Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: Fiat Fiorino (novinka 2/2008)  Vytlačiť stránku

Fiat Professional s cieľom vyhovieť najnovším požiadavkám na mestskú prepravu tovaru predstavuje nový Fiat Fiorino, ako svoj najnovší doplnok rady nového vzhľadu, od ktorej sa očakáva, že v priebehu niekoľkých rokov dosiahne veľký úspech.

Toto originálne úžitkové vozidlo, ktoré vzniklo zo spoločného podniku Fiat a PSA, sa vyrába v závode Tofas v Burse, v Turecku, a od konca tohto roku sa bude predávať v 80 krajinách sveta. Zatiaľ sa predstavilo v nákladnej verzii a na budúci rok budú uvedené aj jeho osobné verzie.

V novom Fiate Fiorino je skombinovaná výkonnosť, dobrá manipulácia, ako aj druh pohodlia, aký sa očakáva od priestranného auta, jednoduché nakladanie, spoľahlivosť a hodnota za sumu, ktorú by ste očakávali od úžitkového vozidla. Je vynikajúcim riešením pre ľudí, ktorí musia stráviť dlhé hodiny za volantom, alebo ktorí potrebujú dodávať tovar, ako sú remeselníci, údržbárski pracovníci, servisné firmy alebo kuriéri.

Konštrukcia vozidla je založená na inovačnej myšlienke vytvoriť vozidlo, ktorého vonkajšie rozmery sú kompaktnejšie ako rozmery úžitkových vozidiel v segmente “malých dodávok” 1B, ale ktoré je rovnako priestranné a funkčné, s hospodárnou prevádzkou a má zaujímavú cenu. Rozmery Fiatu Fiorino, ktorý má originálny a dynamický štýl, sú: dĺžka: 3,86 metra, výška: 1,72 m a šírka: 1,71 m. Vďaka týmto kompaktným vonkajším rozmerom sa s ním dá ľahko manipulovať v ktoromkoľvek centre veľkomesta, čiastočne aj pre jeho polomer otáčania, ktorý má len 9,95 metra.

Masívna predná časť charakteristického vzhľadu sa harmonicky viaže so zadnou časťou vozidla pravidelnými líniami, ktoré zdôrazňujú dojem spoľahlivého a silného vozidla. Dodávka má aj veľký nákladný priestor, do ktorého sa dá jednoducho nakladať. Osobité bočné línie zvýrazňujú dynamický štýl (verzie panelov bočných stien sú celé hladké a sú ideálne pre umiestnenie reklamy). Veľké oblé nárazníky a bočné lišty zabezpečujú maximálnu ochranu vozidla najmä pri nárazoch pri nízkej rýchlosti.

Osobitná pozornosť sa venovala úložnému priestoru s obsahom 2.5 kubického metra. Vnútorná dĺžka je viac ako 1,5 metra: úžasné, ak si uvedomíme, že vonkajšia dĺžka vozidla má menej ako 3,9 metra. Nové Fiorino svojou užitočnou hmotnosťou do 610 kg (vrátane vodiča) predstavuje revolúciu v segmente malých dodávkových vozidiel. Nakladanie a vykladanie je uľahčené veľmi nízkou nakladacou hranou (527 mm), zasúvacími bočnými dverami a veľmi veľkými dvojitými zadnými dverami. Fiorino je vybavené šiestimi praktickými kruhovými upevneniami na zabezpečenie tovaru počas prepravy, ako aj deliacimi priečkami zabraňujúcimi rozsypaniu nákladu do vodičovej kabíny.

Rovnaká pozornosť sa venovala aj detailom v kabíne vodiča, ktorá je svetlá, pohodlná a má podobné podmienky na vedenie vozidla, aké sú v osobnom automobile; umožňujú vodičovi udržiavať si čo najvyššiu polohu za prednými kolesami.

V odkladacích zásuvkách, priečinkoch a na poličkách je veľa priestoru na uloženie osobných vecí. Všetko bolo navrhnuté s veľkým dôrazom na ergonómiu, akustické pohodlie, reguláciu teploty a kontrolu vibrácií. Je dobre známe, že pohodlie v kabíne je prioritou vodičov úžitkových vozidiel, ktorí v aute trávia dlhé hodiny, často v náročných podmienkach. Napríklad sedadlo vodiča je pohodlné aj praktické vďaka symetrickej modulárnej prístrojovej doske v tvare T, ktorá umožňuje, aby boli ovládače a prepracovaný prístrojový panel vždy na dosah. Pohodlná jazda tiež znamená mať taký systém klimatizácie, ktorý vo vozidle udržiava správnu teplotu a vlhkosť, ktorý je schopný rýchleho odhmlievania (vďaka najmenej 8 ventilátorom s kapacitou prietoku vzduchu 400 m3 za hodinu). Ešte na tému pohodlia v kabíne; nové Fiorino má aj moderný audiotelematický systém, so ktorého patrí autorádio s CD alebo Mp3 prehrávačom, stereo systém so 4 reproduktormi a handsfree súpravou Bluetooth.

Nové Fiorino je aj synonymom výkonnosti a produktivity. Zákazníkovi sa to premietne do veľmi nízkych prevádzkových nákladov (na spotrebu paliva, servisné cykly a náklady na opravy) a vynikajúcej akcelerácie a pružnosti pri nízkych rýchlostiach, aj pri plnom naložení - vďaka dvom motorom dodržiavajúcim emisné normy Euro 4: benzínový motor 1.4 (73 bhp) a turbodieselový motor 1.3 Multijet (75 bhp). Motor 1.3 Multijet v kombinácii s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou alebo s automatickou 6-stupňovou prevodovkou predstavuje skutočný technologický pokrok. Z praktického hľadiska to znamená zníženú spotrebu (4,5 l na 100 km pri kombinovanom cykle, čo sa premietne do 1000 km ubehnutých na plnú nádrž); emisie (hodnota CO2 je len 119 g na 1 km a začiatkom roka 2008 bude k dispozícii aj peľový filter); znížená hladina hluku (vďaka multivstrekovaniu); znížené vibrácie a vynikajúci výkon (najvyššia rýchlosť 157 km/h).

Čo sa týka bezpečnosti, nový Fiat Fiorino sa nachádza na najvyššej priečke vo svojej triede. Dá sa to vidieť napríklad na pevnosti karosérie, výkonnom a účinnom brzdovom systéme, systéme ABS doplnenom o systém EBD, trojbodových bezpečnostných pásoch s predpínačom a obmedzovačom záťaže, hydraulickom ovládaní riadenia a airbagu vodiča (airbagy pre cestujúcich, bočné airbagy a zadné parkovacie senzory je možné dodať na požiadanie). Jazda s novým Fiatom Fiorino je dynamická, vozidlo má vynikajúcu stabilitu na ceste; predovšetkým kvôli spoľahlivému, dôkladne testovanému závesnému systému (nezávislý závesný systém kolies Mc Pherson vpredu a torzný závesný systém vzadu) a vysoká torzná pevnosť karosérie: 133,000 Nm/rad na konečnej verzii vozidla (karoséria, čelné sklo, predné dvere a sklápacie dvere bez zasúvacích bočných dverí). V neposlednom rade má nové nákladné vozidlo samostatné zamykanie predných a zadných dverí na ochranu nákladu pred krádežou, (priestor pre náklad sa dá preto používať aj keď je kabína vodiča zamknutá) a deadlock, centrálny zamykací systém, ktorý chráni pred pokusmi o vniknutie do vozidla tým, že vyradí z prevádzky mechanizmus držadla dverí a zamykacieho systému.

Široká a pestrá škála nových nákladných vozidiel Fiorino je možná vo dvoch verziách (v základnej a vo verzii SX), v desiatich farbách a – samozrejmosťou je dlhý zoznam neštandardných farieb určených najmä pre špeciálnych zákazníkov – s dvomi druhmi čalúnenia a najmenej deviatimi prevedeniami karosérií s jednými, dvoma alebo s neposuvnými bočnými dverami, panelovými alebo hladkými bočnými stenami a s asymetrickými dvojitými zadnými dverami (60/40); k dispozícii sú aj v panelovej alebo hladkej verzii. Netreba zabudnúť na to, že prostredníctvom špeciálnych úprav sa nové Fiorino môže variabilne meniť doplnením chladiarenských jednotiek, mobilných dielní atď.

Konečne, začiatkom roku 2008 bude uvedená špeciálna nová verzia - Adventure – ktorou sa rozšíri univerzálnosť Fiata Fiorino Cargo. Nové Fiorino je nielen mimoriadne vhodné pre mestské prostredie, ale teraz tu bude aj séria určená na špecifické použitie vo vidieckych oblastiach alebo na jazdu na neupravených cestách (na staveniskách, pri výstavbe ciest a železničných tratí, atď.). Fiorino Cargo Adventure má zvýšený podvozok, 15” pneumatiky, kryt motora zabudovaný do predných nárazníkov a rozsiahlejšiu ochranu karosérie.

Za týmto modelom bude uvedená verzia Combi, ktorá je určená na prepravu cestujúcich alebo tovaru (do 5 cestujúcich plus 270 kg). K dispozícii budú dva modely (Combi a Combi Adventure). Ponuka verzie Combi, ako priameho potomka rodiny nákladných vozidiel, je navrhnutá pre zvláštne aplikácie a špeciálnych zákazníkov, kombinuje sa v nej komfort a štýl s pohodlím a racionalitou. Silnou stránkou tohto modelu je jeho lineárna úprava a neobyčajne všestranne využiteľný zadný priestor, ktorý sa perfektne hodí na zmiešané použitie (na prepravu skupiny pracovníkov, náradia a materiálov alebo len materiálov). Trojmiestne zadné sedadlo sa dá sklopiť, zložiť, dokonca aj odmontovať, čo umožní verzii Combi toľko priestoru, ako verzii Cargo. Vďaka tomu je Adventure Combi perfektne vhodný pre tie najnáročnejšie a najťažšie druhy jázd, ako sú jazdy na staveniskách, vo vidieckych oblastiach alebo v oblastiach s nerovnými a neupravenými cestami.

Pri obidvoch verziách bude možné pre verziu Combi dodať osvedčenie pre kategóriu N1 (4 osoby + 338 kg), čo by mohlo byť užitočné z dôvodu daňových výhod, v závislosti od jednotlivých krajín.

Zdroj: FIAT SR, s.r.o.

  

[ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]