Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Distinctive (01/2009)  Vytlačiť stránku
redaktori: j.čík, j.cvopa, 13.01.2009;

Spoločnosť FIAT SR, s.r.o. BU Alfa Romeo, importér vozidiel Alfa Romeo nám na redakčný test poskytol 3-dverový hatchback so športovými a zároveň veľmi príťažlivými tvarmi: novinku Alfa Romeo MiTo 1.4 TB vo výbave Distinctive.




Un piccolo diavolo italiano /Malý taliansky čert/
zväčšiť obrázok Nová Alfa Romeo MiTo je prvé vozidlo vyrobené od vzniku exkluzívneho športového modelu 8C Competizione, ktoré predstavujeto to najlepšie z produkcie tejto talianskej značky. Už na pohľad je hneď jasné, že bolo základným zdrojom inšpirácie pre vývoj vozidla Alfa Romeo MiTo. Preberá od neho niektoré charakteristické črty ako špecifický tvar bočných okien bez rámov, tvar predných svetlometov či zadných LED svetiel.

Označenie modelu MiTo odkazuje na históriu a pre Alfu má hlboký význam, pretože spája minulosť a budúcnosť značky: Miláno, mesto dizajnu, ktoré stálo pri zrode štýlu vozidla, a Turín, kde sa vozidlo bude vyrábať.

Exteriér
Svojimi rozmermi sa MiTo zaraďuje medzi najmenšie modely v aktuálnom portfóliu značky Alfa Romeo. Trojdverová karoséria MiTa je 4063 mm dlhá, 1446 mm vysoká a 1720 mm široká. Jeho športové proporcie mu však neuberajú na pohodlí pri jazde, práve naopak.

zväčšiť obrázok Prednej časti dominuje typická rebrovitá maska automobilky Alfa Romeo so znakom značky uprostred, prechádzajúca až k spodnému spojleru. Od nej vychádzajú línie prechádzajúce prednou kapotou, rámom dverí pod bočnými oknami až k zadným svetlám, ktoré dodávajú vozidlu jemne agresívnu ale zároveň elegatnú formu. Efektným dizajnovým prvkom sú zapustené oválne predné reflektory s chrómovaným orámovaním, ktoré môže byť vyhotovené až v 14-tich rozdielnych farebných prevedeniach. Značnú časť tvorí aj veľký predný nárazník ukrajujúci plochu z prednej kapoty. V spodnej časti nárazníka je umiestnená vzdušná mriežka so vzorom včelieho plástu. Ukončuje ho nízko položený predný spojler so športovým dizajnom, od ktorého vychádza daľšia línia prechádzajúca lemami blatníkov, spodnou časťou dverí a podbehom až k spojleru zadného nárazníka. Evidenčné číslo si našlo miesto na ľavej strane nárazníka ako je to u tejto talianskej automobilky zvykom.

zväčšiť obrázok Bočná časť má zaoblené línie a dominujú jej svalnaté lemy blatníkov, ktoré vpredu presahujú z nárazníka a končia až v predných dverách. Vzadu zasa prechádzajú do zadného nárazníka a efektne pretínajú kryt veka palivovej nádrže na pravej strane. Výrazný športový vzhľad zdôrazňujú malé bočné okná za B-stĺpikom. Na vyšší výbavový stupeň Distnctive upozorňujú chrómové lišty okolo okien vpredu aj vzadu či chrómované vonkajšie kľučky dverí.

Zadná časť je nemenej štýlová. Dominujú jej guľaté moderné LED svetlá uložené po krajoch karosérie s chrómovým orámovaním odkazujúce na model 8C či čistá línia piatych dverí so znakom automobilky uprostred, ktorý zároveň slúži ako tlačidlo na otváranie batožinového priestoru. Spodnú časť tvorí mohutný športovo ladený nárazník, spod ktorého na ľavej strane vytŕča guľatá dvojitá koncovka výfuku zdôrazňujúca silu a výkon tohoto modelu.

zväčšiť obrázok Kabát nami testovaného MiTa zdobil nový odtieň čiernej metalízy s použitím červenej farby s trblietavým efektom, ktorá sa dopadom slnečných lúčov dokonale rozžiarila.

Dizajn vozidla rozhodne patrí medzi silné stránky nového MiTa. Rovnako ako aj pri ostatných modeloch zo stajne Alfa Romeo, MiTo pútal pozornosť všade kam sme prišli svojim jedinečným štýlom a šarmom.
MiTo už pri svojom veľmi krátkom pôsobení stihol získať ocenenie „Auto Europa 2009“, ktoré mu udelila talianska únia motoristických novinárov (L’Unione Italiana Giornalisti dell'Automobile - Uiga), čo je považované za najdôležitejšie ocenenie špecializovanej talianskej tlače.

Interiér
zväčšiť obrázok Interiér nového MiTa je športovo ladený v pravom talianskeho štýle. Dvojdielna prístrojová doska sa skladá z mäkčeného plastu a plastu so športovým vzorom s imitáciou karbónu. Vrchná časť presne kopíruje tvar dvoch kruhových budíkov na prístrojovom paneli a kruhové výduchy kúrenia a klimatizácie na stredovej konzole v hornej časti. Pod nimi je uložený panel integrovaného autorádia, ktorý je nalakovaný šedou farbou imitujúcou titán. V spodnej časti sa nachádza ovládací panel automatickej dvojzónovej klimatizácie, ktorý je s malými zmenami prevzatý z koncernového Fiatu Grande Punto. Rovnako aj panel zapínania hmlových svetlometov, nastavovania intenzity podsvietenia či tlačidlo MENU. Ovládanie je bezproblémové a pohodlné takisto ako na všetkých ostatných prístrojoch a ovládacích prvkoch.

zväčšiť obrázok V spodnej časti stredovej konzoly sa nachádza malý úložný priestor na drobnosti a miesto na odloženie nápoja. Vedľa neho je na ľavej strane umiestnený prepínač režimov D.N.A., ktorý je vždy po ruke, keď chcete zmeniť štýl jazdy. Pri radiacej páke s guľatou hlavicou a chrómovanou vrchnou časťou sa nachádza USB port na pripojenie USB kľúča s hudobnými súbormi a zásuvka na 12V. Škoda, že USB port nie je schovaný buď v odkladacej priehradke pred spolujazdcom vpredu alebo niekde, kde by pôsobil menej rušivo.

zväčšiť obrázok Po posadení na sedadlo vodiča nám do rúk padol výborný trojramenný športový volant potiahnutý perforovanou kožou. Jeho športový charekter umocňovali ramená nalakované titanovou farbou. Za ním sa na prístrojovej doske nachádza analógový rýchlomer a otáčkomer kruhového tvaru, medzi nimi dva menšie kruhové ukazovateľe stavu paliva a teploty motora. Pod nimi je digitálny displej s vysokým rozlíšením s typicky červeným podsvietením pre značku Alfa Romeo.

Dizajnérskou vychytávkou sú široké predné dvere s bezrámovou konštrukciou okien. Sú obložené kombináciou rovnakých plastov ako na palubnej doske a taktiež lakovaným plastom vo farbe titánu. Prevedenie pôsobí moderným a zároveň elegatným dojmom. V spodnej časti dverí sa nachádza priemerne veľký úložný priestor.

Pochvalu si zaslúžia aj samotné sedadlá prepracované do najmenších detailov v elegantnom talianskom štýle. Ich poťah tvorí kvalitná koža Pelle Frau svetlohnedej farby, v strednej časti s vertikálnymi pruhmi a jemným perforovaním pre lepšiu dýchateľnosť. Punc originality dodáva aj efektne vyšité logo značky na predných operadlách. Sú veľmi pohodlné a zároveň poskytujú aj dostatočné bočné vedenie pri ostrejšej jazde. Okrem pozdĺžneho posuvu sedadiel a naklápania predných operadiel je možné vodičovo sedadlo nastaviť aj výškovo a takisto je vybavené bedernou opierkou.

zväčšiť obrázok Komfort na predných sedadlách dopĺňa pohodlná stredová loketná opierka potiahnutá rovnakým poťahom ako pri sedadlách. Nachádza sa v nej aj úložný priestor na drobnosti, ktorý by však mohol byť o niečo širší a hlbší, priemerne veľkú peňaženku s dokladmi do nej neodložíte.

Zadné sedadlá sú sklopné a delené v pomere 40/60. Sú rovnako komfortné a prepracované ako sedadlá vpredu. Priemerne vysoký spolujazdec má na nich dostatok priestoru pre nohy či hlavu, traja pasažieri vzadu by sa však na nich cítili stiesnene. Zo zadnej strany operadiel sú integrované praktické úchytné oká pre uchytenie batožiny.

Objem batožinového priestoru je na svoju triedu veľmi slušný. Jeho hodnota predstavuje 270 litrov, po sklopení až 950 litrov. Mínusom je však príliš vysoká nakladacia hrana.

Výbava
zväčšiť obrázok Klimatický komfort v kabíne zabezpečuje dvojzónová automatická klimatizácia s množstvom snímačov, ktorá umožňuje nastavenie rôznych teplôt a intenzity zvlášť pre vodiča a spolujazdca.

Pôžitok z jazdy nám pri jazde v Mite pomáhal dotvárať výkonný audiosystém s prehrávačom CD a MP3, dvojitým tunerom s 8 kvalitnými reproduktormi. Dojem ako v koncertnej sále mal na svedomí príplatkový HiFi systém so zosilňovačom a subwooferom šikovne ukrytým v rezervnom kolese, ktorý nič neukrajoval z veľkosti batožinového priestoru.

zväčšiť obrázok Skvelým technologickým doplnkom je multifunkčný systém s označením Convergencia C1, ktorý spolupracuje s audiosystémom. Slúži ako handsfree systém so systémom Bluetooth, ktorý sa ovláda tlačidlami na volante alebo hlasovými povelmi. Zároveň funguje aj ako prehrávač audiosúborov MP3, WMA a WAV pomocou USB portu.

Medzi štandardnou výbavou nechýbali samozrejmosti ako elektricky ovládané predné okná, elektricky ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá či palubný počítač. O dobrú viditeľnosť v noci sa starali bi-xenónové reflektory s ostrekovačmi a automatickým nastavovaním sklonu.

Zaujalo nás aj štýlové vyhotovenie skladacieho kľúča s logom značky, ktoré nezaprie talianskych dizajnérov kladúcich dôraz aj na tie najmenšie detaily.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Pod kapotou nami testovaného vozidla sa ukrýval moderný benzínový turbomotor s malým obsahom 1.4 litra. Vyniká výkonom, živou reakciou pri zošliapnutí plynu, primeranou spotrebou paliva a jednoduchou konštrukciou. Vykazuje maximálny výkon 155 koní (114 kW) pri 5500 ot./min. a maximálny krútiaci moment 206 Nm (sila 155 koní je dosiahnutá už pri 2000 ot./min.). MiTo s týmto motorm dosahuje najvyššiu rýchlosť 215 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8.0 sekúnd. Pri nastavení „Alfa D.N.A.“ na mód Dynamic však vykazuje ohromujúcich 230 Nm pri 3000 ot./min. Spolu s aktivovaním tohoto módu sa zníži silový účinok posilovača riadenia, motor je o poznanie pružnější, radenie prevodových stupňov môže byť menej časté a využívanie otáčkového rozsahu motora spôsobuje väčšiu radosť z jazdy vďaka vygradovanej dynamike. Nízka zotrvačnosť rotora turbodúchadla dovoľuje motoru takmer okamžité sledovanie požiadaviek vodiča, začiatok nárastu výkonu prichádza spontánne po stlačení pedála akcelerácie. Po prudkom znížení záťaže si turbo „odfúkne“ nadbytočný plniaci tlak, takže brzdenie motorom sa dostavuje tiež veľmi promptne s minimálnym oneskorením reakcie inak typickej pre tento druh motorov.

zväčšiť obrázok Športovú povahu MiTa umocňuje dravý zvuk motora typický pre športové vozidlá Alfa Romeo. V nízkych otáčkach výhražne vrčí, so zvyšujúcimi sa otáčkami prechádza do svojho živla a na vrchole dáva vyniknúť akustickým schopnostiam továrensky naladenému výfuku.

Spotreba sa mimo mesta s ľahkou nohou pohybovala okolo 5,5 - 6 litrov na 100 km. V meste si Alfa vypýtala priemerne 8 až 10 litrov na 100 km podľa štýlu jazdy. Pri ostrej športovej jazde však nebol problém uvedené čísla prekročiť. Páčilo sa nám, že sa s týmto motorom dalo jazdiť zároveň hospodárne a v prípade potreby zošliapnuť plyn a plne využiť jeho potenciál.

Podľa údajov výrobcu je interval pre servisnú prehliadku 30.000 km bez potreby priebežného servisovania.

Podvozok
zväčšiť obrázok Na prednej náprave je použitý osvedčený systém MacPherson a hladké ramená s tyčou na zadnej. Táto klasická voľba zabezpečuje ľahkú ovládateľnosť a maximálnu kontrolu zaťaženia. Štandardne sa všetky verzie MiTa dodávajú s tlmičmi s vinutými pružinami, ktoré výrazne tlmia nerovnosti povrchu. Podvozok pri športovej jazde „sedel“ a zároveň pri jazde po „kvalitných“ bratislavských cestách nebol ani príliš tvrdý. Nemilo nás však prekvapil „roztancovaný zadok“ v extrémnych situáciach pri prudkom brzdení do klesajúcej zákruty, taktiež pri predbiehajúcich manévroch spojených s dobrzďovaním po následnom zaradení. Tento jav sme však zažili v športovom režime Dynamic, pri normálnom režime D.N.A. zasahuje stabilizačný systém omnoho skôr. Priaznivci športovej jazdy si tak budú musieť zvyknúť na rozloženie hmotnosti a krátky rázvor, nebrzdiť v zákrute alebo sa pripraviť na nutnosť korigovania a tým pádom zábavu.

Alfa MiTo je vybavená aj elektronickým systémom Q2 prebratým z vozidiel vyššej triedy, ktorý pôsobí na brzdy a zabezpečuje efekt samosvorného diferenciálu. Pri rýchlom prejazde alebo zrýchľovaní v zákrute stráca u bežných vozidiel vnútorné koleso adhéziu a vychyľuje sa z dráhy. Elektronický systém Q2 však vďaka kontrole trakcie zabrzdí vnútorné koleso, prenesie krútiaci moment na vonkajšie koleso a dá mu tak potrebnú priľňavosť. To zabezpečí vozidlu zostať v želanej dráhe pri zachovaní maximálnej priľňavosti. Podľa tabuliek s týmto systémom narastá bočné zrýchlenie na 1 g oproti hodnote 0,95 g bez systému Q2 Electronic.

zväčšiť obrázok Alfa Romeo uviedla po prvýkrát v MiTe aj úplne nový systém „Alfa D.N.A.“, ktorý ovplyvňuje motor, brzdy, riadenie, nápravu a prevodovku a umožňuje tri rozdielne správania vozidla podľa štýlu jazdy alebo podmienok prevádzky: super športový (Dynamic), mestský (Normal) a maximálne bezpečný aj v zhoršených podmienakch (All-Weather).

Pre tých, ktorí preferujú uvoľnenú jazdu v totálnom bezpečí je určený Normal mode, kedy systém Alfa D.N.A. nastavuje parametre jednotlivých zariadení nasledovne: výkonné/športové naladenie motoru, veľmi diskrétne systém VDC a systém DST (Dynamic Steering Torque) v strehu pre prípad pretáčavosti.

zväčšiť obrázok Priaznivcom športovejšej jazdy stačí prepnúť ovládač na režim Dynamic, ktorý obmedzí funkciu systémov VDC a ASR a ponechá viacej kontroly nad vozidlom na samotnom vodičovi a zároveň zapína systém Q2 Electronic. Okrem toho „vytuhne“ posilňovač riadenia a krútiaci moment motora sa zvýši zo štandardných 206 Nm na 230. Väčšinou sme jazdili v režime Dynamic, ktorý nám sadol a poskytoval možnosť športového vyžitia sa a dokonalého pôžitku z jazdy.

Posledné tretie nastavenie All-Weather zvyšuje účinnosť protišmykového systému a citlivosť na efekt mu-split (to je funkcia systému DST, ktorý zasahuje v prípade riadenia na povrchu s rozdieľnou priľnavosťou, napríklad v zime, kedy sú často dve kolesá na ľade a ostatné na asfalte). Systém Alfa D.N.A. uľahčuje kontrolu nad vozidlom na povrchu s nízkou adhéziou (napríklad na mokrej alebo zasneženej ceste) ovládnutím dynamiky vozidla pomocou zníženia pôsobnosti VDC.

Treba podotknúť, že tento inovatívny systém bol doposiaľ použitý iba v závodných vozidlách alebo špeciálnych modeloch. Aj to potvrdzuje, že automobilka Alfa Romeo má hlboké korene v športových a závodných automobiloch a snaží sa preniesť nadšenie a emócie zo závodných okruhov aj do sériových modelov.

Brzdy
O bezpečné a rýchle zabrzdenie sa stará elektronicky riadený hydraulický systém s kombináciou dvoch nezávislých okruhov kontroly bŕzd. Nami testovaná verzia bola vpredu vybavená ventilovanými kotúčmi s priemerom 281 mm a monoblokovými čeľusťami so štyrmi piestami. Zadné brzdy boli s plnými kotúčmi s priemerom 251 mm a plávajúcimi čeľusťami.

zväčšiť obrázok Brzdy podávali pri bežnej a taktiež pri športovej jazde slušný výkon a poskytovali rýchle a plynulé brzdenie na minimálnej brzdnej dráhe, k čomu prispel aj sériovo dodávaný brzdový asistent.

Bezpečnosť
Na palube Mita sa nachádza množstvo airbagov, medzi ktorými v štandarde nechýbajú predné, bočné a hlavové airbagy a taktiež aj airbag chrániaci kolená vodiča.
Pre prípad prevozu najmenších pasažierov sú na zadných sedadlách pripravené úchyty Isofix na upevnenie detských sedačiek.

O preventívnu bezpečnosť MiTa sa stará nový systém oznamujúci núdzové brzdenie, vodičom jazdiacim za MiTom, automaticky spustenými výstražnými smerovkami pri prudkom spomalení vyššom ako 7 m/s2 a vyššej rýchlosti ako 50 km/h.

otvoriť test V testoch bezpečnosti spoločnosti dosiahla Alfa Romeo MiTo 5 hviezdičiek pre ochranu pasažierov, 3 pre ochranu detí a 2 pre ochranu chodcov. Nová Alfa Romeo MiTo tak spĺňa vysoké štandardy bezpečnosti.

Obstarávacia cena (spracované 29.10.2008):

Základná cena modelu 1.4 Progression cenníková cena 14.933,94 € (449.900 Sk)
Základná cena verzie 1.4 TB Distinctive: 19.747,06 € (594.900 Sk)
Cena testovaného modelu: 25.987,52 € (782.900 Sk)
Štandardná výbava: ABS, EBD (elektronický rozdelovač brzdnej sily), ESP + ASR/MSR, HBA (brzdový asistent), Hill holder (pomoc pri rozjazde do kopca), elektronický systém Q2, DNA, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, kolenný airbag vodiča, manuálna klimatizácia, disky z ľahkých zliatin 16“ Sport + pneu 195/55 R16, rádio s CD a MP3 prehrávačom, 6 reproduktorov, ovládanie audia na volante, posilňovač riadenia, elektricky ovládané okná vpredu, el. ovládané a vyhrievané spätné zrkadlá, palubný počítač, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s bedernou opierkou, výškovo a osovo nastaviteľný volant, volant a radiaca páka v koži, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, nárazníky a kryty spätných zrkadiel vo farbe karosérie, zadný strešný spojler vo farbe karosérie, vonkajšia chrómovaná ozdobná lišta okolo okna, rámčeky svetiel Chrom Lucide
Príplatky:
  • lak - metalíza = 328,62 € (9.900 Sk)
  • hmlovky = 215,76 € (6.500,- Sk)
  • automatická dvojzónová klimatizácia = 580,89 € (17.500 Sk)
  • bi-xenonové svetlomety = 796,65 € (24.000 Sk)
  • ostrekovače svetlometov = 192,52 € (5.800 Sk)
  • predná lakťová opierka s odkladacím priestorom = 99,58 € (3.000 Sk)
  • interiér v koži = 1.277,97 € (38.500 Sk)
  • disky z ľahkých zliatin 17“ Sport, pneu 205/45 R17 = 597,49 € (18.000 Sk)
  • autorádio s CD a MP3 (dvojitý tuner, 4x repro, 4x tweeter) = 265,55 € (8.000 Sk)
  • Hi-fi systém Bose, (4x repro, 4x tweeter a subwoofer) = 663,88 € (20.000 Sk)
  • Convergencia C1 (Bluetooth, USB, hlasové ovládanie) = 381,73 € (11.500 Sk)
  • ovládanie rádia a telefónu na volante = 315,34 € (9.500 Sk)
  • koberčeky = 63,07 € (1.900 Sk)
  • tretia zadná opierka hlavy = 132,78 € (4.000 Sk)
  • sklopné zadné sedadlá (zozadu čalúnené) = 328,62 € (9.900 Sk)

  • Porovnanie s konkurenciou (spracované 29.10.2008):

    Popis Alfa Romeo MiTo Mini Cooper S Opel Corsa GSi Peugeot 207 Le Mans
    Motor 1.4 Turbo 1.6 Turbo 1.6 Turbo 1.6 THP
    Uloženie / počet valcov R / 4 R / 4 R / 4 R / 4
    Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 114/5500 128/5500 110/5000 110/5800
    Krút. moment (Nm) pri ot. (min-1) 230/3000 240/1600 210/1850 240/1400
    Prevodovka mechanická 6 stupňová 6 stupňová 6 stupňová 5 stupňová
    Pohon predný predný predný predný
    Max. rýchlosť (km/hod) 215 225 210 210
    Zrýchlenie z 0 na 100 km/hod (s) 8.0 7.1 8.1 8.1
    Dĺžka (mm) 4063 3714 3999 4030
    Šírka (mm) 1720 1683 1713 1748
    Výška (mm) 1446 1407 1488 1502
    Rázvor (mm) 2511 2467 2511 2540
    Objem batož. priestoru (l/VDA) 270 160 285 270
    Priemerná spotreba (l/100 km) 6,5 6,2 7,9 7,0
    Cena modelu bez príplatkov (€/Sk) 19.747,06 /
    594.900
    22.600,01 /
    680.848
    22.402,58 /
    674.900
    20.215,10 /
    609.000
    Akčná cena (€/Sk) - - 19.448,32 /
    585.900
    -
    Cena porovnateľne vybaveného modelu (€/Sk) 25.987,52 /
    782.900
    28.812,99 /
    868.020
    20.875,66 /
    628.900
    20.215,10 /
    609.000

    Konverzný kurz: 1 EUR = 30,126 SKK

    Rozdiely vo výbave:

  • Mini Cooper S – nemá kolenný airbag vodiča

  • Corsa GSi – nemá kolenný airbag vodiča, HiFi systém so subwooferom a zosiľňovačom, bi-xenónové svetlá s ostrekovačmi, kožené sedadlá, Bluetooth handsfree, USB port na MP3, loketnú opierku vpredu

  • Peugeot 207 Le Mans - nemá kolenný airbag vodiča, bi-xenónové svetlomety s ostrekovačmi, Hi-fi systém Bose so subwooferom a zosiľňovačom, USB port na MP3, loketnú opierku vpredu


  • Porovnanie MiTo vs. 147
      MiTo     147  
    Dĺžka (mm) 4063 4223
    Šírka (mm) 1720 1729
    Výška (mm) 1446 1421
    Rázvor (mm) 2511 2546
    Objem batožinového priestoru (l)   270 280

    Naše hodnotenie
    Nová Alfa MiTo si rozhodne zaslúži pochvalu za moderný dizajn a nepochybne patrí k najkrajším autám na našom trhu. Silnou stránkou je aj preplňovaný motor 1.4 Turbo Benzina s vysokým výkonom a malým objemom, s ktorým sa dá jazdiť aj relatívne úsporne. MiTo je ideálne auto pre mladých ľudí, ktorý majú radi športovú jazdu a chcú sa odlišovať od ostatných. Správnou voľbou bude rozhodne aj pre ženy, ktoré hľadajú malé štýlové a imidžové auto do mesta bez ohľadu na jeho vyššiu cenu.

    Fotogaléria
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Dňa: 13.01.2009
    Redaktori: Jaroslav Čík, Ing. Juraj Cvopa
    Foto: Jaroslav Čík, Ing. Juraj Cvopa

      

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]