Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Opel Astra GTC  Vytlačiť stránku

Nová Astra GTC, po päťdverovom hatchbacku a kombi Astra Caravan už tretia verzia modelového radu Astra, je najlepším príkladom dynamického designerského jazyka automobilky Opel. Čerešničkou na torte expresívneho stylingu novej Astry GTC je unikátne panoramatické strešné okno, ktoré je ďalšou svetovou premiérou. Presklenná strecha, siahajúca až k úrovni B-stĺpikov karosérie, prináša úplne nový intenzívny pocit vzdušného priestoru a kontaktu s okolím.

Po uvedení na trh budú mať zákazníci k dispozícii päť zážihových a tri vznetové motory CDTI so systémom priameho vstrekovania nafty do valcov „common-rail“. Výkonová škála pripravených pohonných jednotiek, ktoré všetky spĺňajú prísne emisné limity normy Euro 4, siaha od 90 k až po 200 k. Nevšedné vodičské zážitky sľubujú dva dvojlitrové zážihové štvorvalce s preplňovaním, lahôdkou sú aj moderné turbodiesle 1.9 CDTI s výkonmi 120 k a 150 k. Pre modely poháňané oboma preplňovanými motormi 1.9 CDTI bude k dispozícii tiež bezúdržbový časticový filter DPF (Diesel Particulate Filter).

Astra GTC samozrejme disponuje všetkými technologickými vymoženosťami, s ktorými sa už predstavili jej dve predchodkyne. Ide najmä o interaktívny adaptívny podvozok IDSPlus, ktorého hlavným prvkom je systém priebežnej zmeny charakteristík tlmičov CDC (Continuous Damping Control). Chýbať samozrejme nebudú ani adaptívne svetlomety AFL (Adaptive Forward Lighting), spojené s riadením, ktoré omnoho lepšie osvetľujú vozovku najmä v prudkých zákrutách.

Maximálnu mieru pasívnej a aktívnej bezpečnosti zaručuje ochranný systém SAFETEC, ktorý zohral kľúčovú úlohu v nedávnych bariérových testoch programu Euro-NCAP, kde päťdverová Astra vybojovala maximálny možný počet päť hviezdičiek. Trojdverová Astra GTC bola navrhnutá ako úplne osobitý model stavajúci na technológiách a výbavách ostatných verzií radu Astra.

„Našim štylistom sa podarilo vtisnúť Astre GTC osobitý výraz bez toho, aby tým akokoľvek utrpela praktická stránka - Astra GTC dokáže bez najmenších problémov slúžiť aj v každodennej prevádzke,“ hovorí Hans Demant, šéf automobilky Adam Opel AG a zároveň viceprezident GM Europe zodpovedný za techniku. „Astra GTC chce osloviť najmä zákazníkov hľadajúcich model, ktorého šoférovanie je skutočným zážitkom.“

„Návrhári sa snažili, aby Astra GTC bola najemotívnejším modelom celého radu Astra,“ dodáva Friedhelm Engler, šéfdesigner modelového radu Astra, ktorý je súčasne v rámci GM Europe zodpovedný za integritu designu. „Čisto riešené línie Astry GTC predstavujú poslednú vývojovú etapu moderného designerského jazyka automobilky Opel. Išlo o komplexnú a systematickú prácu, samozrejme nestačilo len jednoducho „vziať“ jednu dvojicu dverí z päťdverového modelu.“

Astra GTC je dlhá 4288 mm, široká 2033 mm a vysoká 1438 mm. Jej zreteľný športový image umocňujú výrazné designerské prvky, ako napr. krátke previsy karosérie, osobito riešené koncové svetlá a najmä oproti päťdverovej verzii ešte dramatickejšie stvárnené čelné aj zadné partie auta. Bočný pohľad novej Astry GTC charakterizujú výrazne sklonené čelné sklo, zaujímavo riešená krivka strechy a ostro rezané zadné bočné okná. O dynamike nového modelu vypovedajú aj výrazne vyklenuté lemy podbehov kolies a masívna krivka bokov, zreteľne stúpajúca smerom k zadnej časti auta.

Interiér Astry GTC je prakticky rovnako priestranný a prakticky riešený, ako hatchback, vhodný pre každodenné využitie. Pri veľmi dlhom rázvore 261 cm disponuje Astra GTC v zadnej časti priestorom pre batožinu 380 l, čo je rovnaká hodnota akú má päťdverový hatchback. Flexibilitu zvyšujú tiež preklápacie operadlá zadných sedadiel, ktoré sú štandardne delené v pomere 60:40, za príplatok aj v pomere 40:20:40. Vďaka premyslenému riešeniu partií okolo zadných bočných okien môžu na zadných sedadlách úplne komfortne cestovať dvaja dospelí cestujúci.

Najmä na kľukatých cestách môže Astra GTC predviesť kvality svojho interaktívneho podvozku IDS (Interactive Driving System), ktorý spolupracuje s moderným elektronickým stabilizačným systémom ESPPlus. Na želanie sa dodáva aj adaptívny podvozok IDSPlus s tlmičmi CDC (Continuous Damping Control), ktoré dokážu bleskovo meniť svoju tuhosť podľa aktuálnych jazdných podmienok. Podvozok IDSPlus a tlmiče CDC navyše umožňujú aktiváciu športového režimu, a to iba stlačením ovládača (SportSwitch) na prístrojovom paneli - po jeho aktivácii sa adekvátne zmení tiež reakcia pedálu plynu a upraví sa charakteristika posilového riadenia. Ak je auto vybavené automatizovanou prevodovkou Easytronic, dovolí jej pozmenená charakteristika zreteľne športovejšiu jazdu.

Astra GTC sa vyrába v belgickej filiálke automobilky Opel v Antverpách, odkiaľ vychádzajú aj päťdverové modely a priestorné kombi Astra Caravan. Opel predpokladá ročnú výrobu asi 70.000 ks trojdverových modelov, marketingoví špecialisti automobilky očakávajú, že predaje Astry GTC budú tvoriť asi 15 až 20 % predajov všetkých verzií radu Astra v Európe. Na automobilovom trhu sa Astra GTC objaví na jar roku 2005.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]