Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Opel Astra OPC  Vytlačiť stránku

Vďaka preplňovanému zážihovému motoru 2.0 Turbo (176 kW/240 k) je Astra OPC, vyvinutá divíziou OPC, jedným z najvýkonnejších kompaktov s pohonom predných kolies dostupných na trhu. Turbodúchadlom preplňovaný zážihový štvorvalec disponuje krútiacim momentom až 320 Nm a mohutným ťahom už z nízkych otáčok. Astra OPC, štandardne vybavená manuálnou šesťstupňovou prevodovkou, zrýchli z 0 na 100 km/h za necelých 7 s a dosiahne rýchlosť vyše 240 km/h.

Opel Astra HPC „Nová Astra je prvým z radu špičkových športových modelov, ktoré budeme v nasledujúcich mesiacoch postupne predstavovať,“ hovorí Hans H. Demant, generálny riaditeľ automobilky Opel. „Škála nových OPC modelov zvýrazní dynamický potenciál značky Opel."

Motor Astry OPC technicky vychádza z preplňovaného dvojlitra 2.0 Turbo s výkonom 200 k, ktorý disponuje krútiacim momentom až 262 Nm a ktorý je špičkou výkonovej škály pohonných jednotiek pre modely Astra. Prepracovaný agregát Astry OPC má optimalizované sacie aj výfukové potrubie, využíva ešte kvalitnejšie komponenty a má sofistikovanejší systém preplňovania a vstrekovania paliva.

Vysokému výkonu motora 2.0 Turbo/176 kW je prispôsobená charakteristika interaktívneho podvozka IDSPlus so systémom elektronickej regulácie tlmičov perovania CDC (Continuous Damping Control). Podvozok IDSPlus elektronicky prepája všetky dôležité komponenty a prvky, nevyhnutné na dosiahnutie špičkových jazdných vlastností modelu rady OPC.

Astra OPC má v štandarde špeciálne osemnásťpalcové liate kolesá s pneumatikami 225/45 R18, na želanie sú k dispozícii aj devätnásťpalcové liate kolesá unikátneho designu, s ktorými sa na jesennom autosalóne v Paríži predstavil koncept Astra HPC. Dynamický image modelu Astra OPC zvýrazňujú aj dobre viditeľné strmene kotúčových bŕzd v charakteristickej „OPC“ modrej farbe. Astra OPC má vpredu ventilované disky s priemerom 321 mm, vzadu kotúče s priemerom 278 mm.

Na svoje vysoké výkony upozorňuje Astra OPC už na prvý pohľad množstvom originálnych designerských detailov - predné partie sú ešte „svalnatejšie“ ako u Astry GTC, mohutné otvory prívodu vzduchu do motora sú ešte širšie a viac pretiahnuté smerom dole, maska chladiča má charakteristickú štruktúru včelieho plástu, do masívnych nárazníkov so spojlerom sú začlenené svetlá do hmly. Otvory na krajoch spojlerov, ktorými prúdi chladný vzduch ku kotúčovým brzdám, tvoria harmonický prechod do prahov dverí, ktoré sú smerom dozadu výrazne tvarované.

Opel Astra HPC Zadné partie Astry OPC nepôsobia o nič menej dynamicky, čo je zásluha najmä strešného spojleru, ktorý zvyšuje prítlak ku vozovke vo veľmi vysokých rýchlostiach, dvoch postranných výrezov s mrežovitou štruktúrou a centrálne umiestených lichobežníkových koncoviek výfuku.

S dynamicky ladeným exteriérom dobre korešponduje aj interiér Astry OPC. Najvýraznejším prvkom sú najmä športové sedadlá Recaro, ktoré poskytujú maximálnu bočnú oporu tela. Sú k dispozícii v dvoch verziách čalúnenia - buď v kombinácii koža/textil, alebo v celokoženom prevedení. Záujemcovia môžu zvoliť modrý, alebo strieborný odtieň čalúnenia sedákov a zadných častí, bočné partie a hlavové opierky sú čierne. K ďalším originálnym detailom interiéru Astry OPC patrí nová, kožou obšitá hlavica radiacej páky, chromované rámovanie palubných prístrojov (s modrou rúčkou a čiernymi číselníkmi) a kryty prahov dverí z lešteného nerezového plechu s gravírovaným logom „OPC“. Prístrojový panel a výplne dverí sú k dispozícii v modrej, striebornej, alebo čiernej farbe.

Astra OPC je výsledkom spoločného vývoja špecialistov Medzinárodného technického a vývojového centra ITDC automobilky Opel a športovej divízie OPC (Opel Performance Center). Takto vzniklo v rozmedzí rokov 2001 až 2004 viac ako 15.000 športovo štylizovaných modelov OPC postavených na báze modelov Astra, Astra Caravan a Zafira. Nová Astra OPC bude na trh uvedená na jeseň 2005.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]