Vitajte na AGENTÚRA AUTO DATA, spol. s r.o.
rss správy | rss magazín | aad.sk | shop.aad.sk | ocenit.eu | download.aad.sk
AGENTURA AUTO DATA, spol. s r.o. 



eShop

Partneri

magazín
automobily osobné: Afla Romeo GTV a Spider  Vytlačiť stránku

Napriek tomu že obidve vozidlá majú úplne novú tvár, pýšia sa neporovnateľne vyššou úrovňou výbavy a sú ponúkané so širokou škálou prepracovaných i úplne nových pohonných jednotiek, a ich nadčasový pôvab zostal nezmenený. I naďalej sa v nich spája športový charakter s tradičnou eleganciou.

Exteriér
Na prvý pohľad je zrejmý celý rad vonkajších vylepšení, medzi ktoré patrí impozantná a originálna maska, ktorá ako celý design v oboch prípadoch je dielom renomovaného designérskeho centra Pininfarina. Dojem mohutnosti a dynamičnosti je umocnený bočnými stĺpikmi, vďaka ktorým dostáva kapota motora svoj charakteristický tvar písmena V, a taktiež dvoma zbiehajúcimi sa rebrami, ktoré vymedzujú a zdôrazňujú typické vydutie uprostred, ktoré naznačuje dravosť a nespútanosť celého vozidla.

Nová Alfa Spider a Alfa GTV si rovnako zachovali rovnaký klínovitý tvar, ktorý je ďalej prehĺbený ostro zakončenou, akoby odrezanou, zadnou časťou. Tým dostávajú obidve vozidlá veľmi agresívny vzhľad. Konštruktéri sa taktiež rozhodli použiť rovnaký tvar predného skla i dôrazne skosených bokov, vďaka nemu obe vozidlá vyzerajú zároveň útlo a dynamicky. I typický bočný profil u Alfy GTV i športového kabrioletu Alfa Spider zostal nezmenený. Úplne nové sú na druhej strane šestnásťpalcové disky z ľahkých zliatin, rovnako ako farebné prevedenie, ktoré sa ponúka v červenej (Brunello Red), zelenej (Racing Green) a modrej (Cobalt Blue).

Interiér
Čo sa týka vnútorného usporiadania oboch modelov, i tu sú patrné pomerne rozsiahle zmeny. Patria k nim napríklad znížené predné sedadlá vzhľadom k vozovke (takzvaný bod H) zvyšujúci cestovné pohodlie, ďalej potom celý rad prvkov, ktorých účelom je zjednodušiť a spríjemniť ovládanie (to sa prejavuje predevšetkým na čiernej palubnej doske a úplne prepracovanom stredovom paneli, na ktorom sa nachádzajú ovládače systému ASR, rádio a satelitný navigačný systém. Podsvietenie jednotlivých prístrojov a ovládacích prvkov na palubnej doske je teraz červenobiele. Výrobca ponúka taktiež niekoľko nových materiálov a farebných prevedení polstrovaní sedadiel a interiéru vozidla.

Zatiaľčo u Alfy GTV sú zadné sedadlá verným odrazom usporiadania predných sedadiel, model Spider zadné sedadlá nemá. Miesto za prednými sedadlami je určený k uloženiu predmetov, ktoré sa nevojdú do batožinového priestoru. Všetky uvedené vylepšenia prispievajú významnou mierou k povesti značky Alfa Romeo ako výrobca elegantných športových vozidiel.

Pohon
Rovnako nové motory, ktoré poháňajú najnovšiu Alfu Spider a Alfu GTV, nepochybne vzbudia mnoho pozornosti. Jedná sa o dva agregáty, ktoré sa už veľmi dobre osvedčili aj v iných modeloch - 2.0 JTS s výkonom 165 koní (121 kW) a 3.2 V6 24v s výkonom 240 koní (176 kW).

2.0 JTS (Jet Thrust Stoichiometric) je úplne prevratným zážihovým motorom s priamym vstrekovaním, merným výkonom cez 60 kW/l a merným krútiacim momentom viac ako 100 N.m/l. Druhým agregátom je špičkový dvadsaťštyriventilový šesťvalec o objeme 3.2 litra s výkonom 240 koní (176 kW) pri 6200 otáčkach za minútu a najvyšším krútiacim momentom až 289 N.m pri 4800 otáčkach za minútu. Táto pohonná jednotka je nielen schopná mimoriadnych športových výkonov, ale je vhodná i pre bežné každodenné použitie. Alfa GTV vybavená týmto motorom dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť 255 km/h. Je teda najrýchlejším sériovo vyrábaným vozidlom, ktoré kedy automobilka Alfa Romeo ponúkla svojim zákazníkom.

Podvozok
Nová Alfa Spider a Alfa GTV zdedili po svojich predchodcoch okrem iného i vynikajúce jazdné vlastnosti, za ktoré do značnej miery vďačia prepracovanému systému zavesenia kolies.

Predná náprava je nezávislá typu McPherson s priečnym stabilizátorom a trojuholníkovými ramenami. Plynové tlmiče odpruženia zaručujú zlepšené jazdné vlastnosti i zníženie nežiadúceho hluku. Kónické pružiny majú zasa znamenitú progresiu, takže zaručujú ako agilné reakcie na riadenie, tak dobré tlmenie vibrácií.

Zadné zavesenie kolies novej generácie Alfy GTV a Spider je priestorové (tlmičové vzpery kolies sú vedené celkom štvoricou ramien), čo zaručuje vynikajúcu ovládateľnosť vozidla za akýchkoľvek podmienok (dokonca i medzných). Vodiči obzvlášť ocenia túto vlastnosť pri jazde na úzkych a kľukatých cestách.

Priestorové zavesenie je v podstate vylepšenie klasického systému so zdvojeným priečnym trojuholníkovým ramenom štandardne používaným výrobcom v prípade ostatných špičkových modelov. Netradičné je predovšetkým uchytenie všetkých základných súčastí (vrchného trojuholníkového ramena, zdvojeného spodného ramena a stabilizačnej tyče) k ľahkému zliatinovému rámu umiestnenému pod podlahou.

Strecha
Strecha novej Alfy Spider je skutočným umeleckým dielom. Prvý z piatich hliníkových nosníkov presne kopíruje tvar hornej hrany predného skla, takže pri zatvorení strechy sú zachované elegantné línie vozidla i jeho aerodynamické vlastnosti. Samotná strecha má dve vrstvy. Vonkajšie plátno sa vyznačuje veľmi vysokou odolnosťou proti ohňu, zatiaľčo vnútorná vrstva má až neuveriteľné izolačné vlastnosti, vďaka ktorým je kabína v podstate zvukotesná. Zadné plastové okno je možné ľahko vybrať a prípadne vymeniť, nakoľko je prichytené k zbytku strechy zdrhovadlom a suchým zipsom.

Bezpečnosť
Nová Alfa Spider a Alfa GTV poskytuje tie najmodernejšie bezpečnostné prvky, ktoré sú v súčasnej dobe k dispozícii, k zaisteniu maximálnej možnej ochrany vodiča i všetkých cestujúcich. Predovšetkým sa jedná o veľmi účinný brzdový systém, ktorý dokáže veľmi rýchlo reagovať na každé zošliapnutie pedálu. Predné kotúče, ktoré sú chladené vzduchom, majú 284 mm v priemere a 22 mm na hrúbku. Zadné sú silné 11 mm a majú priemer 240 mm.

Čo sa pasívnej bezpečnosti týka, oba nové modely sú štandardne vybavené dvoma prednými airbagmi. Z aktívnych prvkov je treba spomenúť napríklad systémy ABS, EBD a ASR (Anti Slip Regulation – regulácia preklzu kolies), ktorý umožňuje vodičovi plne vychutnávať pôžitok z jazdy bez ohľadu na zvolený štýl a zároveň zaisťuje maximálnu možnú úroveň bezpečnosti a ovládateľnosti vozidla za všetkých prevádzkových podmienok.

Na záver môžeme zhrnúť že sa jedná o dve vozidlá rozdielneho štýlu s rovankým poslaním. Zatiaľčo Alfa Spider je klasickým dvojsedadlovým kabrioletom so športovým charakterom, Alfa GTV je rýdzo športovým a vysoko výkonným vozidlom s druhou radou sedadiel.

  

[ Späť na automobily osobné | Zoznam sekcií ]