Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
výstavy: 62. Internationale Automobil-Ausstellung, Frankfurt am M. 2007
17. september 2007 @ 08:37:00 CEST, poslal j.kval

Autosalón Frankfurt 2007 Slogan tohtoročného frankfurtského autosalónu by sa dal preložiť: „Vidieť, čo bude zajtra jazdiť“. Nenechajte si ujsť príležitosť a pozrite si automobily zajtraška na Medzinárodnej výsteve vo Frankfurte nad Mohanom. My sme si ich pozreli už 11. a 12. septembra (dni pre novinárov).

redaktori zľava - Bc. Juraj Kvál, Karol Zechmeister, Ing. Václav Ptáček - zväčšiť obrázok História medzinárodných autosalónov v Nemecku (IAA) sa začala písať v roku 1897, kedy v Berlíne štyria vystavovatelia predstavili verejnosti osem automobilov. Na 62. medzinárodnom autosalóne osobných motorových vozidiel, ktorého usporiadateľom je Nemecký Zväz automobilového priemyslu (VDA), je viac ako 1.000 vystavovateľov z približne 40 krajín (jeden aj zo Slovenska).

Na autosalóne bolo predstavených mnoho noviniek a zo svetových premiér spomeňme napríklad Audi A4, Chevrolet Aveo, Mazda 6, Mini Clubman, Mitsubishi Lancer, Opel Agila, Peugeot 308, Renault Laguna, Subaru Justy, Suzuki Splash či Volkswagen Tiguan. Okrem predstavenia automobilových noviniek sa väčšina výrobcov zamerala aj na prezentáciu takzvaných eco verzií už predávaných modelov, ako reakciu na neustále sa sprísňujúce predpisy o emisiách výfukových plynov. Nejedná sa o koncepty ďalekej budúcnosti, ale o vozidlá ktoré čoskoro prídu do predaja, alebo sa prípadne už na niektorých trhoch predávajú.

Výrobcovia automobilov rozširujú počet modelov a oživujú historické vozidlá (Citroën C-Crosser, Fiat 500) vypĺňajú medzery medzi jednotlivými kategóriami (Volkswagen Tiguan, Ford Kuga), ponúkajú nové takzvané outdoor prevedenia modelov (Peugeot 207 SW Escapade, Škoda Fabia Combi Scout) a tým sa snažia získať nových zákazníkov aj od konkurencie. Viacerí výrobcovia ponúkajú program Individual (špeciálna výbava pre najnáročnejších zákazníkov) už nielen pre drahé a luxusné vozidlá, ale aj pre menšie automobilové novinky. Zákazníci sa chcú odlíšiť a kúpia si aj ekologickejšie a väčšinou aj drahšie auto, ak pocítia participáciu od štátnych inštitúcií.

Jednotliví vystavovatelia sa predháňajú aj v dizajne a celkovom prevedení svojich výstavných priestorov. Na nás asi najväčší dojem urobil stánok značky Mercedes-Benz. Z prízemia, kde po tlačovej konferencií bola veľkolepá tanečná show, sa návštevník vyvezie eskalátorom strmo hore na najvyššie poschodie. Môže sa krátko občerstviť a pritom si z výšky pozrieť na prízemí vystavené modely. Potom špirálovito klesá až na prízemie pričom si môže obzrieť jednotlivé novinky, koncepty, ukážky princípu najnovších bezpečnostných systémov a môže sa informovať napríklad aj na kúpu vozidla cez DaimlerChrysler Bank. V ich stánku je aj špeciálny priestor pre novinárov.

62. medzinárodný, frankfurtský autosalón je bohatý aj na sprievodné podujatia a rôzne akcie, tiež z časti zamerané na ekológiu. Skúsení inštruktori Vám poradia pri skúšobnej jazde ako môžete ušetriť pohonné látky, môžete navštíviť Biofuel Bar, na motokárovej dráhe sa nejazdí iba na čas, ale sa berie do úvahy aj spotreba paliva, alebo na terénnej dráhe Vás povozia cez prekážky, kde by aj človek musel ísť „s pohonom 4x4“. V súťaži Park&Drive môžete získať na celý rok Škodu, pred stánkom Kia Vám zmerajú rýchlosť kopnutej lopty na bránku (rekord nášho kolegu bol 95 km/h), alebo si môžete zachytať v bránke na nafukovacej žinenke.
Prvý novinársky deň boli na autosalóne aj známe osobnosti ako napríklad Michael Schumacher, Petter Solberg či Bryan Adams.

Fotografie z autosalónu si môžete pozrieť v sekcii: Magazín/Výstavy/62. IAA, Frankfurt a. M. 2007.

Redaktori: Bc. Juraj Kvál, Jaroslav Čík, Ing. Václav Ptáček a Karol Zechmeister.


Súvisiace správy

Najčítanejšie //