Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
všeobecné: Opel Vectra – najlepší z testovaných rodinných automobilov
03. júl 2002 @ 10:16:16 CEST, poslal j.čík

OPEL V zatiaľ poslednom kole nezávislých bariérových testov Euro NCAP získal nový Opel Vectra celkom 30 bodov, čo je najlepší výsledok z celej pätice hodnotených rodinných vozidiel. Výsledky tzv. 10. fázy programu Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) boli zverejnené 25. júna na tlačovej konferenci nemeckej Federálnej diaľničnej správy v Bergisch Gladbachu.

Opel Vectra preukázal vysoko nadpriemerné ochranné vlastnosti hlavne pri bočných nárazoch, vrátane nárazu do guľatého stĺpu, v ktorých získal maximálny možný počet bodov. Vynikajúce bezpečnostné vlastnosti novej Vectry stavajú na jej veľmi pevnom skelete a počítačovo optimalizovanej karosérii s vopred definovanými deformačnými zónami.

Na tento základ nadväzuje špičková bezpečnostná výbava. Do výbavy vozidla patria napr. veľkoobjemové čelné a bočné airbagy a priebežné hlavové airbagy, chrániace pasažierov na predných i zadných sedadlách. Nové Vectry majú na predných sedadlách taktiež aktívne opierky hláv poslednej generácie, trojbodové samonavíjacie pásy a výškovo nastaviteľné opierky hláv, pyrotechnické predpínače bezpečnostných pásov a omedzovače napätia v pásoch, výškovo nastaviteľný horný kotviaci bod bezpečnostných pásov u predných a oboch krajných zadných sedadiel a patentovaný systém ukotvenia pedálov PRS (Pedal Release System), ktorý pri ťažkých kolíziach uvoľňuje pedále z ich uloženia, čím sa výrazne znižuje nebezpečie poranenia nôh vodiča.

Riziko vzniku nehody dokáže výrazne znížiť interaktívny podvozok IDS, ktorý združuje rad vyspelých systémov a prvkov, ako je napr. elektronický stabilizačný systém ESPPlus. Toto zariadenie dokáže na rozdiel od konvenčných systémov v kritických okamihoch cielene aktivovať brzdy až troch kolies naraz, čím sa jazda rýchle a efektívne stabilizuje.

Program nezávislých bariérových testov Euro NCAP skúma chovanie automobilov pri presne definovaných čelných a bočných nárazoch. Pri čelných nárazoch naráža testovaný automobil v rýchlosti 64 km/h do deformovateľnej bariéry, prekrytie predstavuje 40 percent. Ochranné vlastnosti karosérie pri bočných nárazoch sa skúmajú za pomoci 950 kg ťažkého vozíka, ktorý rýchlosťou 50 km/h vráža zo strany do testovaného automobilu.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /OPEL/