Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Renault Mégane Collection 2012 (01/2012)  Vytlačiť stránku
redaktor: j.cvopa, 16.01.2012;

Nový modelový rad Mégane Collection 2012 prináša zmeny v kvalite, nové ekologické motory „Energy“ a množstvo nových technológií určené širokej verejnosti za dostupné ceny.

Modernejší vzhľad prednej časti
zväčšiť obrázok Mégane Collection 2012 podstúpil množstvo drobných štylistických úprav v porovnaní s pôvodnými kontúrami modelu, ktoré boli medzi zákazníkmi veľmi obľúbené. Predná časť dýcha modernosťou, zatiaľ čo LED svetlomety produkujú nový svetelný podpis. Nárazník je v lesklom čiernom prevedení s chrómovými doplnkami a výber kolies bol kompletne prepracovaný. Všetky tieto úpravy odzrkadľujú pozornosť, ktorá bola kladená na kvalitu. Je to oblasť, ktorú Renault vidí ako prioritu. Rovnako obklad interiéru prichádza s novými doplnkami, ktoré zahŕňajú dvojtónové kožené/Alcantara vybavenie, ktoré je dostupné v troch prevedeniach (závisí od trhu). Verzia s audiosystémom Bose je teraz čo sa týka úrovne výbavy na samostatnom stupni, zatiaľ čo osobnosť špecifických GT a GT-Line prevedení bola posilnená vďaka špecifickým LED svetlám v tvare bumerangu, jasnému červenému prešívanému čalúneniu a športovému volantu s opierkami pre palce. Na dverách a palubnej doske sa nachádza logo a ozdobný pásik, ktoré slúžia na to, aby pripomínali, že verzie GT a GT-Line patria do rodiny Renault Sport. V neposlednom rade zoznam farieb, ktoré sú k dispozícii pre Mégane Collection 2012 sa rozšíril o modrú Majorelle a perleťovú bielu.

Mégane Collection 2012: „Energia“ pod kapotou
Mégane Collection 2012 je prvým modelom Renaultu, ktorý je dostupný s tromi novými motormi Energy, čo spája pôžitok z jazdy s nízkou spotrebou. Sú produktom novej generácie downsizingu a odvolávajú sa na skúsenosť Renaultu v F1. Sú novou technologickou výbavou Mégane vrátane systému Stop&Start a rekuperácie brzdnej energie. Vďaka precízne vyladenej akustike vydávajú tieto motory diskrétny tlmený zvuk s polovičnou úrovňou hluku ako predchádzajúce motory.

Renault Energy TCe 115 je prvý benzínový motor Renaultu, ktorý má priame vstrekovanie paliva a preplňovanie turbodúchadlom pre dosiahnutie efektívnej spotreby. Tento nový 1198 cm3 blok je pripravený nahradiť 1,6 16V a pýši sa výnimočným výkonom (+5 k pre 115 koní) so špičkou krútiaceho momentu vyššou o 40 Nm na výsledných 190 Nm, s 90 % týchto čísel dostupných od 1 650 otáčok/min. Jeho flexibilita a akcelerácia z nízkych otáčok sú následne podobné dieselovým motorom. Navyše k tomu, že je najvýkonnejším 1,2 litrovým benzínovým motorom na trhu, Renault Energy TCe 115 je obzvlášť efektívny, so spotrebou paliva nižšou o 25 %. Verzie Mégane Collection 2012 poháňané týmto motorom spotrebujú iba 5,3 litra na 100 km (cyklus NEDC), ušetria takto takmer 1,5 litra/100 km a stanovujú rekordy benzínových vozidiel v tejto triede. Emisie CO2 sú znížené na 119 g/km, zatiaľ čo dojazd vozidla presahuje 1000 km. To je podobné vzdialenostiam, ktoré dosahujú modely poháňané dieselovými motormi.

zväčšiť obrázok Mégane Collection 2012 bude tiež dostupný s dvoma najlepšími dieselovými motormi vo svojej triede, ktoré spájajú potešenie z jazdy s najnižšou spotrebou na trhu. Nový dieselový motor Energy dCi 110: najpredávanejší motor radu Mégane 1,5 dCi prešiel výraznými zmenami, nehovoriac o rekordne nízkej spotrebe paliva, ktorá bola zredukovaná o takmer 12 %, pod úroveň 3,8 litra na 100 km. To je úmerné emisiám CO2 pod hladinou 95g/km, čo robí z Mégane jeden z troch najlepších modelov vo svojom segmente v oblasti efektívnosti pohonu. Jeho výkon tým však vôbec neutrpel, keďže špička krútiaceho momentu je o 20 Nm vyššia pri hodnote 260 Nm, dostupných už od 1750 ot./min.

Renault Energy dCi 130: tento 1,6 litrový dieselový motor má výkon 130 koní s 320 Nm krútiaceho momentu, čím sa stáva najsilnejším motorom na trhu vo svojej veľkosti. Potešenie z jazdy prináša ostrú akceleráciu už od 1 750 otáčok za minútu. Motor pod kapotou Mégane sa vyznačuje NEDC kombinovanou spotrebou len 4,0 l/100 km, čo predstavuje úsporu 20 percent v porovnaní s predchádzajúcim typom motora 1,9 dCi 130. Emisie CO2 sú na úrovni 104 g/km a umožňujú tak uchádzať sa o program „eco subsidy“ (ekologická dotácia) vo Francúzsku. (Pozn. red.: link na test s týmto motorom - Grand Scénic 1.6 dCi Privilege)

Užitočné, dostupné technológie pre ešte bezpečnejšiu jazdu
Renault kladie dôraz na zvyšovanie bezpečnosti, uľahčovanie riadenia a maximalizáciu pohodlia na cestách viac ako kedykoľvek predtým. Mégane Collection 2012 si môžu zákazníci objednať s Visio System®, čiže s kamerou na čelnom skle za spätným zrkadlom. Táto vylepšuje nočné videnie a pomáha udržať pozornosť vodiča vďaka dvom funkciám, ktoré sú prvým systémom svojho druhu.

Automatické prepínanie z hlavných svetlometov na stretávacie: jazda v noci si vyžaduje úplnú pozornosť, obzvlášť keď sa jedná o prispôsobenie osvetlenia s cieľom ťažiť z maximálnej viditeľnosti bez prekážania ostatným účastníkom cestnej premávky. Kamera Visio System® zlepšuje nočné videnie neustálym snímaním cesty. Keď je prirodzené alebo pouličné osvetlenie nedostačujúce a nie sú detekované žiadne ostatné vozidlá, pri rýchlosti viac ako 45 km/h systém automaticky prepne na diaľkové svetlomety. Nutnosť pamätať si prepnúť na stretávacie svetlá už tak nie je obmedzením a Visio System® umožňuje vodičovi využívať výhody diaľkových svetlometov štyri až päťkrát dlhšie ako bez využívania systému. Zlepšuje sa tak viditeľnosť (100 metrov oproti 30 metrom) a znižuje sa riziko kolízie s prekážkou.

Varovanie pred vybočením z jazdného pruhu: kamera vyšle varovanie v prípade, keď je podozrenie, že vozidlo mimovoľne vyšlo z jazdného pruhu, čo je častým dôsledkom spánku alebo nesústredenosti vodiča a zároveň hlavnou príčinou dopravných nehôd, najmä na diaľniciach. Ak vozidlo prekročí hranicu jazdného pruhu bez zapnutia smerových svetiel, systém automaticky aktivuje vizuálne a zvukové varovné signály.

zväčšiť obrázok Zvýšenie pohodlia prostredníctvom novej funkcie Hill Start Assist. Táto funkcia je prepojená s elektronickou parkovacou brzdou a udržiava brzdy pod tlakom na pár sekúnd, čo poskytuje vodičovi dostatok času pohnúť sa z miesta bez toho, aby sa vozidlo posunulo dozadu. Ukazovatele smeru s diaľničným režimom (trojblik) uľahčujú riadenie: iba nepatrný dotyk páky smerovky spustí tri bliknutia, aby varoval ostatných účastníkov cestnej premávky, že vodič sa chystá prejsť do iného jazdného pruhu. Pomoc pri parkovaní zabezpečuje kamera, ktorá je umiestnená v zadnej časti vozidla a poskytuje presný obraz blízkeho okolia vozidla a znázorňuje dráhu, ktorá pomáha vodičom prispôsobiť ich smer. V neposlednom rade dvoj-zónová automatická klimatizácia je teraz vybavená snímačom toxicity, ktorý monitoruje kvalitu vzduchu v interiéri vozidla a ak je to potrebné, automaticky aktivuje režim cirkulácie vzduchu.

Úplne nová R-Plug&Radio+ audio súprava je teraz vybavená možnosťou Bluetooth® handsfree telefonovania, konektivitou a audio-streamingom, ako aj Plug&Music konektivitou a vstupmi USB/jack, čo umožňuje ovládať hudbu uloženú v mobilných zariadeniach prostredníctvom ovládačov umiestnených na volante. K dispozícii je tiež kompletný navigačný systém Carminat TomTom® so službami LIVE (HD Traffic, informácie o doprave v reálnom čase atď. – v závislosti od trhu) a na mieru šitým priestorovým zvukom Bose®.

Renault Mégane: vlajková loď kampane „Renault Quality Made“
Mégane Collection 2012 sa vyrába v Palencii v Španielsku a ťaží z prísnych výrobných štandardov, za účelom zaručenia dokonalej kvality. Jean-Pierre Vallaude (Senior Vice-President, Quality): „Mégane je dôveryhodným veľvyslancom kvality vozidiel značky Renault vďaka svojej vynikajúcej spoľahlivosti a rastúcej kvalite, ktorú zákazníci vnímajú s každou evolúciou modelu. Mégane je predurčený na to, aby sa stal svetovým etalónom kvality pre všetky vozidlá značky Renault..."

Ako najpredávanejší model Renaultu s celosvetovými predajmi, ktoré za rok 2011 presiahli 235.000 kusov a 730.000 kusov od uvedenia na konci roka 2008, je dnes Mégane jedným z najspoľahlivejších vozidiel v tomto segmente. Jeho spoľahlivosť oceňujú aj médiá (napr. L’Automobile Magazine’s Reliability Top 100) a bol vyzdvihnutý nezávislými skupinami ako napríklad nemecké ADAC, ktoré ho umiestnilo na vrchol ich príslušnej klasifikácie. Na základe záväzku z roku 2003 pokračovať v zlepšovaní, Mégane III zaregistroval 40-percentný pokles incidentov spojených so spoľahlivosťou počas prvého roka na cestách v porovnaní so svojím predchodcom. Špeciálna pozornosť sa kládla na redukciu hluku, vylepšenie tesnenia a spoľahlivosť elektronických komponentov.

Mégane R.S. Collection 2012: extra výkon a väčší krútiaci moment pre ešte energickejšiu jazdu
Dynamic Management modelu Mégane R.S Collection 2012 pridáva naviac 15 koní a 20 Nm krútiaceho momentu. Výberom športového režimu vodič získava výhody špičkového výkonu 265 koní/195 kW a krútiaci moment viac ako 360 Nm (limitovaná edícia verzie Trophy) pre ešte ostrejšiu akceleráciu. Vďaka týmto inováciám je možné naplno využiť potenciál Mégane R.S., najmä na okruhoch. Zároveň zvuk vydávaný motorom Mégane R.S. bol prepracovaný tak, aby zabezpečil uspokojivý zvukový prejav pri všetkých otáčkach vďaka otvorenejšiemu tvaru výfuku a spevneniu výfukovej rúry.

zväčšiť obrázok Čo sa týka vzhľadu, predná časť vozidla je výraznejšia, zatiaľ čo krídlo v štýle F1, ktoré je typické pre modely Renault Sport, obsahuje dva rady šiestich LED svetiel a okolie svetlometov je zdobené v čiernou farbou. V strede nového dizajnu 18-palcových zliatinových kolies (polomatná, alebo matná čierna úprava) a ráfikov verzie Trophy sa nachádza logo ‘R.S.’ a novou možnosťou je R.S. Red Design Pack, ktorý pozostáva z červených doplnkov na prednom krídle, bočných lištách a difúzore. Bol predstavený nový obklad interiéru pozostávajúci z jasného červeného prešívania látkového, alebo tmavého koženého čalúnenia a obloženia palubnej dosky. Je možné zvoliť aj nové, výrazné dvojtónové bledo šedé a tmavé kožené čalúnenie, rovnako ako aj látkové alebo kožené sedadlá Recaro a interiér ladený prevažne do žlta. Ostatné športové doplnky zahŕňajú čiernu lakovú úpravu v strede ovládacieho panela a ventilových uzáverov a efekt tmavej úpravy pre obklady dverových panelov.

Vďaka svojim výnimočným dynamickým kvalitám Mégane R.S. predstavuje najpredávanejšie vysokovýkonné coupé v C segmente. Od uvedenia na európsky trh v januári 2010 si toto vozidlo zakúpilo 12.500 zákazníkov na celom svete, vrátane Ruska, Argentíny, Čile, Austrálie, Japonska a Južnej Afriky. V júni 2010 stanovilo nový rekord okruhu Nürburgring s časom 8 minút a 8 sekúnd, čím sa stalo najrýchlejším vozidlom s predným náhonom, ktoré jazdilo v „Nordschleife“. Vychvaľovaný svetovou tlačou, Mégane R.S. získal štyri ocenenia a je často prirovnávaný k najprestížnejším športovým vozidlám pre pocity z jazdy, ktoré prináša. Renault Sport tiež preukázal potenciál Mégane R.S. v motošporte výrobným typom Mégane R.S. N4, ktorý zvíťazil vo svojej triede v automobilových pretekoch v Belgicku a Nemecku.

Motory Energy: Dokonalé technické zázemie Renaultu zo seriálu F1 prenesené na motory cestných vozidiel, z čoho môžu mať radosť všetci motoristi.
Chief Operating Officer Renaultu Carlos Tavares hovorí: „F1 nám poskytuje jedinečnú platformu pre testovanie nových technológií v extrémnych podmienkach. Naša 30-ročná oddanosť športu nám umožnila vyvinúť expertízu v oblasti downsizingu, trenia a riadenia chladenia, čo prispieva k zlepšeniu efektivity výdaja energie našich vozidiel bez toho, aby sa narušilo pohodlie pri jazde.“

S desiatimi získanými titulmi konštruktérov Renault využíva talent zo sveta Formuly 1, aby preniesol dokonalé technologické zázemie nadobudnuté na okruhoch do vývoja novej rady motorov Energy. Vývojom nových Energy dCi 130 a Energy TCe 115 boli poverení Philippe Coblence a Jean-Philippe Mercier, ktorí stáli za úspechom Renault V10 v 90-tych rokoch. Ich skúsenosti obohatili cestné vozidlá dotiahnutím konceptu downsizingu k novým limitom vďaka riešeniam odskúšaných a otestovaných v F1. Motory Energy sa pýšia najnovšími technológiami pre túto úroveň rady a viedli k úsporám na spotrebe paliva až do 25 percent v porovnaní s predchádzajúcimi modelmi.

Zdroj: Renault Slovensko, s.r.o.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]