Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
prezentácie noviniek: Nová Mazda6 (02/2013)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.čík, 06.03.2013;

26. februára sa v pražskom nákupnom centre s príznačným názvom „Šestka“, spoločne slovenským aj českým novinárom, oficiálne predstavila nová generácia Mazda6 s typovým označením "GJ". Jej predaj však bol zahájený v oboch krajinách už od začiatku januára.

zväčšiť obrázok Nová Mazda6 ma upútala svojimi dynamickými a príťažlivým krivkami a jej krásu umocňovala aj výrazná červená farba. Vychádza zo štúdie Takeri predstavenej na minuloročnom ženevskom autosalóne a rovnako ako u modelu CX-5, dizajn nesie štýl aktuálneho dizajnového smeru Mazdy: KODO – Soul of Motion, ktorý evokuje rýchlosť, silu a príťažlivosť. A musím priznať, že nová Mazda6 sa dizajnérom veľmi podarila.

Rozmerovo nová 6-tka vo verzii sedan narástla vo všetkých smeroch. Dĺžka na 4870 mm (+115), šírka 1840 mm (+45), výška 1450 mm (+10) a predĺžil sa aj rázvor na 2830 mm (+105). Verzia Wagon sa predĺžila na hodnotu 4805 mm (+20), rozšírila na 1840 mm (+45), výška sa znížila vďaka integrovaným strešným lyžinám na 1475 mm (-15) a narástol aj rázvor (aj keď nie až toľko ako vo verzii sedan) na 2750 mm (+25). Napriek nepochybnému nárastu veľkosti sa vďaka odľahčovacej kúre s označením Skyactive váha oproti predchodcovi znížila. Prevádzková hmotnosť vrátane vodiča (75 kg) verzie sedan s 2.0 benzínom je neskutočných 1300 kg.

Oproti predchádzajúcim dvom generáciam modelu Mazda6 z ponuky vypadla obľúbená 5-dverová varianta liftback, takže na výber je iba 4-dverový sedan alebo 5-dverové kombi. Túto skutočnosť kompenzuje atraktívna cena športovo strihnutého kombi, ktoré je za rovnakú cenu ako verzia sedan.

zväčšiť obrázok Tretia generácia Mazda6 na Slovensku štartuje na priaznivej cene 21.990 Eur. Za túto sumu dostanete základnú benzínovú motorizáciu 2.0i Skyactiv-G s výkonom 107 kW (145 koní) so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou vo výbave Emotion. Automatická prevodovka Skyactive-Drive, ktorá kombinuje výhody klasickej automatickej prevodovky s hydrodynamickým meničom a rýchlosť dvojspokovej prevodovky, je k dispozícii až od silnejšej verzie 2.0i Skyactiv-G so 121kW (165 koní) a vyššieho stupňa Challenge za sumu 27.190 Eur. Vrcholnú ponuku benzínových agregátov tvorí 2.5 Skyactiv-G s výkonom 141 kW (192 koní) v ponuke iba so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a v najvyššej výbave Revolution za 32.690 Eur. Pre vyznávačov nafty je k dispozícii agregát 2.2 Skyactiv-D s dvojitým preplňovaním v dvoch výkonových variantách 110 kW (150 koní) a 129 kW (175 koní), ktoré už teraz spĺňajú emisnú normu Euro6 bez nutnosti pridávania močoviny. Obe verzie sa dajú kombinovať so 6-stupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou. Tu je kompletný cenník Mazda6.

Nová Mazda6 je vybavená všetkými modernými bezpečnostnými systémami použitými v modeli CX-5 ako systémom na prevenciu čelného nárazu (SCBS), systémom stráženia mŕtveho uhla (RVM), systémom varovania pred neúmyselným opustením jazdného pruhu (LDWS) či automatickým prepínaním stretávacích a diaľkových svetiel (HBC). Naviac obsahuje aj nové prvky ako radarový adaptívny tempomat (MRCC) a systém i-ELOOP. Druhý menovaný rekuperuje kinetickú energiu z brzdenia pomocou dvojcestného alternátora, uchováva ju do kondenzátora a následne ju využíva na elektrické súčasti ako napr. klimatizáciu, čím dokáže reálne znížiť spotrebu o 5 až 10%. Maximálna úspornosť je dosiahnutá aj systémom i-Stop, ktorý sa dodáva sériovo do všetkých verzií.

Mazda poskytuje na novú 6-tku 3-ročnú záruku. Komu by to nestačilo, môže si ju rozšíriť na 4 roky za príplatok 228 Eur, alebo až 5 rokov za 344 Eur.

Kto by si myslel, že japonské značky majú drahý servis, je na omyle. Pozrite si nasledujúcu tabuľku s rozpísanými servisnými nákladmi do 100.000 km alebo po dobu 5 rokov.

Jazda
zväčšiť obrázok Po vyčerpávajúcej teoretickej časti nasledovali jazdy. Mne sa do rúk dostala verzia sedan s benzínovým 2-litrom a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Určená trasa viedla v blízkosti letiska mestským diaľničným okruhom, neďalekými obcami a cestami mimo nich. Takže z každého niečo. Rovnako dobrý pocit ako z exteriéru som mal aj po usadnutí za volant. Interiér je veľmi podobný ako v ostatnom modeli CX-5. To znamená, prehľadný, bez zbytočných dizajnových úletov a priestranný. Viditeľnou zmenou je farba displeja na paneli automatickej dvojzónovej klimatizácie, ktorý je oproti CX-5 s bielou grafikou. Lepšie tak korešponduje s displejom na prístrojovom paneli a budíkoch a tvorí dokonalejší celok.

Dobrý dojem na mňa urobil aj podvozok, ktorý napriek tuhšiemu odpruženiu dobre zvládal filtrovať menšie nerovnosti. Tie najväčšie nedokázal úplne utlmiť, ale aj tak si nepočíňal zle. Najlepšie by som ho odskúšal na našich bratislavských cestách, kde je v dnešných dňoch problém nájsť úseky bez výtlkov. To, že Mazda sa snažila vyrobiť vozidlo, ktoré bude vodičom prinášať aj radosť z jazdy nie sú len prázdne reči. Vďaka odľahčeniu vozidla súborom inovácií Skyactiv, je nová Mazda6 najľahšia vo svojej triede. A bolo to cítiť aj na jazde kľukatými cestami, kde sa 6-tka správala veľmi obratne. Navyše citlivé riadenie a presné radenie prevodových stupňov s krátkymi dráhami ma dostali. Benzínový 4-valec o objeme 2.0 litra poskytoval dostatočnú dynamiku a na krátkom okruhu si počíňal celkom úsporne, keď palubný počítač pri normálnej jazde ukazoval spotreby v rozmedzí 5-6 litrov na 100 km. Pri jazde v meste alebo s ťažšou nohou to budú určite o niečo vyššie čísla.

Toľko moje prvé postrehy z krátkej jazdy, detailnejšie sa na novú 6-tku pozriem už onedlho v redakčnom teste.

zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

Text a foto: Jaroslav Čík

  

[ Späť na prezentácie noviniek | Zoznam sekcií ]