Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Nissan EVALIA - s najväčším priestorom pre rodinu (11/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 25.11.2011;

Pojem „cenovo dostupné rodinné vozidlo" zvyčajne označuje automobil v úplne najzákladnejšej výbave. To ale neplatí pre Nissan Evalia. Okrem toho, že do priestranného interiéru modelu Evalia možno umiestniť až sedem sedadiel, poskytuje Evalia výkon a jazdné vlastnosti bežného osobného auta a ponúka aj rovnaké prvky výbavy a úrovne komfortu, ako osobný automobil.

Nissan EVALIA

  • Cenovo dostupné rodinné vozidlo - rodine odolné
  • Priestor pre sedem dospelých osôb a batožinu
  • Najväčší nákladový priestor vo svojej triede
  • Vysoká ovládateľnosť, úsporná prevádzka
  • Praktické bočné posuvné dvere
  • Moderná výbava vrátane parkovacej kamery
  • Pre Európu sa vyrába v Španielsku


  • Evalia vychádza z veľmi silného základu: modelu Nissan NV200, víťaza ceny Medzinárodná dodávka roku 2010. Aj napriek kompaktným celkovým rozmerom sa Nissan NV200 pýši bezkonkurenčným vnútorným priestorom a výsledkom je kombinácia praktickosti a pohodlia. „Rovnaké kvality, ktoré pomohli vozidlu NV200 získať cenu Medzinárodná dodávka roku, nájdeme aj pri modeli Evalia. Evalia je kompaktná, ľahko ovládateľná a extrémne praktická. Pohodlne sa v nej usadí až sedem osôb a má aj mnoho výhod charakteristických pre osobné vozidlá. Na tomto vozidle je najlepšie to, že pôsobí ako osobný automobil. Podieľajú sa na tom kvalitné prvky, ako napríklad unikátne textilné čalúnenie, okraje prístrojov pripomínajúce hliníkový povrch a kompletné čalúnenie stredovej konzoly," uviedol Sebastien Danvel, marketingový manažér pre dodávky a nákladné vozidlá Nissan Europe.

    Evalia sa dodáva s piatimi alebo so siedmimi sedadlami a ponúka dostatok miesta pre cestujúcich aj batožinu. Dokonca aj dvojica sedadiel v treťom rade dokáže zabezpečiť pohodlné cestovanie dospelým cestujúcim. So všetkými sedadlami v cestovnej polohe je k dispozícii nákladový priestor s objemom 900 litrov. Avšak sklopením zadných sedadiel objem dostupného priestoru narastie na úctyhodných 2 900 litrov.

    Rovnako ako dodávka NV200, má aj Evalia tri varianty motora: dva vznetové a jeden zážihový. Všetky motory spĺňajú normu Euro 5 a poskytujú ideálnu kombináciu výkonu a úspornosti.

    Evalia pod drobnohľadom

    Model Evalia bol navrhnutý v Japonsku, ale s významným prispením európskych inštitúcií pre výskum a vývoj a návrhárskych centier spoločnosti Nissan. Vyrába sa v španielskom výrobnom závode Nissan v Barcelone, rovnako ako model NV200.
    Evalia, ktorá využíva verziu platformy Nissanu B, sa vyznačuje vyššou ovládateľnosťou a pohodlím pri jazde. Vďaka svojim kompaktným vonkajším rozmerom - dĺžke 4,4 m, výške 1,86 m a šírke 1,69 m - ideálne prepláva aj hustou premávkou. Rovnako je výnimočne jednoduché parkovanie vďaka elektrickému posilňovaču riadenia v štandardnej výbave. Bočné posuvné dvere umožňujú cestujúcim nastúpiť a vystúpiť bez ohľadu na veľkosť voľného priestoru medzi zaparkovanými vozidlami. Parkovanie a manévrovanie uľahčuje aj zadná parkovacia kamera - v štandardnej alebo vo voliteľnej výbave, podľa modelu a krajiny.
    Čisté a funkčné prevedenie využíva štýlové prvky osobných vozidiel Nissan, ale dizajn pridáva aj niekoľko jedinečných prvkov, ako je dramaticky stúpajúca bočná línia ohraničujúca sklo dverí. Bočné okná sa tiahnu takmer po celej dĺžke vozidla, nie sú prerušené rámami dverí ani stĺpikmi karosérie a dotvárajú tak čistý, úhľadný vzhľad. Z rovnakého dôvodu sú kľučky dverí zapustené, aby nevyčnievali z obrysu karosérie. V prednej časti má Evalia nový variant mriežky Nissan, ktorá prechádza do štíhlych obopínajúcich svetlometov. Výrazné chrómované prvky na mriežke sú pre vozidlo Evalia typické, rovnako ako nárazníky, kľučky dverí a zrkadlá vo farbe karosérie. Vzadu má Evalia doširoka otvárateľné hore zavesené zadné dvere.

    Podvozok

    Predná náprava so zavesením pomocou vzpier MacPherson je uchytená v nápravnici s gumovou izoláciou, čo zaisťuje ochranu pred hlukom a vibráciami, a disponuje spojenými zostavami vinutých pružín inštalovanými na vzperu a spodným ramenom vpredu. Priečny stabilizátor je uchytený priamo ku vzperám, aby účinnejšie potláčal nakláňanie karosérie v zákrutách, pričom jazdný komfort je posilnený použitím centrálne ovládaných tlmičov nárazov. Zadná náprava je takisto uchytená v nápravnici s gumovou izoláciou a na každej strane je vybavená poloeliptickými listovými perami.
    O jazdný komfort a ovládateľnosť vozidla Evalia sa ďalej stará tuhá škrupina karosérie s vystuženými prahmi a so štyrmi priečnymi prvkami. Napriek vyššej tuhosti je ale celá konštrukcia koncipovaná tak, aby celková hmotnosť bola čo najnižšia a aby sa zlepšila ovládateľnosť a spotreba paliva.
    Bezpečnosť a ochranu cestujúcich pri náraze okrem iných prvkov zaisťuje vysoko pevná konštrukcia priestoru pre cestujúcich a tiež použitie tlmiaceho materiálu vo dverách. Airbagy na mieste vodiča a spolujazdca vpredu sú v štandardnej výbave. Bezpečnosť chodcov je zvýšená použitím materiálov pre absorpciu energie nárazu na nárazníkoch, kapote a motorovej priečke.
    Štandardné prvky ďalej zahŕňajú elektrický posilňovač riadenia s premenlivým účinkom, protiblokovací systém bŕzd (ABS) s brzdovým asistentom (EBA) a elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily (EBD). Bezpečnosť ďalej zvyšuje program elektronickej stability (ESP), podľa modelu dodávaný štandardne alebo voliteľne.

    Motory

    Verziu so zážihovým motorom poháňa v Nissane dobre známy 1,6-litrový ľahký motor radu HR s dvoma vačkovými hriadeľmi a nízkym trením. Tento motor v celohliníkovom prevedení s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 153 Nm má štyri ventily na valec, plynulo premenlivé časovanie ventilov, viacbodové vstrekovanie paliva do nasávacieho kanála a plynulé lopatkové fázovanie vačkov nasávacích ventilov.
    Obe verzie so vznetovými motormi poháňa 1,5-litrový motor K9K dCi aliance Renault-Nissan. Osemventilový motor s objemom 1 461 cm3 s technológiou common rail, ktorý vyvinula spoločnosť Renault, je známy svojou mimoriadne nízkou spotrebou, nízkymi emisiami a vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. Základná úroveň 1,5-litrového vznetového motora s turbodúchadlom dosahuje výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 200 Nm, ktorý päťstupňová prevodovka prenáša na predné kolesá.
    Pribudla aj nová výkonnejšia a flexibilnejšia verzia jednotky s výkonom 110 k (81 kW) a krútiacim momentom 240 Nm: špičkový výkon sa dosahuje v pásme otáčok už od 1 700 min-1. V spojení so šesťstupňovou prevodovkou sú emisie CO2 len 166 g/km. Obe verzie vznetových motorov majú časticový filter.

    Náklady vlastníctva sú ešte nižšie vďaka predĺženým servisným intervalom. Pri verziách so vznetovým motorom je teraz výmena oleja nutná každých 30 000 km alebo raz ročne.

    Interiér

    zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok zväčšiť obrázok

    Zvýšenú polohu na riadenie dopĺňajú jedinečné ukazovatele a prístroje. Stredovú konzolu vylepšuje čalúnenie okolo rádia pripomínajúce hliníkový povrch a radiaca páka v štýle „joysticku" na prístrojovej doske. Hliníkové dekory zdobia aj kľučky dverí a volant, kde dodávajú vzhľad a dojem vysokej kvality.
    Jedinečné textilné čalúnenie tiež pôsobí veľmi kvalitne a zároveň sa ľahko čistí, čo je pre praktické rodinné vozidlo úplne zásadné. Sedadlá v strednom rade sú pre väčšie pohodlie vybavené väčšími operadlami a dlhšími sedadlami a sú sklopné v pomere 60/40 na zväčšenie nákladového priestoru. Zadné sedadlá sú sklopné do roviny a každú skupinu možno sklopiť dopredu, čo uľahčuje prístup do zadného radu.
    Na zadnej strane predných sedadiel sú umiestnené skladacie stolíky s držiakmi na nápoje, pod ktorými sú dve vrecká: vonkajšie zo sieťoviny a vnútorné vybavené zipsom pre vyššiu bezpečnosť. Ďalším praktickým prvkom je 12 V zásuvka v spodnej časti predného sedadla, ktorá je prístupná aj pre cestujúcich z prostredného radu. Zásuvka dokonale poslúži na nabitie mobilného telefónu alebo napájanie prenosného DVD prehrávača, hernej konzoly či cestovnej chladničky.
    Prístup k sedadlám v strednom rade uľahčujú posuvné dvere na oboch stranách a robustné držadlá uchytené na B-stĺpikoch.
    Aj v modeloch vybavených dvojicou sedadiel v treťom rade majú cestujúci na týchto sedadlách dostatočne pohodlný priestor pre hlavu a nohy. Ak nie sú potrebné pre cestujúcich, tieto sedadlá možno sklopiť do roviny pre zväčšenie batožinového priestoru alebo ich úplne zložiť ku strane zadnej časti kabíny. V automobile Evalia môžete všetky sedadlá voziť stále so sebou.
    Podlahu pokrývajú koberčeky a na dverách a bočných paneloch sa nachádzajú vkusné plastové diely, ktoré ponúkajú ďalšie úložné priestory. Na paneloch vedľa tretieho radu sedadiel sú sklopné držiaky na nápoje a ďalšie držiaky na fľaše sú v posuvných bočných dverách a na oboch koncoch prístrojovej dosky. Celoplošný stropný poťah zahŕňa tri vnútorné lampičky, ktoré sa nachádzajú nad každým radom sedadiel.

    Jedným z inovačných prvkov je zadná parkovacia kamera. Táto kamera, ktorá je namontovaná pri zadnej registračnej značke, premieta obraz o situácii za vozidlom na malý displej zabudovaný v hlavnom prístrojovom paneli. Na displeji sa následne zobrazujú pokyny na parkovanie. V modeloch vybavených systémom Nissan Connect sa obraz zo zadnej kamery pri parkovaní zobrazuje na centrálne umiestnenej obrazovke, ktorá slúži aj ako displej satelitnej navigácie a komunikačného systému.

    K ďalším voliteľným prvkom patria vyhrievané predné sedadlá, tempomat a obmedzovač rýchlosti, bočné dymové sklá, inteligentný kľúč a plne automatická klimatizácia.

    „Vozidlo Evalia poskytuje rodinám možnosť získať výnimočnú úroveň priestrannosti a komfortu. Aj napriek kompaktnému exteriéru sa vďaka šikovnému priestorovému riešeniu podarilo interiér využiť skutočne maximálne. Evalia ale ponúka oveľa viac, než len zaujímavý vzhľad a priestranný interiér; spriaznenosť s rodinou vozidiel NV200 je pre majiteľov zárukou vynikajúceho dynamického výkonu tohto automobilu,"vyhlásil Alcaraz.
    ______________________________________________________________________________________________

    Zdroj: Peter Šatka, Product/Corporate Communication, Nissan Newsroom Europe, TS: 25.11.2011

      

    [ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]