Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
motocykle: E-Vivacity alebo eco-citizen scooter
04. december 2009 @ 12:34:21 CET, poslal p.mauer

PEUGEOT MOT Peugeot Motocycles, výrobca hromadnej produkcie elektrických skútrov, prvý krát predstavil elektro-skúter v roku 1996 na autosalóne v Kolíne nad Rýnom. Na skúšobnej dráhe, priamo na stánku predviedol Peugeot Motocycles niečo, čo návštevníci predtým nikdy nevideli.



zväčšiť obrázok Z predstaveného modelu sa do roku 2006, kedy bola výroba zastavená, predalo 3.500 kusov. Zastavenie výroby bolo zdôvodňované objemom predaja, ktorý obmedzoval nedostatok mestskej infraštruktúry na dobíjanie batérií, starnutie technológií a pomerne vysoká cena. V dnešnej dobe, keď si uvedomujeme nepriaznivý vplyv výfukových plynov na životné prostredie, v dôsledku zmeny životného štýlu a priaznivej mediálnej odozvy, je trh náchylnejší na „zelené“ riešenie, ktorého výsledkom je nový prístup k mestskej mobilite. Preto Peugeot Motocycles sa vracia na trh so skútrom „eco-citizen“. Výroba elektrického skútra Peugeot siaha až do osemdesiatych rokov, keď si uvedomil, že mobilita budúcnosti bude spočívať v používaní čistej energie, ako alternatíva k benzínu. Súbežne s miniaturizáciou elektronických súčiastok v počítačovom odvetví, automobilový priemysel pochopil výhody tohto technologického pokroku a začal študovať, ako dať batérie do auta. Do tej doby to bolo nemysliteľné, vzhľadom na objem a hmotnosť batérií. Dizajn a výkon elektricky poháňaného skútra bol porovnateľný s benzínovým skútrom a to boli presvedčivé argumenty pri začatí výroby Scoot'elec v roku 1996 a rok po tom Peugeot uviedol na trh elektrickú 106-ku.
Peugeot Motocycle opäť dokazuje svoju schopnosť inovovať s náskokom pred konkurenciou. Skúter s technológiou nec plus ultra nikel-cadmiumovou batériou má dojazd 40 km, celkovú hmotnosť 115 kg a inteligentné elektronické ovládanie. S podporou technologického laboratóriá využívajúc svojej skúsenosti plánuje Peugeot návrat na trh v roku 2011 s tromi motorizáciami, z ktorých budú dve 4-taktné.

zväčšiť obrázok V porovnaní s 50 cm3, je tento koncept vybavený lithium-ion batériou, ktoré sú viac stabilné a v čase účinnejšie, ponúkajú 4000 Wattov tesne pod maximom povoleným európskym právom pre danú kategóriu. Tieto zložitejšie batérie by tiež mali umožniť skútru väčšiu autonómiu, umožnia výlety na 80 až 100 km bez nutnosti priebežného dobíjania. Pri veľmi nízkej rýchlosti elektromotory umožňujú dobíjať batérie aktivovaním reverzného režimu vo fáze spomalenia odovzdávaním kinetickej energie. Integrovaný diagnostický modul, ktorý uchováva záznam o cykloch nabíjania a vybíjania a na spôsob prevádzky vo výstupe upozorní vodiča s cieľom optimalizovať prevádzku.

Ako to funguje?
zväčšiť obrázok E-Vivacity používa 1 kobalt lítium-iónová batériu, ktorá sa nachádza pod úložným až 35 litrovým priestorom aj na prilbu. Táto batéria má veľa výhod:

  • umožňuje minimálne 1000 cyklov intenzívneho nabíjanie /vybíjania bez pamäťového efektu,
  • počas životnosti pokryje viac ako 40.000 kilometrov za normálnych podmienok používania,
  • poskytuje energiu na prevádzkový rozsah 80 km - 100 km na ceste, v závislosti od typu používania.
  • Elektronický systém integrovaný v batérii (BMS: Battery Management System) monitoruje teplotu jednotlivých článkov, zabezpečuje bezpečnosť systému, riadi životnosť batérie, optimalizuje autonómiu.

    zväčšiť obrázok Dobíja sa pomocou nabíjačky na palube a nabíjacieho kábla pod sedadlom, E-Vivacity je zapojený do 230 V - 16 domácej zásuvky.
    Úplné nabitie vybitej batérie trvá štyri hodiny. Za prvé dve hodiny sa získa späť 80% celkovej kapacity batérie. Výhodou v mestskej doprave je spoľahlivý štart, plynulé zvyšovanie výkonu krútiaceho momentu motora, plynulá jazda bez nárazom, lacná prevádzka, obmedzená údržba na výmenu spotrebného materiálu (pneumatiky, brzdy,..). Prevádzka je čistá, maximálna povolená rýchlosť je 45 km /hod. Jednoducho, takmer intuitívne sa ovláda. Umožňuje výlety príjemnejšie ako inokedy, je takmer nehlučný a bez zápachu a vibrácií, pri zachovaní schopnosti zrýchliť okamžite po štarte. Jednoduchá elektrická zásuvka umožní majiteľovi, aby batériu dobil. Po zapojení napájacieho kábla (v schránke pod sedadlom) sa rozsvieti kontrolka dobíjania čo naznačuje, že ventilátor nabíjačky je v prevádzke a batéria sa nabíja.
    Okrem neporovnateľného pôžitku z jazdy sú neporovnateľné aj prevádzkové náklady (od 4,- € /100km s benzínovým motorom) pre elektrický skúter, ktoré predstavujú cca 0,4 € / 100km s nulovými emisiami C02!

    Technické informácie

    motor: "striedavý" elektromotor synchrónny s permanentným magnetmi, air-cooled
    objem: ekvivalent 50 ccm
    palivo: Lithium-ion batéria Cobalt (cca 25 kg)
    režim: ekonomický - 45km /hod.
    doba nabíjania: 4 hodiny
    kapacita: 2,9 kWh
    maximálny výkon: 4kW
    spojka: priamy pohon elektromotorom
    prevodovka: ozubený remeň
    rám: oceľový - dvojitá kolíska
    predné zavesenie: ø 32 mm teleskopická vidlica
    odpruženie: nastaviteľný jeden tlmič
    predná brzda: Ø 200 mm disk
    zadná brzda: Ø 190 mm disk
    predná /zadná pneumatika: 120/70 - 12
    rozmer d x š x v: 1910 x 680 x 1168 mm
    výška sedadla: 786 mm
    hmotnosť: 115 kg

    Zdroj: PEUGEOT MEDIA CENTER, TS: november 2009

    Súvisiace správy

    Najčítanejšie /PEUGEOT MOT/