Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Opel Signum  Vytlačiť stránku

Nový model Signum vďaka svojmu osobitému designu, originálnej koncepcii a vyspelým technológiám rúca zažité mantinely medzi jednotlivými automobilovými triedami a de facto vlastne definuje úplne nový automobilový segment, tzv. triedu „Signum Class“. Vďaka nekompromisnej kvalite každého detailu a premyslenému konceptu sedadiel FlexSpace posúva Opel Signum latku prispôsobivosti, komfortu a priestrannosti interiéru na úplne novú úroveň. Kombinácia unikátneho elegantného designu, výkonných motorov, vyspelého podvozku a špičkových jazdných vlastností demonštruje kreatívny potenciál automobilky Opel.

Aj keď je dĺžka modelu Signum 4636 mm, čo je iba o 40 mm viac ako dĺžka štvordverového sedanu Vectra, jeho rázvor narástol o plných 130 mm až na úctyhodných 2830 mm. Zadný previs karosérie je primerane skrátený a výška vozidla je iba o máličko väčšia než je to pri sedane Vectra. Dlhý rázvor a premyslená koncepcia a usporiadanie interiéru sú zárukou, že nový Opel Signum ponúka skutočne mimoriadny priestor pre svojich pasažierov aj ich batožinu. Komfortom na zadných sedadlách model pripomína skôr luxusné limuzíny prestížnej kategórie.

Prepracovaný koncept sedadiel „FlexSpace“ umožňuje posunutie zadných krajných sedadiel až o 130 mm dozadu, takže pasažieri si môžu vychutnávať mimoriadne veľký priestor pre nohy – dĺžka miesta je až 985 mm. Komfort cestovania zvyšuje aj možnosť sklápania operadiel zadných sedadiel, a to až do uhla 30 stupňov. Sedák stredného sedadla sa dá preklopiť, čím sa vytvorí veľmi praktická stredová konzola s odkladacou schránkou. Preklopiť sa dá aj stredné operadlo, ktoré následne slúži ako komfortná lakťová opierka pre dvojicu pasažierov sediacich na krajných sedadlách.

Všetky tri zadné sedadlá sa dajú preklápať dopredu, čím sa v zadnej časti vozidla vytvorí mimoriadne veľký priestor pre batožinu s celkom rovnou ložnou plochou. Po preklopení zadných sedadiel má batožinový priestor objem 1410 l. V základnom päťmiestnom usporiadaní to je 550 l, v závislosti od nastavenia zadných sedadiel.

Vodič a jeho spolujazdec majú k dispozícii sedadlá, ktoré vychádzajú z konštrukcie sedadiel modelu Vectra, do vývoja ktorých Opel investoval asi 75 miliónov EUR. Na prianie sa bude na jeseň 2003 do modelov Signum a Vectra dodávať aj špeciálne ortopedické sedadlo vodiča so systémom klimatizácie, pri ktorom sa bude dať nastavovať celkom osemnásť parametrov.

Nový Opel Signum má veľmi bohatú štandardnú výbavu, ktorá obsahuje celý rad komfortných a bezpečnostných prvkov montovaných už vo výrobe. Už základný model má klimatizáciu, kožou obšitý volant, tempomat, palubný počítač, diaľkovo ovládané centrálne zamykanie, elektricky ovládané predné a zadné okná, veľkoobjemové čelné o bočné airbagy vpredu, veľkoobjemové hlavové airbagy chrániace pasažierov vpredu aj vzadu a aktívne opierky hláv všetkých krajných sedadlách – Opel je vôbec prvým výrobcom automobilov na svete, ktorý ponúka aktívne opierky hláv aj pre zadné sedadlá.

Okrem základného modelu je v ponuke nový Opel Signum ešte v troch vyšších stupňoch výbavy: „Elegance“, „Sport“ a „Cosmo“.

Záujemcovia o model Opel Signum si môžu vybrať aj z bohatej škály doplnkov a príslušenstva dodávaného na želanie – s pomocou týchto prvkov si môže každý zákazník dokonale prispôsobiť svoje vozidlo osobným požiadavkám a potrebám. Do zoznamu príplatkovej výbavy patrí napr. kožené čalúnenie, elektricky ovládané strešné okno, xenónové svetlomety, už vo výrobe montované diaľkové ovládanie prídavného kúrenia, palubný počítač s kontrolným systémom vozidla, zariadenie pre bezpečné cúvanie, stierače s dažďovým senzorom, alebo pneumatiky so systémom kontroly tlaku vzduchu.

Jedným z mnohých inovatívnych prvkov nového Opelu Signum je konzola „Travel Assistant“, ktorá sa montuje medzi dve krajné zadné sedadlá a obsahuje dvojicu vyklápacích stolčekov, chladiaci box, odpadkový kôš, držiak šálok a nápojov, elektrickú zásuvku, konzolu pre prenosný DVD prehrávač a oddelené ovládanie audiosystému pre zadné sedadlá „Twin Audio“. Vďaka systému „Twin Audio“ si môžu cestujúci vzadu zvlášť nastavovať program i hlasitosť – pomocou slúchadiel majú možnosť počúvať hudbu z CD diskov, zatiaľ čo vodič a spolujazdec počúvajú rádio alebo naopak.

Na želanie sa do modelov Opel Signum budú od jesene montovať adaptívne svetlomety AFL, ako prvé zariadenie svojho druhu kombinujú systém natáčania svetlometov do zákrut so statickými svetlometmi osvetľujúcimi priestor pri odbočovaní. Ďalšou doplnkovou funkciou svetlometov AFL je ich automatické nastavovanie pri jazde po diaľnicach – pri jazde rýchlosťou viac ako 120 km/h dlhými rovnými úsekmi sa svetelný lúč tlmeného svetla nastaví o niečo vyššie, takže vodič má lepšie osvetlenú cestu.

Pre nový Opel Signum sú pripravené štyri zážihové a tri preplňované vznetové motory radu ECOTEC, ktorých výkonová škála siaha od 100 k do 211 k. V troch prípadoch ide o úplne nové agregáty – dva štvorvalcové motory (prvý agregát značky Opel so systémom priameho vstrekovania benzínu 2.2 direct ECOTEC a dvojlitrový preplňovaný motor 2.0 Turbo ECOTEC) vychádzajú z najnovšej generácie ľahkých agregátov, ktorá bola uvedená pred dva a pol rokom. Vidlicový šesťvalec s objemom 3.0 V6 CDTI ECOTEC je prvým motorom V6 značky Opel so systémom priameho vstrekovania nafty „common-rail“. Tieto motory sa objavia aj v ďalších modeloch rady Vectra. Do modelov Opel Signum s motormi 2.0 Turbo ECOTEC a 3.0 V6 CDTI ECOTEC sa montuje novo vyvinutá šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorá vyniká presným a rýchlym radením, čo podporuje dynamiku jazdy a prispieva aj k dosiahnutiu nižšej spotreby a emisií. Záujemcovia si môžu objednať aj adaptívnu päťstupňovú automatickú prevodovku, ktorá sa montuje aj do modelov Vectra. Dôležitým prvkom novej prevodovky je systém ActiveSelect, ktorý športovo založeným vodičom dovoľuje i manuálne radenie rýchlostných stupňov. Dokáže rozpoznať aj okamžitý štýl jazdy a aktuálne jazdné podmienky a tomu potom prispôsobuje svoju činnosť. Vodič môže navoliť aj tzv. zimný režim práce prevodovky.

Interaktívny podvozok IDS, uvedený v modeloch Vectra tretej generácie, zaručuje vďaka dokonalej súhre všetkých dôležitých prvkov maximálnu aktívnu bezpečnosť a perfektné vedenie stopy. Nový Opel Signum s dlhším rázvorom kombinuje prepracované zavesenie typu McPhersom vpredu, ktorého prvky sú uchytené k pomocnému rámu vyrobeného metódou hydrotvárenia a štvorprvkové zavesenie zadných kolies. V konštrukcii predných i zadných závesov kolies našiel hojné uplatnenie ľahký hliník.

Ako pri všetkých modeloch Opel tak aj v prípade nového Signum venovali špecialisti Medzinárodného technického a vývojového centra ITDC mimoriadnu pozornosť otázkam bezpečnosti. Do štandardnej bezpečnostnej výbavy patrí elektronický protiblokovací systém bŕzd ABS doplnený systémom modifikovaného brzdenia v zákrutách CBC (Cornering Brake Control), brzdový asistent, elektronický rozdeľovač brzdnej sily EBC (Electronic Brake-force Distribution) a protipreklzové zariadenie TCPlus, ktoré zasahuje do činnosti bŕzd a motora. Štandardne montovaný elektronický stabilizačný systém ESPPlus poslednej generácie veľmi výrazne zvyšuje aktívnu bezpečnosť, pretože toto zariadenie dokáže v kritických okamžikoch cielenie aktivovať brzdy až troch kolies naraz a takto vyvolaným stáčavým momentom účinne stabilizovať jazdu.

Okrem vylepšeného interaktívneho podvozku IDS, ktorý má hlavnú zásluhu na vysokom komforte cestovania a mimoriadnej miere aktívnej bezpečnosti, sú všetky verzie štandardne vybavené aj napr. veľkoobjemovými čelnými a bočnými airbagmi a veľkoobjemovými priebežnými hlavovými airbagmi, ktoré chránia pasažierov na predných i zadných sedadlách. Všetky sedadlá modelu Signum sú vybavené trojbodovými samonavíjacími bezpečnostnými pásmi s predpínačmi a obmedzovačmi napätia v pásoch. Pásy všetkých krajných sedadiel majú výškovo nastaviteľné horné úchyty. Vďaka modelu Signum sa Opel stal prvým výrobcom automobilov na svete, ktorý dodáva aktívne opierky hláv aj pre zadné sedadlá. Nový prírastok je vybavený aj patentovaným systémom bezpečnostného uchytenia pedálov PRS (Pedal Release System).

Opel Signum má veľmi pevný skelet, ktorý vytvára okolo priestoru pre cestujúcich mimoriadne odolnú ochrannú klietku. Aj napriek hojnému využitiu veľmi ľahkých materiálov (napr. časti zavesenia kolies, kapota motora alebo priečka nárazníka sú vyrobené z hliníka) sú prípadné deformácie priestoru pre cestujúcich skutočne iba minimálne. Premyslené využitie dielov z vysoko pevných ocelí a prepracovaná konštrukcia karosérie s dopredu vytvorenými deformačnými zónami zaručujú maximálnu mieru pasívnej bezpečnosti pre všetkých cestujúcich.

Veľkú pozornosť venovali konštruktéri už pri vývoji nového modelu Signum aj zníženiu prevádzkových a údržbových nákladov i nákladom na prípadné opravy poškodeného vozidla. Vďaka plnej galvanizácii karosérie môže Opel poskytovať dvanásťročnú záruku proti prehrdzaveniu, indikátor servisných intervalov sleduje spôsob využívania vozidla a umožňuje najazdiť medzi predpísanými servisnými prehliadkami v prípade zážihových modelov až 30 000 km, v prípade vznetových modelov dokonca až 50 000 km (časová lehota je v obidvoch prípadoch zhodná a predstavuje dva roky).

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]