Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Opel Agila (novinka 09/2008)  Vytlačiť stránku

S piatimi dverami a piatimi sedadlami je nový Opel Agila nielen rovnako praktický ako predchodca, ktorého sa predalo 440.000 kusov, ale je tiež omnoho agilnejší a má dynamickejší styling. Nový Oplov mini-monocab svoju predajnú premiéru absolvoval na jar 2008.

Pre Agilu sú príznačné vyvážené proporcie, jemné krivky a výrazná bočná línia. Posed zostal vzpriamenejší, ale línia strechy sa teraz smerom vzad dynamicky znižuje a prechádza do jemného oblúka. Vďaka tomu sa podarilo dosiahnuť veľmi nízky koeficient aerodynamického odporu vzduchu Cd len 0,32, čo je na automobil tejto koncepcie a veľkosti výborná hodnota. Nová Agila je proti predchodkyni o 20 cm dlhšia, 6 cm širšia , ale je o 7 cm nižšia.

Design: Zreteľný šarm vnútri i zvonka
Agila bola vždy praktická. Cieľom modelu druhej generácie je ale ešte viac: „Chceli sme nášmu najmenšiemu modelu vdýchnuť oveľa viac šarmu bez toho, aby utrpela jeho príslovečná funkčnosť,“ hovorí šéfdesignér Uwe Müller. „Svojim príjemne vyzývavým designom nová Agila perfektne zapadá do súčasného modelového portfólia značky Opel.“

Predná časť si zachováva typický štýl automobilky Opel. Agila sa na svet díva dvojicou oválnych svetlometov vstavaných do „mandľovitého“ telesa svetlometov, ktoré svojím tvarom, pripomína styling novej Corsy. Ďalšie charakteristické designérske prvky predstavujú skosený predný a zadný nárazník alebo typický prelis v kapote motora. Na zadnej časti je tiež niekoľko okrúhlych prvkov. Umiestnenie úzkých vertikálných koncových svetiel, zvýraznených sféricky štylizovanými svetelnými jednotkami, umožnilo designérom vytvoriť veľké piate dvere, ktoré uľahčujú prístup do batožinového priestoru.

Atmosféru v interiéri dotvára široký výber pestrých farieb čalúnenia a štýlových doplnkov. Pocit voľnosti a priestornosti umocňuje aj veľký voľný priestor nad hlavami pasažierov. Vyšší posed zaručuje dobrý výhľad. K jednoduchému ovládaniu prispieva vysoko umiestnená radiaca páka a výškovo nastaviteľný volant s tlačidlami diaľkového ovládania autorádia. Otáčkomer je umiestnený oddelene hore na palubnej doske. Všetky ďalšie informáce vodičovi oznamuje veľký kruhový prístroj.

Karoséria: Plnohodnotný päťsedadlový automobil s vysokou flexibilitou
S piatimi plnohodnotnými sedadlami, piatimi trojbodovými pásmi a piatimi dverami v základnej výbave ponúka nová Agila dostatok miesta pre rodinu i partiu priateľov. V segmente ovládanom prevažne štvorsedadlovými vozidlami a trojdverovými modelmi je výnimočná. Pasažieri nemajú v Agile pocit stiesnenosti z interiéru malého vozidla, čo je o.i. zásluha aj veľmi dobrého odhlučnenia interiéru. Komfortný, mierne zvýšený a vzpriamenejší posed zaručuje výborný výhľad; zvýšená strecha prispieva k pocitu priestornosti. Na zadných sedadlách sa necítia obmedzení ani dospelí pasažieri.

Základný objem batožinového priestoru Agily (pri využití po jeho kryt) je 225 litrov, čo stačí aj pre naloženie detského kočíka. Pootočením páčky sa sklopí zadní operadlo a nákladový priestor sa zväčší na pôsobivých 1050 litrov, čo je v tomto segmente špičková hodnota. Zadné sedalo je vo verzii Enjoy delené v pomere 60:40. Pri preklápaní operadiel sa znižujú aj sedáky, takže vzniká úplne rovná ložná plocha. Ako mestský automobil ponúka Agila mnoho odkladacích priestorov a schránok.

Výbava: ABS, čelné i bočné airbagy už v štandarde
Všetky Agily sú už v základnej verzii Essentia veľmi dobre vybavené. Bezpečnostné prvky, ako sú ABS, čelné a bočné airbagy (airbag spolujazdca sa dá deaktivovať) alebo kotviace body ISOFIX pre uchytenie detských sedačiek, patria do štandardu. Verzia Enjoy má ešte bohatšiu výbavu – nechýba ani klimatizácia, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie alebo elektricky ovládané predné okná.

Motory: Vitalita a hospodárnosť
S novou Agilou absolvujú svoju svetovú premiéru aj dva zážihové motory od kooperačného partnera Suzuki. Oba agregáty majú zhodnú konštrukciu: hliníkový blok i hlavu a dva vačkové hriadele v hlave valcov. Základnou jednotkou je litrový trojvalec s výkonom 48 kW/65 k, ktorý dokáže Agilu rozbehnúť až na rýchlosť 160 km/h. Agila 1,0 12V vyhovuje emisnému limitu 120 g CO2/km, ktorý je v rade krajín Európy kľúčom k výraznému daňovému zvýhodneniu.

So silnejším zážihovým štvorvalcom s objemom 1,2 l a výkonom 63 kW/86 k Agila zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 12,3 sekundy a dosiahne až 175 km/h (platí pre model s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou). Aj Agila 1,2 16V je veľmi hospodárna a ekologická – priemernej spotrebe 5,5 l/100 km zodpovedajú emisie len 131 g/CO2 na kilometer. Tento motor bude čoskoro na prianie k dispozícii aj v kombinácii so štvorstupňovou automatickou prevodovkou, čo je obzvlášť atraktívna alternatíva pre mestskú premávku.

Majstrom úspor medzi motormi Agily je však turbodiesel 1,3 CDTI „common-rail“ vyvinutý v GM Powertrain, ktorý sa osvedčil už v modeloch Corsa a Astra. S týmto motorom s výkonom 55 kW/75 k dosahuje Agila najvyššiu rýchlosť 165 km/h a zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 13,9 sekundy. Výkonná dieselová Agila (najvyšší krútiaci moment 190 Nm) je tiež veľmi hospodárna - spotrebuje v priemere len 4,5 l nafty na 100 km. Tomu zodpovedajú emisie 120 g CO2/km.

Podvozok: Agila teraz ešte agilnejšia
„Urobiť Agilu ešte agilnejšiu – to bol jasný zámer pri vývoji podvozku. Chceli sme, aby dynamickému vzhľadu zodpovedala i dynamika vozidla,“ hovorí Marcus Lott, šéfkonštruktér Agily. Podvozok Agily, ktorý využíva A-ramená a vzpery McPherson vpredu a polonezávislé zavesenie vzadu, garantuje výborné jazdné vlastnosti. Do štandardu patrí ABS, v závislosti od špecifikácie na konkrétnom trhu a stupňa výbavy má Agila aj stabilizačný systém ESP (Electronic Stability Program) alebo priebežné hlavové airbagy.

Zdroj: GMSE

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]