Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Opel Corsa 2004  Vytlačiť stránku

V závislosti na zvolenej prevodovke má Corsa poháňaná motorom 1.4 TWINPORT (66 kW/90 k) až o 23 % nižšiu spotrebu paliva ako predchádzajúci model poháňaný motorom 1.4 l rovnakého výkonu. Inovatívna technológia TWINPORT zlepšuje hospodárnosť aj trojvalca 1.0 TWINPORT (44 kW/60 k) - jeho spotreba je nižšia o 0,2 l/100 km ako pri predchádzajúcom agregáte rovnakého objemu, a nový trojvalec má navyše aj vyšší výkon a krútiaci moment.

Elektrický posilňovač riadenia je inak nastavený a zaručuje tak ešte precíznejšie ovládanie auta. Aj riadenie je teraz vďaka kratším dráham radiacej páky príjemnejšie. Modernizovaná Corsa má bohatšiu štandardnú výbavu, na želanie sa dodávajú aj napr. elektronický stabilizačný systém ESP a od začiatku budúceho roka aj xenónové svetlomety, takže Corsa vo svojom treťom roku výroby je ešte „dospelejším“ malým automobilom, navyše mimoriadne flexibilní, čo je zásluha najmä deleného zadného sedadla, ktorého operadlo možno zaistiť v dvoch polohách. Štandardnou výbavou modelov Corsa Enjoy a Cosmo je asymetricky (1/3 ku 2/3) delené zadné sedadlo, ktoré sa do ostatných modelov dodáva za príplatok.

Automatizovaná prevodovka Easytronic bude k dispozícii pre všetky zážihové motory až do objemu 1,4 l a tiež aj pre nový turbodiesel 1.3 CDTI. Okrem moderných hospodárnych motorov znižuje prevádzkové náklady aj displej flexibilných servisných intervalov.

Pri pohľade zvonku je nová Corsa ľahko identifikovateľná podľa pozmenenej prednej časti s typickou maskou chladiča prizdobenou chrómom, väčších svetlometov a novo tvarovaných nárazníkov vo farbe karosérie s čiernymi plastovými ochrannými lištami, ktoré zabraňujú väčšiemu poškodeniu auta pri drobných kolíziách. V interiéri modernizovanej Corsy našli uplatnenie nové materiály v sviežich farebných kombináciách. Zákazníci môžu vyberať zo šiestich úrovní výbavy, takže každý záujemca si určite vyberie optimálny model podľa svojich predstáv a možností.

Nové motory TWINPORT a turbodiesle „common-rail“
Ponuka motorov modelového radu Corsa zahŕňa celkovo šesť agregátov - štyri zážihové a dva turbodiesle „common-rail“ - s objemami 1,0 l až 1,8 l a výkonovou škálou od 60 do 125 k.

Inovatívna technológia TWINPORT je k teraz dispozícii pre zážihové troj- a štvorvalcové motory do objemu 1,6 l, pričom využíva variabilné sacie potrubie a zariadenie pre recirkuláciu výfukových plynov.

Nový štvorvalec 1.4 ECOTEC TWINPORT (66 kW/90 k) spotrebuje v priemere iba 5,9 l/100 km, čo je o 0,9 l/100 km, resp. o takmer 13 % menej ako spotreboval jeho predchodca s rovnakým výkonom prepojený s manuálnou päťstupňovou prevodovkou. Spotreba Corsy, poháňanej štvorvalcom 1.4 ECOTEC TWINPORT, ktorý prenáša svoj výkon na predné kolesá prostredníctvom päťstupňovej automatizovanej prevodovky Easytronic, je v porovnaní s Corsou so starším motorom 1,4 l a štvorstupňovou automatickou prevodovkou nižší dokonca o 1,7 l/100 km, resp. o viac ako 23 %!

Trojvalec 1.0 TWINPORT (44 kW/60 k) má v novej Corse priemernú spotrebu iba 5,3 l/100 Km, čo je o 0,2 l/100 km menej ako jeho predchodca s rovnakým objemom.

Mimoriadna hospodárnosť je jednou z najsilnejších stránok aj dvoch nových turbodieselov 1.3 CDTI ECOTEC a 1.7 CDTI ECOTEC. Oba agregáty sú vybavené systémom priameho vstrekovania nafty do valcov „common-rail“ poslednej generácie, ich charakteristickým rysom je predovšetkým nízka spotreba a zároveň príjemná vitalita a vyvážený chod. Kompaktný štvorvalec 1.3 CDTI ECOTEC (51 kW/70 k) spotrebuje v priemere iba 4,5 l nafty na každých 100 km jazdy. Silnejší turbodiesel 1.7 CDTI ECOTEC (74 kW/100 k) sa uspokojí iba so 4,8 l nafty na 100 km.

Okrem modelov so zážihovými motormi TWINPORT a zážihovým štvorvalcom 1.2 ECOTEC je automatizovaná manuálna prevodovka Easytronic alternatívou ku štandardne dodávanej päťstupňovej manuálnej prevodovke aj pre modely so vznetovým motorom 1.3 CDTI. Automatizovaná prevodovka Eaystronic kombinuje komfort automatických prevodoviek s presnosťou a dynamikou manuálnych prevodoviek. Vodič môže navyše voliť medzi plne automatickým alebo manuálnym režimom práce prevodovky.

Šesť úrovní výbavy pre všetky druhy zákazníkov
Nová Corsa je v ponuke v štyroch rôznych stupňoch výbavy: Essentia, Enjoy, Cosmo a GSi. Zákazníci môžu vyberať z pätnástich rôznych lakov karosérie, každý záujemca si môže automobil dokonale prispôsobiť osobitému vkusu a potrebám vďaka širokej škále doplnkov a príslušenstva, k dispozícii je tiež päť rôznych sád príslušenstva.

Zaujímavým modelom je hospodárna Corsa Essentia so sadou Eco, poháňaná litrovým zážihovým trojvalcom 1.0 TWINPORT. Tento model, vybavený automatizovanou prevodovkou Easytronic a ďalšími prvkami, znižujúcimi valivý odpor a zlepšujúcimi aerodynamiku, priemerne spotrebuje iba 4,8 l benzínu na 100 km.

Corsa vo výbave Enjoy je vybavená množstvom prvkov, vylepšujúcimi najmä vzhľad interiéru - nové materiály čalúnenia v sviežich tónoch a chromované kľučky dverí či ovládač páky ručnej brzdy. Ešte bohatšiu výbavu si prinášajú modely Corsa Cosmo. Už zvonka na seba upozorňujú kľučkami dverí, krytmi spätných zrkadiel a bočnými ochrannými lištami vo farbe karosérie. Vysokú úroveň modelov Corsa Cosmo demonštrujú aj palubné prístroje s čiernymi ciferníkmi a striebornými lemovaním ako aj ďalšie chromované interiérové prvky.

Nárazníky vo farbe karosérie a maska chladiča prizdobená chrómom - to sú hlavné rozpoznávacie znaky modelu Corsa GSi. Aj tieto verzie majú kľučky dverí a kryty vonkajších zrkadiel vo farbe karosérie. Do výbavy modelov Corsa GSi patria športové sedadlá, kryty prahov dverí, chromované dekoratívne prvky v interiéri a decentný zadný spojler vo farbe karosérie.

Bohatá základná výbava, nadštandardné doplnky
Bohatá štandardná výbava bola vždy silnou stránkou modelov Opel Corsa. V novom vydaní dopĺňa štandardnú výbavu týchto populárnych kompaktov s motormi 1.3 CDTi, 1.7 CDTi a 1,8 16V aj protiblokovací systém bŕzd ABS, prepojený s brzdovým asistentom, ktoré výrazne zvyšujú úroveň aktívnej bezpečnosti. Na bezpečnosť a komfort majiteľa myslia svetlomety s funkciou „vyprevaď ma domov“ - po zaparkovaní a zamknutí auta jeho svetlá ešte 30 s osvetľujú posádke cestu k domovým dverám.

Na želanie sú k dispozícii xenónové svetlomety, elektronický stabilizačný systém ESP, či tempomat. Ďalšou špecialitou sú trojrozmerné eliptické svetlomety H7 ako súčasť štandardnej výbavy modelov Corsa Cosmo, Sport a GSi. Tieto výkonné svetlomety, ktoré v noci ešte lepšie osvetľujú priestor pred autom, sú tiež veľmi výrazným štylistickým prvkom - tri valcovité jednotky (diaľkové, tlmené a smerové svetlá) sú kryté jediným čírym sklom.

Nízke prevádzkové náklady, dlhé servisné intervaly
Okrem nízkej spotreby moderných motorov prispieva k dosiahnutiu nízkych prevádzkových nákladov tiež premyslená konštrukcia auta, ktorá minimalizuje náklady na prípadné opravy a dlhé servisné intervaly - modely so zážihovými motormi musia na pravidelnú servisnú kontrolu vždy po prejdení 30 000 km, vznetové modely dokonca až po 50 000 km. Časový interval servisných prehliadok je pre obe motorické verzie zhodný - dva roky. Nový displej premenných servisných intervalov berie do úvahy individuálny štýl jazdy s konkrétnym modelom a dá každému vodičovi včas najavo, kedy by mal so svojim autom navštíviť servis.

Opel Corsa - jedno z najbezpečnejších áut v triede
V sérii bariérových skúšok, ktorú v roku 2002 usporiadal rakúsky auto-moto klub ÖAMTC spolu s nemeckým autoklubom ADAC a ďalšími európskymi autoklubmi, potvrdila Corsa svoju povesť mimoriadne bezpečného automobilu, keď dosiahla najlepšie hodnotenie z celkovo siedmich testovaných malých áut. Pri bariérových skúškach podľa štandardov Euro NCAP sa hodnotili ochranné vlastnosti auta pri čelnom a bočnom náraze a Corsa získala za svoje vlastnosti pri týchto nárazoch celkovo 29 bodov, čo bol - spolu s modelom Toyota Yaris - najlepší výsledok.

„Predná časť Corsy pôsobí ako účinná deformačná zóna, ktorá rozvádza nárazovú energiu do celej štruktúry auta mimo oblasť veľmi pevnej „ochrannej“ bunky okolo priestoru pre cestujúcich, vytvorenou tuhým skeletom auta. Airbagy poskytujú ideálnu ochranu hlavám, ramenám a hrudníkom pasažierov na predných sedadlách,“ uvádza záverečná správa ÖAMTC.

Po desaťdielnej sérii oficiálnych nárazových skúšok Euro NCAP dosiahla Corsa v celkovom hodnotení štyri hviezdičky, čo opäť potvrdilo jej pozíciu jedného z najbezpečnejších áut v kategórii.

Už v základnej výbave je Opel Corsa bezpečný automobilom, ktorý účinne chráni pasažierov pri najrôznejších kolíziách. Okrem počítačom navrhnutého tuhého skeletu, vytvárajúceho okolo priestoru pre cestujúcich ochrannú bunku, môžu byť Corsy vybavené aj veľkoobjemovými priebežnými hlavovými airbagmi a aktívnymi opierkami hláv. Tieto prvky patria v prípade modelu Corsa GSi do štandardnej výbavy.

Všetky trojdverové a päťdverové modely majú štandardne dve hlavové opierky zadných sedadiel, riziko poranenia nôh vodiča pri ťažkých čelných nárazoch znižuje bezpečnostné uchytenie pedálov PRS (Pedal Release System). Obe krajné sedadlá vzadu majú pripravené úchyty Isofix pre spoľahlivé upevnenie detských sedačiek. Kvalitné zavesenie kolies DSA (Dynamic Safety), využívajúce vpredu vzpery McPherson prichytené k pomocnému rámu vyrobenému metódou hydrotvarovania, zvyšujú bezpečnosť modelov Corsa na najvyššiu úroveň.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]