Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: Predpremiéry MAN
07. august 2008 @ 07:56:09 CEST, poslal j.cvopa

MAN Najvýznamnejšia európska exhibícia úžitkových vozidiel bude koncom septembra v Hannoveri, ale spoločnosť MAN Nutzfahrzeuge – podobne ako pred dvoma rokmi – už v predstihu predstavila svoje novinky, ktoré bude vystavovať na domácej pôde.

Inovovaná kabína radu MAN TGL Medzinárodná prezentácia pre odborných novinárov z Európy aj zo zámoria sa nie náhodou konala v Augsburgu, pretože toto mesto je tesne späté s históriou spoločnosti MAN, ktorá tento rok slávi 250. výročie svojho vzniku. Aktuálne inovácie pripravené pre 62. ročník IAA Hannover, ale samozrejme v prvom rade pre užívateľov, možno charakterizovať sloganom „Viac hospodárnosti do cestnej prepravy.“

Kľúčovou novinkou od MAN, ktorá bude mať premiéru na hannoverskom výstavisku, sú nové motory Euro 5 spĺňajúce budúce emisné normy bez používania AdBlue – pre všetky modelové rady. Mníchovský výrobca úžitkových vozidiel tak začal písať ďalšiu kapitolu vo vývoji dieselových agregátov, pričom mnohé z motorov spĺňajú ešte prísnejšie dobrovoľné štandardy EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicles = vozidlá so zvýšenou ohľaduplnosťou k životnému prostrediu).

Euro 5 bez AdBlue
Nový motor D26 CR spĺňa emisné normy Euro 5 bez AdBlue Nové pohonné jednotky MAN pre ťažké vozidlá a diaľkovú prepravu vychádzajú z overených typov D20 CR a D26 CR, kým rad D08 CR pre modely ľahkej a strednej triedy bol zásadne prepracovaný. Typickým prvkom pri tejto sérii motorov je ďalej rozvinutá technológia recirkulácie výfukových plynov (Exhaust-gas Recirculation Technology – EGR) kontrolovaná najmodernejšou lambda-sondou.

S využitím 3. generácie systému common-rail s dvojstupňovým prepĺňaním, dvojitým chladením plynov a so zdokonaleniami v spaľovacom procese nové motory MAN nielenže spĺňajú štandardy Euro 5, ale vo väčšine kritérií aj dobrovoľnú normu EEV – bez toho, aby boli závislé na komplexe prídavných zariadení, ktoré na čistenie výfukových plynov využíva technológia SCR. Výhoda pre zákazníka: Tankuje iba naftu a požadované hodnoty emisií dosahuje motor bez AdBlue. Súčasne prevádzkovateľ vozidla ušetrí priestor aj hmotnosť, ktoré by boli potrebné pri aplikovaní systému SCR.

Inovácie radu TGL a TGM
Inovovaná kabína radu MAN TGM Ľahký a stredný modelový rad značky MAN najnovšie charakterizuje markantná „rodinná vizáž“ podľa vzoru novej generácie vozidiel TGX a TGS. Bočné partie kabíny majú vylepšenú aerodynamiku, v interiéri vodičov potešia prvotriedne sedadlá, nové odkladacie priestory a zdokonalená ergonómia. Pod podlahou sú nové výkonné common-railové motory v širokom výkonovom spektre s technológiou EGR a vo vozidlách tejto hmotnostnej triedy dodáva MAN špičkový elektronický brzdový systém, ktorý poskytuje viac bezpečnosti než ponúka konkurencia. Navyše modely TGL a TGM sa dajú objednať už aj s elektronickým stabilizačným programom ESP alebo multifunkčným volantom.

Autobusy v príbuznej livreji
Časť z palety autobusov MAN s jednotiacim dizajnom prednej partie Paleta autobusov MAN sa na výstave IAA v Hannoveri predvedie po prvýkrát s novými jednotiacimi štylistickými prvkami a so zmodernizovaným logom značky. Zmeny vychádzajú z úspešného modelového radu mestských autobusov Lion’s City a rovnaký dizajn prednej časti budú mať aj ďalšie mestské autobusy, medzimestské modely i autokary. Viaceré modely dostali úplne nový celý exteriér. Modernizáciou kompletného sortimentu autobusov dala MAN Group jasne najavo svoj vzťah k autobusovej divízii a značke MAN.

Už aj asistent odbočovania
Vďaka sofistikovaným elektronickým systémom nákladné vozidlá MAN poskytujú vysokú úroveň aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Napríklad okrem ESP dodáva MAN do širokej škály nákladných vozidiel i autobusov na prianie aj aktívny tempomat (ACC), ktorý reguluje odstup od automobilu jazdiaceho vpredu. Najnovšia verzia tohto systému dokáže automaticky spomaliť vozidlo až do 30 % maximálneho účinku bŕzd.

Systém kontroly jazdného pruhu (LGS), ktorý vystríha vodiča pri mimovoľnej zmene smeru, doplní na budúci rok ďalší voliteľný bezpečnostný prvok – asistent odbočovania. Tento systém založený na ultrazvukových snímačoch varuje pri odbočovaní pred možnou kolíziou s chodcom alebo cyklistom, ak ich šofér kamióna nezaregistruje v zornom poli vonkajších zrkadiel.

Zdroj: MAN Nutzfahrzeuge Group


Súvisiace správy

Najčítanejšie /MAN/