Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Peugeot 508 RXH - dieselový Hybrid (09/2011)  Vytlačiť stránku
redaktor: p.mauer, 30.08.2011;

zväčšiť obrázok PEUGEOT pokračuje v zvyšovaní luxusu svojich modelov. Spojením dieselového hybridu s mimoriadnym vzhľadom sa podarilo vytvoriť originálnu víziu sveta all roadu, obdarenú o radosť zo šoférovania: nový Peugeot 508 RXH. Peugeot predstavuje na svetovej premiére na frankfurtskom autosalóne automobil, ktorý stelesňuje moderný osobitý nárast luxusu modelového radu. Štýl a novátorský systém pohonu HYbrid4 poskytujú Peugeotu 508 RXH schopnosti, ktoré mu umožňujú kombinovať slobodu a radosť z jazdy spôsobom, ktorý je v danom segmente úplne nezvyčajný: 200 k, pohon 4 kolies, 100 % elektrický režim, emisie CO2 menej ako 109 g/km.

Peugeot 508 RXH bude odhalený v svetovej premiére na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte v septembri 2011 a do predaja príde na jar 2012.
______________________________________________________________________________________________

Peugeot 508 RXH

Peugeot 508 RXH predstavuje nový model radiaci sa k luxusnejším automobilom Peugeotu. Otvára nové originálne označenie, ktoré kombinuje tradičné označovanie modelov Peugeotu s nulou uprostred a tromi písmenami typickými pre špeciálne vozidlá, naznačujúcimi, že ide o neobvyklé hybridné vozidlo schopné jazdiť aj v teréne. Svojou originálnou karosériou potvrdzujúcou odlišné označenie tento model korunuje a zároveň rozširuje modelový rad 508.

MIMORIADNY VZHĽAD
Peugeot 508 RXH svojím štýlom potvrdzuje svojrázny charakter vozidla modelového radu 508. Elegancia a celkový dojem ho spontánne radia do sveta exkluzívnosti, ktorý spája luxus, technológiu a dobrodružnosť. Sú prísľubom novej kvalitatívne odlišnej skúsenosti z jazdy. Rozchodom rozšíreným o 40 mm, výškou zväčšenou o 50 mm nadobudol nový Peugeot špecifický postoj bez ústupkov voči vlastnostiam vozidiel modelového radu 508 (vyváženosť, elegancia a prestíž). Použitie kovaných diskov s priemerom 18’’ (model Archipel) nezvyčajných pre modelový rad na tejto úrovni umožnilo dizajnérom vypracovať veľmi jemné kolesá s vnútorným priemerom o 10 mm väčším, ako pri tradičných diskoch. Výsledkom je dynamické elegantne zvýšené vozidlo.

Jeho bojovná povaha sa prejavuje rozšíreniami karosérie v diskrétnej leštenej sivej farbe, obopínajúcimi vozidlo v spodnej časti. Táto línia začínajúca sa v spodnej časti predného nárazníka pokračuje na blatníkoch, spodku karosérie, až po zadný nárazník. Voľba takejto leštenej úpravy plne prispela k zaradeniu tohto terénneho kombi do sveta rafinovaných vozidiel. To isté platí pre zdobenie z brúseného chrómu, logá ‘HYbrid4’, ktoré skrášľuje karosériu v spodnej časti a chrániče vpredu a vzadu. Svojím dokonalým spracovaním svedčia o jemnom vkuse aplikovanom pri dizajne Peugeotu 508 RXH. Špecifická osobnosť sa premietla aj do prednej časti, ktorá je ešte expresívnejšia, pričom si udržala silu nových estetických kódov značky. Mriežka chladiča prispôsobená širšej a vyššej karosérii je väčšia, najmä v spodnej časti. Nová mriežka je impozantnejšia a zvýrazňuje dojem, že sa vznáša. Aby dizajnéri dosiahli takýto výsledok, využili prvky z oblasti letectva a inšpirovali sa dýzami lietadla. Výsledkom je dojem, že vzduch je dobre odvádzaný okolo mriežky, ktorá je zjavne oddelená od prednej kapoty.

Peugeot 508 RXH sa vyznačuje štýlovými líniami, ktoré vytvárajú jeho vizuálnu identitu. Je prvým Peugeotom využívajúcim symbolickú tému pazúrov prednej časti. Jeho denné LED svetlá pripomínajú 3 pazúry, ktoré sú okamžite rozpoznateľné v noci aj cez deň a zvýrazňujú šelmovitý pohľad reflektorov. Tento jedinečný dynamický podpis môže byť doplnený oranžovým osvetlením 7 elektroluminiscenčnými diódami LED trubice, ktoré v tomto prípade slúžia ako originálna smerovka.
Podobne ako u Peugeotu 508 SW línie harmonicky a dynamicky na seba nadväzujú, klesajúc smerom k pevne posadenej zadnej časti. Gigantická presklená panoramatická strecha v predĺžení čelného skla, profilované strešné tyče z hliníka pôsobiace, akoby splynuli s karosériou, čím zvyšujú exkluzívnosť vozidla. V tejto súvislosti nám neujde, ako presne sú navzájom zarovnané povrchy, čo sa dosiahlo pomocou optimálnej montáže. Osvetlenie v zadnej časti vytvára pás, ktorý sa rozsvecuje, pokiaľ sú zapnuté svetlá. Celok takto pôsobí ako vozidlo "vymodelované z jedného kusa" a vyvoláva dojem elegancie, robustnosti a kvality výroby.

RAFINOVANÝ TECHNOLOGICKÝ ŠTÝL INTERIÉRU
Štýl palubnej dosky sa silne opiera o prvky pripomínajúce vonkajší dizajn vozidla: kvalita, čistota, elegancia… Dizajn minimalizuje vôle medzi rôznymi dielmi tvoriacimi palubnú dosku, čomu napomáha najmä centrálna konzola vo forme multiplexnej obrazovky, ktorej technológia umožňuje zbaviť sa tradičných obmedzení zariadení s rozmermi "ISO". Táto čistota charakterizuje celkový dizajn a zabudovanie okrúhleho voliča režimov jazdy Hybrid4 a voliča rýchlostí. "Manerrino", ktoré je niekde medzi tradičnou pákou voliča rýchlostí, a počítačovou myšou, dokonale zapadá do sveta čistoty a technológie.
Zadné biele osvetlenie, ktoré pripomína tieto pocity, je základným prvkom použitým aj v interiéri (prístrojová doska, displeje a rôzne zóny osvetlenia vo vozidle) ukazujúcim, ako starostlivo bol spracovaný každý detail, každý povrch. Aj toto je známka zvýšenia luxusu modelov značky Peugeot s úrovňou kvality, ktorá obstojí aj pri najpozornejšom skúmaní.

Dekorácie a vnútorné poťahy vozidla sú navzájom zladené, aby pôsobili vycibrene, nie však vyzývavo. Použité luxusné a niekedy nezvyčajné materiály a farby zvýrazňujú výnimočný charakter Peugeotu 508 RXH. Po prvý raz sa takto pre prístrojovú dosku použil brúsený hliník. Na zvýšenie efektu, ale aj na zdôraznenie elektrického pohonu zahrnutého v technológii HYbrid4 táto dekoratívna úprava môže byť tieňovaná v medených tónoch. Tento motív, ktorý je tiež nezvyčajný, je v interiéri vkusne skombinovaný s ozdobnými stehmi ponúkanými v rovnakom farebnom tóne. Medený odtieň nájdeme aj niektorých prvkoch zvonku vozidla. Koža „alcantara“ svetlej farby s novátorským rastrom gravírovaným laserom, výsledkom čoho je dvojfarebný poťah, podporuje rafinovaný imidž vozidla. Zákazník si podľa chuti môže vybrať kožu club alebo polokožený poťah, ktorý je k dispozícii vo viacerých farbách.

ŠTEDRÝ KVALITNÝ BATOŽINOVÝ PRIESTOR
Batožinový priestor Peugeotu 508 RXH harmonizuje s interiérom vozidla. Je starostlivo zariadený s použitím materiálov, ktoré ilustrujú vysokú úroveň kvality. Hliníkové koľajničky a 4 pevné chrómované háčiky elegantne ozdobujú podlahu, pričom chránič nakladacieho prahu z rovnakého materiálu zvýrazňuje robustnosť a bojovnú povahu nového Peugeotu.
Objem batožinového priestoru Peugeotu 508 RXH je 423 litrov vody po kryt (alebo 400 dm3 podľa normy VDA 210). Vďaka pravouhlým tvarom, motoricky ovládaným vyklápacím dverám, ako aj priehradkám pod rovnou podlahou (11 litrov) sa batožinový priestor ľahko používa. Okrem iného je možné ho predeliť pomocou tyčí, ktoré sa upevňujú na hliníkové koľajničky v batožinovom priestore. Tieto tyče sú v predaji ako príslušenstvo. Objem prepravného priestoru možno ľahko zväčšiť jednoduchým sklopením zadnej lavice delenej v pomere 2/3 – 1/3.

TECHNOLOGICKÁ ZHODNOCUJÚCA VÝBAVA
Peugeot 508 RXH je v ponuke s jedinečnou úrovňou finálneho spracovania a bohatou výbavou v súlade s jeho osobitým postavením na trhu. Ponúkaná high-tech výbava zdôrazňuje jeho exkluzívny charakter: farebný Head up displej (zobrazujúci informácií navigácie), "asistent diaľkových svetiel", prístup a štartovanie s voľnými rukami, automatická elektrická parkovacia brzda, nová telematika, ponuka hi-fi JBL s centrálnou linkou, služby Peugeot Connect, xenónové svetlá atď.

KOMFORT NA VYSOKEJ ÚROVNI
Životná úroveň na palube Peugeotu 508 RXH bola predmetom mimoriadneho úsilia, ktorého cieľom bolo, aby o každého cestujúceho bolo mimoriadne postarané. Okrem štedrého priestoru na každom sedadle, najmä vzadu s neobyčajným priestorom pre kolená a panoramatickou presklenou strechou, poskytuje každému vynikajúci komfort špeciálna výbava: štvorzónová klimatizácia, elektrické masírovanie bedrovej oblasti vodiča, elektrické nastavovanie sedadla spolu s okrajom sedáku pre vodiča a spolujazdca, vrstvené akustické bočné sklá atď.

JAZDNÉ VLASTNOSTI NA ÚROVNI REFERENCIE
Komfortu na palube napomáha vynikajúci podvozok: predná náprava typu pseudo Mc Pherson a zadná viacprvková náprava špeciálne prispôsobená technológii HYbrid4. Dôvtipným zabudovaním hybridnej architektúry a zohľadnením nového rozloženia hmotnosti sa konštruktérom podarilo zachovať uznávané dynamické kvality vozidiel modelového radu 508 a dosiahnuť vynikajúcu syntézu kombinujúcu komfort pruženia, pohodlnosť riadenia a jazdné vlastnosti. Peugeot 508 RXH takto predstavuje radosť z jazdy novej generácie, ktorá je výsledkom "génov" Peugeotu a jeho technológie full hybride diesel.

TECHNOLÓGIA HYBRID4: LOGICKÁ KOMBINÁCIA
Ponúknutie systému pohonu HYbrid4 kombinujúceho dieselový a elektrický motor v Peugeote 508 RXH je logická voľba, ktorá v prvom rade poskytuje schopnosti, ktoré sú v dokonalom súlade s očakávaním zákazníkov v tomto segmente:
- parametre na vysokej úrovni v kombinácii s prvotriednymi jazdnými vlastnosťami;
- voľnosť pohybu s úplným prehľadom vďaka pohonu 4x4;
- jednoduchosť používania v podobe štyroch jazdných režimov (Zero Emission Vehicule, 4WD, Sport, Auto) a vďaka dobíjaniu batérií, ktoré sa realizuje autonómnym spôsobom;
- tichá prevádzka s možnosťou jazdiť v čisto elektrickom režime;

POCITY Z JAZDY NOVEJ GENERÁCIE
Technológia HYbrid4 otvára nové perspektívy v segmente s prelomovou spotrebou paliva (4,2 l/100 km pre menej ako 109 g/km CO2 v kombinovanej prevádzke) a elektrickým úplne tichým režimom zodpovedajúcim nulovým emisiám, čo je ideálne pre dopravu v meste. Pokiaľ ide o výkonnostné parametre, Peugeot 508 RXH môže využívať spojený výkon spaľovacieho a elektrického motora vo fáze zrýchľovania, pričom je k dispozícii okamžité zvýšenie výkonu (funkcia "boost" v športovom režime). Maximálny kombinovaný výkon takto môže dosiahnuť 147 kW (200 k) skombinovaním 120 kW (163 k) motora 2.0 l HDi FAP a špičkového výkonu elektrického motora (27 kW, čiže 37 k). Na vyvinutie krútiaceho momentu na prednej náprave sa využíva dieselový motor, pričom jeho hodnota je 300 Nm. Na zadnej náprave poskytuje krútiaci moment elektromotor a jeho maximálna hodnota 200 Nm. Kumulovaná hodnota je 450 Nm pri nízkej rýchlosti, čo zaručuje vynikajúcu mobilnosť bez ohľadu na jazdné podmienky vrátane snehu a nespevnených povrchov, čím sa naplnili očakávania zákazníkov terénnych kombi ohľadom možností jazdy v teréne.

Peugeot 508 RXH sa bude vyrábať v Rennes vo Francúzsku, pričom zadná hybridná časť sa bude vyrábať v Mulhouse. Príchod na trh v Európe sa predpokladá na jar 2012.
______________________________________________________________________________________________

Peugeot - prítomný v 160 krajinách sveta, s 10.000 kontaktnými miestami. Peugeot spája náročnosť s emóciami. V roku 2010, v roku 200-tého výročia, Peugeot potvrdil svoje miesto ako 1. francúzska automobilová značka vo svete, a naviac poskočila o jedno miesto v klasifikácii značiek vo svete na 9 miesto s predaným počtom vozidiel 2,142.000 automobilov. Peugeot je jedinou značkou, ktorá uviedla na trh integrovanú ponuku mobility v rámci osobných a úžitkových automobilov, skútrov, bicyklov a širokú ponuku služieb čiže ponuku mobility Mu.

Zdroj: Ivana Orviska, Comunication and PR Manager, Peugeot Slovakia, s.r.o.
TS: 08/2011
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]