Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Lancia Thema 3.0 CRD Executive (04/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 21.05.2012;

Importér vozidiel Lancia pre Slovenskú republiku, spoločnosť FIAT SR, s.r.o., nám na test poskytol vlajkovú loď, Lanciu Thema s naftovým agregátom 3.0 CRD s výkonom 176 kW v najvyššej výbave Executive.
testoval Jaroslav Čík



Američan s talianskym pasom

Lancia Thema začala písať svoju históriu v roku 1984, kedy zišla z výrobných pásov prvá generácia tejto klasickej prémiovej talianskej limuzíny. Vyrábala sa presne 10 rokov a okrem 4-dverového sedana bola v ponuke aj verzia kombi. Svoju platformu zdieľala so sesterskou Alfou Romeo 164, Fiatom Croma a Saabom 9000. Za zmienku určite stojí aj špeciálna verzia Thema 8.32, ktorú poháňal výkonný motor 2.9 V8 z modelu Ferrari 308. Vráťme sa ale pekne späť do prítomnosti. Nová, aktuálna generácia Themy môže nápadne pripomínať Chrysler 300C. A nie je to len zdanie. Po odkúpení americkej automobilky Chrysler talianskym Fiatom sa Fiat rozhodol na viacerých európskych trhoch predávať modely Chrysler pod značkou Lancia. A to je aj prípad novej generácie Chrysleru 300C, teda v Európe Lancie Themy.

Exteriér
Dizajn Themy je jednoznačne jej najsilnejšou stránkou. Americký "muscle car" doplnený o taliansku eleganciu pútal počas týždňa pozornosť na každom rohu.

zväčšiť obrázok Prednú časť tvorí chrómovaná maska chladiča s horizontálnymi lištami a logom značky prostred. Od neho vychádza decentný prelis cez robustnú prednú kapotu. Ucelený vzhľad umocňujú moderné adaptívne bi-xenónové svetlomety s technológiou LED a denným svietením DRL v tvare "C", ktoré sú nezameniteľné a veľmi pôsobivé.

Pri pohľade z boku vyniká Thema veľmi výrazným, ale zároveň čistým dizajnom. Zaujmú vysoké boky s menšími oknami a mierne sa zdvíhajúca línia strechy, ktorá opticky spája prednú časť so zadnou. Svalnaté blatníky schovávajú obrovské 20" leštené disky, ktoré ju opticky znižujú. Chrómované okenné rámy, vonkajšie kľučky dverí a kryty automaticky zatmaviteľných spätných zrkadiel zasa zvýrazňujú jej štýlovosť.

zväčšiť obrázok O veľmi efektné a súčasne funkčné ukončenie zadnej časti sa stará integrovaný spojler veka batožinového priestoru so zabudovaným tretím brzdovým svetlom s parkovacou kamerou a tlačidlom na otváranie kufra. Dizajn vozidla završuje dvojica exkluzívne vyzerajúcich koncových svetiel s LED technológiou, prepojených efektne chrómovanou lištou, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou svetiel. A na záver, oválne dvojité koncovky výfuku prezrádzajú, že pod kapotou sa neskrýva žiadny slaboch, ale výkonný 6-valec.

Lancia Thema by svojimi rozmermi a dlhým rázvorom mohla konkurovať luxusným vozidlám ako BMW radu 7, Audi A8 a pod., ale svojim charakterom a cenou konkuruje skôr prémiovejším vozidlám vyššej strednej triedy. Thema má dĺžku cez 5 metrov, presnejšie 5066 mm, šírku 1902 mm a výšku 1488 mm. Hodnota rázvoru cez 3 metre (3052 mm) tiež hovorí samo za seba.

Interiér
Napriek tomu, že Thema pochádza z Ameriky, interiéru vďaka Lancii nechýba európsky duch a tradičný taliansky štýl. Oproti predchádzajúcej generácii Chrysleru 300 zaznamal interiér veľkú posun dopredu. Palubná doska a obklady dverí sú obšité kvalitnou kožou doplnené o vierohodné drevené obklady, ktoré Theme dodávajú nádych luxusu. Dokonalý celok dopĺňajú aj veľmi elegantne zladené dvojfarebné kožené sedadlá. Všade kam som sa len pozrel, číhali na mňa prémiové materiály a nenašiel som ani žiadny nedostatok v kvalite spracovania. Rovnako tak pri jazde neboli počuť v kabíne žiadne pazvuky z palubnej dosky či iných obkladov.

zväčšiť obrázok Po usadnutí na miesto vodiča mi padol do rúk poriadne veľký a hrubý kožou obšitý volant, ktorý mi dával jasne najavo, že mám dočinenia s kusom auta. Vôbec mi však nevadil a myslím si, že menší by Theme tak nesedel. Ako sa v prémiovom segmente patrí, výškové aj osové nastavenie prebieha elektricky ovládačom pod volantom a nechýba ani pamäť nastavenia či elektrické vyhrievanie. Samozrejme je vybavený množstvom ovládačov z prednej, ale aj zadnej strany bočných ramien. Zpredu na ľavej strane sú umiestnené ovládače palubného počítača a handsfree komunikačného systému UConnect s Bluetooth, napravo ovládače adaptívneho tempomatu. Kto by hľadal ovládače výkonného audiosystému s ozvučením Alpine Sound Group s 506 Wattovým zosilňovačom, 9 reproduktormi so subwooferom, ktorý vytváral dojem koncertnej sály, musí nahmatať dobre dostupné ovládače zo spodnej strany bočných ramien.

Zaujímavým detailom je aj výrazné kryštálovo modré podsvietenie prístrojov, na ktoré som sa nevedel vynadívať rovnako za denného svetla ako aj po zotmení, a vôbec na mňa nepôsobili rušivo. Medzi prístrojmi je umiestnený dobre čitateľný palubný displej zobrazujúci údaje z palubného počítača, aktuálnu rýchlosť v digitálnej podobe, výstražné signály bezpečnostných systémov či piktogramy z navigácie Garmin. Tá sa zobrazuje aj na veľkej, dobre čitateľnej, 8,4" farebnej obrazovke s dotykovým ovládaním na stredovej konzole. Okrem navigácie slúži zároveň aj na ovládanie automatickej klimatizácie, vyhrievania sedadiel a volantu, elektrickej slnečnej roletky na zadnom okne, telefonovanie či zobrazuje pohľad zo zadnej parkovacej kamery. Škoda však, že iba so statickými navádzacími čiarami. Displej taktiež slúži aj pre multimediálny prehrávač s MP3, CD, DVD, HDD prehrávačom, ktorému nechýba AUX a USB port v prednej lakťovej opierke. Displej je prehľadný a dotykové ovládanie funguje bezchybne bez zbytočného oneskorenia. Kto by si ale nevedel zvyknúť na dotykový displej, pod ním je umiestnený jednoduchý ovládací panel s ovládačmi klimatizácie a audiosystému, ktorý však nezahŕňa všetky možné nastavenia. V štandardnej výbave je mnoho ďaľších prvkov ako bezkľúčové otváranie a štartovanie, dažďový a svetelný senzor, asistent diaľkových svetiel, automaticky zatmaviteľné vnútorné a vonkajšie elektricky sklopné spätné zrkadlá a mnoho iného.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok Jasný pôvod z USA cítiť na mimoriadnej priestrannosti a komforte. Posádka na predných sedadlách sa rozhodne nemôže sťažovať na nedostatok priestoru alebo stiesnenosť. Široké predné sedadlá, teda presnejšie kreslá, s dvojfarebným koženým čalúnením majú perforovanú stredovú časť sedákov aj operadiel, kvôli lepšiemu prúdeniu ventilácie alebo vyhrievania, ktorými sú vybavené. Majú minimálne bočné vedenie, ale za to sú veľmi pohodlné, priam ideálne na dlhé cesty. Nastavenie sedadla vodiča a spolujazdca vpredu prebieha elektricky, s pamäťou u vodiča. Pre ešte dokonalejšie ideálne nastavenie sú k dispozícii aj elektrické polohovateľné pedály s pamäťou, ktoré u konkurencie z porovnávacej tabuľky nenájdeme ani za príplatok. Luxusným prvkom sú aj klimatizované a vyhrievané držiaky na poháre či fľaše v stredovej konzole pred širokou lakťovou opierkou s úložným priestorom, samozrejme s koženým čalúnením. Rovnako kráľovský priestor je aj pre posádku vzadu. Myslím si, že by som musel dlho hľadať niekoho, kto by mal málo miesta na nohy alebo hlavu. Široké a dostatočne dlhé sedáky spolu s výklopnou lakťovou opierkou s integrovanými držiakmi na poháre dokážu spríjemniť aj veľmi dlhú cestu. Zadné sedadlá sú taktiež vyhrievané a operadlá delené a sklopné.

Výrobca uvádza, že batožinový priestor Themy pojme až 462 litrov batožiny, čo je dostačujúce. Vo vnútri sa po stranách nachádzajú závesné háčiky napr. na tašky a pod krytom podlahy nie je núdzové koleso, ale opravárenská sada.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Pod kapotou je umiestnený výkonný naftový 6-valec s objemom 3.0 litra od talianskej firmy VM Motori a spoločnosti Fiat Powertrain s vyšším výkonom z modelovej ponuky. Oproti slabšiemu prevedeniu má o 36 kW naviac, čo je slušných 176 kW (239 koní). Maximálny výkon dosahuje pri 4000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 550 Nm je udávaný od 1800 ot./min. A údaje neklamú, záťah je pociťovať už od nízkych otáčok nad hranicou 1500 ot./min., a pritom netreba nejako extra silno šliapať na plynový pedál. Motor je pružný a vynikajúco odhlučnený, v kabíne je pri nízkych otáčkach veľmi decentne počuť pradenie 6-valca. Vo vyšších otáčkach nad 3000 je záťah doprevádzaný mohutným zvukom motora a blížiac sa ku hranici 4000 začne pomaly vädnúť. Podľa môjho názoru Theme však pristane skôr plynulá pohodová jazda v nízkych otáčkach.

zväčšiť obrázok S agregátom spolupracuje 5-stupňová automatická prevodovka. Niekto by si pri porovnaní s prémiovými značkami mohol povedať: iba? Veď Mercedes ponúka v trojlitrových naftových motoroch 7-stupňovú, BMW a Jaguar dokonca 8-stupňovú prevodovku. V reále, to však vôbec nie je až tak citeľné. Prevodovka s dobre vyladenou elektronikou radí plynule a jemne, a menej stupňov nie je cítiť ani na spotrebe. Dráhy voliča prevodovky sú trochu dlhšie a cítiť aj trochu malý odpor. Ponúka aj možnosť sekvenčného radenia v polohe D, sekvenčnými pohybmi voliča doľava a doprava. Do naftového agregátu sa pripravuje 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá sa už teraz dodáva do benzínového agregátu 3.6 V6.

Počas týždňa som s Themou prešiel 742 km s priemernou spotrebou 8,2 litra nafty na 100 km podľa údajov z palubného počítača. To je vzhľadom na objemný agregát, robustnosť a hmotnosť auta slušný výsledok. Kombinovanú spotrebu udávanú výrobcom 7,2 l/100 km sa mi nepodarilo dosiahnuť, ale ani som sa o to nesnažil. Myslím si však, že by to nemal byť problém. Pri plynulej jazde po bratislavskom diaľničnom obchvate alebo mimo mesta som nemal problém ísť so spotrebou medzi 6-7 litrami na 100 km. V meste sa spotreba pohybovala v rozmedzí 9-10 litrov podľa hustoty premávky a na diaľnici rýchlosťou 130 km som dosiahol spotrebu pod 8 litrov. Vzhľadom na vyššiu hmotnosť vozidla a objemnejší agregát je to výborný výsledok.

Podvozok
zväčšiť obrázok Prednú nápravu tvorí nezávislé zavesenie kolies Multilink s dvojitými priečnymi ramenami a stabilizátorom, vzadu je použité päťprvkové nezávislé zavesenie Multilink so stabilizátorom a automatickým nastavovaním tlmičov. Keď som zbadal na Theme obrovské 20" leštené disky s kombináciou čierneho laku s 10-timi dvojitými lúčmi obuté na pneumatikách rozmeru 245/45, ktoré jej mimochodom veľmi pristanú, zľakol som sa ako sa bude správať podvozok na našich nekvalitných cestách. A na moje prekvapenie nie je vôbec tvrdý, ale komfortný bez zbytočného pohupovania a celkom slušne filtruje bežné nerovnosti na vozovke. Kto by však prijal ešte komfortnejšiu jazdu a lepšie filtrovanie, môže si za odpočet 437 € objednať 18" pneumatiky s rozmerom 235/55 obuté na diskoch z ľahkých zliatin.

Napriek tomu, že Thema nie je žiadny športový nástroj, v zákrutách si počína veľmi dobre a suverénne. Riadenie je celkom presné a s príjemným stuhnutím vo vyšších rýchlostiach. Na oboch nápravách sú inštalované výkonné kotúčové brzdy s plynulým nástupom. Pri dobrzďovaní z vyššej rýchlosti pred zákrutou treba počítať so skorším brzdením vďaka vyššej hmotnosti vozidla. Predné kotúče sú rozmeru 345x28 a zadné 320x22. Keď som už pri brzdách, mám výhradu k tej parkovacej. V dnešnej dobe by som prijal namiesto manuálnej nožnej parkovacej brzdy už elektronickú s automatickým odbrzďovaním po rozjazde a funkciou Auto Hold.

Pohon sa prenáša na zadné kolesá, čo nie je v tejto triede vôbec neobvyklé. Pri odbočovaní s prudším pridaním plynu sa zadok vďaka ohromnému krútiacemu momentu veľmi ľahko dostane do šmyku, ale všetko ihneď napraví stabilizačný systém. Nevýhodou bude jazda v zime na zasnežených cestách, Lancia však onedlho rozšíri ponuku aj o verziu AWD s pohonom všetkých štyroch kolies.

Bezpečnosť
zväčšiť obrázok Lancia Thema už vďaka svojmu robustnému vzhľadu dáva tušiť vysokú mieru bezpečnosti. Tej napomáhajú najmodernejšie bezpečnostné systémy ako asistent mŕtveho uhla so zvukovou a vizuálnou signalizáciou v spätných zrkadlách, systém monitorovania križovania dráhy vzadu Rear Cross Path (RCP), systém varovania pred čelnou zrážkou či adaptívny tempomat. V základnej výbave sú pre posádku k dispozícii airbagy vodiča a spolujazdca, bočné airbagy v predných sedadlách, hlavové airbagy pre pasažierov vpredu aj vzadu a kolenný airbag vodiča. Nechýbajú ani aktívne hlavové opierky či úchyty Isofix pre detské sedačky na zadných sedadlách. Lancia myslela aj na chodcov so systémom aktívnej ochrany chodcov, ktorý v prípade nárazu nadvihne zadnú časť kapoty.

otvoriť test Euro NCAP Thema absolvovala testy bezpečnosti od spoločnosti Euro NCAP v roku 2011 s výborným výsledkom keď získala plný počet päť hviezdičiek. Za ochranu pasažierov získala hodnotenie 83%, za ochranu detí 77%, za ochranu chodcov 59% a za bezpečnostné systémy 71%.


Obstarávacia cena (spracované dňa 17.05.2012)

Najnižšia cena:
Thema 3.0 CRD Gold
41.200 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Thema 3.0 CRD Executive
49.400 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Thema 3.0 CRD Executive
50.130 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom TCS, brzdový asistent HBA, asistent rozjazdu do kopca Hill Start Assist, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu aj vzadu, kolenný airbag vodiča, aktívne opierky hlavy predných sedadiel, progresívny posilňovač riadenia, imobilizér, alarm, bezkľúčové centrálne uzamykanie a štartovanie, senzory kontroly tlaku pneu s ukazovateľom každého kolesa, adaptívny tempomat, asistent mŕtveho uhla + systém varovania pred čelnou zrážkou, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách
Interiér:
el. ovládané predné okná a zadné, el. nastaviteľný volant, el. nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou u vodiča, vyhrievané sedadlá vpredu a vzadu, ventilované predné sedadlá, dvojfarebné kožené čalúnenie sedadiel, dverí a palubnej dosky, 5x hlavová opierka, delené a sklopné zadné sedadlá, volant potiahnutý kožou s vyhrievaním a ovládaním rádia a tempomatu, nastaviteľné pedály s pamäťou, automatická dvojzónová klimatizácia, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, kompas, vyhrievanie/chladenie držiaku nápojov v konzole prednej rady, parkovacia cúvacia kamera + parkovacie senzory vpredu aj vzadu, navigačný systém Garmin, ozvučenie Alpine Sound Group + Media Center, autorádio s CD/DVD/MP3, HDD prehrávačom s 8,4" dotykovou obrazovkou, USB port, U-Connect handsfree komunikačný systém, 9 reproduktorov so subwooferom, zosilňovač 506 Watt, elektricky ovládaná zadná slnečná clona, koberce Luxury vpredu aj vzadu
Exteriér:
el. nastaviteľné, sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá s pamäťou, disky z ľahkých zliatin 20" - leštené, pneumatiky 245/45 ZR 20, predné hmlové svetlá, chromované vonkajšie zrkadlá a lemy svetlometov, strieborné kľučky dverí
Výbava za príplatok k základnej cene: lak - metalíza = 730 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 17.05.2012 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

LANCIA Thema JAGUAR XF BMW rad 5 MERCEDES trieda E
Značka / model LANCIA Thema JAGUAR XF BMW rad 5 MERCEDES trieda E
Motor 3.0 CRD 3.0 Diesel 530d 300 CDI Blue EFFICIENCY
Stupeň výbavy Executive Premium Luxury - -
Zdvihový objem motora 2987 2993 2993 2987
Uloženie / počet valcov V/6 V/6 R/6 V/6
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 176/4000 177/4000 190/4000 170/3800
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 550/1800-2800 500/2000 560/1500-3000 540/1600-2400
Prevodovka automatická 5-stupňová 8-stupňová 8-stupňová 7-stupňová
Max. rýchlosť (km/hod) 232 240 250 250
Zrýchlenie (s) 7,8 7,1 6,0 6,8
Priemerná spotreba (l/100 km) 7,2 6,3 5,5 7,1
Emisie CO2 (g/km) 191 169 145 186
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2042 1810 1695 1825
Dĺžka (mm) 5066 4961 4899 4868
Šírka (mm) 1902 1877 1860 1854
Výška (mm) 1488 1460 1464 1471
Rázvor (mm) 3052 2909 2968 2874
Počet dverí/miest 4/5 4/5 4/5 4/5
Objem batožinového priestoru (l/VDA) 462 500 520 540
Záruka 2 roky 5 rokov bez obmedzenia km 2 roky 2 roky
Cena modelu bez príplatkov (€) 49.400 50.965 50.300 50.310
Akčná cena (€) - - - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 50.130 66.878 72.315 68.802


Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • JAGUAR XF
    nemá (výrobca neponúka)
    kolenný airbag vodiča, automaticky nastaviteľné zadné tlmiče, elektricky nastaviteľné pedály s pamäťou, vyhrievanie/chladenie držiaku nápojov v konzole prednej rady, vyhrievané zadné sedadlá
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    JaguarDrive Control - 3 nastavenia motora, prevodovky a stabilizačného systému (Sport, Winter, Dynamic), núdzové rezervné koleso 18" - zliatinové, elektronickú parkovaciu brzdu s uvoľnením po rozjazde (Lancia Thema má nožnú)

  • BMW rad 5
    nemá (výrobca neponúka)
    kolenný airbag vodiča, automaticky nastaviteľné zadné tlmiče, elektricky nastaviteľné pedály s pamäťou, 20" disky kolies (v štandarde má 17" a za príplatok maximálne 19"), vyhrievanie/chladenie držiaku nápojov v konzole prednej rady
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    pneumatiky RunFlat, automatickú funkciu Start/Stop, rekuperáciu energie pri brzdení, radenie rýchlostí pod volantom, elektronickú parkovaciu brzdu s funkciou Auto Hold (Lancia Thema má nožnú)
    * BMW má v cene navyše bezplatný servis na 5 rokov/100.000 km (práca a údržba)


  • MERCEDES E trieda
    nemá (výrobca neponúka)
    automaticky nastaviteľné zadné tlmiče, elektricky nastaviteľné pedály s pamäťou, 20" disky kolies (v štandarde má 16" a za príplatok maximálne 18"), vyhrievanie/chladenie držiaku nápojov v konzole prednej rady
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    systém pre rozpoznanie únavy vodiča - Attention Assist, brzdy s funkciou Hold, radenie rýchlostí pod volantom, aktívny asistent pre udržanie v jazdnom pruhu, roletky na zadných bočných oknách
    * MERCEDES má v cene navyše bezplatný servis na 6 rokov/160.000 km (práca a predpísané náplne) a havarijné a PZP poistenie na 3 roky


    Záverečné hodnotenie
    Nová vlajková loď Lancie, model Thema, nie je zameraná pre masy, ale zaujme skôr silných individualistov. Robustný americký dizajn s výzorom mafiánskeho auta je elegantne doplnený talianskym štýlom. Za výbornú cenu ponúka mimoriadne bohatú výbavu s nádychom luxusu a veľkolepý komfort. Plusom je aj výkonný a zároveň úsporný naftový agregát 3.0 V6. Pri porovnaní s prémiovými značkami určite nebude zaostávať výbavou, za to však prestížou značky. Tomu však zodpovedá aj cena. Otázne je aj to, ako sa s výmenou loga popasujú verní nadšenci amerických áut.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Redakčný test: Lancia Delta 1.6 JTD Oro (08/2009)

    Dňa: 21.05.2012
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]