Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Nový Opel Astra: svieži víchor do nižšej strednej triedy
28. apríl 2004 @ 11:13:47 CEST, poslal j.čík

OPEL Vo štvrtok 22. apríla t.r. bola oficiálne na slovenský trh uvedená nová generácia modelu Astra nemeckej automobilky Opel, ktorej predstavenie sa uskutočnilo priamo na Trenčianskom hrade. Naša redakcia dostala od spoločnosti Opel C&S pozvanie, ktoré sme samozrejme nemohli odmietnuť.

Prezentácia novej Astry pozostávala z veľmi bohatého programu, ktorý začal testovacími jazdami v popoludnajších hodinách a podvečer pokračoval oficiálnou prezentáciou na hrade v Barborinej sále, kde sme sa dozvedeli množstvo informácií o novinkách novej Astry z úst PR managera Romana Šuberta. Program pokračoval dlho do noci vystúpeniami rôznych umelcov, veľkolepým ohňostrojom a nakoniec bol zavŕšený netradičnou nočnou prehliadkou hradu.

Priamo na námestí v centre Trenčína bolo pristavených vyše štyridsať vozidiel, z ktorých sme mali k dispozícii verzie ako s benzínovými motormi 1.4 16V (66 kW), 1.6 16V Twinport (77 kW), 1.8 16V (92 kW), tak aj s jedným dieslovým motorom 1.7 CDTi v dvoch výkonových verziách (59 a 74 kW). Novú Astru sme testovali v cestnej premávke na výborne vybranom okruhu dlhom cca 140 km, ktorý pozostával z ciest druhej triedy ale i diaľnice. Ako prvú sme vyskúšali verziu s benzínovým motorom 1.6 16V Twinport a zároveň dieslovú 1.7 CDTi v silnejšej verzii.

Nová Astra so silnejším dieslovým agregátom 1.7 CDTi pôsobila veľmi vyrovnane, motor nás neobťažoval nadmerným hlukom ani vibráciami. O tom, že kabína je výborne odhlučnená, sme sa presvedčili pri vyšších rýchlostiach, nakoľko sa dalo nerušene rozprávať bez nutnosti zvyšovania hlasu. Kvality novej Astry sa ukázali aj pri prechádzaní dlhých tiahlych zákrut. Auto sedelo ako prilepené, na čom mal zásluhu veľmi kvalitný podvozok a v neposlednom rade aj pneumatiky rozmeru 205/55 R 16, ktoré majú obuté všetky verzie štandardne okrem základnej výbavy Essentia. Za príplatok môže mať nová Astra aj nový interaktívny podovzok IDSPlus, ktorý sme však netestovali.

Prekvapilo nás, že motor mal len 5-stupňovú prevodovku, čo malo za následok zvýšené otáčky pri diaľničnom tempe. K tejto motorizácii by sa viac hodila 6-stupňová prevodovka, tak ako bude mať pripravovaná verzia 1.9 CDTi (110 kW).

V serpentínach sme ocenili veľmi dobrý ťah motora, kvalitné riadenie s dobrou spätnou väzbou a brzdy, ktoré sú v štandarde kotúčové na oboch nápravách (okrem benzínových verzií 1.4 a 1.6, ktoré majú na zadnej náprave bubnové brzdy). Pri predbiehaní nebolo potrebné podraďovať na nižší prevodový stupeň, motor mal výborný ťah, ktorý bol citeľný po prekročení 2200 ot/min.

V interiéri nás potešilo výborné dielenské spracovanie, veľmi kvalitné sedadlá s výškovým nastavením, trojramenný multifunkčný kožou potiahnutý volant a radiaca páka, ale aj štandardne dodávané autorádio s CD- a MP3-prehrávačom (okrem verzie Essentia), ktoré je súčasťou stredového panelu a taktiež klimatizácia s možnosťou automatického nastavenia teploty. Všetky ovládače boli po ruke, logicky usporiadané. Novinkou bola aj páčka ovládania smerových svetiel, na ktorú sa dá po krátkom čase zvyknúť.

Po presadnutí do verzie s benzínovým motorom 1.6 16V Twinport bol ihneď po naštartovaní počuť rozdiel v hlučnosti motora oproti dieslovej verzii. Typické dieslové „klopkanie“ vystriedalo príjemné „šumenie“. Do kabíny neprenikal takmer žiaden hluk, skoro sme mali pocit, že motor je vypnutý. To isté platilo ak sme jazdili v režime do 3000 ot/min. Akonáhle sme prekročili hranicu 4000 ot/min, hluk v kabíne bol výraznejší ako v dieslovej verzii, ale nijako neobťažoval, mal skôr príjemný „športový“ zvuk. To isté platilo pri jazde po diaľnici, kde bola dieslová verzia tichšia.

Pri predbiehaní v serpentínach bolo potrebné častejšie podraďovať, čím sa ale motor odmenil príjemným zrýchlením, takže nebol problém predbehnúť aj niekoľko vozidiel naraz. Astra s motorom 1.6 16V Twinport ponúka výborný komfort jazdy a neobťažuje posádku vo vozidle ani pri jazde vyšším tempom, hlučnosť vo vozidle je naozaj nízka pre automobil tejto triedy.

Ako tretiu a zároveň poslednú sme si vyskúšali Astru s motorom 1.8 16V (92 kW). S touto verziou sa dalo jazdiť veľmi svižne ba až športovo, motor išiel veľmi rýchlo do otáčok bez náznaku „trápenia“. Výrobca udáva maximálnu rýchlosť 198 km/h, z čoho vyplýva že Astra s týmto motorom nebude patriť medzi pomalšie autá v premávke, skôr naopak.
Jediné čo nás prekvapilo, bol fakt, že motor pri vysokej rýchlosti „točil“ veľa otáčok. Tak isto ako pri dieslovej verzii by sme privítali 6. prevodový stupeň, čo by znížilo otáčky motora a tým aj spotrebu paliva a hlučnosť.

Celkovo môžeme hodnotiť nový Opel Astra ako veľmi kvalitný automobil s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami, veľkým vnútorným priestorom, ktorý patrí k najväčším vo svojej triede a v neposlednej rade aj ako vozidlo so sviežim dizajnom, ktorý podľa nášho názoru patrí k najvydarenejším v danej triede. Slovenského zákazníka určite poteší fakt, že základná verzia sa začína predávať už od 509.900 Sk. Za tieto peniaze dostane zákazník veľmi kvalitný automobil s motorom 1.4 16V vo výbave Essentia. Za najdrahšiu verziu s benzínovým motorom 2.0 Turbo (125 kW) v stupni výbavy Cosmo alebo Sport zaplatí 834.900 Sk. Verzia so vznetovým agregátom 1.9 CDTi (110 KW) príde na trh neskôr a samozrejme môžeme očakávať aj ostatné prevedenia karosérií, medzi ktorými nebude chýbať trojdverový hatchback a priestranné kombi.



Nový OPEL ASTRA má najlepšie predpoklady stať sa etalónom v takzvanej "Golf triede" a svojho najväčšieho konkurenta VW Golf značne potrápiť.

Redaktori: Ing. Miroslav Tikl, Jaroslav Čík


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/