Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Volkswagen EOS  Vytlačiť stránku


Karoséria

Eos je 1,79 m široký, 4,41 m dlhý a 1,44 m vysoký, rázvor meria 2,58 m. Tieto dimenzie majú dynamické pokračovanie: pri porovnaní veľkej šírky v pomere ku dĺžke a výške stojí Eos na svojich kolesách veľmi energicky. Veľký rozchod (viac ako 1,55 m) nevyzerá pritom iba dobre, avšak prispieva k tomu, že Eos sa ovláda agilne a bezpečne. Ďalší predpoklad na dosiahnutie dynamickej jazdy a vlastností karosérie bez otrasov je veľká tuhosť karosérie Eosa, ktorý má v základnej verzii hmotnosť 1469 kilogramov. Dynamická a statická tuhosť, najlepšia v nižšej strednej triede, je zárukou číreho pôžitku z jazdy v otvorenom aj zatvorenom automobile.

Predná časť

Nová éra dizajnu z Passata sa v tomto modeli prevtelila do chrómovej erbovej masky chladiča a výrazných svetlometov. Téma tvaru V sa tiahne cez masku chladiča a kapotu motora. Suverénny vzhľad sa zvýrazňuje aj vystúpenými podbehmi kolies a veľmi širokou stopou.

Zadná časť

O nič menej svalnatejšie a atletickejšie bola koncipovaná aj zadná časť. Medzi blatníkmi je na veku batožinového priestoru vložená aerodynamická odtrhová hrana. A už tento prvok vytvára celkom osobitú dynamiku.

Silueta

Bočnú líniu pri zatvorenej a otvorenej streche ovplyvňuje dozadu stúpajúci klinovitý profil. Zatvorený kabriolet-kupé má extrémne elegantnú, tvarovo peknú líniu. Otvorený Eos vytvára z bočnej perspektívy charakteristický šarm veľkého kabrioletu.

Eos je vystrojený systémom ochrany pri prevrátení, ktorý sa aktivuje najneskôr po 0,25 sekundy po prekročení definovaného priečneho zrýchlenia alebo náklone vozidla. Oba ochranné oblúky pozostávajú z pevne pripevneného a pohyblivého hliníkového profilu predpätého pružinou. Vnútorný profil je v normálnom stave pridržiavaný magnetickým spínačom, ktorý sa aktivuje riadiacou jednotkou airbagov. Pritom sa uvoľní západka a vnútorný profil sa uvoľní. Proti zasunutiu tohto profilu pôsobí taktiež západka, spolu s rámom čelného okna vytvárajú účinnú ochranu pasažierov pri prevrátení.

Volkswagen vyriešil otázku pevnosti karosérie zosilnením oblasti podlahy a bočných častí karosérie. Rám čelného okna je vystužený pevnou rúrou. Do karosérie je integrovaná v chránenej oblasti medzi zadným sedadlom a zadnou nápravou 55-litrová nádrž. Všetky ďalšie úpravy sa sústredili na zvýšenie torznej tuhosti, ktorá sa premieta aj do komfortu a dynamiky jazdy.

Strecha CSC

Strecha sa elektrohydraulicky otvorí alebo zatvorí iba za 25 sekúnd. Takzvaná strecha CSC (Cabriolet-, Schiebe- a Coupé-Dach) má početné optické a praktické výhody.

Po prvé: číry pocit z kabrioletu. Rám čelného skla tu siaha menej do vnútorného priestoru ako pri doteraz známych riešeniach tohto druhu, nad hlavami vodiča aj spolujazdca sa rozprestiera iba obloha. Po druhé: ľahšie nastupovanie a vystupovanie. Menej zasahujúci rám čelného okna uľahčuje vystupovanie z otvoreného Eosa, čelo nemusí krúžiť okolo rámu. Po tretie: integrované posuvné/výklopné strešné okno. Slnko vždy nesvieti a leto nie je stále. Veľké posuvné strešné okno zadrží v takýchto prípadoch svetlo aj vzduch a vytvorí lepšiu náladu. Okno má hmotnosť 12 kilogramov a rozmermi 1,125 m (šírka) a 0,605 m (dĺžka) výrazne prekonáva konvenčné posuvné sklené strešné okno. Po jeho zasunutí dozadu vznikne voľný otvor so šírkou 1,035 m a dĺžkou 0,39 m. Posuvné strešné okno sa okrem toho dá vysunúť o 35 mm.

Strecha CSC okrem toho ponúka neohraničenú využiteľnosť počas celého roka a nízku úroveň hluku pri otvorenej a zatvorenej streche aj pri vyšších rýchlostiach. Strecha bola vyvinutá v spolupráci s nemeckou firmou Webasto.

Systém CSC funguje takto: strecha CSC sa otvára a zatvára špeciálne navrhnutým a tvarovo pekným spínačom na stredovej konzole medzi prednými sedadlami. Od prvého okamihu aktivácie až po posledný ubehne iba 25 sekúnd. Akonáhle sa aktivuje spínač strechy, najprv putuje dozadu posuvné výklopné strešné sklené okno (časť 1); zároveň sa spustia bočné okná.

Takmer súčasne sa celá zadná časť strechy pohybuje od C stĺpika až ku imaginárnemu B stĺpiku (časť 2). Posuvné/výklopné strešné sklené okno sa pritom posúva pod zadnú časť strechy a vytvára s ňou kompaktný „sendvič“. Teraz sa prostredníctvom hydraulického ovládania vyklopí smerom dozadu kryt priestoru na skladaciu strechu a veko batožinového priestoru (časť 3).

Teraz sa uvoľňujú bočné strešné stĺpiky (časť 4 a 5) z rámu čelného okna a posúvajú sa smerom dozadu. Posuvné/výklopné strešné sklené okno sa spustí kompletne dozadu; strešné stĺpiky sa posúvajú do osobitých dutín (po preklopení skryté) na úrovni zadných bočných okien.

Senzory parkovacieho pilota integrované do nárazníka odsnímajú pred štartom ovládania strechy priestor za vozidlom kvôli eventuálnym prekážkam. Ak systém zaregistruje prekážku, zostane funkcia otvárania strechy CSC zablokovaná.

V zadnom operadle sedadla je otvor na dlhé predmety. Prostredníctvom krytu batožinového priestoru sa zabráni poškodeniu naložených predmetov a strechy. Tento odolný kryt sa musí pri otváraní strechy spustiť. Strecha CSC pozostáva z celkovo 470 dielcov, patrí medzi ne aj vyklápací deflektor v ráme čelného skla.


Interiér

Interiér je zostavený veľmi ergonomicky. Prehľadná je najmä stredová konzola s vysoko umiestenými obslužnými prvkami. Priamo pod dvoma v strede umiestnenými výduchmi vzduchu je autorádio, pod ním ovládanie sériovej klimatizácie alebo doplnkovej automatickej klimatizácie.

Volkswagen nasadzuje prvýkrát elektricky aktivované sedadlá Easy-Entry: „pamätajú si“ polohu sedadla vodiča a spolujazdca a po stlačení tlačidla sa opäť vrátia do nej.

Kvôli obmedzeniu vírenia vzduchu v interiéri sa dá objednať veterná prepážka, ktorá sa pripevní do oblasti zadných sedadiel.

VW Eos ponúka priestor štyrom osobám, vzadu sa cítia dobre nielen deti. Variabilný batožinový priestor vo funkcii kabrioletu pojme 205 litrov batožiny, vo verzii kupé je to 380 litrov. V batožinovom priestore je pevný kryt batožiny, ktorý sa musí pri otváraní strechy spustiť.

Výbava

Jednotlivé rozdiely vznikajú v závislosti od motorizácie. Všetky modely s výnimkou verzie 85 kW (115 k) disponujú športovými sedadlami, koženým volantom, koženou rukoväťou radiacej páky a koženou rukoväťou ručnej brzdy. Top model V6 má okrem toho sériovo 17-palcové disky z ľahkej zliatiny, automatickú klimatizáciu (Cli-matronic), pochrómované priečne výstuhy masky chladiča a červené zadné svetlá s LED diódami.

Zvláštne výbavy umožňujú takmer neohraničené možnosti jemného doladenia. Pre všetky verzie sú k dispozícii rôzne aplikácie vnútorného interiéru, vrátane hliníkovej a dekoračnej optiky.

Motory

Pod pekným ošatením modelu Eos sa skrýva iniovatívna pohonná technológia. V detailoch sú to štyri benzínové motory s výkonovým spektrom 85 kW (115 k), 110 kW (150 k), 147 kW (200 k) a 184 kW (250 k) a jeden naftový TDI s maximálnym výkonom 103 kW (140 k) a sériovým časticovým filtrom. Až do výkonu 147 kW ide o štvorvalcové motory s priamym vstrekovaním paliva, variant so 184 kW vyvinie svoju silu zo šiestich valcov.

Podvozok

Pružiaca jednotka prednej nápravy

Pružiaca jednotka typu McPherson z Golfa bola v detailoch prispôsobená ťažšiemu Eosu (so základnou motorizáciou 1469 kilogramov). Ide o konštrukciu nezávislého zavesenia na pružiacej jednotke McPherson s vinutou pružinou. Na Eos bol prispôsobený aj stabilizátor.

Štvorprvková zadná náprava

Zadná štvorprvková náprava ponúka v porovnaní s ostatnými konceptmi najvyššiu mieru komfortu a stability jazdy. Špeciálnym usporiadaním ramien nápravy sa dajú oddelene nastaviť pozdĺžna a priečna dynamika. Oddelenie funkcií zaručuje na jednej strane optimálnu dynamiku a bezpečnosť jazdy, na druhej strane veľmi prekvapujúci jazdný komfort. Skutočne kompaktná zadná štvorprvková náprava pozostáva z mostíkového pomocného rámu, na ktorý sú v priečnom smere pripevnené nosiče kolesa prostredníctvom troch priečnych ramien, rameno pružiny, spojovacia tyč a horné priečne rameno. Vedenie kolesa v pozdĺžnom smere preberá pozdĺžne rameno. Na zadnej náprave sú okrem toho rúrkové stabilizátory s optimalizovanou hmotnosťou.

Brzdy a ESP

Nový Eos je sériovo vybavený elektronickým stabilizačným programom ESP a brzdovým asistentom Dual Brake Assist. Základom veľmi dobrého spomalenia je brzdová sústava s brzdovými kotúčmi vpredu aj vzadu. Predné majú vnútorné chladenie, priemer pre motory do maximálneho výkonu 110 kW (150 k) je 288 mm a vo výkonnejších verziách 312 mm. Priemer kotúčov vzadu: do 110 kW (150 k) je to 255 mm, od 147 kW (200 k) 286 mm.


Pod čiarou mnohých silných vlastností je vlastne skôr emotívny automobil. Emócie vzbudzuje už jeho meno, Eos je grécka bohyňa ranného svitania (ranných zorí) a má zobudiť asociácie na idealizovanú situáciu jazdy v kabriolete: štart v skorých minútach letného dňa. Bohyňa Eos vystupuje podľa povesti každé ráno s jej konským záprahom z hlbín mora, aby ľuďom priniesla denné svetlo.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]