistent zas pomôže bezpečne zaparkovať. Hliníkové strešné nosiče a inteligentný kotviaci systém v kufri vozidla zaistia prepravovanú batožinu proti posuvu. Cez otvor vo výklopnej opierke v zadnom sedadle prestrčíte a prepravíte aj lyže. Predné aj zadné okná ovládané elektricky a dvojzónová klimatizácia sú samozrejmosťou štandardného vybavenia Allure.
Testovaný model je však vybavený aj voliteľnou výbavou za príplatok v celkovej hodnote 3.960 €. Pokiaľ by ste chceli automobil v rovnakom vybavení, tak za pohodlné sedenie na vyhrievaných sedadlách (len vpredu) s nastaviteľnou bedrovou opierkou a funkciou masírovania chrbta, by ste museli doplatiť 600 €. Oplatí sa! Pohodlná jazda v kolóne s využitím Driver Assistance Pack (adaptívny tempomat so systémom upozornenia na nebezpečenstvo kolízie a systémom núdzového brzdenia) vyjde na 480 €. Tiež sa oplatí. Aby Vás neprekvapilo vozidlo v mŕtvom uhle dokúpte si aj systém snímania mŕtveho uhla, a ak potrebujete pomoc pri parkovaní, obstarajte si aj Park Assist s cúvacou kamerou, všetko spolu za 470 €. Za extra tónované zadné okná doplatíte 120 € a za presklenú panoramatickú strechu ďalších 600 €. Za extra lakovanie metalickým alebo perleťovým lakom karosérie sa dopláca 550/750 €. Pokiaľ by ste chceli rovnaké zliatinové disky kolies RUBIS 17“s rezervným kolesom na dojazd, pripravte si ďalších 350 €. Za perfektný navigačný systém s dvomi USB konektormi, Jukeboxom (6,9 GB) a za alarm so super-uzamykaním nech vám nie je ľúto doplatiť 490 a 300 €.

Odkladací priestor - priestranný, kompaktný a veľmi praktický

Nový Peugeot 308 SW

Od vyhotovenia kombi sa očakáva, že pri plnom obsadení odvezie aj veľa batožiny. Chceli by sme v ňom občas previesť aj dlhšie a objemnejšie predmety, ako nám umožňuje jeho základný prepravný priestor. Práve preto, niekto múdry pred časom vymyslel sklopné operadlá, ktoré rýchlo dokážu zmeniť využiteľnosť priestoru. Batožinový priestor nového modelu 308 SW je modulárny. Zásluhou dobre navrhnutej zadnej lavice "Magic Flat" v okamihu vytvorí zo základného, veľký odkladací priestor s praktickou rovnou plochou podlahou. Pritom už základný batožinový priestor má veľký objem 610 dm3 ( VDA 214), čo ho radí medzi autá s najväčším kufrom v jeho kategórii. Po sklopení oboch operadiel vznikne čistý jednoliaty priestor s celkovým objemom 1.660 dm3, čo predstavuje 2,7 násobok základného batožinového priestoru. Takéto zväčšovanie kufra síce ide na úkor počtu prepravovaných osôb, ale vďaka riešeniu zadnej lavice vytvára kompromisy medzi počtom cestujúcich a objemom kufra jednoduchým sklopením operadla jednomiestneho, dvojmiestneho sedenia alebo obidvoch operadiel súčasne. Odistenie operadiel zvládnu aj deti, ktoré dočiahnu na kľučky po stranách obloženia kufra. Operadlo sa samé preklopí na sedadlo lavice. Vrátenie operadla do pôvodnej polohy je tiež jednoduché. Podlahový koberec je spojený s chrbátom operadla cez suchý zips. Vytvára tak jednoliaty celok a malé predmety viac nezapadnú medzi podlahu a operadlo. Takéto riešenie je pekné aj veľmi praktické. Manipulovanie s batožinou v ideálnej výške po úplne rovnej podlahe ocení určite každý. Na zaistenie posuvu batožiny slúžia dve postranné koľajnice s dvomi pozdĺžne posuvnými okami na každej strane. Nastavujú sa jednoduchým zatlačením na stred a posúvaním po koľajnici. V mieste, kde je drážka koľajnica rozšírená, môžete oká vybrať alebo vložiť ďalšie. Dobre poslúžia napríklad pri preprave bicykla alebo iných predmetov, ktoré by mohli pohybom obklad kufra poškodiť. Praktické sú aj odnímateľné priehradky po oboch stranách kufra. Škoda len, že vodiace kolíky sa ľahko lámu. Aj v testovanom modeli sa to už niekomu podarilo. Nežiaducim pohľadom do kufra bránia extra tónované sklá a zatiahnutá roleta. Náhradné koleso a povinná výbava sa ukrývajú v lôžku pod podlahovou doskou. Tá je dvojnásobne zalomená pre ľahší prístup k často nepoužívaným predmetom. Otváranie a zatváranie piatych dverí je podporované dvomi teleskopickými podperami. Dve kľučky na ich pritiahnutie urobia radosť pravákom aj ľavákom. V interiéri je tiež niekoľko odkladacích priestorov, nie však toľko, aby ste o veciach stratili prehľad.

Motorizácia - 1.6 litrový diesel e-HDi so 6-stupňovým manuálom sa osvedčil

Motor 1.6 e-Hdi FAP STT  v novom Peugeote 308 SW

Náš výber pohonnej jednotky pre testované kombi 308 SW nebol vôbec náhodný. Dieselový motor 1.6 e-HDi FAP so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Start&Stop (STT) sme testovali aj v menšom modeli 208 XY. Boli sme zvedaví, ako sa tento starší, ale veľmi osvedčený naftový motor HDi so vstrekovaním paliva Common Rail a mikro-hybridnou technológiou e-HDi uplatnil vo väčšom modeli 308 SW. Podľa technických informácií, maximálny výkonom 85 kW (115 k) dosahuje pri 3.600 otáčkach za minútu, najväčší krútiaci moment 270 Nm zas pri 1.750 otáčkach za minútu. Vyvinie maximálnu rýchlosť 196 km/hod. a z 0 - 100 km/hod. zrýchli za 12 sekúnd. V meste by mal spotrebovať 4,2 l/100 km, mimo mesta 3,3 l/100 km a v kombinovanom režime 3,7 l/100 km. Má mu k tomu dopomôcť aj druhá generácia mikro-hybridnej technológie e-HDi. Jej pomocou ušetrí v mestskej prevádzke až 15% paliva a za výdatnej pomoci filtra pevných častíc (FAP) vyprodukuje len 95 g/100km CO2. Základ mikro-hybridnej technológie tvorí motor HDi a systém Start&Stop s reverzibilným alternátorom, ktorý funguje súčasne aj ako štartér. Výhodou obojsmerne otáčavého alternátora je možnosť reštartovať motor aj pri pomalej jazde. Klasický štartér to neumožňuje, pretože jeho pastorok sa môže zasúvať len do stojaceho zotrvačníka. To znamená, že systém Start&Stop môže vypínať a opätovne zapínať motor aj pri nízkych rýchlostiach (pri jazde na neutrál pod 20 km/hodinu a s automatickou prevodovkou pri rýchlosti pod 8 km/hod.). Reštart prebieha bez vibrácií, takmer okamžite a nehlučne, pretože motor roztáča remeň alternátora. Celý proces štartovania trvá len 0,4 sekundy, čo je o 0,2 sekundy menej ako u klasiky. Mnohých napadne otázka, koľko štartov systém Start&Stop vydrží. Výrobca uvádza najmenej 600.000 spustení (klasický štartér cca 250.000 cyklov). Ale vydrží to batéria? Alternátor pri uvoľnení plynového pedála má schopnosť rekuperovať prebytočnú energiu motora, ktorú odvádza do akumulátora a vysoko-kapacitného kondenzátora, aby ju neskôr odobral za účelom reštartu motora. Ten sa automaticky spustí uvoľnením brzdového (automatická prevodovka) alebo spojkového pedála (manuálna prevodovka). Nebuďte však prekvapení, keď Start&Stop nebude fungovať. Dôvodov môže byť hneď viac. Vypnite tlačidlo „ECO OFF“, počkajte kým sa motor zahreje na +30°C alebo si zapnite bezpečnostný pás. Ak to nepomohlo, nechajte si skontrolovať nabitie akumulátora. Poslušnosť môže odmietnuť aj vtedy, ak počas jednej minúty už 6 krát štartoval. Batériu si musí chrániť lebo nie je hybrid, ale len mikro-hybrid. Princíp fungovania mikro-hybridnej technológie e-HDi si pozrite na videu: Mikro-hybridná technológia e-HDi zverejneného koncernom PSA Peugeot Citroen.
V krátkej verzii 308 sme nedávno testovali najnovší dieselový 2-liter s ešte úspornejšou novou technológiou "BlueHDi" (systém spájajúci technológiu selektívnej katalyckej redukcie SCR s filtrom pevných častíc FAP), ktorá spĺňa emisnú normu EURO-6. Ako funguje filtračný proces SRC+FAP si môžete pozrieť na videu: Diesel parcitulate filter od koncernu PSA Peugeot Citroen, alebo prečítať v našom teste 308 2.0 BlueHdi (110kW) Allure EAT6

Jazda - pohodlná a bezpečná

Jazda s Peugeotom 308 SW

S dieselovou 1.6-kou pod kapotou modelu 308 SW som najazdil 464 kilometrov v kombinovanom režime (mesto, mimo mesta, diaľnica). Ako som už spomenul, rovnaký motor 1.6 e-HDi (85 kW/115 k) FAP v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Start&Stop som testoval aj v menšom modeli 208 XY. Teraz však musel rozpohybovať o 205 kg ťažší model 308 SW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod. mu trvá o 0,9 sekundy dlhšie (10,6 s.), ako uvádza výrobca pre model 208 XY. Rozdiel v zrýchlení je pochopiteľný, pre automobil na bežné používanie je však zanedbateľný. Opäť sa štartuje bez kľúča stlačením tlačidla START/STOP. Červené ručičky jeden raz obehnú ciferník a na sekundu sa na displeji zobrazí uvítacie logo výrobcu, aby ho vzápätí vystriedala užitočná informácia o stave olejovej náplne. Následne sa spustí motor. Potom stačí už len zaradiť prvý prevodový stupeň a uvoľniť spojkový pedál. Elektrická parkovacia brzda sa uvoľní aj sama. Trojramenný volant prenáša najjemnejší pohyb na kolesá a presne ich vedie do zákruty. Novú koncepciu podvozku dostali všetky verzie modelu 308, aj preto je najdlhšia karoséria v zákrutách stabilná. Pruženie dobre eliminuje bežné nerovnosti. Jednopriestorové karosérie sú obyčajne náchylné prenášať hluk od kolies do priestoru cez neoddelený (otvorený) batožinový priestor. Model 308 SW patrí medzi málo výnimiek, pre ktoré to neplatí. Žiadne zvuky od podvozku, ani od aerodynamického obtekania vzduchu okolo karosérie som nepostrehol. Vďaka kvalitnému obloženému kufra, podlahe, motorovému priestoru a interiéru sa do kabíny dostáva len minimum hluku. Nebolo by však férové tvrdiť, že naftový motor vnútri vôbec nepočuť. Jeho kultivovaný prejav je však znesiteľný. Úplné ticho nastane až pri zastavení na stopke, kedy sa na príkaz systému Start&Stop úplne odmlčí. Dynamika primeraná výkonu a ohľaduplnosť k životnému prostrediu vyváži jeho hlasnejší prejav. Dobrý pocit z jazdy ešte viac vylepšila výbava za príplatok. Z bohatej výbavy odporúčam napríklad: bezpečnostný systém Driver Assistance Pack (adaptívny tempomat s upozornením na nebezpečenstvo kolízie a systémom núdzového brzdenia). Zíde sa najmä pri dlhšie trvajúcej jazde v kolóne, pretože "aktívny" regulátor rýchlosti okrem udržiavania predvolenej rýchlosti upraví rýchlosť tak, aby zachoval bezpečný odstup od vozidla idúceho vpredu. Časový odstup medzi vozidlami je nastaviteľný v rozsahu od 2,5 do 1,0 sekundy (predvolené 2,0 sekundy). Samozrejme, že to nie je jediná užitočná výbava, ktorá robí jazdu pohodlnou a hlavne bezpečnou, škoda len, že za všetko treba priplácať. Aby som bol objektívny, musím spomenúť aj to, na čo si u modelov Peugeot nemôžem zvyknúť. Je to pocit veľkej vôle na páke radenia prevodov. Či sa jedná o automatickú alebo manuálnu prevodovku, zasúvanie páky nie je ideálne. U manuálu pocit nepresného radenia vyvoláva pomerne dlhý pohyb páky po kulise v tvare dvojitého písmena "H" pre veľký rozostup medzi vodiacimi dráhami. U automatu je to zas sila potrebná na prekonanie pružiny, ktorá bráni vyskočeniu páky zo zaradenej polohy.

Porovnanie spotreby - najmenej paliva + najmenej emisií = technológia BlueHDi

Automobily podrobené testom z nového radu 308 boli vybavené rôznymi motormi. Pre zaujímavosť som porovnal ich spotrebu a vplyv na životné prostredie v reálnych podmienkach. Meranie som ponechal palubnému počítaču. So všetkými som jazdil v režime kombinovanej prevádzky (mesto, mimo mesta, diaľnica) po rovnakej trase v rozsahu 450-500 km.
Palubný počítač v krátkej verzii modelu 308 s benzínovým motorom THP (115 kW/156 k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vypočítal priemernú spotrebu benzínu 6,9 l/100 km. V tom istom modeli s 2,0-litrovým dieselovým motorom BlueHDi (110 kW/150 k) a 6-stupňovou automatickou prevodovkou sme spotrebovali 6,0 l/100 km nafty. Ďalší diesel 1.6 e-HDi FAP STT (85 kW/115k) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou počas testovania spotreboval 6,5 l/100 km nafty. Z tohto jednoduchého porovnania najmenej paliva spotreboval a najmenej emisií do ovzdušia vypustil dieselový dvojliter s novou technológiou selektívnej katalyckej redukcie "BlueHDi" inštalovaný do modelu 308 (hatcchback).
Zaujímavé je, že s dieselovým motorom 1.6 e-HDi FAP STT (85 kW/115k) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou v menšom a ľahšom modeli 208 XY sme v našom teste spotrebovali v priemere až 6,1 l/100 km nafty.

Porovnanie ceny - najlacnejší je benzín (14.990,00 €), najdrahší diesel (23.340,00 €)

Do cenového porovnania som zahrnul všetkých 24 modelov SW s rôznou kombináciou výbavy, motorov a prevodoviek. V aktuálnej ponuke som vyhľadal najlacnejšiu a najdrahšiu verziu zvlášť medzi benzínovými a naftovými motormi. Cena zodpovedá len základnému vybaveniu bez výbavy za príplatok.
Obstarávacia cena modelu 308 SW v základnej výbave Access s benzínovým motorom 1.2 e-THP PureTech STT (81 kW) s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou (BMV5) sa začína na sume 14.990,00 € a končí na sume 20.800,00 €, ktorú zaplatíte za výbavu Allure s motorom 1.6 THP FAP STT (115 kW) a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (BMV6). Pre podnikateľov je v ponuke benzínová motorizácia 1.2 e-THP PureTech STT (BMV5) vo výbave Business za 15.190,00 € (81 kW) alebo so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou za 15.890,00 € (96 kW).
Najlacnejšiu verziu s naftovým motorom 1.6 HDi (68 kW) vo výbave Access (BMV5) kúpite za 16.090,00 € a najviac zaplatíte za verziu s motorom 2.0 BlueHDi (110 kW) Allure (BMV6) 23.340,00 €. Pre podnikateľov je v ponuke špeciálna verzia 1.6 HDi (68 kW) Business (BMV5) za 16.150,00 € alebo 1.6 e-HDi (85 kW) FAP STT Business (BMV6) za 17.500,00 €.

Bezpečnosť - nadštandardná ochrana cestujúcich už v základnej verzii

Bariérový test nového Peugeotu 308 - zdroj Euro NCAP

Aj keď spoločnosť Euro NCAP podrobila bariérovým testom z nového modelového radu 308 len kratšiu verziu (hatchback), je pravdepodobné, že vzhľadom na rovnakú nosnú konštrukciu karosérie, aj kombi verzia (SW) získa za bezpečnosť posádky rovnaký počet hviezdičiek. Obidve verzie už v sériovej výbave poskytujú dostatočnú aktívnu aj pasívnu ochranu cestujúcim. Aj preto hatchback získal v bariérových testoch plný počet 5 hviezdičiek. Naviac, Peugeot vybavuje modely inteligentným zariadením Peugeot Connect SOS, ktoré v prípade nehody automaticky vyšle núdzové volanie o pomoc bez zásahu vodiča (zatiaľ nie na Slovensku).

______________________________________________________________________________________________

Hodnotenie na záver - model 308 SW je kvalitný, priestranný automobil za primeranú cenu

testoval šéfredaktor Peter Mauer Nový hatchback 308 dostal od novinárov najviac hlasov, a tak získal ocenenie Európske auto roka 2014. Týmto ocenením sa pýši aj jeho dlhšia verzia SW (kombi). Čisté línie karosérie, kvalitný interiér, moderné technológie, veľmi dobré jazdné vlastnosti, priestranný a variabilný batožinový priestor, to je stručná charakteristika od základu prepracovaného modelu 308 SW. Ani rozdiel v obstarávacej cene medzi rovnako vybavenou krátkou a dlhou verziou nie je veľký. Za doplatok 850,00 € získate o 33,2 cm dlhšie kombi s kufrom až 610 dm2. Hravo v ňom odveziete aj bicykel. Model 308 SW je automobil vhodný rovnako pre podnikanie aj pre rodinu s dostatočným priestorom pre cestujúcich a veľkým nákladovým priestorom. Za testovaný automobil s bohatou príplatkovou výbavou by ste museli zaplatiť 25.400,- €, ale obstarávacia cena automobilu v základnej výbave Access začína už na sume 17.440,- €, s výbavou Business na 17.500,- €. Myslím si, že cenovú politiku nastavil importér primerane ku kvalite, ktorú ponúka.

______________________________________________________________________________________________

Fotogaléria

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Text: Peter Mauer
Foto: Oliver Mauer
______________________________________________________________________________________________

Ďalšie testy PEUGEOT:
Peugeot 308 2.0 BlueHDi Allure (07/2014)
Peugeot 308 1.6 THP Allure (12/2013)
Peugeot 208 1.6 THP GTi (08/2013)
Peugeot 2008 1.6 VTi Allure (08/2013)
Peugeot 208 1.6 e-HDi XY (07/2013)
Peugeot 508 RXH 2.0 HDi HYbrid4 (01/2013)
Peugeot 301 1.6 VTi Allure (02/2013)
Peugeot 4008 1.8 HDi (11/2012)
Peugeot 3008 2.0 HDi HYbrid4 (06/2012)
Peugeot 208 1.4 VTi Allure (05/2012)
Peugeot 508 SW 2.0 HDi FAP (120kW/163k) Allure (05/2012)
Peugeot RCZ 2.0 HDi coupé (04/2011)
Peugeot 4007 2.2 HDi Confort Pack (03/2010)
Peugeot 207 1.6 THP Feline (02/2010)
Peugeot 5008 2.0 HDi PlayStation (02/2010)
Peugeot 3008 1.6 THP Executive Pack (11/2009)
Peugeot 206+ 1.4 HDi Magic Pack (08/2009)
Peugeot 308 1.6 VTi Executive (11/2007)

Otvoriť stránku importéra vozidiel Peugeot

  

[ Späť na Test | Zoznam sekcií ]