Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Opel Agila 2004  Vytlačiť stránku

Na automobilový trh sa vydáva technicky i opticky modernizovaný model Opel Agila. Na prvý pohľad sú viditeľné zmeny designu prednej a zadnej časti karosérie, automobil má novo riešený interiér a pod prednou kapotou sa objavia dva nové motory radu ECOTEC.

Prvý z nich - turbodiesel so zdvihovým objemom 1.3 l a výkonom 51 kW/70 k so systémom priameho vstrekovania nafty do valcov „common-rail“ - robí z Agily prvý model triedy „mikrovan“, ktorý poháňa vznetový motor. Unikátny prototyp Opel ECO-Speedster, poháňaný týmto turbodieselom vyladeným na výkon 112 k, vytvoril nedávno sedemnásť medzinárodných rekordov, ktoré by mala v najbližšom období oficiálne potvrdiť medzinárodná automobilová federácia FIA.

Druhá nová pohonná jednotka - zážihový agregát s objemom 1.0 l a výkonu 44 kW/60 k - je vybavená inovatívnou technológiou TWINPORT, ktorá výrazne prispieva k zníženiu spotreby paliva.

Oba nové motory, rovnako ako už dobre známy zážihový štvorvalec 1.2 ECOTEC s výkonom 55 kW/75 k, plnia emisné limity normy Euro 4, ktoré budú povinné pre novo registrované automobily od roku 2006.

Pri pohľade zvonku je modernizovaná Agila ľahko rozpoznateľná podľa väčšej masky chladiča s chrómovanou priečkou a tiež podľa širších predných a zadných nárazníkov vo farbe karosérie. Modely Agila Enjoy a N-joy majú vo farbe karosérie tiež kryty vonkajších spätných zrkadiel, kľučky dverí a držiak veka batožinového priestoru.

V interiéri na seba okamžite upozorní športový trojramenný volant a čalúnenie v nových farbách a vzoroch.

Medzi ďalšie výrazné prvky modernizovanej Agily patrí nový zážihový trojvalec vybavený technológiou TWINPORT, ktorá podstatne znižuje spotrebu paliva. Agila poháňaná trojvalcom 1.0 TWINPORT (44 kW/60 k) v priemere spotrebuje 5,8 l benzínu na 100 km, čo je asi o 0,2 l na každých 100 km menej, než spotreba predchádzajúcich modelov. Nový motor má pritom vyšší výkon aj krútiaci moment!

Skvelou účinnosťou sa môže pochváliť aj nový turbodiesel 1.3 CDTI s výkonom 51 kW/70 k, s krútiacim momentom 170 Nm. Tento extrémne kompaktný motor radu ECOTEC je najmenším štvorvalcovým vznetovým motorom so systémom priameho vstrekovania paliva „common-rail“ na svete. Predovšetkým vďaka prepracovanému systému vstrekovania sa tento pozoruhodný agregát uspokojí iba s 5,2 l nafty na 100 km. Vznetový štvorvalec 1.3 CDTI je vybavený systémom priameho vstrekovania nafty do valcov „common-rail“ poslednej generácie a plní emisné limity normy Euro 4. K jeho ďalším silným stránkam patria aj vynikajúce výkonové parametre a tichý a vyvážený chod.

Nový turbodiesel 1.3 CDTI preukázal svoj výkonový potenciál a spoľahlivosť pri nedávnej rekordnej 24-hodinovej jazde špeciálne upraveného prototypu Opel ECO-Speedster na testovacom okruhu automobilky Opel v Dudenhofene, počas ktorej Opel ECO-Speedster vytvoril celkovo sedemnásť medzinárodných rekordov. Pre túto akciu bol štvorvalec 1.3 CDTI vyladený na výkon 82 kW/112 k.

Modernizovaná Agila sa predstavuje aj s novou škálou výbav. Zákazníci budú môcť voliť zo štyroch úrovní výbav: „Prima“, „Essencia“, Enjoy“ a „Njoy Design-Edition“. Každá z týchto verzií má zacielené na špecifický okruh zákazníkov - Agila Essentia zaujme najmä racionálne osobnosti, Agila Njoy je určená motoristom, ktorí uprednostňujú farebné zladenie interiéru a exteriéru a Agila Njoy Design Edition svojím atraktívnym dvojtónovým lakom a chromovanými doplnkami patrí jednoznačne do kategórie „fun & fashion“.

Vďaka kombinácii 14-tich karosárskych lakov, dlhému zoznamu doplnkov a príslušenstva a piatim atraktívnym sadám výbav majú všetci záujemcovia o novú Agilu možnosť prispôsobiť si svoj automobil dokonale svojmu štýlu, individuálnym požiadavkám a možnostiam.

Modernizovaná Agila si prináša ešte bohatšiu bezpečnostnú výbavu. Okrem veľkoobjemového čelného airbagu, bezpečnostného uchytenia pedálov PRS (PRS) sa sériovo do všetkých modelov montujú aj dve opierky hláv pre zadné sedadlá a k štandardu patria aj tónované okenné sklá.

Agila si samozrejme ponechala prepracovaný systém uchytenia sedadiel, ktorý je jej výhodou proti konkurencii. Zadné sedadlo je delené v pomere 60:40 a preklopením operadiel dopredu k sedákom sa v zadnej časti vytvorí počas niekoľkých sekúnd objemný nákladový priestor s rovnou úložnou plochou.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]