redaktor: p.mauer, 07.02.2012;
Automobilka Nissan odhalila prvé podrobnosti konceptu atraktívneho hatchbacku, ktorý predznamenáva príchod novej generácie kompaktného vozidla značky v tradičnom segmente B. Ten sa má predávať vedľa mestského vozidla Micra a osobitého crossoveru Juke.
Dynamický koncept s názvom INVITATION bude odhalený na tohtoročnom ženevskom autosalóne (8. až 18. marca 2012). Koncept naznačí smer inovácií a odhodlania, ktorým sa má uberať nový model, ktorého uvedenie na európsky trh je plánované na rok 2013.
______________________________________________________________________________________________
Dynamickosť dizajnu
Dynamický koncept s názvom INVITATION bude odhalený na tohtoročnom ženevskom autosalóne (8. až 18. marca). Koncept naznačí smer inovácií a odhodlania, ktorým sa má uberať nový model, ktorého uvedenie na európsky trh je plánované na rok 2013.
Koncept INVITATION potvrdzuje nasadenie, ktoré Nissan venuje segmentu kompaktných vozidiel
Inšpirácia pre pripravovanú novinku značky Nissan vsegmente kompaktných hatchbackov v Európe, ktorá sa zaradí medzi modely Micra a Juke
Vyvážená kombinácia dynamického dizajnu, praktickosti a výkonu sa chystá osloviť náročných európskych zákazníkov
Technológia sľubuje pokročilé bezpečnostné prvky, hospodárnu prevádzku a nízke emisie
INVITATION so svojim energickým dizajnom prináša na tradičný trh neopozeraný štýl, inovácie a vzrušenie. Čisté plynulé línie poukazujú na dynamický potenciál a súčasne sľubujú prvotriednu aerodynamiku v záujme lepšej hospodárnosti prevádzky.
Stranám dominuje charakteristická linka, ktorá zosilňuje dynamiku bočného profilu karosérie, zatiaľ čo výrazne tvarované predné i zadné blatníky podčiarkujú sebavedomý postoj konceptu INVITATION. Priestorná a otvorená kabína spája praktickosť a modernosť s nevídanou úrovňou kvality a praktickými technickými prvkami.
François Bancon, zástupca generálneho riaditeľa divízie produktovej stratégie a produktového plánovania, prehlásil: „Meno, ktoré sme konceptu dali, hovorí samo za seba... toto kompaktné vozidlo má byť predovšetkým lákavé. A práve také je - vďaka zmyselnému dizajnu karosérie a priestornému a pohodlnému interiéru, ktorý je však v kompaktnom tele. Je to lákadlo automobilky Nissan pre zákazníkov v segmente kompaktných hatchbackov."
Špičkový výkon a hospodárnosť vo svojej triede
Spojenie najmodernejších motorov, uznávanej ľahkej platformy Nissan a aerodynamicky účinnej karosérie znamená, že INVITATION dosahuje mimoriadne nízku spotrebu paliva a nízku úroveň emisií. Cieľom automobilky Nissan je dosiahnutie extrémne nízkych emisií CO2: v najlepšom modeli neprekročiť 100 g/km a na všetkých modeloch dosiahnuť právo nosiť značku Nissan Pure Drive. Citlivé a živé riadenie súčasne zabezpečuje, že v oblasti dynamiky jazdy bude INVITATION súperiť s najlepšími konkurentmi v segmente.
Moderné bezpečnostné prvky
INVITATION je však viac než len atraktívne vozidlo, ktoré je radosť šoférovať. V koncepte nachádzajú uplatnenie niektoré z najmodernejších bezpečnostných prvkov v segmente B, ktorých spoločným cieľom je čo najbezpečnejšie vozidlo. Patria medzi ne napríklad pokročilý systém monitorovania okolia vozidla Nissan (AVM), ktorý maximálne uľahčuje cúvanie a pozdĺžne parkovanie a vo vozidle segmentu B je použitý vôbec prvýkrát. Koncept INVITATION využíva aj systém Nissan Safety Shield, ktorý reaguje na okolitú premávku a udržiava povedomie vodiča o dianí okolo vozidla.
Záver
Kombinácia energického štýlu, dômyselného interiéru, moderných bezpečnostných prvkov, dynamického výkonu a mimoriadne nízkych emisií a spotreby paliva v koncepte INVITATION demonštruje snahu automobilky Nissan ponúkať inovácie a vzrušenie všetkým zákazníkom, bez ohľadu na to, aké vozidlo si vyberú.
______________________________________________________________________________________________
Spoločnosť Nissan Motor, druhá najväčšia japonská automobilka v objeme výroby, sídli v japonskej Jokohame a je integrálnou súčasťou aliancie Renault-Nissan. Celosvetovo zamestnáva viac ako 150 000 pracovníkov a v roku 2010 dodala svojim zákazníkom cez 4 milióny vozidiel. V snahe vytvoriť zaujímavé a netradičné produkty pre každého ponúka v rámci značiek Nissan a Infiniti komplexnú škálu úsporných vozidiel s nízkymi emisiami. Ako priekopník na trhu vozidiel s nulovými emisiami začala automobilka Nissan novú éru elektromobility uvedením modelu Nissan LEAF. Ide o prvý cenovo dostupný, masovo vyrábaný elektromobil, ktorý získal množstvo medzinárodných ocenení vrátane prestížnej ceny Európske auto roku 2011.
Zdroj: Peter Šatka, Product/Corporate Communication, Nissan Newsroom Europe
TS: 07.02.2012