Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

testy
Test: Chevrolet Orlando 2.0 VCDi LTZ (06/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 27.07.2011;

Spoločnosť GM Southeast Europe Kft., organizačná zložka, importér vozidiel Opel a Chevrolet pre Slovenskú republiku, nám na test poskytol novinku, rodinné MPV Chevrolet Orlando vybavené najsilnejším naftovým motorom 2.0 VCDi v najvyššom stupni výbavy LTZ.

testoval Jaroslav Čík



Rodinný trhák

Nové Orlando dorazilo na náš trh začiatkom tohto roka. Vychádza zo štúdie predstavenej na parížskom autosalóne v roku 2008. Značka Chevrolet tak novým 7-miestnym rodinným vanom úspešne vyplnila dieru vo svojej ponuke. Namiesto často nevýrazného dizajnu v tejto triede, ponúka Orlando neobvyklý a moderný dizajn s imidžom crossoveru. Zároveň kombinuje praktickosť siedmich sedadiel a flexibilitu interiéru s výbornou priestrannosťou.

Exteriér
zväčšiť obrázok Už pri prvom pohľade Orlando zaujme svojim nezameniteľným dizajnom s ázijskými črtami a príchuťou Ameriky. V triede tradičných rodinných MPV sa odlišuje od svojich konkurentov a ide tak svojou vlastnou cestou. S robustnejším, "crossoverovským" vzhľadom s plastovým lemovaním blatníkov a podbehov presahujúcich až na spodnú hranu dverí jemne zasahuje aj do triedy SUV vozidiel. Dlhá karoséria zasa napovedá, že Orlando by mohlo poskytnúť priestor až pre 7 cestujúcich.

Prednej časti dominuje výrazná maska nezameniteľne patriaca novým Chevroletom, s dvojitou mriežkou chladiča rozdelenou priečkou vo farbe karosérie s logom značky uprostred. Tá dodáva Orlandu dávku individuality. Predná kapota sa pýši výraznými prelismi prechádzajúcimi do predných blatníkov.

zväčšiť obrázok Pri bočnom pohľade zaujme línia, ktorá sa začína v hornej časti predných blatníkov, tiahne sa pozdĺž celého boku vozidla nad kľučkami dverí a plynulo prechádza do koncových svetiel. Výrazný a dynamický, stúpajúci prelis nájdeme aj v spodnej časti bočných dverí. Za zmienku stoja aj svalnaté blatníky, ktoré umožnili posadiť kolesá viac von do strán a dodávajú Orlandu sebaistejší a rozhodnejší postoj. Napriek tomu, že sa nedelené bočné okná vďaka stúpajúcej línii smerom vzad zmenšujú, poskytujú všetkým pasažierom dobrý výhľad. Chromované lišty okien prezrádzajú, že sa jedná o najvyšší stupeň výbavy LTZ. Chválim aj robustné vonkajšie spätné zrkadlá s výborným výhľadom vzad, pri parkovaní potešili aj funkciou elektrického sklápania.

Klesajúca a zužujúca sa línia strechy smerom vzad potvrdzuje snahu dizajnérov o vykročenie z davu bežných tvarov v triede rodinných MPV. V zadnej časti Orlanda nájdeme hranaté koncové svetlá presahujúce z blatníkov do piatych dverí. Medzi nimi sa nad evidenčným číslom nachádza široká chromovaná lišta s logom značky uprostred. Zaujalo ma aj netradičné umiestnenie zadnej hmlovky a svetla spiatočky uprostred v zadnom nárazníku. Ten má naviac v spodnej časti aj strieborne lakovanú plastovú imitáciu ochranného plechu. Pri nakladaní ostrejších predmetov chráni pred poškodením laku nárazníka plastový kryt v hornej časti. Pri zatváraní piatych dverí ma vyrušoval zvuk od narážajúceho evidenčného čísla, to sa dá však jednoduchým vypodložením rýchlo odstrániť.

Interiér
zväčšiť obrázok Pri nastúpení do Orlanda ma privítala moderná a dynamická palubná doska. Pochváliť sa môže rovnakým dizajnérskym štýlom aký je použitý u posledných modelov značky Chevrolet či koncernového Opelu. Na mysli mám elegantný a plynulý prechod palubnej dosky od jedných dverí k druhým. Dôkazom toho, že dizajnéri navrhli nové Orlando s priestrannosťou MPV a hlavne s komfortom sedanu je použitie viacerých prvkov z úspešného modelu Cruze. Rovnaký je dizajn inak výborného volantu s koženým čalúnením a ovládaním tempomatu (naľavo) a audio sústavy (napravo), ovládacie páčky pod volantom, ovládací panel svetiel naľavo od volantu či ovládače automatickej klimatizácie. Palubnú dosku s kvalitným dielenským spracovaním tvoria rôzne druhy plastov v kombinácii s elegantnými tmavo lakovanými obkladmi, ktoré sú však náchylnejšie na usadenie prachu. Ani pri jazde na horšom povrchu nevydávajú plasty vo vnútri vozidla žiadne nechcené pazvuky.

zväčšiť obrázok Zaujímavosťou je použitie univerzálneho centrálneho displeja v hornej časti stredovej konzoly namiesto viacerých samostatných, ktorý slúži zároveň pre účely audio sústavy s CD a MP3 prehrávačom, automatickej klimatizácie a informácií o vonkajšej teplote a hodín. Naraz sa na ňom zobrazujú všetky spomínané základné hodnoty, ale pokiaľ zmeníte intenzitu klimatizácie či hlasitosť rádia, zobrazia sa podrobnejšie údaje k danému systému a po chvíli sa zobrazenie na displeji vráti do pôvodného stavu. Je podsvietený na modro a rovnaká farba je použitá aj na palubnom displeji medzi zapustenými budíkmi na prístrojovom paneli. Odkaz na staré "ameriky" nájdeme v tvare okolia budíkov, akurát s lacnejším plastovým šedým prevedením.

V bohatej výbave nechýbalo vnútorné spätné zrkadlo s automatickým stmavovaním či dažďový senzor. Pri parkovaní nie najmenšieho auta mi napomáhali parkovacie senzory vzadu iba so zvukovou signalizáciou, aj to trochu tichšou. Veľmi som ocenil výklopné širokouhlé konverzačné spätné zrkadielko na sledovanie posádky na zadných sedadlách. To je umiestnené v strope pred panelom s osvetlením a čítacími lampičkami. Umožnilo mi pohodlne sledovať dieťa v detskej sedačke bez otáčania dozadu. Praktickým doplnkom je aj púzdro na okuliare v strope na strane vodiča namiesto madla.

zväčšiť obrázok Napriek tomu, že Orlando je navrhnuté s tzv. "hľadiskovým" štýlom sedenia, to zn., že 2. a 3. rad sedadiel je progresívne vyvýšený, sedenie za volantom a vedľa vodiča je vyššie a s dobrým výhľadom na vozovku. To všetko bez obmedzenia priestoru nad hlavami a prístupnosti sedadiel.
Predné sedadlá sú výškovo nastaviteľné s páčkovým ovládaním, vodičove má na boku operadla naviac aj pohodlnú sklopnú a polohovateľnú lakťovú opierku. Sedenie na nich je veľmi komfortné, poskytujú slušné bočné vedenie a zároveň voľnosť pre ramená.
Druhý rad sedadiel je podľa výrobcu vyššie o 41 mm nad úrovňou predných sedadiel a taktiež podlaha pri 3. rade je vyvýšená nad 2. radom. Okrem lepšieho výhľadu pre celú posádku umožňuje toto usporiadanie sedadiel lepší prístup napr. pri umiestňovaní detí do detských sedačiek, čo som veľmi ocenil aj ja. Cestovanie vzadu môže spríjemniť aj sklopná lakťová opierka s držiakom na poháre.

zväčšiť obrázok Čo sa týka priestoru, Orlando poskytuje dostatok miesta pre hlavy aj nohy cestujúcich na predných sedadlách, rovnako tak aj v 2. rade. Podľa údajov výrobcu je priestor pre nohy vodiča a spolujazdca vynikajúcich 1034 mm, pre hlavu 1020 mm. Drobným mínusom je pomerne široká stredová konzola, takže predná posádka s dlhšími nohami sa môže cítiť trochu stiesneno. Priestor pre nohy v druhom rade predstavuje výbornú hodnotu 917 mm, pre hlavu 983 mm. Rovnako, ako je to aj u konkurentov vo svojej triede, je 3. rada viacmenej núdzová. Viem si ale predstaviť, že dvaja dospelí pasažieri sa tu na kratšiu vzdialenosť bez problémov odvezú. Miesta na hlavu je aj napriek klesajúcej línii strechy prekvapujúco dostatok, jeho hodnota je 945 mm. K dokonalosti by to chcelo vyšší a menej "utopený" posed, ale to by sme sa už dostali do úplne inej triedy automobilov.

zväčšiť obrázok Ako sa na rodinné auto patrí, aj nové Orlando disponuje množstvom odkladacích priestorov. Jednoznačne musím vyzdvihnúť „tajnú“ schránku za panelom autorádia. Po jeho vyklopení sa naskytne dostatočný priestor na uloženie napr. MP3 prehrávača, mobilného telefónu, slnečných okuliarí či vreckoviek. Vo vnútri sa naviac nachádza aj USB port a jack na pripojenie MP3 prehrávača alebo iPodu. Tento super nápad veľmi efektívne využíva priestor na stredovej konzole. Pred spolujazdcom vpredu je k dispozícii dostatočne objemná výklopná schránka, u vodiča naľavo od volantu sa nachádza ďalšia výklopná, menšia schránka na drobnosti. V spodnej časti stredovej konzoly medzi prednými sedadlami je po ruke schránka so zaťahovateľným krytom. Škoda, že otváranie nie je až také hladké. Pred ňou sú dva veľké držiaky na poháre alebo menšie fľaše. Naopak väčšiu 1,5l fľašu som bez problémov uložil do priečinkov v predných dverách, kde nechýba ani dostatočné miesto na odloženie máp či iných drobností. Ďalšie odkladacie schránky sa nachádzajú aj v batožinovom priestore. Jedna z nich je prístupná po odklopení časti podlahy pri zadnom nárazníku a dve ďalšie trojuholníkové za každým blatníkom.

zväčšiť obrázok Batožinový priestor ponúka v základnom 7-miestnom prevedení 89 litrov užitočného objemu. Pokiaľ však nebudete potrebovať využiť všetkých 7 sedadiel, stačí sedadlá v 3. rade jednoducho sklopiť do podlahy a ihneď vzrastie hodnota objemu na 454 litrov (po spodnú časť okien). Pri sklopení aj 2. radu do podlahy vzrastie batožinový priestor na 852 litrov (rovnako po spodnú časť okien), čo je jedna z najlepších hodnôt spomedzi konkurencie. Po strechu dokonca 1499 litrov. Sklopené sedadlá v 2. rade sa dajú za asistencie plynových vzpier skoro bez námahy preklopiť dopredu, čím umožnia výborný a ľahký prístup do 3. radu.

Značnou nevýhodou však bude nemožnosť vybrať spomínaný 3. rad sedadiel, pokiaľ ho neplánujete využívať. Objem by tak mohol byť oveľa väčší a využiteľnejší, a nebol by až tak plytký (výška po nízko umiestnenú zaťahovaciu roletu). Navyše, po vyklopení 3. radu nie je na demontovanú roletku domyslený nejaký odkladací priestor. Na rozdiel od konkurencie čisto 5-miestnu konfiguráciu ani nie je možné objednať.

Motor a prevodovka
zväčšiť obrázok Pod kapotou je uložený výkonný naftový agregát 2.0 VCDi s maximálnym výkonom 120 kW (163 koní), ktorý dosahuje pri 3800 ot./min. Ide o priečne uložený radový štvorvalec s dvomi vačkovými hriadeľmi (DOHC), 16-ventilovou technikou a systémom vstrekovania common-rail. Medzi vylepšenia systému nasávania patrí nasávacie potrubie s variabilným vírením (variable swirl), ktoré zlepšuje výkonovú charakteristiku. Motor je vybavený filtrom pevných častíc DPF a spĺňa emisnú normu Euro 5.

Maximálny krútiaci moment 360 Nm dosahuje pri 2000 ot./min. Reálne však jeho plynulý nástup cítiť už takmer odspodu od cca 1400 ot./min a vädnúť začne až za hranicou 3000 ot./min. Takže na rozdiel od väčšiny naftových motorov, tu tradičnú turbo dieru nepocítime alebo len minimálne. Za to si konštruktéri zaslúžia pochvalu, ale rovnako aj za slušné odhlučnenie a tichý kultivovaný prejav agregátu. Vibrácie od motora vo vnútri Orlanda neboli vôbec citeľné.

zväčšiť obrázok Počas týždňa som na Orlande prešiel približne 470 kilometrov s priemernou spotrebou 7,9 l / 100 km (podľa palubného počítača). Väčšina trás bola absolvovaná v mestskej premávke v kombinácii s mestským diaľničným obchvatom, cestami mimo mesta, ale nevynechal som ani diaľnicu. Musím povedať, že Orlando v kombinácii s týmto motorom nie je úplne vhodné auto do mesta. Pri takejto prevádzke si podľa palubného počítača vypýtalo okolo 9 litrov na 100 km, +- pol litra podľa hustoty premávky. Plynulou rýchlosťou po diaľničnom obchvate, kde som dodržoval max. povolenú rýchlosť 90 km/h, už bol výsledok oveľa lepší, palubný počítač ukázal spotrebu 5,7 l/100 km. Pri 130-tke ukázal priemer 7,8 l/100 km čo nie je málo, ale vzhľadom na robustnosť a vyššiu váhu zasa ani príliš.

S dvojlitrovým motorom výborne spolupracuje manuálna 6-stupňová prevodovka. Robustná radiaca páka nie je umiestnená v podlahe, ale vo vyššej a na radenie príjemnejšej polohe v stredovej konzole. Viacmenej presné radenie je o niečo tuhšie, ale vždy je to iba vec zvyku. Prekvapilo ma, že pri mestskej 50-tke na 5-tom prevodovom stupni motor točil iba cca 950 ot./min. a pritom sa vôbec nedusil, po zošliapnutí plynu plynulo zrýchlil. Pri ďalších často využívaných rýchlostiach (podľa tachometra) to vyzeralo nasledovne:

90 km/h 6. stupeň 1300 ot./min.
110 km/h 6. stupeň 1650 ot./min.
130 km/h 6. stupeň 2000 ot./min.

Podvozok
zväčšiť obrázok Na prednej náprave sú použité vzpery McPherson s vinutými pružinami, plynovými tlmičmi a priečnym stabilizátorom. Zadné zavesenie tvorí vlečená náprava (s torzným členom), využívajúca dvojplášťový U-profil. Hlavný rozdiel oproti bežným vlečeným nápravám je patentovaný proces zvárania „magnetickým oblúkom“, využitý na uchytenie priečky na ramená. Táto technológia umožňuje, aby hrúbka torzného člena bola premenlivá a tiež rôzne uhly uchytenia medzi torzným členom a ramenami. Táto variabilita umožňuje nastavenie charakteristiky zbiehavosti a odklonu pre rôzne motory a hmotnosti vozidla.

Podvozok Orlanda si zaslúži pochvalu. Vzhľadom na svoje vonkajšie rozmery a váhu aj pri rýchlejších prejazdoch zákrutami dobre drží stopu bez zbytočných náklonov. Veľmi slušne filtruje drobné nerovnosti na vozovke. Pri väčších priečnych nerovnostiach na ceste je to už o niečo horšie, do kabíny sa prenášajú tupé nárazy od kolies. Tie sú obuté na 17" pneumatikách s rozmerom 225/50 R17 na zliatinových diskoch. Riadenie je na celkom slušnej úrovni s dobrou odozvou, čomu napomáha aj hydraulický posilňovač.
Na oboch nápravách sú použité kotúčové brzdy, vpredu ventilované s priemerom 300 mm, vzadu 292 mm. Ich nástup je pomalší a brzdný účinok priemerný. V prípade núdzového brzdenia je pripravený nastúpiť hydraulický brzdový asistent HBA.

Bezpečnosť
Orlando svojou robustnosťou a vyšším posedom nadobúda pocit zvýšenej bezpečnosti a ochrany. Už prvý stupeň výbavy obsahuje systémy ako ABS s rozdeľovačom brzdnej sily EBD, protipreklzový systém TCS a stabilizačný systém ESC. Na ochranu pasažierov sú v prípade nárazu k dispozícii predné, bočné a okenné airbagy. Samozrejmosťou sú aj úchyty na detské sedačky ISOFIX na zadných sedadlách. Orlando je vybavené aj nárazovými senzormi, ktoré v prípade detekcie nárazu zabezpečia automatické odomknutie dverí. Taktiež disponuje aj systémom uvoľnenia pedálov (Pedal Release System), ktorý chráni vodičove chodidlá a spodnú časť nôh v prípade čelného nárazu tým, že uvoľní pedále z ich uchytenia.

Napriek tomu, že v čase nášho redakčného testu zatiaľ nebolo Orlando testované spoločnosťou Euro NCAP, myslím si, že by v testoch určite nesklamalo a získalo veľmi slušné hodnotenie.


Obstarávacia cena (spracované dňa 22.06.2011)

Najnižšia cena:
Orlando 1.8 16V LS
15.000 €
Základná cena s danou motorizáciou a výbavou:
Orlando 2.0 VCDi LTZ
19.900 €
Cena testovanej verzie vrátane príplatkov:
Orlando 2.0 VCDi LTZ
20.350 €
Štandardná výbava Bezpečnosť a ochrana:
ABS + elektronický rozdeľovač brzdnej sily, stabilizačný systém ESP s protipreklzovým systémom TCS, brzdový asistent HBA, airbag vodiča a spolujazdca, bočné airbagy vpredu, hlavové airbagy vpredu a vzadu, aktívne predné opierky hlavy, posilňovač riadenia, imobilizér, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním a alarmom, kotviace miesta ISOFIX pre uchytenie detskej sedačky na zadných sedadlách
Interiér:
el. ovládané predné a zadné okná, manuálne nastaviteľný volant výškovo a pozdĺžne, sedadlá poťah látka, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, 7x hlavová opierka, lakťová opierka sedadla vodiča, delené a sklopné zadné sedadlá, sklopná lakťová opierka vzadu v 2. rade, volant potiahnutý kožou s ovládaním rádia, radiaca páka potiahnutá kožou, automatická dvojzónová klimatizácia, palubný počítač, tempomat, ukazovateľ vonkajšej teploty, multiinformačný displej, autorádio s CD a MP3 prehrávačom, 6 reproduktorov, USB a AUX port, roleta batožinového priestoru, dažďový senzor, vnútorné spätné zrkadlo s aut. tmavnutím
Exteriér:
nárazníky vo farbe karosérie, el. nastaviteľné, sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá vo farbe karosérie, kľučky dverí vo farbe vozidla, hmlovky, disky z ľahkých zliatin 17“, pneumatiky 225/50 R 17, parkovací asistent vzadu, chromované lemovanie okien
Výbava za príplatok k základnej cene: lak - metalíza = 450 €


Porovnanie s konkurenciou (spracované: 22.06.2011 z aktuálnych cenníkov, ceny vrátane DPH)

CHEVROLET Orlando KIA Carens PEUGEOT 5008 FORD C-MAX Grand
Značka / model Chevrolet Orlando Kia Carens Peugeot 5008 Ford Grand C-MAX
Motor 2.0 VCDi 2.0 CRDi 2.0 HDi 2.0 TDCi
Stupeň výbavy LTZ EX Exclusive Titanium
Zdvihový objem motora 1998 1991 1997 1997
Uloženie / počet valcov R/4 R/4 R/4 R/4
Preplňovanie áno áno áno áno
Max. výkon (kW) pri ot. (min-1) 120/3800 103/4000 110/3750 120/3750
Krútiaci moment (Nm) pri ot. (min-1) 360/2000 305/1800 340/2000 340/2000
Prevodovka manuálna 6-stupňová 6-stupňová 6-stupňová 6-stupňová
Pohon predný predný predný predný
Max. rýchlosť (km/hod) 195 187 190 205
Zrýchlenie (s) 10,0 11,0 9,9 9,2
Priemerná spotreba (l/100 km) 6,0 6,1 5,9 5,3
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1733 1582 1563 1575
Dĺžka (mm) 4652 4545 4529 4520
Šírka (mm) 1836 1800 1837 1828
Výška (mm) 1625 1650 1622 1684
Rázvor (mm) 2760 2700 2727 2788
Počet dverí/miest 5/7 5/7 5/7 5/7
Objem batožinového priestoru 7m/5m/sklopená 2. a 3. rada (l/VDA) 89/458/1499 74/430/2106 194/679/1754 92/475/1742
Záruka 5 rokov alebo 120.000 km 7 rokov alebo 150.000 km (prvé 3 roky bez obmedzenia) 2 roky 3 roky / 100.000 km
Cena modelu bez príplatkov (€) 19.900 21.370 24.400 27.240
Akčná cena (€) - * 17.670 - -
Cena testovaného / porovnateľne vybaveného modelu (€) 20.350 * 18.760 26.190 28.940

* dopredaj modelu

Rozdiely vo výbave porovnateľne dovybaveného modelu oproti testovanému modelu:

  • KIA Carens
    nemá (výrobca neponúka)
    17" kolesá (Carens má 16"), el. sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, tempomat, vnútorné spätné zrkadlo s aut. clonou, alarm
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    -

  • Peugeot 5008
    nemá (výrobca neponúka)
    -
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    presklenú panoramatickú strechu s el. nastaviteľnou clonou, zatmavené zadné okná, automatickú el. parkovaciu brzdu

  • Ford C-MAX Grand
    nemá (výrobca neponúka)
    -
    má naviac (obsiahnuté v štandardnej výbave)
    bezkľúčové zamykanie a odomykanie, bočné posuvné dvere, bederné operky predných sedadiel

    Záverečné hodnotenie
    Nové Orlando je ideálne auto pre početnejšie rodiny, ktorým nestačia bežné 5-miestne automobily. V poslednej dobe som si všimol, že Orlando je vďaka priestoru v čoraz väčšej obľube aj medzi taxikármi. Tí, čo 7-miest až tak často nevyužijú a potrebujú skôr objemnejší batožinový priestor sa asi veľmi nepotešia. Tretí rad sedadiel totiž nie je vyberateľný, ale iba sklopný do podlahy, takže prídu o značnú časť priestoru. Orlando však vyniká svojim nezameniteľným a moderným dizajnom, bohatou výbavou či mimoriadnou priestrannosťou. Dôkazom kvalitného prevedenia je aj predĺžená záruka na 5-rokov alebo do 120.000 km. Menším mínusom je skromnejší výber agregátov či menej flexibilná variabilita výbav. A čo sa týka ceny, tá je podľa môjho názoru momentálne bezkonkurenčná.


    Fotogaléria

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok


    Redakčný test: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi LT (01/2010)

    Dňa: 27.07.2011
    Redaktor: Jaroslav Čík
    Foto: Jaroslav Čík

  •   

    [ Späť na Test | Zoznam sekcií ]