Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Volkswagen Touran (nový)  Vytlačiť stránku


Ofenzívny pohon
Nový Touran sa na jar 2007 stane prvým vanom, ktorý bude poháňať motor TSI s maximálnym výkonom 125 kW (170 k). Benzínový motor 1.4 TSI má priame vstrekovanie, dvojité prepĺňanie kompresorom a turbodúchadlom a vyznačuje sa veľkými výkonovými rezervami pri veľmi nízkych hodnotách spotreby paliva. Maximum krútiaceho momentu predstavuje hodnotu 240 Nm a jeho dynamika zodpovedá atmosféricky plnenému motoru so zdvihovým objemom 2,5 litra. Z 0 na 100 km/h vyšpurtuje za 8,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 218 km/h. Kombinovaná spotreba činí iba 7,6 litra benzínu na 100 km.

Od uvedenia nového Tourana na trh je k dispozícii agregát 1.4 TSI s maximálnym výkonom 103 kW (140 k) a krútiacim momentom 220 Nm, ktorý má rovnakú technickú identitu. Jeho parametre: z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,8 sekundy, maximálna rýchlosť dosiahne 200 km/h a kombinovaná spotreba je 7,4 l/100 km.

Základným pohonným agregátom je 1.6 16V (75 kW/102 k), kombinovaný s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Stokilometrovú hranicu dosiahne za 12,9 sekundy a konečné maximum rýchlosti predstavuje 179 km/h. Kombinovaná spotreba benzínu je 8,1litra na 100 km.

Do Tourana si možno momentálne zvoliť jeden z dvoch benzínových, štyroch prepĺňaných naftových motorov a aj motor na zemný plyn 2.0 EcoFuel (80 kW/109 k). Benzínová prevádzka slúži v tomto motore najmä ako rezerva. Technika vyvinutá oddelením Volkswagen Individual prejde na zemný plyn asi 310 km, celkový dojazd je 440 km. Naftovú ponuku reprezentujú motory 1.9 TDI (77 kW/105 k) a 2.0 TDI (103 kW/140 k a 125 kW/170 k). Agregát 1.9 TDI (77 kW) dokáže vyšpurtovať na rýchlosť 100 km/h za 13,2 sekundy a maximálna rýchlosť sa zastaví na hranici 179 km/h. Kombinovaná spotreba nafty činí iba 6 litrov. Do sériového vybavenia patrí 6-stupňová manuálna prevodovka. Motor 2.0 TDI (103 kW) ponúka v maxime krútiaci moment 320 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy, maximálnu rýchlosť 200 km/h a kombinovanú spotrebu 6,1 l na 100 km. Najsilnejší naftový motor v novom VolkswageneTouran, 2.0 TDI (125 kW), disponuje krútiacim momentom 350 Nm, z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,0 sekúnd a dosiahne maximum 214 km/h. To všetko pri veľmi úspornej kombinovanej spotrebe 6,6 litra nafty. Pre naftové motory sú k dispozícii časticové filtre.

Všetky motory TSI a TDI je možné kombinovať s dvojspojkovou prevodovkou DSG. Technika TSI, TDI, DSG, EcoFuel – takouto škálou inovačných technológií pohonu nedisponuje v súčasnosti nijaký iný van.

Atraktívny a jednoznačný dizajn
Aktualizovaný Volkswagen Touran možno na prvý pohľad rozpoznať podľa erbovej masky chladiča v chrómovej optike, nového predného nárazníka a výrazne vykrojených svetlometov. Telesá svetelných jednotiek sú na želanie vybavené bi-xenónovými svetlometmi so statickými a dynamickými zákrutovými svetlami (uhol natáčania je 15 stupňov), ako aj statickými odbočovacími svetlami. Vonkajšia dĺžka nového vanu z koncernu Volkswagen sa vďaka novej prednej časti zväčšila o 16 mm, teraz dosahuje celkových 4407 mm. Prichádzajúcu modelovú generáciu možno rozpoznať aj podľa novo štylizovanej zadnej časti. Tu sa vynímajú nové zadné svetlá a analogicky ku prednej časti aj modifikovaný zadný nárazník.

Touran parkuje automaticky
Touran možno na želanie vybaviť systémom Park Assist (vrátane systémov Park Pilot, výstrahy vzdialenosti od prekážky vpredu a vzadu a asistenta rozjazdu do kopca Hill Hold Control). Aktivuje sa tlačidlom pred radiacou pákou a jeho činnosť vyzerá takto: ultrazvuková senzorika zaregistruje pri pohybe vozidla dopredu všetky medzery na parkovanie umiestnené paralelne s vozovkou – pri rýchlostiach do 30 km/h a vzdialenostiach 0,5 až 1,5 metra od ostatných zaparkovaných automobilov. Riadiaca jednotka vypočíta ideálnu líniu na zaparkovanie, systém Park Assist označí vhodnú štartovaciu pozíciu prostredníctvom dipleja na multifunkčnom zariadení. Potom vodič zaradí spätný chod a počas parkovania musí iba pridávať plyn, stláčať spojku a brzdiť, riadenie automobilu prevezme Touran. Ak je rýchlosť vysoká, alebo vodič zasiahne do riadenia, systém Park Assist sa bleskurýchlo deaktivuje. Na blízku prekážku upozorňuje trvalý zvukový signál (asi 20 cm). Od zaradenia spätného chodu po zaparkovanie prejde iba 15 sekúnd.

Multivariabilita na sedem
Tri ľahké sedadlá druhého radu sú usporiadané samostatne, možno ľahko meniť ich polohu, posunúť pozdĺžne a priečne, spolu sklopiť alebo vybrať z vozidla. Touran sa dá na želanie vybaviť tretím radom sedadiel, pozostávajúcim z dvoch samostatných sedadiel. Plnohodnotné sedadlá tretieho radu možno zasunúť do podlahy bez komplikovanej manipulácie. Pri päťmiestnom usporiadaní je objem batožinového priestoru 695 litrov, ak sú sedadlá druhého radu vybraté a tretí rad sklopený do podlahy, stúpne kapacita na 1913 litrov. Päťmiestna verzia ponúka pri vybratom druhom rade sedadiel 1989 litrov.

Bohatý výber výbav
Súbor zmien završujú modifikácie interiéru a nové technológie. Rozsiahly počet prvkov možno nájsť už v základnej výbave Conceptline, ako napríklad airbag pre vodiča a spolujazdca, bočné a hlavové airbagy, výškovo nastaviteľné predné sedadlá, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie zrkadlá, elektricky ovládané predné okná, ESP, atď. Základnú sériovú výbavu najnovšie rozširujú tempomat a systém rádio-CD „RCD 300" s možnosťou prehrávať formát MP3.
Okrem základnej výbavy si zákazníci môžu vyberať z vyšších ponúk výbav Trendline a Highline, k dispozícii je aj tradične bohatý výber prvkov zo zoznamu zvláštnej výbavy.

Bestsellerom od začiatku
Úspešná história Tourana sa začala na jar 2003. Flexibilné viacúčelové vozidlo zaujalo ihneď špičkové postavenie v predaji medzi nemeckými vanmi. A toto sa nezmenilo až do čias novo predstaveného Tourana. Ešte v septembri 2006 si ho kúpilo 8260 nových majiteľov, hoci už na štart prichádzal nový model. Do konca septembra 2006 sa pre Touran rozhodlo v Nemecku 62 885 zákazníkov, čo predstavovalo medzi vanmi prvé miesto a podiel na trhu 18,3 percenta. Touran dosiahol vynikajúce umiestnenie aj v rámci Európy, do konca septembra 2006 sa vyrobilo celkovo 640 000 kusov.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]