Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Alfa Romeo Giulietta 1.4 T MultiAir Distinctive (03/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 11.04.2011;

Spoločnosť FIAT SR spol. s r.o., importér vozidiel Alfa Romeo pre Slovenskú republiku, nám na týždňový test poskytol kompaktný 5-dverový hatchback Alfa Romeo Giulietta s benzínovým 170-koňovým motorom 1.4 Turbo MultiAir vo výbave Distinctive.


testoval Jaroslav Čík








Rómeo a Júlia

Alfa Romeo Giuliettta začala písať svoju históriu v roku 1954 keď prišla na trh vo verzii kupé s označením Sprint. O rok neskôr pribudli verzie kabriolet Spider a 4-dverový sedan Berlina, ktoré sa predávali do roku 1965. Ďalšia generácia vo verzii sedan prišla na trh v roku 1977 a predávala sa do roku 1985. Aktuálna tretia generácia s typovým označením 191 sa na náš trh dostala začiatkom minulého roka a vyrába sa výhradne v 5-dverovej verzii hatchback. Nová Giulietta patrí veľkosťou do nižšej strednej triedy, kde sa okrem iného nachádzajú konkurenti ako VW Golf, Opel Astra, Ford Focus či Citroën C4. Modely značky Alfa Romeo sa svojim prevedením radia do prémiovejšieho segmentu, kde sú doma modely Audi A3 či BMW rad1. Realita je však taká, že by som Alfu zaradil niekde medzi. Poďme sa ale pozrieť na moje osobné dojmy nadobudnuté počas týždňového testovania.

Exteriér
zväčšiť obrázok Už pri prvom pohľade na Giuliettu ma očaril nezameniteľný a príťažlivý dizajn, typický pre značku Alfa Romeo. Napriek tomu, že sa pri navrhovaní kládol dôraz na dizajn a eleganciu, Giulietta rozhodne nepatrí k tým menším vo svojej triede, skôr naopak. Jej dĺžka je 4551 mm, šírka 1798 mm, výška 1465 mm a rázvor náprav je 2634 mm.

Prednej časti dominuje veľká trojuholníková maska so znakom značky, z ktorej prechádzajú dve výrazné línie do prednej kapoty, športový nárazník s dynamickým spodným spojlerom či priehľadné reflektory s efektným denným LED svietením. Samozrejmosťou u Alfy je aj netradičné miesto na evidenčné číslo na ľavej strane. Pri bočnom pohľade zaujmú čisté línie, chrómované doplnky ako lemy okolo okien či kľučky predných dverí. Nenápadne schované vonkajšie kľučky zadných dverí zasa vytvárajú dojem 2-dverového kupé. Športový charakter umocňujú efektné 18" disky z ľahkých zliatin či bočné prahové spojlery vo farbe karosérie či saténové kryty spätných zrkadiel. zväčšiť obrázok V ničom však nezaostáva ani zadná časť. Tu dominujú štýlové koncové svetlá s LED svietením, ktoré sú po zotmení nezameniteľné. V strede piatych dverí je umiestnené logo značky, ktoré zároveň slúži ako tlačidlo na otváranie kufra. A opäť všadeprítomný športový charakter dotvára aj chromovaná koncovka výfuku či strešný spojler vo farbe karosérie.

Musím priznať, že veľmi vydarený zovňajšok patrí k silným stránkam Giulietty a vo svojej triede len ťažko nájde nejakého konkurenta, ktorý by jej v tomto smere mohol konkurovať. Môj názor potvrdilo aj množstvo otáčajúcich sa vodičov a chodcov, ktorých Giulietta rozhodne nenechala chladných.

Interiér
zväčšiť obrázok Rovnako ako exteriér aj interiér hneď jasne dáva najavo svoj pôvod z Talianska. Kombinuje dávku elegancie, športový nádych a nezameniteľnú originalitu a štýl. Palubnú dosku tvoria rôzne materiály ako tvrdé a mäkčené plasty doplnené o obklad z imitácie matného brúseného hliníka. Dielenské prevedenie je na vysokej úrovni až na plast v spodnej časti palubnej dosky, ktorý v niektorých miestach úplne presne nelícuje. Všeobecne plasty nevydávajú pri jazde žiadne pazvuky, výnimkou je však lakovaný plastový obklad madiel dverí, ktorý pri zapretí kolena v zákrute vŕzgal. To však nemalo žiadny vplyv na moje celkové nadšenie z interiéru. Prítomnosť športového balíka prezrádza čierny poťah stropu a stĺpikov, hliníkové športové pedále či výborný športový volant v koži Pieno Fiore obšitý červeným stehovaním.

zväčšiť obrázok Automatická dvojzónová klimatizácia je ovládaná tromi veľkými kruhovými ovládačmi na stredovej konzole. Ich chod je výborný, nemajú skoro žiadnu vôlu a pôsobia kvalitne. Klimatizácia je naviac vybavená senzorom vlkhosti a pachovým senzorom, ktorý v prípade nasatia znečisteného vzduchu automaticky prepne na vnútorný okruh. Medzi panelom klimatizácie a audiosystémom je umiestnený panel s atypickými tlačidlami inšpirujúcimi sa športovým modelom 8C. Sú na ňom ovládače hmloviek, systému Start&Stop, automatického zamykania po rozjazde a natáčanie predných bixenónových reflektorov do zákrut. Pochvalu dávam vynikajúco hrajúcemu a výkonnému audiosystému s CD a MP3 prehrávačom s ôsmymi reproduktormi. Spolupracuje so systémom Blue&Me, ktorý obsahuje handsfree funkciu Bluetooth, USB port či hlasové ovládanie a ovládanie na volante, takže ruky môžete mať stále na volante. Pri cestovaní na dlhšie trasy potešil tempomat ovládaný páčkou pod volantom na ľavej strane. Parkovacie manévre v meste zasa uľahčil parkovací asistent so senzormi vzadu so zvukovou a vizuálnou signalizáciou na centrálnom displeji na prístrojovom paneli. Vysokú mieru komfortu dopĺňal aj svetelný senzor či samozatmavovacie vnútorné spätné zrkadlo.

Giulietta ponúka množstvo odkladacích priestorov ako zatváraciu schránku v hornej časti palubnej dosky v strede, ktorú v prípade príplatkovej navigácie nahradí farebný LCD displej. Ďalej je k dispozícii hlboká odkladacia schránka pred spolujazdcom vpredu, miesto na odkladanie pohárov v stredovej konzole vedľa madla ručnej brzdy či priečinok na drobnosti vedľa prepínača režimov D.N.A.. Priečinky v obkladoch dverí sú určené skôr na drobnosti, väčšie veci ako fľašu si do nich neodložíte.

zväčšiť obrázok Predné výškovo nastaviteľné sedadlá majú výborné bočné vedenie, ktoré poskytuje slušnú oporu v zákrutách. Sú čalúnené kombináciou kože a látky v stredovej časti s efektným kontrastným červeným prešitím. Všadeprítomný zmysel pre detail podtrhuje aj efektný dizajn sedadiel či logo značky na operadlách. Pre jazdu v mrazivých dňoch je k dispozícii jednostupňové vyhrievanie predných sedadiel. Výhrady mám k lakťovej opierke umiestnenej na boku sedadla vodiča, ktorá nie je výškovo ani pozdĺžne polohovateľná a nie každému jej poloha sadne. Naštastie sa dá celá odklopiť a pri jazde tak nezavadzia. Taktiež by mohla ponúknuť aj viac úložného priestoru.
Zadné sedadlá poskytujú za priemerne vysokou posádkou vpredu dostatok pohodlia na nohy, horšie je to ale s miestom na hlavu. To je síce v strede dostatočne vysoké, ale tým, že po stranách strop kopíruje klesajúcu karosériu vzniká pocit stiesnenosti. Zadné operadlá sú delené a sklopné, spojená lavica však nie. Pri sklopení operadiel tak nevznikne dokonalá rovina s podlahou batožinového priestoru, ale mierny odskok. Pre komfortné cestovanie vzadu je k dispozícii široká a pohodlná sklopná lakťová opierka s úložným priestorom, ktorá po vyklopení ponúka aj otvor na prevoz lyží alebo iných dlhších predmetov.

zväčšiť obrázok Základný objem batožinového priestoru predstavuje hodnotu 350 litrov, čím sa radí medzi priemer. Ako vidieť v porovnávacej tabuľke nižšie, napr. VW Golf má úplne rovnakú hodnotu. Tieto údaje sú aj tak v poslednej dobe dosť skresľujúce, nakoľko sa môžu líšiť v závislosti od použitia dvojitého dna či vybavením plnohodnotným alebo dojazdovým rezervným kolesom prípadne len sadou na opravu defektu. V našom prípade má Giulietta dojazdové rezervné koleso a nemá dvojité dno. Po stranách kufra sú k dizpozícii priečinky na odloženie drobností a nechýba ani zásuvka na 12V, osvetlenie či háčik na zavesenie napr. tašky. Zatváranie 5-tych dverí je jednoduché vďaka madlám na oboch stranách vnútorného obkladu, menším mínusom je ich ostrá hrana. K maximálnej hodnote po sklopení zadných sedadiel som sa nedopracoval, ale ako je vidieť na fotografii, za svoj objem sa nemusí hanbiť keď bez problémov pojme aj horský bicykel.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Pod kapotou sa ukrýva výkonný, turbodúchadlom preplňovaný benzínový štvorvalec 1.4 Turbo MultiAir, ktorý pochádza z vlastnej dielne Fiat Powertrain Technologies. Ukrýva v sebe revolučnú technológiu MultiAir, ktorá spočíva v zaradení elektrohydraulického člena medzi vačku a sací ventil (namiesto bežne používaného nasávacieho ventila ovládaného priamo vačkovým hriadeľom), pomocou ktorého sa upravuje časovanie a zdvih ventilu v závislosti na aktuálnych požiadavkách nezávisle na aktuálnej polohe vačkového hriadeľa v hlave valcov, čím je plnenie valcov presnejšie a kvalitnejšie. Najväčším prínosom oproti rovnakému motoru, ktorý nevyužíva technológiu MultiAir, je skutočnosť, že umožňuje nárast výkonu o 10 % a krútiaceho momentu až o 15 % pri súčasnom výraznom znížení spotreby a hladiny emisií. Konštrukcia rozvodového mechanizmu je jednoduchšia bez potreby druhého vačkového hriadeľa či EGR ventilu (zabezpečuje recirkuláciu výfukových plynov), ktorý býva často po zanesení výfukovými splodinami zdrojom problémov.

zväčšiť obrázok Motor 1.4 Turbo MultiAir disponuje vysokým výkonom 125 kW (170 koní) a silným krútiacim momentom 230 Nm pri 2250 ot./min, v športovom režime Dynamic dokonca 250 Nm pri 2500 ot./min. Po zošliapnutí plynového pedálu sa v režime Dynamic dostaví ohromný záťah od približne 2000 ot./min. a drží sa až do cca. 5500 ot., takže sa motor môže krásne točiť v širokom spektre otáčok bez citeľnej turbodiery. Chod motora vo vysokých otáčkach doprevádza priam ideálne vyladený výfukový systém s dravým ale neobťažujúcim športovým zvukom. Pri bežnej pomalej jazde je motor veľmi tichý a úsporný. Naviac je vybavený systémom Start&Stop, ktorý automaticky vypne motor pri zastavení v meste na križovatke či dopravnej zápche, čím obmedzí emisie škodlivín, spotrebu a hluk. Tento systém je vypínateľný tlačidlom na stredovej konzole.

Počas týždňa som na Giuliette najazdil necelých 600 km s priemernou spotrebou 7,9 l/ 100 km, pričom som jazdil striedavo v meste, mimo neho a vyskúšal som aj diaľnicu. Pri krátkej 6,4 km mestskej trase z práce domov cez 4 semafory a jedno železničné priecestie mi palubný počítač ukázal spotrebu 7 litrov. Cesta v opačnom smere a oveľa hustejšej premávke v rannej špičke si vypýtala 8,5 litra. Pri ustálenej jazde 50-kilometrovou rýchlosťou na piatom prevodovom stupni ukazoval palubný počítač okamžitú spotrebu 4,4 litra, čo je vynikajúci údaj. Po diaľnici na trase Piešťany - Trnava mi pri povolenej maximálnej rýchlosti 130 km/h ukázal palubný počítač priemernú spotrebu 8,5 l, to všetko bez zvýšeného aerodynamického hluku či hluku od motora. Na úseku Trnava - Bratislava kde je rýchlosť obmedzená na 110 km/h slušných 6,7 litra. V celkovej priemernej spotrebe však nie je zahrnutá extrémna športová jazda na pezinskej babe, kde sa spotreba vyšplhala takmer na 17 litrov na 100 km.
K udávanej tabuľkovej kombinovanej spotrebe od výrobcu 5,8 l/100 km sa mi však nepodarilo priblížiť. K zníženiu spotreby by určite prispeli užšie pneumatiky dodávané v štandarde či vodič s ľahšou nohou na plyne. Celkovo však MultiAir-u dávam veľkú pochvalu za veľmi slušnú spotrebu pri kľudnej jazde, výbornú pružnosť a kultivovanosť. Pokiaľ zatúžite po ostrej športovej jazde, stačí sa prepnúť do režimu Dynamic a okamžite je k dispozícii ohromujúci výkon, ktorý by som od objemu 1.4 určite nečakal.
Mimoriadne kvality motora 1.4 Turbo MultiAir potvrdila aj medzinárodná porota zložená zo 65 automobilových novinárov z 32 krajín, keď mu minulý rok udelila prestížne európske ocenenie „Najlepší motor roka 2010“ („Engine of the Year“).

zväčšiť obrázok Agregát je prepojený s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou. Jej chod je výborný, dráhy sú primerané a radenie presné s minimálnym odporom. Veľmi som si obľúbil aj väčšiu hliníkovú hlavicu radiacej páky, s ktorou bola radosť radiť. Je možné, že by som na ňu zmenil svoj názor pri dotykoch v chladných zimných mesiacoch alebo horúcich letných dňoch.

Pre úspornejšiu jazdu je k dispozícii indikátor preradenia prevodových stupňov GSI (Gear Shift Indicator) na centrálnom displeji. Ten ma niekedy prekvapil, keď napr. pri 55 km/h rýchlosti nabádal preradiť na 6-ty prevodový stupeň. Potom motor "točil" len 1100 ot./min a zdal sa mi trochu podtočený, ale nebudem pochybovať o schopnostiach majstrov z dielne Fiatu. Pri tachometrovej 50-tke na 5-tom prevodovom stupni otáčkomer ukazoval 1400 otáčok, pri 60-tke na 6-tom stupni rovnako cca 1400 otáčok. Prevodovka je tak naladená na úsporné mestské jazdenie, ale aj jazdu vo vyšších rýchlostiach po diaľnici.

Pri ďalších rýchlostiach to vyzeralo nasledovne:
90 km/h 5. stupeň 2500 ot./min.
90 km/h 6. stupeň 2100 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 2600 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 3100 ot./min.


Podvozok
zväčšiť obrázok Na prednej náprave je použitý osvedčený systém McPherson s priečnym stabilizátorom a viacprvkové zavesenie kolies Multilink s ľahkými hliníkovými ramenami vzadu, čo zaručuje vynikajúcu ovládateľnosť a komfort. Predné brzdové kotúče s vnútorným chladením s priemerom 305 mm v kombinácii so zadnými jednoduchými kotúčmi s priemerom 264 mm podávajú vynikajúci brzdný výkon. Sú veľmi citlivé, brzdenie nastupuje už po jemnom zošliapnutí brzdového pedála. V športovom režime Dynamic im dopomáha aj systém RAB (Ready Alert Brake), ktorý po rýchlom pustení plynového pedálu priblíži k sebe brzdové platničky na oboch nápravách, čím predpripraví a zrýchli brzdenie.

zväčšiť obrázok Giulietta bola obutá na krásnych športových 18“ diskoch z ľakých zliatin s typickým dizajnom pre Alfu Romeo s kruhovými tvarmi v kombinácii so športovými pneumatikami Pirelli P Zero rozmeru 225/40 R 18, ktoré vynikajúco držia stopu v zákrutách aj pri vysokých rýchlostiach. Tento rozmer však nie je úplne ideálny na bežné jazdenie po našich rozbitých cestách s vyjazdenými koľajmi, tu by sa hodili skôr štandardné 16-tky s rozmerom 205/55. Pre športové využitie potenciálu výborného podvozku by som ale 18t-tky viac než doporučil. Naladenie podvozku je športové a pri prejazde výmolami menej komfortné, do kabíny sa prenášajú nepríjemné tupé nárazy. Od príplatkového zníženého športového podvozku som ale extra komfort ani neočakával.

Pri ostrejších prejazdoch zákrutami sa Giulietta vôbec nenakláňa a pri jazde na hrane po náznaku, že vozidlo už začína vynášať von zo zákruty včas zasiahne elektronický diferenciál Q2, ktorý udrží správny smer. Systém Q2 sa správa ako samosvorný diferenciál, ktorý pri prejazde zákrutou presúva krútiaci moment na zaťaženejšie koleso v prípade, že sa na druhom zhorší priľnavosť. Funguje to vynikajúco. Priam dokonalý kontakt s vozovkou umocňuje aj presné a citlivé aktívne riadenie Dual Pinion s výbornou spätnou väzbou a športovo tuhé servoriadenie v režime Dynamic systému D.N.A.

Systém D.N.A. (systém kontroly dynamiky vozidla) ponúka tri rôzne režimy jazdy Dynamic, Normal a All Weather čím umožňuje prispôsobenie vozidla potrebám vodiča či aktuálnemu stavu vozovky. Športový režim Dynamic umožňuje zábavnejšiu a športovejšiu jazdu vďaka nastaveniu VDC a ASR, napriek tomu však stále zaručuje stabilitu. Ponúka citeľnú rýchlejšiu reakciu na plynový pedál, silnejší krútiaci moment, tuhšie servoriadenie a vďaka systému RAB (Ready Alert Brake) rýchlejšie brzdenie. Režim Normal slúži na bežnú a úspornú jazdu, má štandardné nastavenie servoriadenia a stabilizačného systému VDC. Pri zhoršených podmienkach ako je klzká vozovka na daždi alebo snehu poslúži režim All Weather, ktorý zabezpečí maximálnu bezpečnosť a kontrolu nad vozidlom vďaka špecifickému nastaveniu VDC, ASR a DST. Počas môjho testovania však vládlo krásne slnečné počasie, takže som režim All Weather nemohol odskúšať, naopak dosýta som si užíval športový režim Dynamic :).

Bezpečnosť
otvoriť test Alfa Romeo Giulietta sa v roku 2010 stala najbezpečnejším automobilom v kompaktnej triede automobilov. Dôkazom toho je, že v testoch bezpečnosti spoločnosti Euro NCAP dosiahla celkovo 5 hviezdičiek s celkovým výsledkom 87/100. Za ochranu pasažierov získala 97%, detí 85%, chodcov 63% a za bezpečnostné systémy 86%.

zväčšiť obrázok Vysokú mieru bezpečnosti dosahuje vďaka 8 airbagom (čelné pre vodiča a spolujazdca, bočné vpredu a hlavové airbagy vpredu a vzadu) či stabilizačnému systému VDC (Vehicle Dynamics Control) v štandardnej výbave. Ten obsahuje aj systémy ako protipreklzový systém ASR, systém MSR (obnovuje krútiaci moment v prípade trhavého preraďovania počas náročného stúpania), systém CBC (optimalizuje rozdelenie brzdného tlaku na štyri kolesá v prípade brzdenia z zákrute), brzdový asistent Brake Assist (napomáha v prípade núdzového brzdenia), elektronický systém Q2, systém DST (elektronické riadenie Dual Pinion aktivuje na volante dodatočný moment v závislosti od VDC) či pomoc pri rozjazde do kopca Hill Holder. Nepochybne sem patrí aj vyššie spomínaný systém D.N.A..


Obstarávacia cena (spracované dňa 21.03.2011)

Najnižšia cena:
Giulietta 1.4 T Progression
17.150 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Giulietta 1.4 T MultiAir Distinctive
21.650 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Giulietta 1.4 T MultiAir Distinctive
26.190 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, stabilizačný VDC s protipreklzovým systémom ASR/MSR, brzdový asistent HBA, systém pomoci pri rozjazde do kopca Hill Holder, elektronický systém Q2, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, predpínače bezpečnostných pásov, 5x trojbodový bezpečnostný pás, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách, systém Start&Stop, systém D.N.A.
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, 5x hlavová opierka, delené zadné sedadlá, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia, radiaca páka potiahnutá kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, ukazovateľ vonkajšej teploty, tempomat, multiinformačný displej, autorádio s CD a MP3 prehrávačom, 8 reproduktorov, biele podsvietenie budíkov, vrecko na zadnej strane predných operadiel
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie, hmlovky, disky z ľahkých zliatin 16“, pneumatiky 205/55 R 16, chrómované lišty okolo okien, dvojitá koncovka výfuku
Výbava za príplatok k základnej cene:
  • lak - pastelová farba = 285 €
  • alarm = 355 €
  • atermické čelné sklo s tmavým pruhom v hornej časti s dažďovým senzorom 135 €
  • dojazdové rezervné koleso 16" = 50 €
  • lakťová opierka vzadu = 95 €
  • Paket Premium 2 (bixenónové svetlomety s natáčaním do zákrut, Blue&Me, zadné parkovacie senzory, ovládanie na volante) = 1020 €
  • Paket Sport 2 (športový volant a hlava riadiacej páky v koži Pieno Fiore s ovládaním rádia, športové zníženie podvozka, zliatinové ráfiky športové 225/40 R18, športové hliníkové pedále, prístrojová doska tmavý brúsený hliník, saténové kryty spätných zrkadiel, zatmavené pozadie svetiel, čierne čalúnenie stropu a stĺpikov, prahové lišty vonkajšie, sedadlá s poťahmi v koži/textile) = 1575 €
  • predná lakťová opierka s úložným priestorom = 115 €
  • Safe Lock = 60 €
  • spätné el. ovl. zrkadlá s el. sklápaním = 95 €
  • tretia zadná opierka hlavy = 40 €
  • Visibility paket (dažďový senzor, pachový senzor, senzor vlhkosti, samozatmavovacie spätné zrkadlo, senzor stmievania) = 305 €
  • vyhrievané predné sedadlá = 335 €
  • výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca = 75 €


  • Porovnanie s konkurenciou (spracované: 21.03.2011 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

    AR Giulietta Opel Astra VW Golf Audi A3 Sportback
    Značka / model Alfa Romeo Giulietta Opel Astra Volkswagen Golf Audi A3 Sportback
    Motor 1.4 T MultiAir 1.6 Turbo 1.4 TSI 1.8 T FSI
    Stupeň výbavy Distinctive Edícia 20 rokov Highline Ambition
    Zdvihový objem motora 1368 1598 1390 1798
    Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
    Preplňovanie áno áno áno áno
    Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 125/5500 132/5500 118/5800 118/5000
    Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 230(250)/2500 230/2200 240/2000 250/1500
    Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna
    Pohon predný predný predný predný
    Max. rýchlosť (km/hod) 218 221 220 222
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 7,8 8,5 8,0 7,8
    Priemerná spotreba (l/100 km) 5,8 6,8 6,3 6,6
    Pohotovostná hmotnosť (kg) 1290 1415 1271 1320
    Dĺžka (mm) 4351 4419 4199 4292
    Šírka (mm) 1798 1814 1786 1765
    Výška (mm) 1465 1510 1479 1423
    Rázvor (mm) 2634 2685 2575 2578
    Počet dverí/miest 5/5 5/5 5/5 5/5
    Objem batožinového priestoru (l/VDA) 350 370 350 370
    Záruka 5 rokov /100.000 km 6 rokov /80.000 km 2 roky 2 roky
    Cena modelu bez príplatkov (€) 21.650 19.130 21.340 27.720
    Akčná cena (€) - 17.770 - -
    Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 26.190 24.910 26.052 35.814

    Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • Opel Astra 1.6 Turbo Edícia 20 rokov
    nemá (výrobca neponúka)
    el. uzávierku diferenciálu, systém D.N.A., pachový senzor, systém Start&Stop, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, lakťovú opierku vpredu, skivak
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    kožené čalúnenie (Giulietta má kombináciu koža+látka), zásuvku pod sedadlom spolujazdca

  • VW Golf 1.4 TSI
    nemá (výrobca neponúka)
    systém D.N.A., systém Start&Stop, pachový senzor, bočné prahové spoilery, športové hliníkové pedále
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    parkovacie senzory aj vpredu, hmlové svetlá s odbočovacou funkciou, bederné opierky vpredu, vyhrievané trysky ostrekovačov

  • Audi A3 Sportback 1.8 T FSI
    nemá (výrobca neponúka)
    systém D.N.A., systém Start&Stop
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    manuálnu slnečnú clonu pre zadné sklo, 3-ročný bezplatný servis vozidla


    Záverečné hodnotenie

    Nová Giulietta je elegantná kráska, ktorá výborne poslúži ako imidžové a úsporné mestské vozidlo a zároveň poskytuje priam dokonalú radosť zo športovej jazdy na kľukatých cestách mimo mesta. Je určená pre výstrednejších ľudí, ktorí sa chcú odlíšiť od šedého priemeru a neboja sa pútať pozornosť. To všetko za primeranú cenu s 5-ročnou zárukou.

    + vydarený a nestarnúci dizajn
    + výkonný a úsporný motor
    + vynikajúci podvozok a ostré riadenie
    + presná prevodovka

    - menej miesta na hlavu vzadu
    - drobné nedostatky v spracovaní interiéru
    - horšie odhlučnený podvozok na nekvalitných cestách
    - nepolohovateľná predná lakťová opierka


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Redakčný test: Alfa Romeo 159 2.0 JTD Distinctive
    Redakčný test: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Distinctive
    Redakčný test: Alfa Romeo Brera 2.4 JTD Q-Tronic

    Dňa: 11.04.2011
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]