Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Nové Audi A3 (03/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: v.ptáček, 6.3.2012;

Nové Audi A3, ktoré má premiéru na ženevskom autosalóne 2012, prezentuje koncentrovanú technologickú kompetenciu Audi v kompaktnom formáte. Ľahkou karosériou, architektúrou interiéru a ovládacími prvkami trojdverový model opäť posúva latku vo svojej triede. Motory imponujú účinnosťou a výkonom, ponuka asistenčných systémov a komponentov infotainmentu nemá obdobu v kompaktnej triede premium.

Dizajn

Nové Audi A3 má presne definované tvary a kompaktné rozmery. Dĺžka (4.237 milimetrov) a výška (1.421 milimetrov) sa oproti predchodcovi prakticky nezmenili. Napriek tomu má karoséria športovejšie proporcie. Rázvor vzrástol o 23 milimetrov na 2.601 milimetrov, čím sa o rovnakú hodnotu skrátil predný previs karosérie, šírka vzrástla o 12 milimetrov na 1.777 milimetrov.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Progresívne výrazové prostriedky dizajnu vizualizujú vášeň, s ktorou Audi vyvíja a vyrába svoje automobily. Dominantným prvkom na prednej časti karosérie je výrazne plasticky modelovaná veľká jednodielna maska chladiča so šiestimi rohmi, línie definované maskou pokračujú v kapote motora. Veľké otvory na vstup vzduchu v nárazníku naznačujú vysoký výkon motorov.

Predné reflektory sú úzke a majú lomenú spodnú hranu. Na želanie môžu byť vybavené bi-xenónovými reflektormi Xenon plus, ich denné svetlá z LED, vytvorené ako obruby reflektorov vytvárajú nezameniteľný obraz Audi A3 predovšetkým v noci.

Boky karosérie člení ostro vyrysovaná hrana Tornadolinie pod spodným okrajom bočných okien, ďalší klasický element dizajnu Audi. Nad prahmi karosérie sa výrazne zdvíha dohora druhá hrana Dynamiklinie.

Napäto klenuté plochy plechu a veľké výrezy blatníkov dodávajú Audi A3 energický vzhľad. Výrazne sklonené štíhle zadné stĺpiky karosérie a strecha decentne vybiehajúca do zadného spojlera evokujú športovú siluetu kupé.

Zadný nárazník s odtrhovou hranou nad integrovaným difúzorom zvýrazňuje šírku kompaktného automobilu premium. Delené zadné skupinové svetlá (pri predných reflektoroch Xenon plus vytvorené zo svietiacich diód LED) citujú vnútornú architektúru predných reflektorov, dvere batožinového priestoru sú trojrozmerne premodelované. Podľa motora má Audi A3 na ľavej strane difúzora v nárazníku jednoduchú alebo dvojitú koncovku výfuku.

Na výber je 13 odtieňov laku karosérie, na želanie komplet lesklých doplnkov na karosérii (tzv. Glanzpaket) vytvára elegantné akcenty. Pre zvlášť športovo založených zákazníkov je určený dizajnový komplet S line Exterieurpaket.

Princíp ľahkej konštrukcie Audi ultra

Ľahká konštrukcia ultra je už istú dobu vzorcom úspechu a základným pilierom značky Audi. Neobmedzuje sa na určitý materiál, jej motto znie: „Vhodný materiál na správnom mieste pre optimálnu funkciu“. Podľa tejto premisy inžinieri vyvinuli karosériu nového Audi A3 z kombinácie rozličných materiálov.

V oblasti podlahy, predných a stredných stĺpikov karosérie, ako aj na oblúku strechy vytvárajú diely z tvarovo vytvrdzovanej a tepelne vytvrdzovanej ocele pevnú základnú štruktúru skeletu. V iných oblastiach karosérie sú použité ocele vysokej a najvyššej pevnosti. Kapota motora a predné blatníky sú vyrobené z hliníka, čo prináša úsporu hmotnosti vyše 9 kilogramov.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Ľahká karoséria a motory konštruované podľa filozofie downsizingu prinášajú pozitívne sekundárne efekty v celom vozidle, mnohé komponenty podvozka, výfukovej sústavy a aj interiéru majú zníženú hmotnosť. Audi A3 1.4 TFSI má pohotovostnú hmotnosť iba 1.175 kilogramov, čo je o 80 kilogramov menej oproti predchodcovi a suverénne najlepšia hodnota v kompaktnej triede premium.

Karoséria Audi A3 má aj ďalšie prednosti. Poskytuje vysokú mieru ochrany posádky pri náraze, je pevná a akusticky komfortná, zvukovo izolačné vrstevné predné sklo patrí k sériovému vybaveniu, rozličné ďalšie konštrukčné opatrenia znižujú vnútornú hlučnosť v kabíne A3, a to aj pri vysokých rýchlostiach.

Detailná aerodynamická optimalizácia karosérie, ktorá zahŕňa aj zospodu úplne zakrytú podlahu a motorový priestor, prispela ku koeficientu aerodynamického odporu iba 0,31.

Interiér a vybavenie

Interiér nového Audi A3 nadväzuje na športovo-progresívne tvarovanie karosérie. Podobne ako pri veľkých modelových radoch značky kokpit lemuje odsadený oblúk, tzv. wrap-around. Prístrojový panel je štíhly a plochý, pôsobí akoby sa vznášal nad vizuálne odľahčenou stredovou konzolou, natočenou k vodičovi.

Hodnotný dojem, ktorým pôsobí interiér nového Audi A3, je zásluhou starostlivého, štýlovo čistého výberu farieb a materiálov, ako aj vysokej kvality remeselného vypracovania jednotlivých detailov. Dizajnéri Audi pripravili tri verzie interiéru, ktoré sa líšia charakterom podľa línie vybavenia. Attraction predstavuje modernú, Ambition športovú a Ambiente luxusnú verziu.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Interiér je štandardne v pokojných farebných odtieňoch čiernej a sivej (titangrau) farby, alternatívne vytvárajú farebné tóny pashminabeige, kastanienbraun a capriorange svieže akcenty. Na želanie môžu mať sedadlá poťah z kože rozličných kvalitatívnych stupňov alebo z kombinácie koža/alcantara. Dizajnový komplet S line Sportpaket obsahuje kompletne čierny interiér, vrátane stropu kabíny s mnohými exkluzívnymi detailmi. Interiér Audi design selection capriorange prináša nové, nanajvýš moderné farebné kombinácie.

Na zadnom sedadle nového Audi A3 je pohodlné miesto pre tri osoby, predné sedadlá sú štandardne vybavené funkciou easy entry na uľahčenie nastupovania do zadnej časti kabíny. Novo vyvinuté predné sedadlá poskytujú vynikajúce vedenie a oporu tela, nízka poloha sedadiel nad podlahou zvýrazňuje športový charakter trojdverového modelu. Volant má nový tvar, podľa línie vybavenia je trojramenný alebo štvorramenný. Na želanie sa montuje multifunkčný volant, pri prevodovke S tronic sa dajú objednať ovládače pre manuálne radenie na volante.

Interiér zvýrazňujú jemné detaily. Štyri veľké kruhové dýzy ventilácie, pripomínajúce turbíny prúdového lietadla, sú doplnené inovatívnou novou funkciou: jednoduchým ťahom gombíka v ose dýzy sa dá prúd vzduchu modifikovať od široko roztiahnutého, bezprievanového po prúd zacielený na jedno miesto. Ovládacie prvky klimatizácie sú umiestnené na čiernej ploche s lesklým klavírovým lakom.

Plasticky tvarované dekoračné obklady nového tvaru na oblúkovej prednej časti prístrojového panelu a na dverách môžu byť na želanie vyhotovené z hliníka.

Intuitívne jednoduché ovládanie je tradičnou doménou Audi. Všetky tlačidlá, spínače a ovládače sú umiestnené presne tam, kde ich vodič očakáva. Displej informačného systému vodiča FIS (pri líniách vybavenia Ambition a Ambiente farebný) medzi dvoma veľkými kruhovými prístrojmi zobrazuje všetky dôležité informácie, čiastočne v detailných trojrozmerných (3D) grafikách, čo vytvára fascinujúci efekt.

Batožinový priestor nového Audi A3 má základný objem 365 litrov, sklopením deleného operadla zadných sedadiel sa dá zväčšiť na 1.100 litrov. Podlaha batožinového priestoru sa dá nasadiť v dvoch úrovniach, alternatívne pre maximálny objem alebo pre rovnú plochu pri sklopených zadných operadlách. Na želanie Audi dodáva dvierka v operadle s vakom na lyže, dvojstrannú rohož na podlahu batožinového priestoru, ako aj komplet odkladacích prvkov do interiéru a batožinového priestoru.
zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok
Pri všetkých líniách vybavenia má nové Audi A3 sériovo manuálne ovládanú klimatizáciu, výškovo nastavovateľné predné sedadlá, palubný počítač s programom pre úspornú jazdu a komplex 7 airbagov, vrátanie kolenného airbagu vodiča. Audi A3 Ambition má navyše napríklad reflektory do hmly a všestranne nastavovateľné športové sedadlá vpredu.

Okrem toho Audi ponúka mnoho atraktívnych prvkov vybavenia na želanie. Patrí k nim komplet vnútorného osvetlenia z diód LED (sériovo pri Ambiente), panoramatické strešné okno, športové sedadlá, elektrické vyhrievanie sedadiel, komfortný elektronický kľúč, automatická dvojzónová klimatizácia s režimom Economy, nezávislé kúrenie a funkcia adaptive light pre bi-xenónové reflektory Xenon plus, ktorá sa dá doplniť automatickou plynulou reguláciou dosahu reflektorov.

Nové Audi A3 sa v Nemecku začne predávať v lete 2012.

Pohon

Od štartu predaja bude Audi dodávať nový model A3 s jedným naftovým motorom TDI a dvoma benzínovými motormi TFSI, všetky tri štvorvalce sú od základu novo vyvinuté. Kombinujú niekoľko technológií účinnosti, priame vstrekovanie paliva, prepĺňanie turbokompresorom, inovatívny tepelný manažment a systém Štart-Stop. Koncepcia downsizingu (nahradenie objemu prepĺňaním) zabezpečuje motorom vysoký výkon pri nízkej spotrebe paliva. Oproti predchádzajúcemu modelu sa spotreba v priemere znížila približne o 12 percent.

Základný benzínový motor 1.4 TFSI s objemom 1.395 cm3 dosahuje výkon 90 kW (122 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm, ktorý je k dispozícii už od otáčok 1.500 za minútu. Tento motor udeľuje Audi A3 zrýchlenie z pokoja na 100 km/h za 9,3 sekundy a maximálnu rýchlosť 203 km/h. Priemerná spotreba je iba 5,2 litra na 100 km, čomu zodpovedá ekvivalent emisie CO2 120 gramov na kilometer.

Motor 1.8 TFSI s objemom 1.798 cm3 má výkon 132 kW (180 k) a v rozpätí otáčok od 1.250 do 5.000 za minútu poskytuje maximálny krútiaci moment 250 Nm. Inovatívny agregát kombinuje priame vstrekovanie paliva s prídavným nepriamym vstrekovaním do nasávacieho potrubia, podľa potreby mení zdvih nasávacích ventilov prostredníctvom systému Audi Valvelift System a využíva zvlášť dokonalý systém tepelného manažmentu na rýchle zohriatie po studenom štarte. Umožňuje akceleráciu 0-100 km/h za 7,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 232 km/h. Priemerná spotreba s týmto motorom je 5,6 litra na 100 km, čomu zodpovedajú emisie CO2 130 gramov na kilometer.

Aj naftový motor 2.0 TDI s objemom 1.968 cm3 sa vyznačuje zvlášť výkonným systémom tepelného manažmentu. Motor má v bloku dva vyvažovacie hriadele, ktoré výrazne zlepšujú kultúru behu. S výkonom 105 kW (143 k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm naftový motor poskytuje vysoký výkonový potenciál. Audi A3 2.0 TDI vyšprintuje za 8,6 sekundy z pokoja na tempo 100 km/h a dosahuje maximálnu rýchlosť 216 km/h. Pri tom sa v priemere uspokojí iba so 4,1 litra nafty na 100 km, emisie CO2 majú hodnotu 106 gramov na kilometer.

Audi bude ponuku motorov pre modelový rad A3 postupne rozširovať. Na programe sú ďalšie vysoko účinné agregáty s nízkymi emisiami, medzi nimi motor spaľujúci stlačený zemný plyn CNG alebo syntetický metán Audi e-gas.

Ešte v roku 2012 pribudne verzia poháňaná zvlášť účinným naftovým motorom 1.6 TDI, ktorá spotrebuje iba 3,8 litra nafty na 100 km a emituje iba 99 g CO2 na kilometer. Vybavenie tejto zvlášť účinnej verzie pri tom nie je nijako obmedzené, aj táto verzia A3 je plnohodnotné Audi.

Audi pripravuje aj dynamický model S3, koncepcia karosérie okrem toho umožňuje použitie alternatívnych pohonov ako hybridný pohon, pohon zemným plynom a plynom Audi e-gas.

Od štartu Audi kombinuje motory 1.4 TFSI a 2.0 TDI so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Pri motore 1.8 TFSI sa štandardne montuje 7-stupňová prevodovka S tronic. Táto vysoko účinná prevodovka s dvoma spojkami má pri kombinácii so systémom Audi drive select funkciu voľnobehu pre ďalšie zníženie spotreby. Krútiaci moment sa zo všetkých prevodoviek prenáša na predné kolesá, permanentný pohon všetkých kolies quattro bude nasledovať v priebehu roka. Srdcom pohonu quattro je hydraulicky ovládaná multilamelová spojka, ktorá variabilne rozdeľuje krútiaci moment medzi jednotlivými nápravami podľa momentálnych adhéznych a jazdných podmienok.

Podvozok

Podvozok nového Audi A3 má športový charakter a pritom je veľmi vyvážený. Na prednej náprave sú spodné trojuholníkové ramená s tlmičovými vzperami McPherson, zadná viacprvková náprava oddelene zachytáva priečne a pozdĺžne sily. Hrebeňové riadenie s elektromechanickým posilňovačom je presné a vysoko účinné, posilňovač pri jazde priamym smerom nespotrebúva nijakú energiu, čo je dôležitý príspevok k vysokej celkovej účinnosti nového Audi A3. Zákazníci si môžu objednať športový podvozok so zníženou svetlosťou o 15 milimetrov alebo zvlášť športovo vyladený podvozok S line Sportfahrwerk so svetlosťou zníženou o 25 milimetrov.

Nové Audi A3 má podľa motora a línie vybavenia štandardne 16-palcové kolesá s pneumatikami formátu 205/55 R 16 alebo 17-palcové kolesá s pneumatikami 225/45 R 17 (pri líniách Ambiente a Ambition disky kolies z ľahkej zliatiny). Na želanie Audi montuje kolesá priemeru 18 palcov s pneumatikami rozmeru 225/40 R 18. Všetky pneumatiky sa vyznačujú nízkym valivým odporom bez ústupkov v oblasti dynamických jazdných vlastností.

Brzdová sústava má kotúčové brzdy veľkého priemeru na obidvoch nápravách, predné brzdové kotúče sú ventilované. Stabilizačný systém ESP obsahuje funkciu elektronickej uzávierky diferenciálu, ktorá v hraničnej oblasti pri jazde v zákrute drobnými pribrzdeniami dynamicky odľahčeného vnútorného predného kolesa zlepšuje stabilitu a ovládateľnosť. Nová elektromechanická parkovacia brzda, prevzatá z vyšších modelových radov Audi, sa aktivuje ovládačom na stredovej konzole. Parkovacia brzda umožňuje núdzové brzdenie a obsahuje funkciu asistenčného systému pre rozjazd do svahu.

Atraktívnym prvkom vybavenia na želanie je v novom A3 systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select (sériovo pri línii vybavenia Ambition), ktorý ovplyvňuje charakteristiku elektronického pedála akcelerátora, posilňovača riadenia a prevodovky S tronic. Vodič môže tlačidlom prepínať režimy comfort, auto, dynamic, individual alebo efficiency. Pri režime efficiency pracujú aj prvky vybavenia na želanie ako automatická dvojzónová klimatizácia a tempomat adaptive cruise control v osobitnom režime, prispievajúcom k zníženiu spotreby paliva.

Ďalším prvkom vybavenia na želanie, ktorý ovplyvňuje systém Audi drive select, sú tlmiče pruženia s variabilnou charakteristikou Audi magnetic ride. Tento elektromagnetický systém umožňuje manuálne nastavovať komfortnú alebo športovú charakteristiku pruženia. V rámci zvolenej charakteristiky systém mení tlmiaci účinok v priebehu milisekúnd podľa povrchu cesty a spôsobu jazdy. Podvozok Audi magnetic ride má rovnako ako športový podvozok o 15 milimetrov zníženú svetlosť.

Infotainment

V novom Audi A3 má premiéru modulárna stavebnica infotainmentu MIB (Modulare Infotainmentbaukasten), ktorá predstavuje veľký krok v oblasti mobilnej komunikačnej elektroniky. Modulárna koncepcia umožňuje s malými nárokmi aktualizovať hardvér tak, aby bol stále nanajvýš aktuálny.

Centrálny počítač nového multimediálneho systému MMI obsahuje modul MMX-Board (MMX: Multi-Media eXtension). Súčasťou tohto rozširovateľného modulu je rýchly grafický procesor T 20 zo série Tegra 2 od svetového lídra Nvidia. Využíva sa pri všetkých funkciách hlasového ovládania, multimediálnych, navigačných, internetových a telefónnych funkciách.

Monitor ovládacieho systému MMI sa po jeho zapnutí elektricky vysunie z prístrojového panelu. Podľa verzie má uhlopriečku 5,8 alebo 7 palcov (14,7 alebo 17,8 cm). Monitor je osadený v čiernom lesklom rámiku zo zvlášť ľahkého horčíka s hrúbkou iba 11 milimetrov, ktorý pôsobí veľmi elegantne a hodnotne.

Aj pri ovládacom termináli MMI na stredovej konzole Audi prináša dôležité inovácie. Pevne priradené tlačidlá (hardkeys) majú nové usporiadanie, pri špičkovej verzii MMI Navigation plus je veľký kombinovaný otočný ovládač spojený s ovládacím prvkom MMI touch, prevzatým z najvyšších modelových radov Audi. Dotyková plôška, na ktorej môže vodič prstom písať písmená a číslice, je umiestnená na hornej ploche otočného ovládača.

Sériovo má nové Audi A3 integrované autorádio Audi Radio. Pri ďalšom stupni MMI Radio k tomu pristupuje ovládací terminál MMI a elektricky vysúvaný farebný monitor s uhlopriečkou 5,8 palca (14,7 cm). Toto autorádio sa dá na želanie doplniť kompletom Connectivity-Paket – obsahuje rozhranie Audi Music Interface na integráciu mobilného digitálneho prehrávača (vrátane prehrávača iPod), modul Bluetooth a prípravu pre navigačný systém. Keď si majiteľ Audi A3 neskôr kúpi pamäťovú kartu SD s navigačnými dátami, po aktivácii v autorizovanom servise sa MMI Radio zmení na plnohodnotný navigačný systém. Funkcia navigácie sa dá aktivovať aj priamo pri výrobe vozidla.

Špičkovú verziu predstavuje MMI Navigation plus s ovládaním MMI touch – multimediálna centrála, vybavená pevným diskom s kapacitou 60 GB, mechanikou DVD-prehrávača a hlasovým ovládaním, ktoré reaguje aj na celé výrazy. Farebný monitor s uhlopriečkou 7 palcov (17,8 cm) a vysokým rozlíšením zobrazuje mapu v detailných trojrozmerných (3D) grafikách. Integrovaný modul Bluetooth umožňuje k systému MMI Navigation plus pripojiť mobilné telefóny a bezdrôtovo prenášať hudobný záznam z mobilných prehrávačov.

Ponuku dopĺňajú atraktívne rozširujúce komponenty. Patrí k nim modul na príjem digitálneho rozhlasového vysielania DAB+ a Audi Phone Box na komfortné pripojenie mobilného telefónu k vonkajšej anténe vozidla. Okrem audiosystému Audi Sound System je na výber aj Bang & Olufsen Sound System, jeho 12-kanálový zosilňovač s celkovým výkonom 705 W napája sústavu 14 reproduktorov, pričom vytvára priestorové ozvučenie vo formáte 5.1. Obruby hlbokotónových reproduktorov vo dverách sú efektne osvetlené diódami LED s vodičmi svetla.

Audi connect

Systém Audi connect zahŕňa všetky technológie infotainmentu, ktoré spájajú majiteľa vozidla s internetom, infraštruktúrou a inými vozidlami. Centrálnym modulom Audi connect je Bluetooth-Autotelefon online ako doplnok multimediálneho systému MMI Navigation. Prostredníctvom modulu UMTS vytvára mobilné pripojenie na internet, cez integrovaný hotspot WLAN môžu spolujazdci pripojiť maximálne osem mobilných koncových zariadení a počas jazdy neobmedzene surfovať po internete a mailovať.

Vodičovi prináša Bluetooth-Autotelefon online do nového Audi A3 na mieru koncipované špecifické internetové služby. Ponuka siaha od navigácie s využitím snímok Google Earth cez novú funkciu internetového rádia Audi music stream až po vyhľadávanie zvláštnych cieľov POI pre navigáciu cez Google pomocou hlasového ovládania a k ich zobrazovaniu prostredníctvom Google Street View.

Zvlášť atraktívnu službu predstavujú dopravné informácie Audi Verkehrsinformation online. Táto funkcia využívajú profily pohybu státisícov smartfónov a navigačných systémov, ktoré sa pohybujú v premávke. Tieto anonymizované a centrálne spracované informácie podávajú aktuálny prehľad hustoty premávky v reálnom čase, a to aj na okresných cestách a v mestách. Vodič vidí svoju trasu jazdy k zvolenému cieľu na monitore MMI podľa hustoty premávky vyfarbenú zelenou, žltou, oranžovou alebo červenou farbou. Služba sa už dá využívať vo viacerých európskych štátoch, ďalšie budú nasledovať.

Asistenčné systémy

Aj pri asistenčných systémoch vytvára Audi A3 nové meradlá v kompaktnej triede premium. Najdôležitejším z nich je radarový tempomat Audi adaptive cruise control, ktorý udržiava vozidlo do rýchlosti 150 km/h v nastavenom odstupe od vozidla idúceho vpredu automatickým zrýchľovaním a spomaľovaním. Keď si zákazník objedná komplet Assistenz Paket, združujúci viacero asistenčných systémov, regulačný rozsah tempomatu siaha až do rýchlosti 200 km/h.

Pri hroziacej kolízii s vozidlom idúcim vpredu adaptive cruise control varuje vodiča v niekoľkých stupňoch, ak je to potrebné, automaticky pribrzdí vozidlo aby sa znížila nárazová rýchlosť.

Keď dôjde ku kolízii, aktivuje sa v Audi A3 ďalší inovatívny systém, ktorý zabraňuje nekontrolovanému ďalšiemu samovoľnému pohybu vozidla a súčasne zapne vnútorné osvetlenie kabíny. Ak je vozidlo vybavené systémom Bluetooth Autotelefon, automaticky sa vyšle tiesňové volanie. Pri rýchlosti jazdy pod 30 km/h systém automaticky uskutoční brzdenie plnou intenzitou, v mnohých prípadoch sa tým dá predísť kolíziám s chodcom.

Ponuku dopĺňajú ďalšie systémy. Audi side assist monitoruje priestor za vozidlom pomocou radaru, čím uľahčuje vodičovi zmenu jazdného pruhu, systém Audi active lane assist automatickými korekciami riadením pomáha vodičovi udržiavať smer v jazdnom pruhu. Videokamera, ktorú systém využíva, slúži aj na rozoznávanie dopravných značiek, dopravné značky obmedzujúce rýchlosť jazdy a niektoré ďalšie značky sa zobrazujú na monitore ak je vozidlo vybavené navigačným systémom MMI Navigation plus. Ďalší systém monitoruje reakcie vodiča, na základe ktorých rozozná únavu a upozorní vodiča na nutnosť prestávky v jazde.

Pre pohodlné parkovanie Audi ponúka niekoľko systémov, na ktorých vrchole je parkovací asistent. Pri pozdĺžnom alebo priečnom parkovaní automaticky preberá riadenie a vodičovi dáva pokyny pre pohyb smerom dozadu a dopredu, ak je to potrebné, tak aj na niekoľko ťahov. Jeho 12 ultrazvukových senzorov rozozná prekážky okolo vozidla. Parkovací asistent sa dá v Audi A3 doplniť parkovacou kamerou.

Ďalšou novinkou v segmente je asistenčný systém Einpark¬hilfe plus so sústavou priestorových kamier. Štyri miniatúrne kamery: v maske chladiča, vo dverách batožinového priestoru a v krytoch vonkajších spätných zrkadiel snímajú priestor v bezprostrednom okolí Audi A3.

Počítač obrazy jednotlivých kamier spája do panoramatického obrazu, vodič môže prepínať rozličné zobrazenia, vrátane virtuálneho pohľadu zhora. Systém Einparkhilfe plus s kamerami zvyšuje bezpečnosť pri manévrovaní a v tesných výjazdoch, tu sú k dispozícii špeciálne pohľady, zachytávajúce oblasť pred a za vozidlom, ako aj pohľad na premávku pred Audi A3 v priečnom smere.

Ďalším prvkom vybavenia na želanie high-tech je bezpečnostný systém Audi pre sense basic. Keď senzory stabilizačného systému ESP zaregistrujú nestabilný stav vozidla, Audi pre sense basic elektricky napne predné bezpečnostné pásy a zavrie bočné okná i strešné okno.

História úspechu Audi A3

Model Audi A3 má za sebou 16-ročnú úspešnú históriu. Prvá generácia, ktorá debutovala v roku 1996 s trojdverovou karosériou, založila úplne nový segment trhu – kompaktnú triedu premium. Svojim športovým charakterom, hodnotným vypracovaním a na želanie montovaným pohonom všetkých kolies quattro Audi A3 vytvorilo nové meradlá. V roku 1999 rodinu A3 doplnila päťdverová verzia a športový model S3. Z prvej generácie A3 sa predalo približne 880.000 exemplárov.

Druhá generácia, ktorá nasledovala v roku 2003, bola ešte úspešnejšia. Predalo sa z nej približne 1,8 milióna kusov. Napriek novým konkurenčným modelom Audi A3 suverénne dominovalo v kompaktnej triede premium. So všestranným modelom Sportback (2004), dynamickým S3 (2006), emocionálnym Cabriolet (2008) a vysoko výkonným športovým modelom RS 3 (2011) značka so štyrmi kruhmi široko rozčlenila modelovú ponuku. Počas svojho životného cyklu druhá generácia Audi A3 dosiahla podiel vyše 20 percent z celkového predaja Audi, čím sa etablovala ako jeden z pevných pilierov úspechu značky.

Zdroj: Andrej Ralbovský, Audi marketing, Porsche Slovakia, spol. s r.o.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]