Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
automobily osobné: Citroën C3 Picasso - oficiálne predstavený na Slovensku
27. marec 2009 @ 13:11:58 CET, poslal k.zechmeister

CITROËN Citroën Slovakia usporiadal v priestoroch trnavskej radnice tlačovú konferenciu, na ktorej oficiálne predstavil slovenskej verejnosti nový model Citroën C3 Picasso.

Tlačovú konferenciu moderoval Ing. František Macho, komunikačný riaditeľ Citroën Slovakia, ktorý na úvod predstavil generálneho riaditeľa Citroënu Slovakia pána Cedric du Chené, produktového manažéra Ing. Radovana Pokojného, generálneho riaditeľa závodu PSA v Trnave Jeana Mouro a napokon aj hostiteľa, Ing. Štefana Bošňáka, primátora mesta Trnava.

Zväčšiť Pre Citroën je to výnimočný deň, keďže môže predstaviť toto protikrízové vozidlo aj na Slovensku, povedal Cedric du Chené. Verí, že tento model nadviaže na predajný úspech z ostatných európskych krajín, kde sa začal predávať už od januára tohto roku. Takisto predstavil plány automobilky do budúcnosti, medzi ktoré patrí uvedenie šiestich nových modelov v priebehu troch rokov. Doplnil ho p. Jean Mouro informáciami priamo zo závodu. Momentálne denne vyrobia 362 vozidiel C3 Picasso. Tento počet je možné zvýšiť o ďalších 20%, podľa požiadaviek trhu. V minulom roku sa v závode vyrobilo 190.000 vozidiel a pre tento rok neplánujú počet znižovať. Do budúcnosti sa plánuje vyrobiť ročne 110.000 vozidiel C3 Picasso.

Krabicoidný tvar Francúzi zjemnili tým, že zaoblili hrany. Prednú časť tvorí pomerne vysoká a krátka kapota. Tento prvok je dôkazom „SUV-izácie“ modelu, ako vysvetlil p. Radovan Pokojný. V zadnej časti zaujmú združené svetlá vsadené do jedného optického celku so zadným sklom. Tým vznikol svieži a zaujímavý dizajn o čom svedčia aj skúmavé pohľady okoloidúcich. Vozidlo pôsobí na ceste atraktívne aj vďaka výrazným žiarivým farbám.

Vyskúšali sme hneď tri pristavené verzie C3 Picassa. Základná motorizácia 1.4 VTi (70 kW), ktorá bude pravdepodobne najpredávanejšia, sa javí ako úsporná a do mesta postačujúca. Dynamickejšie sa dá jazdiť s motorom 1.6 VTi (88 kW), ktorý je ako jediný možné zakúpiť s najbohatšou výbavou Exclusive. Oba motory vznikli po spolupráci s automobilkou BMW. Ideálna voľba by mohla byť motorizáca 1.6 HDi (66 kW), ktorá najlepšie reagovala na stlačenie plynového pedála pri zachovaní príjemnej spotreby. Štvrtým motorom je 1.6 HDi (80 kW), ktorý ponúkne istotne ešte lepšie, dynamickejšie vlastnosti. Vo všetkých verziách je k dispozícii manuálna 5-stupňová prevodovka. Páka je umiestnená ergonomicky vysoko. Radenie bolo skôr priemerné ako ideálne presné.

Zväčšiť Vďaka nastaviteľnému volantu a výškovo nastaviteľnému sedadlu si každý vodič nájde vhodnú polohu. Sedí sa pomerne vysoko, ale pohodlne. Uprostred na prístrojovej doske je akoby položený združený ukazovateľ, súčasťou ktorého sú dva displeje s rôznou grafikou a zobrazenie kontroliek. Väčší slúži ako tachometer a otáčkomer. Menší zobrazuje údaje palubného počítača a rádia. Obidva su dobre čitateľné. Odkladacie priestory sú na stredovom tunely a pod ním. Takisto do výplní dvier sa toho zmestí dosť. Samozrejmosťou je odkladacia schránka pred spolujazdcom nad ktorou je akýsi žliabok na drobnosti ako sú napr. okuliare, mince alebo pero. Horný plast prístrojovej dosky má horizontálne vrúbkovanie, ktoré je na dotyk príjemné. Kreatívny tvar majú mriežky vo výduchoch ventilácie. Zárukou pohodlia je aj lakťová opierka, ktorá je však k dispozícii až v najdrahšej výbave Exclusive. Ovládanie klimatizácie a rádia je jednoduché a intuitívne. Na strope pri vnútornom spätnom zrkadle nechýbal upozorňovač, ktorý informuje vizuálne aj akusticky o nezapnutom bezpečnostnom páse na všetkých piatich miestach.

Výhľad z vozidla je vďaka rozdvojeným A-stĺpikom rozšírený aj o medzistĺpikové bočné videnie čo mnohým uľahčí manévrovanie pri parkovaní. Vďaka vysoko posadenej streche je dostatok priestoru nad hlavami posádky sediacich na predných aj zadných sedadlách. Štedrý je aj piestor pred zadnými sedadlami. Sedenie na zadnom sedadle pre troch dospelých ľudí už tak pohodlné nebude. Zadné sedáky sú v pozdĺžnom smere posúvateľné. Po sklopení operadiel vznikne takmer rovná plocha. Batožinový priestor má dvojité dno a je dostatočne veľký.

Zväčšiť Základná cena modelu 1.4 VTi Style je stanovená na 11.650 €, ale s ohľadom na výbavu je zaujímavejší až druhý výbavový stupeň Confort, ktorý okrem iného ponúka predné bočné airbagy, hlavové airbagy, klimatizáciu, tempomat aj rádio s CD prehrávačom. Pre najnáročnejších je k dipozícii tretí stupeň výbavy Exclusive súčasťou ktorého sú napr. disky kolies z ľahkých zliatin, dvojzónová automatická klimatizácia, sklopné vonkajšie spätné zrkadlá alebo zadný parkovací asistent. Z príplatkovej výbavy stojí za spomenutie panoramatické strešné okno Ciélo s bezpečnostným systémom ESP za 1.387 € alebo za 727 € pre motor 1.6 HDi (80 kW). Záujemca o úžitkovú verziu N1 si musí priplatiť 500 €. Takto upraviť C3 Picasso je však možné len v základnej výbave Style s motorom 1.6 HDi (66 kW).

Jediný Citroën vyrábaný na Slovensku a zároveň Citroën vyrábaný jedine na Slovensku, aj to je nový C3 Picasso. Takto ukončil p. Pokojný prezentáciu vozidla, ktoré v sebe spája kreativitu a najnovšiu technológiu. Nám už len ostáva zaželať tomuto modelu veľa spokojných majiteľov na slovenských cestách.

Ing. František Macho zľava: Cedric du Chené a Ing. Radovan Pokojný Jean Mouro Ing. Štefan Bošňák Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť Zväčšiť

Technické údaje, výbavy a ceny modelov nájdete v našom online katalógu

Zdroj: Tlačová konferencia Citroën, 26. marca 2009, Trnava
redaktori: Karol Zechmeister, Ing. Ladislav Kiss

Viac o


Súvisiace správy

Najčítanejšie /CITROËN/