Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Honda Accord (novinka 02/2008)  Vytlačiť stránku
Nové modely Honda Accord ponúkajú športový štýl, väčšiu prepracovanosť, jedinečný balík bezpečnostných systémov a dynamické jazdné vlastnosti. Zámery spoločnosti Honda s úplne novým modelom Accord zdôrazňujú aj presvedčivé environmentálne referencie vo forme radu motorov, z ktorého všetky spĺňajú emisné normy Euro 5.

Nová Honda Accord Výrazne širšia a mierne nižšia karoséria má emocionálnejší a športovejší motív. Dizajn s ostrými hranami a zreteľnými robustnými lemami blatníkov, zdôrazňujúcimi širšiu stopu vozidla, poskytuje modelu Accord príznačný a silný postoj, ktorý pôsobí pevným a zapusteným dojmom. Charakteristický nos a plynulejšie línie vytvárajú čistejší a atletickejší tvar.

Evolúcia od predošlej generácie modelu Accord je ešte zreteľnejšia v prípade verzie Tourer, pri ktorej sa zvýšený dôraz na praktickosť prepravovania nákladu vyvinul do dynamickejšieho vyjadrenia jej pokrokovej technológie. Zároveň však ostal zachovaný vysoký stupeň účelnosti a praktickosti.

Tri pokrokové nové motory s jednými z najnižších emisií v segmente
Nový rad ako jeden z prvých ponúka kompletný sortiment motorov, ktoré budú spĺňať budúce emisné normy Euro 5, vstupujúce do platnosti v septembri 2009. Tieto výnimočné environmentálne referencie sa nedosiahli na úkor potešenia z jazdy. Naopak, väčšia šetrnosť voči životnému prostrediu sa spája s väčším výkonom a flexibilitou.

Svoj debut absolvuje naftový motor Honda druhej generácie, ktorý stavajúc na vynikajúcich vlastnostiach oceneniami ovenčeného agregátu i-CTDi opäť zvýši latku v oblasti vznetových motorov. Jeho pokroková technológia a celkové vlastnosti ho stabilne umiestňujú na poprednú pozíciu vo vývoji vznetových motorov, pričom tento motor podčiarkuje úsilie modelu Accord ponúknuť na trhu jednu z najsilnejších kombinácií dynamického výkonu a zodpovednosti voči životnému prostrediu.

Nová Honda Accord Rovnako ako jeho predchodca je motor i-DTEC kompaktný, ľahký a vyznačuje sa kultivovaným a tichým chodom. Využíva najnovšiu technológiu piezoelektrického viacstupňového vstrekovania paliva, účinnejšiu recirkuláciu výfukových plynov a filter pevných častíc, ktorý zabezpečuje výrazné zníženie emisií. Súčasne bol na zaistenie športovejšieho zážitku z jazdy zvýšený výkon a krútiaci moment. Výstupný výkon je o 10 k vyšší a má hodnotu 150 koní pri rovnakých 4 000 ot./min. a krútiaci moment motora stúpol na 350 Nm pri 2 000 ot./min.

2,0-litrový motor i-VTEC ponúka podobný výkon ako jeho predchodca – 156 koní pri 6 300 ot./min., prvotriedna hospodárnosť predošlého motora sa však ešte zlepšila. Medzi hlavné technologické zmeny patria nasávacie ventily so zväčšeným priemerom, optimalizovaný zdvih a časovanie ventilov a zväčšené objemy nasávaného a odvádzaného vzduchu

2,4-litrový motor je výkonnejší a poskytuje 200 koní pri 7 000 ot./min. a maximálny krútiaci moment 233 Nm pri 4 500 ot./min., pričom predošlý motor ponúkal 190 koní a 223 Nm. Tajomstvo zvýšenia výkonu spočíva vo zvýšení kompresného pomeru z 10,5 na 11,0:1, ventiloch s väčším priemerom, úprave časovania ventilov a znížení tlakov vo výfukovom systéme.

6-stupňová manuálna a 5-stupňová automatická prevodovka
Všetky tri motory dopĺňa 6-stupňová manuálna prevodovka. Pre oba benzínové motory je k dispozícii voliteľná 5-stupňová automatická prevodovka.

Modely s manuálnou prevodovkou sú vybavené indikátorom zmeny prevodového stupňa SIL (Shift Indicator Light), ktorý sa zobrazuje v strede otáčkomera. Indikátor zobrazením hlásenia „UP“ alebo „DOWN“ odporúča vodičovi optimálny moment (z hľadiska hospodárnosti) na preradenie prevodového stupňa. Testy spoločnosti Honda preukázali, že jednoduché dodržiavanie týchto povelov zaisťuje úsporu paliva až do výšky 5 percent.

5-stupňová automatická prevodovka je teraz vybavená priamym vodidlom „P R N D S“: v polohe S ponúka režim sekvenčného radenia s použitím páčok na volante, ktorý umožňuje manuálne radenie a podržanie prevodového stupňa.

Agilné a isté riadenie
Nadšení vodiči ocenia na novom modeli Accord aj jeho väčšiu agilitu. Znížené ťažisko, širšia stopa, úplne nové dvojité lichobežníkové zavesenie predných a viacprvkové zavesenie zadných kolies s tlmičmi s variabilnou tuhosťou a väčšia tuhosť karosérie spoločne znamenajú, že Accord reaguje pohotovejšie na povely vodiča. Riadenie je citlivejšie, vzbudzuje väčšiu dôveru a nakláňanie karosérie sa výrazne znížilo.

Nová Honda Accord Tourer Pri všetkých modeloch je štandardnou výbavou elektrický posilňovač riadenia s účinkom závislým od rýchlosti vozidla. Ide o nový axiálny systém vybavený vysokovýkonným bezkomutátorovým motorom s nízkou zotrvačnosťou, ktorý zabezpečuje vynikajúcu citlivosť riadenia pri vyšších rýchlostiach. Vodičovi tak poskytuje pocit stability a istoty. Vzhľadom na agilnejšie vlastnosti modelu Accord sa tiež použil rýchlejší prevodový pomer riadenia.

Komplexný balík bezpečnostných prvkov
Arzenál prvkov pasívnej bezpečnosti dopĺňa veľké množstvo dynamických systémov, ktoré zaisťujú ešte vyššiu úroveň bezpečnosti. Štandardnou výbavou modelového radu je elektronický stabilizačný systém (VSA), ktorý pomáha vodičovi udržiavať kontrolu nad vozidlom pri zatáčaní, zrýchľovaní a prudkom manévrovaní. Systém podľa potreby pribrzďuje pravé alebo ľavé kolesá a upravuje výstupný krútiaci moment motora.

Adaptívna podpora riadenia s elektrickým posilňovačom (EPS)
Nový Accord je tiež vybavený inovatívnym systémom, ktorý využíva súčasne funkcie systému VSA a elektrického posilňovača riadenia. Nazýva sa systém adaptívnej podpory riadenia s EPS a rozpoznáva nestabilitu pri zatáčaní a brzdení na klzkej vozovke. V týchto situáciách automaticky naznačí natočenie riadenia, ktoré má vodiča vyzvať na otočenie volantu do správneho smeru.

Naznačenie je takmer nebadateľné a ovládanie riadenia vždy ostáva v rukách vodiča. Tento podporný krútiaci moment riadenia je však dostatočný na to, aby podnietil vodiča k intuitívnemu konaniu. Následná reakcia vodiča postačuje na opätovné získanie stability alebo skrátenie brzdnej dráhy, vďaka čomu vozidlo ostáva pod kontrolou.

Voliteľný pokročilý systém podpory riadenia (ADAS)
Pokročilý systém podpory riadenia (Advanced Driving Assist System – ADAS) od spoločnosti Honda je voliteľný pri modeloch so stupňom výbavy Executive a motormi 2,2 i-DTEC a 2,4 i-VTEC. Ide o súbor troch prevratných technológií, ktoré posúvajú bezpečnosť na úplne novú úroveň. Prvou z nich je asistenčný systém na udržiavanie jazdného pruhu (Lane Keeping Assist System – LKAS), ktorý pomocou kamery rozpoznáva vychyľovanie vozidla z jazdného pruhu a v prípade potreby poskytuje krútiaci moment riadenia. Obmedzuje tým záťaž pri jazde na diaľnici a zároveň zvyšuje bezpečnosť.

Adaptívny tempomat (Adaptive Cruise Control – ACC) pomocou radaru s milimetrovými vlnami udržiava konštantnú vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu. Vďaka tomu je jazda uvoľnenejšia a menej únavná.

Tretím prvkom súboru ADAS je systém zmierňujúci následky nehody (Collision Mitigation Brake System – CMBS), ktorý monitoruje vzdialenosť a mieru približovania sa vozidla Accord a auta idúceho priamo pred ním. V prípade hroziacej zrážky systém vodiča upozorní a pri neodvratnej zrážke pomáha znížiť jej závažnosť.

Nová Honda Accord Tourer Tieto systémy dopĺňajú prvky pasívnej bezpečnosti modelu Accord, ktoré zahŕňajú predpínače a obmedzovače zaťaženia predných bezpečnostných pásov, dvojfázové predné airbagy, bočné airbagy vodiča a predného spolujazdca, hlavové airbagy po celej dĺžke okien a úchyty a kotevné body ISOFIX na bezpečné upevnenie detskej sedačky vo všetkých modeloch. Súčasťou výbavy sú aj aktívne opierky hlavy na predných sedadlách, ktoré sa aktivujú pri zatlačení cestujúceho do sedadla v prípade nárazu zozadu. Po aktivovaní sa opierka hlavy prepojí s pevnou doskou, ktorá ju posunie dopredu tak, aby podoprela hlavu cestujúceho.

Exkluzívne technológie konštrukcie karosérie (ACE)
Do sortimentu vozidiel Honda sú postupne zavádzané exkluzívne technológie konštrukcie karosérie (Advanced Compatibility Engineering – ACE), vďaka ktorým Accord cestujúcim poskytuje výrazne vyššiu ochranu v rozličných reálnych nehodových situáciách.

Vpredu upevnený polygonálny hlavný rám je navrhnutý tak, aby zabraňoval deformovaniu kabíny rozdeľovaním síl do niekoľkých hlavných záťažových dráh a tým tieto sily odvádzal mimo priestoru pre cestujúcich. Je to dôležité najmä v prípade čelných zrážok dvoch vozidiel, ktoré majú odlišnú výšku, hmotnosť alebo konštrukciu rámu.

Na dosiahnutie maximálnej úrovne bezpečnosti pri bočnom náraze zväčšili inžinieri spoločnosti Honda bočnú časť rámu a zvolili materiály s inými parametrami. Tým sa dosiahla požadovaná miera tuhosti v kritických miestach bez zbytočného zvýšenia hmotnosti.

Nový Accord je tiež vybavený mnohými konštrukčnými prvkami na ochranu chodcov, ktoré sú už známe zo súčasných modelov Honda. Patria medzi ne čapy stieračov čelného skla, ktoré sa pri náraze zdeformujú, energiu absorbujúce upevnenia predných blatníkov, závesy kapoty a tiež voľný priestor pod kapotou, ktorý poskytuje viac miesta na zdeformovanie.

Nová Honda Accord Luxusný interiér so starostlivo vyberanými materiálmi a vynikajúcim spracovaním
Športový duch kokpitu sa odráža v dizajne palubnej dosky, ktorá vyžaruje silný pocit osobného priestoru pre vodiča a predného spolujazdca. Z oboch strán prístrojovej dosky sa tiahne smerom dovnútra charakteristický strieborný lem, ktorý potom pokračuje nadol do stredovej konzoly. Štýlové predné sedadlá poskytujú mimoriadnu oporu, majú väčšie vankúše a sú vybavené novou vnútornou štruktúrou, ktorá redukuje prenos vibrácií.

Športový čierny volant so strieborným lemom a troma lúčmi zahŕňa kompletnú súpravu ovládacích prvkov vrátane ovládačov audiosystému, tempomatu a mobilného telefónu. Je plne výškovo a pozdĺžne nastaviteľný a v porovnaní s predošlým modelom Accord ponúka možnosť nastavenia náklonu o ďalších 10 stupňov.

Nový Accord je vybavený „plávajúcimi“ podsvietenými meracími prístrojmi a v strede ciferníka rýchlomera sa nachádza multifunkčný LCD displej, na ktorom sa zobrazujú rozličné informácie. Jednotlivé obrazovky s informáciami môže vodič prepínať pomocou ovládacích prvkov na volante.

Nová Honda Accord Novou funkciou je servisný indikátor, ktorý vodiča informuje o zvyšnej vzdialenosti alebo počte dní pred potrebnou návštevou servisu. Tesne pred vypršaním termínu návštevy servisu sa objaví zväčšený výstražný symbol.

Úložné priestory zahŕňajú dve bočné priehradky na stredovej konzole, uzavretý úložný priestor pri volante, veľké priehradky na predných dverách na uloženie fliaš a máp, držiaky nápojov na paneloch zadných dverí a veľkú skrinku v stredovej konzole. Odkladacia skrinka v palubnej doske nie je vyhotovená ako sklopná priehradka, ale ako veľká skrinka so samostatným vekom, priestorom na odloženie vecí a miestom vyhradeným pre príručku. Veko skrinky v stredovej konzole slúži zároveň ako lakťová opierka a dá sa posúvať v rozmedzí 89 mm. Na stredovej konzole sú dva držiaky na nápoje. Ďalšie dva držiaky na nápoje, určené pre cestujúcich na zadných sedadlách, sú k dispozícii na stredovej lakťovej opierke po jej sklopení.

Spracoval: Karol Zechmeister, 12. február 2008
  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]