Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
formula 1: Honda predstavila monopost F1 RA108 pre sezónu 2008
01. február 2008 @ 11:21:42 CET, poslal k.zechmeister

HONDA F1 Dňa 29. januára 2008 sa v Spojenom kráľovstve na základni tímu v Brackley uskutočnilo oficiálne predstavenie monopostu, na ktorom bude jazdiť tím Honda Racing F1 v sezóne 2008.

Honda RA108 Predstavenie monopostu nasledovalo potom, ako minulý týždeň vo Valencii absolvovali všetky nové monoposty RA108 shakedown, počas ktorého dvojica pilotov Rubens Barrichello a Jenson Button uskutočnila vyhodnocovacie testy auta v rámci prípravy na zahájenie predsezónneho testovacieho programu, ktorý sa začne začiatkom februára. Úloha predstavenia monopostu RA108 v tímových farbách pre sezónu 2008 bola zverená novému testovaciemu a náhradnému pilotovi Alexovi Wurzovi. Alex, sediaci za volantom RA108 po prvýkrát, prešiel autom pomedzi divákov pred davom z 300 zástupcov medzinárodných médií a hostí.

Honda predstavila svoje plány na rok 2008 ako aj dlhodobé plány a opätovne potvrdila svoj záväzok voči športu a zdôraznila rozhodnutie posilneného tímu realizovať svoje ambície. Výzva tímu pre rok 2008 predstavuje dôležitý vývoj v troch kľúčových oblastiach, z ktorých najzákladnejšou je zmena koncepcie návrhu monopostu. Honda prehodnotila celý postup od koncepcie až po predstavenie monopostu. Nové auto sa považuje za reakciu na výzvy roku 2007, profitujúcej z kombinácie zdrojov z troch základní tímu Honda Racing F1: Brackley a Bracknell v Spojenom kráľovstve a vývojovo-výskumné stredisko Hondy v Tochigi v Japonsku.

zľava: Rubens Barrichello, Jenson Button, Alex Wurz RA108 je tiež produktom posilneného technického tímu, v ktorom sa pod vedením nového vedúceho tímu Rossa Brawna, stretávajú bohaté skúsenosti existujúcich zdrojov s novou širokospektrálnou expertízou v kľúčových oblastiach. Tím bude profitovať z kontinuity, ktorú už tretiu sezónu zabezpečuje dvojica pilotov Jenson Button a Rubens Barrichello. V kombinácii s vývojovými schopnosťami testovacieho a náhradného pilota Alexa Wurza bude na zdokonaľovaní Hondy pracovať najskúsenejší pilot Formule 1, 35-ročný Rubens Barrichello.

Pri predstavení auta RA108 a jeho lakovania uviedol tím tiež program earthdreams. Iniciatíva earthdreams vznikla z koncepcie myearthdream, predstavenej v roku 2007 a reprezentuje ďalšiu etapu dlhodobého záväzku Hondy, podporovať spolu s partnermi investície do ekológie.

Presunutím zamerania zo zvyšovania environmentálneho povedomia na činnosť tímu, Honda Racing F1 spoločne s partnermi vyzbierali už 1,2 milióna dolárov, pričom 700 000 dolárov už alokovala na konkrétne programy. Tím tiež oznámil prvý projekt podporovaný iniciatívou earthdreams. Tím ďakuje hlavne partnerovi Seiko, ktorý veľmi štedro prispieva na podporenie iniciatívy earthdreams.

Ross Brawn, šéf tímu, a jeho výroky počas predstavenia monopostu:

„Z hľadiska aerodynamického návrhu a mechanickej konštrukcie má monopost RA108 oproti svojim predchodcom úplne odlišnú koncepciu. Koncepcia dizajnu bola vypracovaná tak, aby umožňovala väčší rozsah zmien aerodynamického obalu a využitia a predovšetkým, aby sa uľahčilo technické zlepšovanie auta počas sezóny.“

Ross Brawn „Snažili sme sa dosiahnuť vysokú úroveň aerodynamickej účinnosti so stabilitou a výsledkom tohto úsilia je prispôsobenie podvozku odlišným aerodynamickým prvkom a závesom. Tento prístup by mal umožňovať ďalšie zlepšenia. Prvé zlepšenie pripravíme už pre Melbourne, kde predstavíme aerodynamický obal, ktorý bude v porovnaní s autom, ktoré sme predstavili dnes, podstatne prepracovanejší.“

„Motor Honda RA807E je skonštruovaný na základe pravidiel FIA o homologizácii a preto väčšina jeho častí ostala nezmenená. V záujme prispôsobenia k aerodynamickému balíku RA108, sme zmenili len geometriu výfuku a airbox. Ďalšou požiadavkou FIA je, že palivová zmes by teraz mala obsahovať 5,75 % biopaliva – iniciatíva, ktorú Honda podporuje.“

„Dve najvýznamnejšie zmeny pravidiel sú v oblasti elektroniky a prevodovky. Zavedenie nových pravidiel FIA pre nás znamenalo intenzívnu prácu, keď sme počas zimných testov museli do auta začleniť štandardizovanú elektroniku a softvér, ktoré sme museli integrovať s našim motorom, prevodovkou i systémom podvozku. Po odstránení trakčnej kontroly a ďalšieho pomocného vybavenia z auta sa zvýšia požiadavky na schopnosti pilota.“

Honda RA108 „Konštrukcia karbónovej prevodovky RA108 zodpovedá novým predpisom, podľa ktorých musí každá prevodovka vydržať štyri Veľké ceny. Uskutočnili sme rozsiahle skúšky na optimalizáciu konštrukcie prevodovky a zabezpečenie splnenia požadovaných úrovní spoľahlivosti.“

„Dizajn RA108 zaisťuje, aby všetky dôležité oblasti zodpovedali bezpečnostným predpisom FIA a požiadavkám bariérových testov v oblasti nosa, monokoku a zadnej časti auta. Zvýšili sme aj ochranu pilota v oblasti opierky hlavy.“

„Naším cieľom pre sezónu 2008 je návrat na pozície, na ktorých sme sa nachádzali v druhej polovici sezóny 2006, keď bojovala Honda o body v každých pretekoch. Až potom budeme mať stabilný základ na dosiahnutie ambicióznejších cieľov.“

„Od svojho príchodu do Hondy sa zameriavam na hodnotenie zdrojov a postupov a hľadanie ciest na ich zlepšenie. Odporúčam každému v tíme, aby aj naďalej pokračoval v úsilí a oddanosti, ktoré každý preukazoval po neúspešnej sezóne 2007. Na to, aby sme videli aký veľký pokrok sa dosiahol s týmto autom si musíme ešte počkať, ale čo sa týka ľudí a zdrojov, máme všetko podstatné na posun tímu Honda Racing F1 dopredu a dosiahnutie jeho pretekárskych ambícií.“


Jenson Button Jenson Button, jazdec, číslo 16:

„Mojou motiváciou je byť členom tímu, ktorý zameriava svoje úsilie na dosiahnutie najvyšších cieľov a sedieť v aute, ktoré je konkurencieschopné a verím v budúcnosť Hondy. Chcem vyhrávať preteky a chcem súťažiť o majstra sveta. Posledných päť rokov bolo náročných a minulý rok bol veľkým sklamaním, ale tím sa z toho poučil a spoznal dôvody, ktoré nám bránili dosiahnuť lepší výkon. Počas zimy každý v tíme Honda Racing F1 veľmi intenzívne pracoval na vývoji RA108, aby sme auto dnes mohli predstaviť. Zmeny, ktoré sme v tíme počas posledných šiestich mesiacov roka 2007 urobili, boli presne to, čo tím potreboval, aby nás v tomto roku posunuli dopredu a som si istý, že máme správnych ľudí, spolu s veľkou podporou a zdrojmi Hondy, na dosiahnutie našich cieľov.“

Rubens Barrichello Rubens Barrichello, jazdec, číslo 17:

„Minulý týždeň vo Valencii som mal po prvýkrát možnosť jazdiť s autom RA108 a napriek tomu, že som v novom aute absolvoval iba niekoľko okruhov, boli sme schopní dokončiť celý náš plánovaný program. Na definitívne hodnotenie ovládania a výkonu auta je zatiaľ príliš skoro, ale teším sa na testy v Barcelone tento víkend, kde sa začne moja poriadna práca v rámci vývoja RA108. Tento rok bude mojou 16. sezónou vo formule 1 a treťou sezónou v tíme Honda Racing F1, napriek tomu je moja láska k tomuto športu a moje nadšenie stále rovnaké. V tomto roku sa vlastne stanem najskúsenejším pretekárom Veľkej ceny všetkých čias a som na to veľmi hrdý. Potom ako sa k tímu pripojil Alex Wurz, máme tento rok veľmi silnú vývojovú základňu a mám skutočne radosť, že Alex Wurz bude môcť svojimi skúsenosťami a poznatkami prispieť k vývoju RA108.“

Alex Wurz Alex Wurz, testovací a náhradný jazdec:

“V priebehu posledných pár týždňov som mal to potešenie spoznávať ľudí v tíme Honda Racing F1 a minulý týždeň som vo Valencii v rámci aklimatizačného programu absolvoval s monopostom RA107 svoje prvé testy s tímom. S novým monopostom RA108 som až doteraz prešiel len pár krátkych metrov na dnešnom oficiálnom predstavení, preto sa teším do Barcelony, kde budem mať prvú skutočnú príležitosť podieľať sa na vývojovom programe. Všetky tri moje predchádzajúce tímy patrili medzi víťazov svetového šampionátu a som veľmi hrdý, že mám príležitosť zohrávať úlohu pri dosahovaní ambícií Hondy.”


Zdroj: Ľubomír Konečný, Honda Slovakia spol. s r.o.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /HONDA F1/