Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily nákladné: Iveco Trakker (novinka 9/2007)  Vytlačiť stránku

Autosalón Nitra 2007 Trh vozidiel pre stavebníctvo a kameňolomy je zložitý, pretože si vyžaduje komplexnú ponuku: Modely s dvoma, troma alebo štyrmi nápravami, s jednou hnanou nápravou alebo s pohonom všetkých kolies, rôzne sú požiadavky na výkon motora, zákazníci potrebujú sklápače aj ťahače, ľahké i ťažkotonážne trucky a tiež špeciálne vozidlá pre špeciálne nadstavby. Nové Iveco Trakker vyvinuli tak, aby spĺňalo každú z týchto požiadaviek a zvládlo aj tú najťažšiu prácu na staveniskách i v teréne.

Trakker 2007 Hlavnou zmenou v rade Trakker je nová kabína postavená na báze Stralisa. Na jej konečnej podobe sa okrem vývojových tímov a strediska Iveco Style Centre podieľali svojimi podnetmi a pripomienkami aj predajcovia a zákazníci, takže výsledný produkt výrazne zlepšuje komfort pri jazde a život na palube vozidla. To sú dnes faktory, ktoré sa považujú za veľmi dôležité z hľadiska produktivity i bezpečnosti pri práci.

Komfort pri jazde výrazne zvýšilo ergonomické umiestnenie hlavných ovládacích prvkom: Vodič môže zapnúť motorovú brzdu, hydraulický retardér, rádio či tempomat alebo využiť manuálne ovládanie automatizovanej prevodovky bez toho, aby zložil ruky z volantu. Kabína má výkonný systém klimatizácie a excelentnú ochranu pred slnkom, takže nový Trakker 2007 Trakker poskytuje šoférom príjemné pracovné prostredie v každých klimatických podmienkach. S plne automatizovanou prevodovkou EuroTronic 2 sa šofér môže na 100 % koncentrovať na jazdu, situáciu na ceste, na manévrovanie po stavenisku či v lome a aj v prípade, že sa rozhodne použiť manuálny mód, ovládacia páčka je na dosah prstov hneď pod volantom. Konštruktéri vylepšili tiež zapínanie automatizovanej spojky, takže rozbiehanie vozidla je hladké a plynulé.

Iveco rozšírilo paletu modifikácií Trakkera. K dispozícii je riadenie na ľavej i pravej strane, čo zákazníkom umožňuje poskladať si vozidlo presne podľa svojich potrieb, k dispozícii sú dva motory (Cursor 8 a Cursor 13) a dva typy kabíny (Active Day a Active Time). Motory z rodiny Cursor Euro 4 alebo Euro 5 sú špičkou pokiaľ ide o krútiaci moment, životnosť, jednoduchosť servisu a prevádzkové náklady. Podľa typu pracovného nasadenia spotrebujú o 2 až 5 percent menej paliva ako prechádzajúca generácia Euro 3, ktorá pritom tiež mala výbornú povesť práve zásluhou úspornej prevádzky.

Trakker 2007 Podvozky sa dodávajú v konfigurácii náprav 4x2, 4x4, 6x4, 6x6, 8x4 aj 8x8 s motormi s výkonom od 228 do 368 kW (310 až 500 k). Sedlové ťahače, pre ktoré sú určené motory 265 až 368 kW (360 až 500 k), existujú vo vyhotovení 4x2, 4x4, 6x4 a 6x6. Okrem spomínanej automatizovanej 12-stupňovej prevodovky sú v ponuke dva varianty prevodovky s manuálnym preraďovaním: ZF Ecosplit (16-stupňová s posilňovačom) a 9-stupňová ZF Ecomid pre ľahšie aplikácie s motorom 310 a 330 k.

Konštruktéri upravili tiež podvozok, aby bol pripravený pre montáž nadstavieb. Samozrejmosťou sú rôzne možnosti pohonu pracovných strojov či pripojenia prídavných zariadení, elektrické prípojky v kabíne i na kabíne, elektrický systém je vyriešený dátovými zbernicami CAN-Bus. Predĺžením intervalov výmeny oleja (raz ročne) a zásluhou rýchlej, presnej diagnostiky výrobca skrátil aj čas nutný na servis a údržbu.

Vo výrobnom programe sú varianty s celkovou hmotnosťou od 18 až do 72 ton a výrobca prezentuje svoj nový off-roadový model ako symbiózu sily a spoľahlivosti s komfortom nových kabín Stralis AD a AT.

Zdroj: FIAT SR, s.r.o. - IVECO
28.9.2007

  

[ Späť na automobily nákladné | Zoznam sekcií ]