Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Alfa Romeo 156 a Sportwagon  Vytlačiť stránku

Nová Alfa 156 a Alfa Sportwagon, ktorých nová interpretácia bola zverená Giorgettovi Giugiarovi, tvoria ideálne spojenie športovosti a elegancie, výkonu a vyvážených štylistických výrazových prostriedkov. A to sú súčasne charakteristické znaky značky Alfa Romeo.

Taliansky designer k tomu dodáva: „Nová interpretácia úspešného modelu ako Alfa 156 musí sprostredkúvať maximum nadšenia a agresivity, aby sa stala ešte atraktívnejšou. Z toho pramení väčšia modernita vonkajšieho vzhľadu, ktorá sa dosahuje špeciálnym modelovaním a zvláštnou kompozíciou objemov a deliacich línií.“

Táto nová interpretácia priniesla novú prednú časť karosérie s rigorózne zmenenou maskou chladiča, ktorá je teraz väčšia a umiestnená medzi reflektormi nového tvaru. Spodná časť predného nárazníka je v porovnaní s predchodcom subtílnejšia. Výsledkom je predná časť, ktorá vyjadruje súčasne športový charakter i formát triedy.

Naproti tomu v zadnej časti tím designerov štúdia Italdesign stavil na eleganciu. Preto sa uskutočnili iba nepatrné zmeny, týkajúce sa skupinových svetiel, ktoré sú v spodnej časti zvýraznené dvoma decentnými líniami a v hornej časti motívom, tvoriacim rámec pre logo značky a zvýrazňujúcim objem zadnej kapoty.

Design Giorgetta Giugiara sa nesie v typických intenciách značky Alfa Romeo, vyzdvihuje štylistické prvky úspešného modelu a opätovne potvrdzuje plodnú spoluprácu, trvajúcu vyše 30 rokov medzi značkou Alfa Romeo a „Maestrom“, ktorého v roku 1999 v Las Vegas zvolilo viac ako 120 medzinárodných novinárov za „designera storočia“.

Pri príležitosti uvedenia novej Alfy 156 a Alfy Sportwagon na trh automobilka prevzala novú systematiku označovania farieb, ktorá zodpovedá jej tradícii. Zákazník má na výber 16 farieb karosérie. K nim patria tri pastelové tóny – červená Alfa, biela Carrara a čierna Kyalami, jedenásť metalizovaných lakov – červená Siena, zelená Stresa, sivá „svetlo Amalfi“, modrá Taormina, modrá Capri, modrá Daytona, svetlomodrá Le Castellet, sivá Gonzaga, sivá Vesuv, sivá Lipari a čierna Jarama, ako aj obidva laky s perleťovým efektom svetlomodrá Nuvola a biela Nuvola.

Tým nová Alfa 156 a Alfa Sportwagon získali početné zmeny v designe exteriéru. No premena pokračuje aj v interiéri, ktorý dostal s mnohými veľkými i malými štylistickými detailmi zmenený vzhľad. Cieľom modifikácií bolo posilniť dojem svetla a elegancie a nadviazať na rodinný vzhľad s modelmi Alfa 166 a Alfa 147.

Zmeny sa začínajú pri prístrojovej doske, ktorá bola kompletne prepracovaná a v troch dvojfarebných kombináciách – čierna/béžová, čierna/sivá a tmavosivá/svetlosivá (“Ton-in-Ton“) je ešte krajšia. K týmto farebným verziám pristupuje aj doterajšia prístrojová doska v športovej čiernej farbe. Okrem toho sú nová Alfa 156 a Alfa Sportwagon prvými modelmi v segmente strednej triedy, ktoré môžu byť vybavené koženým poťahom prístrojovej dosky, čím sa vytvára ideálna ponuka pre zákazníkov, ktorí kladú dôraz na športový charakter a súčasne rafinovaný luxus.

Čalúnenia sú – podľa verzie vybavenia – z hodnotného, špeciálne navrhnutého textilu v atraktívnom designe. V tejto súvislosti treba osobitne spomenúť materiál Alfatex – „technicky“ pôsobiacu látku, určenú na poťahy sedadiel a výplní dverí. Je vyrobená z priedušného mikrovlákna, ktoré poskytuje vysoký užívateľský komfort a eleganciu. Alfa Romeo si túto špeciálnu poťahovú látku nechala patentovať. Pri kožených poťahoch sedadiel bola veľká pozornosť venovaná kombinácii farby poťahu sedadiel s odtieňom farby spodnej časti prístrojovej dosky (čiernej, sivej alebo béžovej).

Ďalšiu novinku možno objaviť v strede prístrojovej dosky. V hornej časti je umiestnený inovatívny, moderný multifunkčný displej, pod ním je integrované rádio a – podľa verzie vybavenia – ovládacie prvky pre manuálnu jednozónovú alebo automatickú dvojzónovú klimatizáciu. Autorádio, ktoré v závislosti na verzii vybavenia obsahuje kazetový prehrávač alebo CD-prehrávač, je doplnené sústavou šiestich reproduktorov, koncipovaných a vyladených špeciálne pre akustické podmienky kabíny. Autorádio má zosilňovač s výkonom 4x40 Wattov.

Z predchodcu boli prevzaté niektoré detaily ako horné dýzy centrálneho difúzora alebo ovládacie prvky nastavovania sedadiel. Naďalej nezmenená zostala ergonomicky vynikajúca poloha ovládacích prvkov vonkajších spätných zrkadiel a reflektorov do hmly, ako aj stredová konzola, kde dojem priestrannosti posilňujú odkladacie priehradky.

Karoséria a interiér sa tým prezentujú v novom vzhľade a v duchu „športovej elegancie“, ktorá je od nepamäti synonymom pre značku Alfa Romeo. To všetko však ešte nestačí na charakterizáciu modelu Alfa Romeo. Pretože ako reklamný slogan „Krása je len začiatok“, ktorý tvorí základnú koncepciu komunikačnej stratégie značky, celkom presne vyjadruje, že model Alfa Romeo nemá iba formu ale aj „obsah“. Začína excelentnou technikou motorov, v ktorej Alfa Romeo tradične patrí k medzinárodnej avantgarde. Často je automobilový výrobca z Arese pred svojimi renomovanými konkurentmi o krok vpredu a vytvára nové scenáre, podľa ktorých sa musí neskôr riadiť každý, kto chce obstáť v súťaži. Platí to pre turbodiesel s priamym vstrekovaním paliva systému Common-Rail, ktorý prišiel na trh na jeseň 1997 spolu s modelom Alfa 156. Bola to svetová premiéra, ktorá si rafinovanou technikou motora okamžite získala verejnosť i odborný svet. A takisto Alfa 156 bola v roku 2002 miestom debutu motora 1.9 JTD Multijet 16V s výkonom 103 kW (140 k), otca novej generácie motorov so systémom Common-Rail, ktorý sa kombinuje so športovo koncipovanou šesťstupňovou prevodovkou.

Dnes je na programe opäť svetová novinka. S obidvoma novými modelmi debutuje pred svetovou verejnosťou výkonný motor 2.4 JTD Multijet 20V s výkonom 129 kW (175 k). Je to druhý motor z rodiny agregátov, využívajúcich technológiu Multijet v kombinácii so štvorventilovou technikou. Okrem tohto nového motora možno v programe nájsť aj štvorvalec 2.0 JTS - benzínový motor s priamym vstrekovaním paliva, konštruovaný presne v štýle značky Alfa Romeo. Technológia JTS, zavedená po prvý raz v modeli Alfa 156 v roku 2002, umožňuje optimalizáciu výkonu a kultúry chodu motora pri súčasnom znížení spotreby tým, že v oblasti do otáčok 1500 za minútu využíva spaľovanie chudobnej zmesi pri vrstevnom plnení valcov. Nad touto hranicou otáčok motor spaľuje zmes paliva a vzduchu v stechiometrickom pomere aby sa dosiahol optimálny výkon. Na rozdiel od iných motorov, spaľujúcich chudobnú zmes, motor JTS pracuje s klasickým riadeným katalyzátorom. Preto môže používať bežne dostupný normálny benzín namiesto špeciálneho benzínu s nízkym obsahom síry a už dnes spĺňa prísne limity pripravovanej emisnej normy Euro 4. Motor 2.0 JTS sa dodáva aj v kombinácii s automatizovanou prevodovkou Selespeed, ktorá vodičovi vo všetkých situáciách zabezpečuje športovú, pohodlnú a bezpečnú jazdu.

Paletu motorov nového modelu Alfa 156 a Alfa Sportwagon dopĺňa známy turbodiesel 1.9 JTD s výkonom 85 kW (115 k) a spoľahlivé benzínové agregáty 1.6 Twin Spark s výkonom 88 kW (120 k), 1.8 Twin Spark s výkonom 103 kW (140 k) a motor V6 2.5 24V s výkonom 141 kW (192 k) (s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou alebo automatickou prevodovkou Q-System).

Automatická prevodovka je samozrejme typická v štýle značky Alfa Romeo. Zabezpečuje vo všetkých jazdných situáciách najvyšší komfort ovládania, no pri tom poskytuje vodičovi – ak si to želá – rovnaký pôžitok z jazdy ako manuálna prevodovka.

Celá ponúkaná paleta motorov obidvom automobilom zabezpečuje brilantný temperament, ktorý presne zodpovedá športovej tradícii značky. Skrátka taliansky štýl a výkonovú prevahu. V tom spočíva tajomstvo modelu, zachovávajúceho svoju identitu v nezameniteľnej osobnosti, ktorá každodenne na cestách okamžite odlišuje automobil so znakom Alfa Romeo od všetkých ostatných automobilov. A tento exkluzívny svet nová Alfa 156 a Alfa Sportwagon približujú všetkým potenciálnym zákazníkom. Je to aj zásluha novej línie vybavenia Impression, ktorá pribudla k doterajším Progression a Distinctive. Ako štvrtá verzia vybavenia pribudla TI („TI“ znamená Turismo Internazionale). Toto označenie kedysi Alfa Romeo používala pre verziu s výrazne športovým vybavením. Dnes slávna skratka označuje špecifickú líniu vybavenia, ktorá sa dá na želanie objednať pri modeloch Alfa 147, Alfa 156 a Alfa Sportwagon.

Okrem výkonu sú pre značku Alfa Romeo charakteristické aj komfort, prvotriedna bezpečnosť a exkluzívne vybavenie. Týka sa to napríklad podvozku (štvorprvkové závesy vpredu a tlmičové vzpery McPherson na zadnej náprave), ktorý zabezpečuje vynikajúce jazdné vlastnosti pri vysokej miere komfortu. Ku komfortu prispieva aj dvojzónová automatická klimatizácia, ktorá vodičovi a spolujazdcovi umožňuje oddelenú reguláciu teploty. Kvalitu vzduchu v kabíne posádky stráži Air Quality Sensor, ktorý v hustej mestskej premávke, v tuneli alebo pri jazde v kolóne automaticky aktivuje uzavretú cirkuláciu vzduchu v kabíne len čo obsah škodlivín vo vzduchu prekročí povolenú hranicu.

Komfort pre vodiča znamená aj využívanie automatických systémov, ktoré uľahčujú ovládanie vozidla. Je to napríklad tempomat (Cruise Control), ktorý samočinným udržiavaním nastavenej rýchlosti odľahčuje vodiča pri dlhých jazdách po diaľnici. Alebo dažďový senzor, ktorý automaticky aktivuje stierače po dopade prvých dažďových kvapiek a samočinne prispôsobuje interval a rýchlosť stieračov hustote dažďa. Pri parkovaní je výhodou ultrazvukový parkovací senzor, ktorý vodičovi uľahčuje manévrovanie v tesnom neprehľadnom priestore.

Bezpečnosť nového modelu Alfa 156 a Alfa Sportwagon samozrejme zodpovedá najvyšším štandardom. Príspevkom k aktívnej bezpečnosti, ktorá profituje z vynikajúcich jazdných vlastnosti a vysokej presnosti riadenia, je elektronický stabilizačný systém VDC (Vehicle Dynamic Control), ktorý kontroluje stabilitu vozidla a v hraničných situáciách podporuje vodiča pri zvládnutí vozidla bez ujmy na pôžitku z jazdy. Systém VDC značky Alfa Romeo medzinárodná odborná tlač vyzdvihuje za to, že je schopný aj pri športovej jazde zachovať vodičovi pôžitok z jazdy, čo pri systémoch ESP iných výrobcov nebýva vždy pravidlom. Okrem toho ak vodič na povrchu so zlou adhéziou náhle preradí na nižší stupeň, vstupuje do činnosti systém MSR (regulácia brzdného momentu motora), ktorý zvýši krútiaci moment motora a zabráni šmyku v dôsledku blokovania kolies.

Optimálny výhľad za všetkých jazdných a poveternostných podmienok zabezpečujú xenónové reflektory (na želanie), ktoré v porovnaní s normálnymi halogénovými reflektormi majú dvojnásobný svetelný výkon a životnosť, ako aj vyššiu účinnosť (25 až 85 Lúmenov na Watt).

V oblasti pasívnej bezpečnosti bola nová Alfa 156 a Alfa Sportwagon vo všetkých verziách sériovo vybavená hlavovými airbagmi, ktoré sa pri náraze zboku nafúknu pozdĺž bočných okien, čím poskytujú ochranu pasažierom na predných i na zadných sedadlách. Detské sedačky možno jednoducho a bezpečne upevniť pomocou úchytov Isofix, ktoré sú namontované na ľavom i pravom sedadle vzadu. Na želanie môže byť nová Alfa 156 a Alfa Sportwagon vybavená všetkými systémami, ktoré zodpovedajú najmodernejšiemu vývojovému stupňu informatiky a telekomunikácie, ako sú navigačný systém, hlasové diaľkové ovládanie, integrovaný systém CONNECT a hifi-aparatúra Bose.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]