Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Špičková ponuka pre racionálnych zákazníkov
21. apríl 2004 @ 07:58:14 CEST, poslal j.čík

OPEL S nástupom Astry tretej generácie jej predchodkyňa vonkoncom nemizne v prepadlisku dejín - výroba tohoto mimoriadne úspešného a "vyzretého" modelu pod označením Classic pokračuje v poľskom závode Opel v Gliwiciach. Vzhľadom na vysokú technickú úroveň, nadčasový design a najmä mimoriadne zaujímavú cenu je Astra Classic výbornou ponukou predovšetkým pre zákazníkov, ktorí za svoje peniaze chcú dostať čo najvyššiu hodnotu - cena päťdverového modelu Astra Classic Essentia poháňaného vitálnym zážihovým motorom s objemom 1.4 litra a výkonom 66 kW/90 k je totiž iba 419.900,- Sk.

Svieži design, veľmi dobré jazdné vlastnosti, dvanásťročná záruka proti prehrdzaveniu, priestranný interiér, dlhé servisné intervaly - to sú argumenty, ktorými Astra Classic dokáže stále oslovovať aj náročných motoristov. A pri hodnotení ostro sledovaého parametra „value for money“ (hodnota, ktorú zákazník za svoje peniaze získava) sa s Astrou Classic môže porovnávať iba máloktorý iný automobil. Zákazník sa môže spoľahnúť aj na najvyššiu kvalitu, pretože závod v Gliwiciach sa v hodnotení veľmi striktných kvalitatívnych štandardov dlhodobo radí na samú špičku v rámci celej siete výrobných lokalít automobilky Opel.

V Gliwiciach sa najskôr rozbehla výroba päťdverových hatchbackov Astra Classic. O niečo neskôr sa na trhu objavia elegantné štvordverové sedany a ešte v tomto roku z Gliwíc začnú vychádzať aj praktické kombi verzie Astra Classic Caravan, ktorých najsilnejším triumfom je mimoriadne veľký batožinový priestor.

Dlhý rázvor Astry Classic (261 cm) vytvára dobrý základ pre pozoruhodne priestrannný interiér - veľkorysou ponukou priestoru (a to aj na zadných sedadlách) sa Astra Classic stále radí na čelnú pozíciu svojej triedy. Aj batožinový priestor má objem viac ako dostatočný: päťdverový hatchback má 370 litrov, sedan ponúka 460 litrov a Astra Classic Caravan úctyhodným objemom batožinového priestoru až 1630 litrov po sklopení zadných sedadiel potvrdzuje tradičný náskok modelov kombi značky Opel.

Pevná karoséria s dôkladne riešenými deformačnými zónami je základom vysokej úrovne pasívnej bezpečnosti. V modeloch Astra Classic obvyklý systém bezpečnostných pásov s pyrotechnickými predpínačmi vpredu dopĺňajú veľkoobjemové airbagy - airbagom vo volante sú štandardne vybavené všetky Astry Classic, za príplatok sa dodáva druhý čelný airbag a bočné airbagy s objemom 12 l, umiestnené v operadlách predných sedadiel, takže majú vždy optimálnu polohu voči telu pasažiera. Na bezpečnosť myslí aj množstvo ďalších systémov, napr. patentované zavesenie pedálov PRS (Pedal Release System), ktoré v prípade čelného nárazu uvoľní pedále z ich uchytenia, čím sa podstatne znižuje nebezpečenstvo zranenia nôh. Trojbodové bezpečnostné pásy sú k dispozícii pre všetkých troch cestujúcich na zadným sedadlách, aj prostredné sedadlo vzadu má zasunovaciu opierku hlavy. Pre dosiahnutie najvyššej úrovne bezpečnosti jazdy využíva Astra Classic tiež moderný štvorkanálový protiblokovací systém ABS firmy Bosch, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy všetkých modelov.

Motory, pripravené pre Astru, sú úsporné a pritom mimoriadne vitálne. Zákazníci majú k dispozícii dva šestnásťventilové zážihové štvorvalce radu ECOTEC s objemom 1.4 l a 1.6 l a výkonom 66 kW/90 k a 74 kW/100 k. Na záujemcov o vznetové agregáty čaká moderný turbodiesel „common-rail“ 1.7 CDTI s výkonom 80 koní. Už základný 1.4 16V ECOTEC príjemne prekvapí svojou vitalitou - z 0 na 100 km/h tento model zrýchľuje za 12,5 s a dosiahne 180 km/h, výkonnejšia 1.6 dokáže Astru Classic rozbehnúť z 0 na 100 km/h za 11,5 s a dosiahne maximálnu rýchlosť 188 km/h. Priemerná spotreba oboch zážihových modelov je iba 7,2 l/100 km, resp. 7,1 l/100 km. Moderné motory ECOTEC Astry Classic šetria peňaženku majiteľa aj dlhými servisnými intervalmi 30.000 km.

Na nízkej spotrebe modelov Astra Classic má zásluhu tiež štandardne montovaný elektrohydraulický posilňovač riadenia (EHPS), ktorý pracuje len podľa skutočnej potreby, čím šetrí asi 0,2 l paliva na každých 100 km. Do štandardnej výbavy všetkých modelov Astra Classic patrí napr. imobilizér, peľový mikrofilter zaradený do ventilačného systému, tónované sklá, alebo príprava pre autorádio. Za príplatok možno modely Astra Classic vybaviť napr. klimatizáciou, elektrickým ovládaním okien, alebo kvalitným autorádiom. Racionálni zákazníci určite zaregistrujú niekoľko sád výbav, ktoré za zvýhodnenú cenu prinášajú kombinácie najčastejšie požadovaných komfortných, funkčných či bezpečnostných prvkov.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/