Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

správy
formula 1: Veľká cena Španielska: Webber získal tri body
11. máj 2005 @ 08:16:06 CEST, poslal j.čík

BMW WilliamsF1 Mark Webber získal pre tím BMW WilliamsF1 ďalšie tri body za šiestu pozíciu. Jeho spolujazdec Nick Heidfeld sa prepracoval zo sedemnásteho na konečné desiate miesto.

Na ostatnej Veľkej cene Španielska dokázal tím BMW WilliamsF1 získať ďalšie tri majstrovské body. Po strhujúcom súboji o piatu pozíciu, iba dve kolá pred koncom pretekov, nedokázal Mark Webber odolať tlaku Giancarla Fisichellu z tímu Renault a preťal cieľovú líniu ako šiesty jazdec v poradí. Nick Heidfeld, ktorý odštartoval z chvosta jazdeckého poľa, podal dobrý výkon a skončil na desiatej pozícii.

Mark Webber sa s dvanástimi bodmi nachádza momentálne na piatej pozícii. Nick Heidfeld má 9 bodov a v priebežnom poradí je siedmy. Prvé miesto v pohári jazdcov naďalej patrí Fernandovi Alonsovi z tímu Renault (44), druhý je Jarno Trulli z Toyoty (26) a na tretiu pozíciu sa prepracoval Kimi Räikkönen z tímu McLaren Mercedes (17). V pohári konštruktérov psotúpil tím BMW WilliamsF1 o jednu pozíciu a zo ziskom 21 bodov je na štvrtej priečke. Prvá trojica tímov sa po Veľkej cene Španielska nezmenila, prvý je naďalej Renault (58), nasledovaný Toyotou (40) a tímom McLaren Mercedes (37).

Mark Weber:
Štart nebol jednoduchý, keďže som preteky začínal na špinavej časti trate a tam som stratil jednu pozíciu. Potom som nechcel príliš riskovať kontakt s Ralfom Schumacherom v prvej zákrute. Neskôr som na chvíľu uviazol za Ralfom a Alonsom, čo bola škoda, pretože som bol ľahší ako oni. Rozhodli sme sa zmeniť stratégiu a ísť na dve zastávky, namiesto troch, ale množstvo paliva bolo na pneumatiky príliš tvrdé, čo spôsobovalo ich opotrebovanie a následne vibrácie vozidla. Nakoniec sme však získali zopár cenných bodov.

Nick Heidfeld:
Mal som celkom slušný štart, hoci som sa musel vyhnúť vozidlu Minardi, ktoré stálo predo mnou. Bolo to veľmi tesné a stálo ma to nejaký čas. Potom som dokázal predbehnúť pár vozidiel, čo bolo dobré, a nakoniec som uviazol za Villeneuvom, ktorý išiel do boxov ešte neskôr ako ja. Preto som musel po zastávke ísť na maximum aj s plnou nádržou. Neskôr som sa opäť dostal do hustej premávky. Nemôžete však veľa očakávať, keď štartujete z konca jazdeckého poľa.

Sam Michael (Technický riaditeľ tímu WilliamsF1):
S Markovym vozidlom sme nedosiahli najlepší možný výsledok. Vzhľadom k piatej pozícii po prvej kvalifikačnej časti sme trochu zariskovali a rozhodli sa ísť na prvú zastávku o čosi skôr. Štart však nebol dosť dobrý na plánovanú stratégiu, preto sme náš plán zmenili po prvej Markovej zastávke v osemnástom kole. Čo sa týka Nickovho vozidla, pretekali sme s nevýhodou štartu z chvosta jazdeckého poľa. Jeho preteky boli ovplyvnené premávkou, na trati sme však nemali žiadne mechanické problémy.

Mario Theissen (Riaditeľ BMW Motorsport):
Po kvalifikácii sme dúfali v lepší výsledok. Mark mal veľmi zlý štart a nikdy nebol v pozícii vyťažiť z plánovanej stratégie. Nick sa prebojoval z konca jazdeckého poľa na desiate miesto. Keď nebol obmedzovaný premávkou dokázal zajazdiť rýchle časy, nebol to však častý prípad. Motory, ktoré sme v piatok skonštruovali v Mníchove, pracovali dobre.

Zdroj: Allianz - Slovenská poisťovňa, a.s.


Súvisiace správy

Najčítanejšie /BMW WilliamsF1/