Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Peugeot 208 - Re-generation (01/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 09.01.2012;

Na vytvorenie automobilu schopného očariť a zjednotiť rôznorodú klientelu očakávajúcu zásadné zmeny, nestačí obyčajné vynovenie. Projekt "A9" si hneď na začiatku vymedzil také ambiciózne zadávacie podmienky s akými sa značka doteraz nestretla. Cieľom bolo vytvoriť automobil, ktorý bude predstavovať skok o jednu generáciu.

Pri príležitosti oslavy prvých objednávok nového modelu PEUGEOT 208, značka bude ponúkať limitovanú sériu s výnimočnou farbou karosérie a silnou osobnosťou – PEUGEOT 208 ICE VELVET. Tieto automobily v celkovom počte 650 exemplárov, získajú len tí najpohotovejší zákazníci.
______________________________________________________________________________________________

zväčšiť obrázok "Modelom 208, PEUGEOT vstupuje do novej éry" - Vincent Rambaud, generálny riaditeľ značky PEUGEOT

"Myslím si, že PEUGEOT 208 je medzníkom medzi minulosťou a budúcnosťou. Tento automobil skutočne otvára novú rozhodujúcu etapu v rámci značky PEUGEOT" - Alain Tranzer, riaditeľ Projektu A9.

"PEUGEOT 208 je ďalším stavebným kameňom projektu značky: duch modelov 205 a 206, funkčnosť 207-ky, a všetko toto v kombinácii s modernosťou modelu 208" - Xavier Peugeot, v období funkcie riaditeľa marketingu a komunikácie značky PEUGEOT.

"V modeli PEUGEOT 208 sme získali nové možnosti vytvoriť ikonu" - Laurent Blanchet, riaditeľ pre modely značky PEUGEOT.

"V porovnaní s modelom PEUGEOT 207 sme chceli vyvinúť automobil, ktorý by bol zvonku menší a zvnútra väčší" - Christophe Clochard, vedúci syntézy modelu 208.

"Sme správne zohraný malý tím, v ktorom všetci mali rovnakú predstavu o tom, ktorým smerom sme sa mali vybrať. To nám prinášalo inšpiráciu, silu a energiu potrebnú na úspešnú realizáciu všetkých našich nápadov" - Pierre Authier, vedúci dizajnu 208.

"Sila modelu 208 spočíva v jeho štýle - je skutočným balíkom energie. Má schopnosti zapáčiť sa každému bez toho, aby potreboval nevýrazné kompromisy, podobne ako hudobné dielo, ktoré sa dotýka ľudskej duše nezávisle od kultúry" - Gilles Vidal, riaditeľ dizajnu značky PEUGEOT.

"Skok o generáciu, ktorý sme pri modeli 208 chceli dosiahnuť, živilo nezvyčajné spojenie technológie a ergonómie: štýlový zovňajšok je prísľubom modernosti, emócii, obratnosti… prepracovaná kabína konkrétne vyjadruje tento prístup ponúkajúc čosi mimoriadne. Rozhodnutie navrhnúť kompletne prepracovaný riadiaci modul už na začiatku projektu pri automobile, ktorý by mal byť najpredávanejším modelom značky, bolo veľmi riskantné. Všetci sme preukázali mimoriadnu odvahu tým, že sme sa do toho pustili s modelom 208" - Jérôme Micheron, Riaditeľ projektu 208.

"So systémom "Head-up displej" uvedeným v Peugeote 3008, ktorý zobrazuje informácie na lište, sme otvorili nový kanál: jeho užitočnosť bola jednoznačne uznaná a zaznamenala okamžitý úspech. Peugeot 208 ide oveľa ďalej. Nápad malého volantu a "head-up displeja" predstavoval veľký potenciál. Pri testovaní prvých prototypov boli všetci očarení, bolo to jednoducho prirodzené, ľahké, zjavné…" - Marion David, vedúci Projektu produktu 208.

"Neustále sme upravovali volant, aby sme dosiahli jeho ideálny tvar vhodný do tohto nového prostredia. Musel zostať ľahko uchopiteľný a nesmel zavadzať. Uskutočnili sme veľa testov s našimi odborníkmi na ergonómiu a jazdu, ale taktiež so skupinami zákazníkov rôzneho typu a národností" - Christophe Clochard, zodpovedný za syntézu modelu 208.

"Už od roku 2008 mal projekt A9 bohatý a ojedinelý obsah, pokaľ ide o štýl, ergonómiu interiéru… a snažili sme sa ísť ešte ďalej tým, že sme našim zákazníkom priniesli konektivitu a intuitívnosť, ktorými sme model zakotvili silnejšie v danej dobe a umocnili toto pevné, intímne a intuitívne puto medzi Peugeotom a jeho vodičom" - Jérôme Micheron, zodpovedný za Projekt PEUGEOT 208.

"V modeli PEUGEOT 208 sme získali možnosti znovu vytvoriť ikonu" - Laurent Blanchet, riaditeľ pre modelové rady PEUGEOT.

"Vďaka množstvu práce na vylaďovaní a znížení hmotnosti sa nám podarilo zvýšiť komfortnosť vozidla bez toho, aby sme čokoľvek stratili na stabilite na vozovke oproti Peugeotu 207" - Xavier Chiron, zodpovedný za vyladenie podvozku Peugeotu 208.

"Nový riadiaci modul mimoriadne obohacuje dojmy z jazdy. Keď nastúpite do vozidla, okamžite dostanete chuť jazdiť a vychutnávať si čas v modeli Peugeot 208" - Gaëtan Demoulin, manažér pre vzťahy so zákazníkmi Peugeotu.
______________________________________________________________________________________________

RE-GENERATION architektúry

Zadávacie podmienky
Už od začiatku projektu, sa výber techník tvoriacich projekt "A9" (interný kódovací názov modelu 208) zameral na platformu 1 Skupiny PSA poskytujúcu mimoriadne vysokú "účinnosť architektúry", ktorá podmieňovala vývoj automobilu, ktorý by bol súčasne kompaktný, ľahký, priestranný a aerodynamický.

Kompaktnosť a ľahkosť
Skrátený predný previs (o 6 cm menej v porovnaní s modelom 207) a zadný previs (menej o 1 cm) priniesli priamo zlepšenie proporcií dizajnu, obratnosti a každodennej praktickosti (parkovacie manévre…), ale aj zníženie celkovej hmotnosti vozidla. Zámer maximálne znížiť hmotnosť spustil skutočný "hon na nadváhu" súčasne s celou kaskádou vývoja zameraného na znižovanie spotreby a zlepšenie pasívnej bezpečnosti a dynamických vlastností automobilu. Toto mali na pamäti všetci členovia tímu, o čom svedčí každý navrhnutý prvok, každá použitá technika, každá časť vozidla: hliníkový predný absorpčný nosník, parametre kolísky motora, laserové zvary strechy, rozšírené používanie plechov THLE a UHLE (Très Haute Limite Elastique - veľmi vysoká medza pružnosti, a Ultra Haute Limite Elastique - ultra vysoká medza pružnosti), znižovanie hlučnosti motora na úrovni jej zdroja atď. PEUGEOT 208 má vďaka tomu o 110 kg menej ako model 207 s rovnakým motorom 1,4l HDi, až o 173 kg menej s benzínovým motorom v základnej verzii s porovnateľným výkonom. Jednoducho ide o majstrovské dielo, ktoré umožnilo modelu 208 debutovať s hmotnosťou 975 kg!

Priestranná kabína
Rovnaký rázvor ako pri modeli 207, kompaktnejšie operadlá predných sedadiel a celková optimalizácia koncepcie sa prejavili v podstatne štedrejšom priestore pre cestujúcich na zadných sedadlách (+5 cm priestoru pre kolená v porovnaní s už aj tak priestranným modelom 207), ako aj v náraste objemu batožinového priestoru: 311 litrov po kryt vyjadrené ako objem vody (285 dm3 podľa normy VDA) a až 1152 litrov vyjadrené ako objem vody (1076 dm3 podľa normy VDA) pri sklopených zadných sedadlách. Chceme poznamenať, že uvedená konfigurácia so sklopenými sedadlami sa dosahuje veľmi pohodlne, nakoľko operadlá zadných sedadiel sa jednoducho sklápajú jediným pohybom.

RE-GENERATION dizajnu

zväčšiť obrázok Optimalizovaná aerodynamika
Rozmery, najmä šírka (-2 cm) a výška (-1 cm oproti 207), starostlivo prepracované vonkajšie tvary, pozornosť venovaná každej časti (panely pod karosériou, spojler u niektorých verzií) umožnili maximálne zoptimalizovať aerodynamiku modelu 208. Najlepšie verzie sa vyznačujú hodnotou SCx 0,61 (Cx 0,29), čo zodpovedá najlepším hodnotám v danom segmente a tiež prispieva k zlepšeniu spotreby paliva a množstva uvoľňovaného CO2.

Aktualizované estetické kódy
"Obratný, zmyselný, atletický, intuitívny, energický, skok o jednu generáciu…", dizajnérom sa podarilo dať zmysel a súvislosť týmto slovám zakotveným v zadávacích podmienkach projektu A9, a premietnuť ich do tvarov, ktoré ich inšpirovali. Kompaktná karoséria, skrátené previsy, plynulé prechody medzi kapotou a stĺpikom čelného skla predstavujú estetické kódy značky, ktoré boli aktualizované tak v základných rysoch, ako aj v každom detaile.

zväčšiť obrázok Mimoriadne charizmatická predná časť
Predná časť, ktorá je skutočným genetickým podpisom, odhaľuje nový, mimoriadne charizmatický vzhľad značky. Jej šelmovitý pohľad pôsobí modernejšie, bohatšie a rafinovanejšie, napr. (podľa verzií) diódovými svetlami a „svetlovodmi“ zdôrazňujúcimi pohľad svetlometov tak v noci, ako aj cez deň. Rovnaká pozornosť bola venovaná každej časti, napr. lemovaním hmloviek. Maska chladiča je vymodelovaná ako skutočná lietajúca socha. Pôsobí, akoby sa so svojím chrómovaným lemovaním z precízne tvarovaných častí oddeľovala od karosérie a vznášala sa vo vzduchu. Plná technická mriežka a leštené lišty v jej vnútri umocňujú modernosť a luxus spracovania. Svojím originálnym dizajnom úspešne dáva najavo snahu o ochranu životného prostredia: optimalizovaná veľkosť vstupov vzduchu naznačuje optimalizáciu spotreby paliva. Predná časť pôsobí mocne a zároveň živo, jemne i ušľachtilo, technicky i veselo, prirodzene a sofistikovane.

zväčšiť obrázok Celková logika dizajnu
Automobil vyzerá, akoby bol vymodelovaný vetrom. Nápis " PEUGEOT" zasadený v hornej časti masky chladiča je začiatkom skutočnej chrbtice, ktorá prechádza kapotou, objavuje sa v hornej časti čelného skla, zanecháva svoj odtlačok uprostred strechy a prebieha až po zadnú časť, kde je vtlačená aj do dizajnu dverí batožinového priestoru. Zadné svetlá, ktoré sú naozajstným technickým skvostom, obsahujú svetelný podpis s tromi osvetlenými pazúrmi. Vďaka dizajnu v tvare bumerangu, ktorý je technickým úspechom, pôsobia, akoby tvorili s karosériou jeden celok.



zväčšiť obrázok Dve rozličné karosérie
Boky karosérie svalnatých tvarov ponúkajú identitu a postoj výrazne odlišný pri 3-dverovej a 5-dverovej karosérii. Dvere druhej z uvedených verzií vyzerajú, ako by nimi prechádzal "nerv" smerujúci od zadných svetiel dopredu. Luxusné verzie majú celé okná lemované chrómom, ktorý je v tomto segmente nezvyčajnou charakteristikou. Profil 3-dverovej verzie je oveľa výraznejšie vymodelovaný a prehĺbený podobne ako u koncepčného vozidla SR1 (predstaveného v januári 2010 a chronologicky vyvíjaného súčasne s modelom 208). Ostatné detaily tohto modelu, tvar a štýl zadného bočného okienka, okamžite pripomenú štýl modelu PEUGEOT 205, jednej z ikon Značky.



RE-GENERATION ergonómie, intuitívna a nezvyčajná

Kompletne prepracovaný riadiaci modul
Existujú veci, ktoré pripadajú nedotknuteľné. Hatchback má 4 kolesá, volant, cez ktorý sa pozeráme na prístrojovú dosku. História vývoja automobilu, technické zdokonaľovanie a zvyklosti viedli k tomu, že je to takto. Avšak v jeden deň sa zrodil nápad. A čo keby sme v záujme zlepšenia ovládateľnosti a pocitu z jazdy zmenšili priemer volantu? A čo keby sme v záujme uľahčenia odčítavania údajov na prístrojovej doske a zvýšenia komfortu a bezpečnosti, umiestnili prístrojovú dosku vyššie, aby nebolo potrebné spúšťať oči z vozovky?
Ani tu sa Peugeot 208 nepodriadil vývoju. Vzoprel sa kódom vytvoreným v snahe poskytnúť novú ergonómiu pri riadení, ktorá je evidentná, prirodzená a priaznivá voči uľahčovaniu riadenia, ovládateľnosti, presnosti… voči tesnejšiemu kontaktu s vozidlom, pocitu, že automobil je vašou súčasťou. Mnohí vodiči, ktorí testovali tento model vo všetkých situáciách, s ktorými sa možno bežne stretnúť, boli nadšení obratnosťou, ktorá je prísľubom praktickosti pri každodennom manévrovaní. Vodiči majú pocit stimulujúceho interaktívneho prostredia, iní zas vnímajú skôr športové vlastnosti s citlivejšou polohou, ľahkosťou a presnosťou viacnásobného zobrazovania informácií v určitých situáciách.

zväčšiť obrázok Dotyková obrazovka - intuitívna konektivita
V súlade s dobou a s novou ergonómiou riadiaceho modulu, PEUGEOT 208 ponúka väčšine svojich zákazníkov, čiže od druhej úrovne výbavy (čo predstavuje 80 % z celku!), dotykovú farebnú 7-palcovú obrazovku s precíznou grafikou (rozlíšenie 800 x 480) s intuitívnym ovládaním. Obrazovka umožňuje ľahký prístup k rôznym funkciám: rádio, súprava hands-free Bluetooth alebo prehrávanie hudobných súborov prostredníctvom pripojenia USB alebo audio streamu. Dizajnéri navrhli obrazovku v modernom štýle. Je umiestnená na dosah ruky vo výške očí v záujme maximálnej bezpečnosti, komfortu a súladu s ostatnými prvkami palubnej dosky.

Cenovo prístupná navigácia
Uvedené dotykové grafické stvárnenie má prípravu pre možnosť navigácie s kartografiou Európy, ktorá je k dispozícii za prístupnú cenu, teda za menej ako 500 €, čo je veľmi konkurencieschopná cena vo svete automobilov so zabudovaným navigačným systémom.

Čisté, moderné a rafinované prostredie interiéru - čistý sofistikovaný dizajn
Riadiaci modul s prepracovanou štruktúrou poskytol dizajnérom nezvyčajné pole pôsobnosti. V dizajne palubnej dosky sa kombinuje letecký a grafický štýl. Vo všetkom sa zračí snaha o dosiahnutie zjavnej kvality, posadnutosť každým detailom, príkladom čoho sú vetracie otvory po stranách palubnej dosky v tvare oka šelmy, mnohé "fazetové" prvky pripomínajúce niektoré štýlové prvky zvonku (maska chladiča, strecha, tvar zadnej časti…) - všetko bolo znovu a znovu prerábané, od tvaru panelov vo dverách, až po hlavicu radiacej páky. Združením všetkých ovládačov rádia na dotykovej obrazovke sa zjednodušil interfejs "človek-stroj" a podstatne sa zredukoval počet tlačidiel, ovládačov, čo sa priaznivo premietlo do čistejšieho a modernejšieho dizajnu.

Svetlo v kabíne, dekorácie… pozornosť venovaná detailom
Vnútro prístrojovej dosky je spracované vo vysoko technickom štýle s analógovými ciferníkmi odkazujúcimi na presnú mechaniku, digitálnou obrazovkou, na ktorej je neustále zreteľne zobrazená rýchlosť, a dva súbory zadného podsvietenia dodávajúceho celku čistotu a eleganciu. Dizajnéri venovali vnútornému osvetleniu mimoriadnu pozornosť. Prevažuje vysoko luxusné biele svetlo, napr. v prípade displejov, či modrasté svetlo lemujúce v tme presklenú panoramatickú strechu, pokiaľ je ňou vozidlo vybavené, s "kométovým" efektom (odstupňované odtiene modrej). Dekorácie sú taktiež starostlivo navrhnuté a odvodené od úrovne výbavy. Čierny lak, dekorácie odstupňovanej čiernej a bielej, prípadne tmavého chrómu na priečkach dverí - pestrá ponuka, ktorá sa premieta do moderného rafinovaného prostredia.

Interiér prinášajúci praktickosť pre každodenný život
Pri každodennom používaní interiér nestráca na praktickosti. Je vybavený mnohými odkladacími priestormi, napr. hlbokým priečinkom pred radiacou pákou, ktorý môže slúžiť na odkladanie plechoviek s nápojom alebo ako miesto pre Smartphone, či priehradkami vo dverách atď.

Vynikajúco navrhnutá akustika
Prostredie kabíny je taktiež mimoriadne prepracované vzhľadom na akustiku a vibračný komfort. Podobne ako v prípade modelu PEUGEOT 508 bol hluk odstraňovaný na úrovni jeho vzniku (akustická "enkapsulácia" hnacích agregátov) a hlučnosť na palube je podstatne nižšia, ako v prípade modelu Peugeot 207, pričom dané úpravy sa spolupodieľali na znížení hmotnosti vozidla. Výsledkom je atmosféra v kabíne, ktorá je v symbióze s celým automobilom - sofistikovaná, technologická a intuitívna, moderná a kvalitná.

RE-GENERATION ochrany životného prostredia

Ponuka výkonných hnacích agregátov
Hmotnosť, aerodynamika, pneumatiky s veľmi nízkym a ultra-nízkym valivým odporom a samozrejme, know-how a technologické novinky Skupiny PSA v oblasti motorov sú prvky umožňujúce modelovému radu 208 vstúpiť do novej etapy modelov značky z hľadiska tvorby CO2. Účinnosť naftových motorov HDi FAP a benzínových motorov VTi a THP obohatených príchodom novej generácie trojvalcových benzínových motorov prispieva k zníženiu priemerných emisií CO2 modelového radu 208 o 34 g/km v porovnaní s modelovým radom 207 v období spustenia jeho predaja a až o 46 g u benzínového motora v základnom modeli. Ambícou Peugeotu 208 je zaujať v tejto oblasti pozíciu lídra v svojom segmente.

Ponuka dieselových motorov modelu PEUGEOT 208:

  • 1.4 l HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm, manuálna 5-stupňová prevodovka; CO2: 98 g/km,
  • 1.4 l e-HDi FAP 50 kW (68 k), 160 Nm, robotizovaná 5-stupňová prevodovka, Stop & Start ; CO2: 87 g/km,
  • 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, manuálna 5-stupňová prevodovka, Stop & Start ; CO2: 98 g/km,
  • 1.6 l e-HDi FAP 68 kW (92 k), 230 Nm, robotizovaná 6-stupňová prevodovka, Stop & Start ; CO2: 98 g/km (1)
  • 1.6 l e-HDi FAP 84 kW (115 k), 270/285 (2) Nm, manuálna 6-stupňová prevodovka, Stop & Start ; CO2: 99 g/km


  • Ponuka benzínových motorov modelu Peugeot 208:
  • 1.0 l VTi 50 kW (68 k) ; 95 Nm, manuálna 5-stupňová prevodovka; 99 g/km (1)
  • 1.2 l VTi 60 kW (82 k) ; 118 Nm, manuálna 5-stupňová prevodovka; 104 g/km (1)
  • 1.4 l VTi 70 kW (95 k) ; 136 Nm, manuálna5-stupňová prevodovka: 129 g/km (3)
  • 1.6 l VTi 88 kW (120 k) ; 160 Nm, manuálna 5-stupňová prevodovka: 134 g/km
  • 1.6 l THP 115 kW (156 k), 240/260 (2) Nm,manuálna 6-stupňová prevodovka; CO2: 135 g/km (1)


  • (1) Nové trojvalcové motory s objemom 1.0 l a 1.2 l, verzie 1.4 e-HDi a 1.6l THP, k dispozícii v lete 2012
    (2) Hodnota s overboostom
    (3) K dispozícii podľa krajiny

    Rozšírená ponuka e-HDi
    Po uvedení technológie e-HDi na trh v modeli PEUGEOT 508 a v novej 308-ke v roku 2011 bude touto technológiou vybavený v 4 zo svojich 5 naftových motorov ďalší model, Peugeot 208. Rýchly, účinný a tichý Stop&Start novej generácie umožnil spojiť znižovanie spotreby a emisií CO2 (až o 15% v meste) s maximálne príjemným používaním vďaka vypínaniu motora a jeho takmer okamžitému opätovnému štartu bez hluku a vibrácií. S Peugeotom 208 táto technológia, ktorú priaznivo prijala široká verejnosť, bude maximálne dostupná klientele v záujme spotreby paliva a príjemnej jazdy.

    Nová generácia trojvalcových motorov
    Táto nová generácia blokov motora je novou etapou stratégie downsizingu Skupiny. Umožňuje dosiahnuť skutočný prelom v oblasti spotreby a emisií CO2 a pritom poskytnúť dobré technické parametre už na úrovni základných verzií. Verzie 1.0 l a 1.2 l VTi vyvinuté Skupinou PSA Peugeot Citroën a vyrábané v továrni v Trémery vo Francúzsku umožnia modelu 208 ponúknuť benzínové verzie s emisiami CO2 99 g/km a 104 g/km. Tieto atmosférické motory s nepriamym vstrekovaním disponujú maximálnym výkonom 50 resp. 60 kW (68 a 82 k) pri 6 000 ot./min a maximálnym krútiacim momentom 95 a 118 Nm, pri 3000 resp. 2750 ot./min. Blok motora je koncipovaný tak, aby bol kompaktný a zároveň ľahký s blokom valcov a hlavou motora z hliníkovej zliatiny a zberným výfukovým potrubím integrovaným v hlave motora… Využíva mnohé technológie, príkladom ktorých je systém rozvodov s plynule variabilným časovaním nasávacích a výfukových ventilov (VVT) a olejové čerpadlo s variabilným objemom.

    Nová etapa ekodizajnu
    Ekodizajn je ďalšia oblasť, kde Peugeot 208 zabojoval o prvenstvo. Svojimi 25% "zelených materiálov" zo 170 kg polymérov (okrem gumy) (v porovnaní so 7% v Peugeote 207), Peugeot 208 vstúpil do novej etapy v oblasti ekodizajnu. Je vybavený napr. úplne recyklovateľným zadným nárazníkom, čo predstavuje svetovú premiéru v týchto materiáloch, ktoré boli až doteraz používané výhradne v neviditeľných častiach, ako je rám, ventilátor chladiča, ktoré boli tiež úplne recyklovateľné. Uvedený typ nárazníka umožní ročne usporiť 1600 ton nafty. Zelené materiály tvoria mnohé časti vozidla (vnútorné podbehy, zadný nárazník, zvukové izolácie, koberček v batožinovom priestore, volant, sedadlá, kryt motora, vzduchový filter atď.).

    Utra-účinná a zhodnocujúca verzia s nízkou spotrebou
    Verzia s nízkou spotrebou využíva to najlepšie z výsledkov prác na projekte A9 a za svoje aerodynamické parametre (Cx 0,29) vďačí optimalizácii toku vzduchu: maska chladiča, zadný spojler, zarovnané puklice kolies, pneumatiky s ultra-nízkym valivým odporom, kryt pod karosériou. S motorom 1.4 l e-HDi FAP 50 kW (68 k) vybavenom robotizovanou 5-stupňovou prevodovkou dosahuje emisie CO2 87 g/km, čo zodpovedá spotrebe 3,4 l/100 km v kombinovanej prevádzke. Táto verzia demonštruje svoje parametre špecifickými komponentmi dokonale zladenými so štýlom a vyhľadávaným vzhľadom: mriežka chladiča v lesklej farbe Manhattan s chrómovaným lemovaním, zadný spojler v čiernom laku, puklice v dvoch farebných tónoch. V závislosti od zvolenej úrovne finálneho spracovania (Access alebo Active) môže mať táto verzia rôznu výbavu: dotyková obrazovka, panoramatická presklená strecha, hliníkové 15’’ kolesá, parkovací asistent vzadu, metalická farba atď.

    RE-GENERATION skúseností z jazdy

    Jazdné vlastnosti - know-how značky
    Značka Peugeot zapojila celé svoje know-how, aby dosiahla novú syntézu na vysokej úrovni v oblasti jazdných vlastností modelu Peugeot 208 a pokračovala vo vývoji predstavy radosti z jazdy prispôsobujúc sa očakávaniam súčasnej klientely. Cieľom bolo vytvoriť referencie v danom segmente, čo viedlo k úsiliu zachovať stabilitu a dynamické vlastnosti, uznávané pri modeli PEUGEOT 207, avšak bez ústupkov voči komfortu. Jazdné vlastnosti Peugeotu 208 založené na prednej náprave pseudo-Mc Pherson, zadnej náprave s deformovateľnou priečkou, vynikajúcej sústave tlmičov a nastaveniam realizovaným odborníkmi značky s Levom, využívajú taktiež výsledky úsilia o zníženie hmotnosti v záujme zvýšenia pružnosti aj komfortu. Táto syntéza je prispôsobená aj výkonom jednotlivých motorov vozidla, čo ponúka progresívnu postupnosť v modelovom rade s ohľadom na očakávania zákazníkov. To znamená, že napr. v Peugeote 208 1.6 l THP s 115 kW (156 k), ktorý bude k dispozícii v lete 2012, je predná kolíska spevnená, aby sa dosiahla tuhosť a smerová stabilita prednej nápravy v súlade s potenciálnym výkonom motora.

    Adaptovaná brzdná sústava, ESP v sériovej výbave
    Parametre brzdnej sústavy sú v súlade s výkonmi motorov. Peugeot 208 má predné kotúče s dvoma rôznymi rozmermi: 266 x 22 mm a 302 x 26 mm pre verziu 1.6 l THP 115 kW (156 k). Vzadu je modelový rad vybavený brzdami s kotúčmi 249 x 9 mm alebo 8-palcovými bubnami pri trojvalcových benzínových motoroch, pri 1.4 l HDi FAP a 1.4 l e-HDi FAP. Ďalšou pozoruhodnosťou je, že všetky Peugeoty 208 majú v sériovej výbave ESP generácie, ktorá je v Európe nová, zahŕňajúci ASR (protipreklzový systém), CDS (riadenie stability), AFU (podpora brzdenia v núdzi) a REF (elektronické rozdeľovanie brzdného účinku). ESP v Peugeote 208 1.6 l THP 115kW (156 k) môže vodič vypínať.

    Nové pocity vďaka koncepcii inovatívnej výbavy
    Peugeotu 208 sa podarilo obohatiť vodiča o nové pocity a radosť z jazdy novým riadiacim modulom. Volantom so zmenšeným priemerom, vyššie umiestnenou prístrojovou doskou a farebnou dotykovou obrazovkou Peugeot 208 prináša vodičovi nezvyčajné zážitky z jazdy. Jeho ergonomické riešenia mimoriadne znásobujú manévrovateľnosť a obratnosť pri pomalej jazde. Elektrický posilňovač riadenia poskytuje sugestívne pocity. Nové riadenie typu "brushless" bolo vyvinuté špeciálne pre dané vozidlo s cieľom zohľadniť novú syntézu z hľadiska vyváženosti hmotností. Podobne ako u Peugeotu 207 riadenie odráža know-how značky - je presné a informujúce, dokonale ovládateľné pri pomalej jazde. Na konci roka 2012 bude mať Peugeot 208 k dispozícii pre segment B vzácnu výbavu, ktorá umožňuje významne uľahčiť vodičovi život pri každodennom jazdení v meste: funkciu Park Assist. Pokiaľ sa v rade áut nájde parkovacie miesto, systém bude automaticky manévrovať riadením pri parkovaní bez zásahu vodiča, ktorý bude musieť iba ovládať plynový a brzdový pedál. Mágia! V závislosti od verzie bude Peugeot 208 vybavený statickým smerovým osvetlením, ktoré slúži na optimalizáciu bočného výhľadu pri pomalej jazde (menej ako 40 km/h) v mestskej premávke, na križovatkách, počas parkovacích manévrov, na kľukatej ceste atď. V závislosti od uhla natočenia volantu a zapnutia smerovky sa rozsvieti príslušný hmlový svetlomet, ktorý osvetlí vnútornú stranu zákruty.

    Primárna, sekundárna a terciárna bezpečnosť na vyššej úrovni
    Peugeot 208 poskytuje primárnu bezpečnosť na vysokej úrovni založenú na stabilite na vozovke a na celkovej koncepcii ("head-up displej", ESP v sériovej výbave, rozšírené použitie tempomatu a obmedzovača rýchlosti…). Vozidlo bolo skoncipované tak, aby poskytovalo sekundárnu bezpečnosť lepšiu, ako pri Peugeote 207, a na najvyššej úrovni v segmente.
    Deformovateľná konštrukcia je vpredu vybavená absorpčnými nosníkmi z hliníka, čo umožnilo skrátiť previs. Aj v tomto prípade na bezpečnosť priaznivo vplýva zníženie celkovej hmotnosti vozidla.
    Peugeot 208 je vybavený účinnými zádržnými systémami: 2 čelné airbagy, 2 bočné airbagy vpredu, 2 hlavové airbagy, 2 trojbodové upevnenia Isofix na zadných sedadlách.
    Mnohé ďalšie technické zdokonalenia (aktívna opierka nohy, kolabovateľný stĺpik riadenia, zaisťovací kolík zabezpečujúci previazanosť medzi dvermi a centrálnym stĺpikom…) znižujú následky nárazu pre cestujúcich vo vozidle.
    Peugeot 208 okrem toho využíva pozíciu značky ako lídra v oblasti terciárnej bezpečnosti, takže ponúka, rovnako ako väčšina automobilov značky, systém umožňujúci zadarmo používať na neobmedzenú dobu služby

    Peugeot Connect SOS a Peugeot Connect Assistance
    Spomeňme, že Peugeot Connect SOS, ktorý je v súčasnosti k dispozícii v 10 európskych krajinách pre viac ako 600 000 Peugeotov, umožňuje pri nehode lokalizovať automobil a vyslať potrebné záchranné jednotky. Od spustenia činnosti v roku 2003 umožnil rýchly zásah záchranárov v takmer 4.800 naliehavých prípadoch.

    Vonkajšie a vnútorné rozmery karosérie a interiéru - model 208
    Peugeot 208 - technické údaje pre verzie s naftovým motorom
    Peugeot 208 - technické údaje pre verzie s benzínovým motorom

    You Tube: 208 RE-GENERATION show at the Brussels Motor - video
    ______________________________________________________________________________________________

    PEUGEOT - prítomný v 160 krajinách sveta, s 10.000 kontaktnými miestami. Peugeot spája náročnosť s emóciami. V roku 2010, v roku 200-tého výročia, Peugeot potvrdil svoje miesto ako 1. francúzska automobilová značka vo svete, a naviac poskočila o jedno miesto v klasifikácii značiek vo svete na 9 miesto s predaným počtom vozidiel 2,142.000 automobilov. Peugeot je jedinou značkou, ktorá uviedla na trh integrovanú ponuku mobility v rámci osobných a úžitkových automobilov, skútrov, bicyklov a širokú ponuku služieb čiže ponuku mobility Mu.

    Zdroj: Ivana Orviska, Comunication and PR Manager, Peugeot Slovakia, s.r.o.
    TS: 09/01/2012
      

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]